Thumbnail
Συντονιστικό αναπληρωτών αδιόριστων εκπαιδευτικών

Αγαπητοί γονείς των μαθητών μας,

Ζούμε όλοι και όλες σε μια χρονική περίοδο μεγάλης επίθεσης και αναδιαρθρώσεων στον χώρο της εκπαίδευσης και όχι μόνο. Ξέρουμε πολύ καλά ότι όσο περνάει ο καιρός η καθημερινότητά η δική σας αλλά και η δική μας, γίνεται όλο και πιο δύσκολη. Οι ανάγκες μας για μια αξιοπρεπή ζωή, για μόνιμη και σταθερή δουλειά, για μισθό που θα μας επιτρέπει να ζούμε με αξιοπρέπεια, για κοινωνική ασφάλιση και σύνταξη, για  ανθρώπινη δημόσια υγεία και παιδεία, για ελεύθερο χρόνο και ψυχαγωγία , έχουν μπει χρόνια τώρα στον «κόφτη» των μνημονίων.  Στην εκπαίδευση βλέπουμε την συνέχιση της πολιτικής των προηγούμενων υπουργών παιδείας (Διαμαντοπούλου/ Αρβανιτόπουλου/ Λοβέρδου) σε πλήρη εναρμόνιση με τις εντολές της  ΕΕ και του ΟΟΣΑ που στόχο έχουν την διάλυση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Τα χτυπήματα που δέχεται είναι απανωτά. Την ίδια στιγμή, το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να πείσει κι εσάς κι εμάς ότι από τον Σεπτέμβρη όλα θα λειτουργούν «ΡΟΛΌΙ».

Σε ποιο νηπιαγωγείο θα πάει το παιδί σας;

Ο υπουργός παιδείας ανήγγειλε την αύξηση του αριθμού των νηπίων από  7 σε 14 ανά τμήμα. Αυτό σημαίνει ότι θα κλείσουν νηπιαγωγεία, τα παιδιά σας θα στοιβάζονται σε μεγάλα τμήματα, θα πρέπει να διανύουν αποστάσεις για να φτάσουν στο σχολείο (αν είναι στη στεριά, ενώ αν είναι σε νησί…), ή θα μένουν εντελώς εκτός σχολείου. Από κει και πέρα ο καθένας θα πρέπει να βρει τη λύση μόνος του, είτε βάζοντας το χέρι βαθιά στην τσέπη για ιδιωτική εκπαίδευση και babysitting, είτε μένοντας ο ίδιος στο σπίτι με το παιδί του.

Σε τι δημοτικό θα μπει;

Στο νέο τύπο ολοημέρου σχολείου του υπουργείου Παιδείας, καταργείται η πρωινή ζώνη (7:00-8:00), περικόπτονται ώρες από διδακτικά αντικείμενα (Μουσική, Γυμναστική, Αγγλικά, ΤΠΕ) ή καταργούνται τελείως (Θεατρική Αγωγή ε’-στ’) κι όλοι οι μαθητές σχολούν στις 13:15’! Για να μαθαίνουν δηλαδή τα παιδιά ξένες γλώσσες, πληροφορική, ζωγραφική και μουσικά όργανα στον 21ο αιώνα, θα πρέπει να βάζετε εσείς το χέρι ακόμη πιο βαθιά στην τσέπη, τη στιγμή που όλοι μας πληρώνουμε ήδη ένα σκασμό φόρους για την δημόσια παιδεία.

Όλα τα παιδιά θα μπορούν να πάνε στο ολοήμερο;

Με ελάχιστο αριθμό τους 50 μαθητές και βεβαίωση εργασίας και από τους δύο γονείς για να μπορεί να εγγραφεί ένας μαθητής στο ολοήμερο, ουσιαστικά η πλειοψηφία των ολοήμερων τμημάτων θα κλείσει. Στην Ελλάδα που η ανεργία αγγίζει και ξεπερνά σε πολλές ηλικιακές ομάδες το 30% κι η μαύρη ή εκ περιτροπής εργασία σαρώνει, καταλαβαίνουμε ποια θα είναι τα αποτελέσματα.

