Διαβάστε παρακάτω την ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ανατολικής Αττικής "Κώστας Σωτηρίου"
Προς: τα μέλη, Ενώσεις και συλλόγους Γονέων
Θέμα: Εγκύκλιος για το ολοήμερο και πως η «διεύρυνση» οδηγεί στο κλείσιμο!
Η τέχνη (της απάτης) να λες ότι θα πάρεις όλα τα παιδιά την ώρα που τα αποκλείεις
Στην εποχή της μαύρης, ελαστικής, μερικής και ανασφάλιστης εργασίας, στην εποχή της εργασιακής περιπλάνησης και ανεργίας, η κυβέρνηση βάζει προϋποθέσεις για την εγγραφή μαθητών στα ολοήμερα τμήματα.
Ή έκδοση της εγκυκλίου για τη λειτουργία του ολοήμερου επιβεβαιώνει τη σταθερή κατεύθυνση του Υπουργείου Παιδείας να συρρικνώσει αποφασιστικά και να κλείσει χιλιάδες τμήματα ολοήμερου και να πετάξει έξω από αυτό χιλιάδες μαθητές δημοτικού και νηπιαγωγείου.
Πώς η «διεύρυνση» οδηγεί στο κλείσιμο!
Μετά το σάλο των αντιδράσεων το υπουργείο διατυμπανίζει ότι θα πάρει όλα τα παιδιά. Από την καταφανώς περιοριστική διάταξη της υπουργικής απόφασης για υποχρεωτική προσκόμιση βεβαιώσεων από εργοδότη και για τους δύο γονείς που όλοι καταλάβαιναν ότι μετατρέπει το ολοήμερο τμήμα σε είδος προς εξαφάνιση η εγκύκλιος προβλέπει τη δυνατότητα :
«να εγγραφούν οι μαθητές των οποίων εργάζονται και οι δύο γονείς, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους ή κάρτα ανεργίας στην περίπτωση που είναι άνεργοι, καθώς επίσης και οι μαθητές, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (μαθητές πολύτεκνων/μονογονεϊκών οικογενειών, μαθητές με γονείς με χρόνιες παθήσεις/ενταγμένους σε πρόγραμμα απεξάρτησης/φυλακισμένους)».
Το κόλπο του Υπουργείου : προσθέτει «πολλές κατηγορίες» με ελάχιστο ως ανύπαρκτο ειδικό πληθυσμιακό βάρος σε κάθε σχολείο για να δώσει την εντύπωση της «διεύρυνσης» και αποκλείει τις κύριες «χτυπημένες από την κρίση» κοινωνικές ομάδες που έχουν πραγματική ανάγκη για το ολοήμερο.
Τα παιδιά που θα προκύψουν για εγγραφή στο ολοήμερο από γονείς «με χρόνιες παθήσεις/ενταγμένους σε πρόγραμμα απεξάρτησης/φυλακισμένους είτε μονογονεϊκές οικογένειες» θα είναι από Κανένα έως ένα – δύο μαθητές σε ένα σχολείο – δηλαδή δε συνεισφέρουν ουσιαστικά στην κάλυψη του ελάχιστου αριθμού των 14 μαθητών για τη λειτουργία του τμήματος.
Ταυτόχρονα κρύβει ότι συνεχίζει να αποκλείει για τη μεγάλη πλειοψηφία των παιδιών :
των «μαύρα» εργαζόμενων γονέων που ο εργοδότης δε θα δώσει βεβαίωση,
των περιστασιακά εργαζόμενων και μισοεργαζόμενων – μισοάνεργων αλλά και των προσφύγων – μεταναστών, που ούτε κάρτα ανεργίας ούτε βεβαίωση εργοδότη μπορούν να πάρουν
των χιλιάδων άνεργων που δεν καταγράφονται στον ΟΑΕΔ
Στην πραγματικότητα το σχέδιο του υπουργείου να ελέγξει την έκταση λειτουργίας του ολοήμερου περιορίζοντάς την το πολύ σε ένα τμήμα σε κάθε σχολείο και να περικόψει χιλιάδες τμήματα ολοήμερων αποκλείοντας χιλιάδες μαθητές με αντίστοιχη περικοπή εκπαιδευτικών συνεχίζεται κανονικά συγκεκαλυμμένο με την υποτιθέμενη πολιτική διεύρυνσης.
Το υπουργείο ενώ φαίνεται ότι επαναφέρει την πρωινή υποδοχή θέτει τους όρους για την κατάργηση της
Μετά από πιέσεις συμπεριέλαβε τη λειτουργία της πρόωρης υποδοχής μαθητών στην εγκύκλιο για το ολοήμερο.
Προσθέτει όμως όρο (ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ στις μέχρι τώρα εγκυκλίους για την πρωινή υποδοχή ενώ ορίζονταν ως ελάχιστος αριθμός μαθητών οι 5 μαθητές) για τη συμμετοχή κάποιου μαθητή στην πρωινή υποδοχή το να είναι γραμμένος