Τι γίνεται με την ειδική αγωγή;

Στην Ειδική Αγωγή καταργούνται ουσιαστικά τα Τμήματα Ένταξης και οι μαθητές παρακολουθούν το μάθημα της τάξης χωρίς επιπλέον βοήθεια. Ο εκπαιδευτικός που αναλαμβάνει την παράλληλη στήριξη (εφόσον φυσικά υπάρχει!) θα μοιράζεται σε περισσότερα από ένα σχολεία και μαθητές. Ταυτόχρονα, δεν υπάρχει καμία εγγύηση πως τα ειδικά σχολεία θα είναι στελεχωμένα επαρκώς τον Σεπτέμβριο.

 

Πόσα παιδιά θα ολοκληρώνουν τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση;

Σε σύμπλευση με τις αλλαγές των προηγούμενων κυβερνήσεων, το γυμνάσιο και ειδικά το λύκειο μετατρέπονται σε σχολεία για λίγους. Λόγω των μηδενικών διορισμών και των προσλήψεων αναπληρωτών από Οκτώβρη-Νοέμβρη και μετά, στοιβάζονται σχεδόν 30 μαθητές ανά τμήμα, αφήνουν ακάλυπτες ώρες μαθημάτων και το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών ωθείται να στραφεί στην τεχνική εκπαίδευση, όπου θα υπάρχει απλήρωτη εργασία των μαθητών με το πρόσχημα της πρακτικής άσκησης. Επιπλέον, αλλάζει το καθεστώς της διδασκαλίας των μαθημάτων, με αναθέσεις αντικειμένων σε περισσότερες ειδικότητες (π.χ.: καθηγητές Πληροφορικής θα μπορούν να διδάσκουν μαθηματικά, Μηχανολόγοι αντιστοίχως Φυσική και Μαθηματικά κ.ο.κ.). Αρκετά παιδιά δε θα συνεχίζουν στο λύκειο, επαναφέροντας την παιδική εργασία. Δημιουργεί τους αυριανούς ελαστικά εργαζόμενους, με χειρότερες εργασιακές συνθήκες από τις σημερινές. Επιχειρείται η κατάρτιση και όχι η μόρφωση, με διάσπαρτες κατακερματισμένες γνώσεις και δεξιότητες.

Συνολικά, το νέο σχολείο, είναι ένα σχολείο που ταιριάζει γάντι στην Παιδεία των περικοπών και των μνημονίων. Είναι απολύτως φανερό ότι το υπουργείο Παιδείας υποβαθμίζει συστηματικά το ήδη φτηνό, ευέλικτο, κατακερματισμένο σχολείο της αγοράς. Δεν έχει κανένα παιδαγωγικό προσανατολισμό αλλά αντιθέτως, ενισχύει τις εκπαιδευτικές ανισότητες και προωθεί τις νέες εργασιακές συνθήκες για τα παιδιά-μελλοντικούς εργαζόμενους. Το παράδειγμα της εργασίας των εκπαιδευτικών στο νέο σχολείο αυτό, δείχνει το δρόμο. Εκπαιδευτικοί αναπληρωτές-ελαστικά εργαζόμενοι (άνεργοι από του χρόνου), που τρέχουν να καλύψουν κενά σε διαφορετικά σχολεία και έχουν και το βούρδουλα της αξιολόγησης, με διαρκή ανασφάλεια. Εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, δάσκαλοι, νηπιαγωγοί και καθηγητές πετιούνται σαν στυμμένη λεμονόκουπα, ως αποτέλεσμα της παιδείας των περικοπών του υπουργείου. 

Σε αυτό το σχολείο, θα αναγκάζεστε κι εσείς οι ίδιοι να βάζετε το χέρι ακόμα πιο βαθιά στη τσέπη. Βασικά λειτουργικά έξοδα του σχολείου δε θα καλύπτονται λόγω της υποχρηματοδότησης και θα καλείστε να τα πληρώνετε οι ίδιοι. Για να μην μιλήσουμε για τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα, προκειμένου να ανταπεξέλθουν τα παιδιά στο ακόμα πιο δύσκολο πρόγραμμα.

Εκπαιδευτικοί και γονείς αντιμετωπίζουμε την ίδια επίθεση και πρέπει από κοινού να αγωνιστούμε για να την ανατρέψουμε. Να παλέψουμε ώστε κανένα παιδί να μη μείνει εκτός σχολείου. Για πραγματική αναβάθμιση της παρεχόμενης παιδείας με λιγότερα παιδιά ανά τμήμα. Λειτουργία ολοημέρου για όλους χωρίς προϋποθέσεις. Με όσα τμήματα ένταξης και εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης χρειάζονται. Με ενισχυτική διδασκαλία και Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Με τάξεις υποδοχής. Με όλα τα μαθήματα που έχουν ανάγκη τα παιδιά.

ΕΜΕΙΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ, ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΣΑΣ ΘΕΛΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ.

ΓΙΑ ΕΝΑ ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΧΩΡΑΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ, ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΟΛΟΠΛΕΥΡΗΣ ΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ!

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΔΟΥΛΟΙ ΤΟΥ 21ΟΥ ΑΙΩΝΑ.

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ, ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ

Σας καλούμε στις συνελεύσεις.

Συντονιστικό Αγώνα Αναπληρωτών-Αδιορίστων

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

laptop.jpg
Ψηφιακό φροντιστήριο:Άνοιξε ειδική πλατφόρμα για την πρόσβαση αποφοίτων ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και ΕΝΕΕΓΥΛ
Οι ενδιαφερόμενοι θα αποκτούν πρόσβαση μέσω του λογαριασμού τους στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
Ψηφιακό φροντιστήριο:Άνοιξε ειδική πλατφόρμα για την πρόσβαση αποφοίτων ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και ΕΝΕΕΓΥΛ
e-learning-lipsi-epixeirimatikon-apofaseon
Εκδήλωση για τα ΕΠΑΛ σε επιχειρηματικότητα, εκπαίδευση και αγορά εργασίας στις 7/12
«Δεξιότητες για το Μέλλον: Επιχειρηματικότητα, Εκπαίδευση και Αγορά Εργασίας» – Εναρκτήρια εκδήλωση ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας και ΣΕΒΕ για τα ΕΠΑΛ
Εκδήλωση για τα ΕΠΑΛ σε επιχειρηματικότητα, εκπαίδευση και αγορά εργασίας στις 7/12
ιρο
«Και η ντροπή ντράπηκε κ. Διευθύντρια Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής»
Ο Σύλλογος εκπαιδευτικών «Ηρώ Κωνσταντοπούλου» εξέδωσε Δελτίο Τύπου για την διευθύντρια εκπαίδευσης που διώκει εκδικητικά νεοδιόριστους, αγνοώντας...
«Και η ντροπή ντράπηκε κ. Διευθύντρια Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής»
foto_education.jpg
Παρεμβάσεις – Κινήσεις – Συσπειρώσεις: «Με χυδαίο τρόπο εισάγεται τροπολογία για παράλληλο σύστημα προσλήψεων αναπληρωτών»
Η δήλωση των εκπροσώπων των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ-ΚΙΝΗΣΕΩΝ-ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ: «Τροπολογία στη Βουλή για παράλληλο σύστημα προσλήψεων  αναπληρωτών με χυδαίο τρόπο...
Παρεμβάσεις – Κινήσεις – Συσπειρώσεις: «Με χυδαίο τρόπο εισάγεται τροπολογία για παράλληλο σύστημα προσλήψεων αναπληρωτών»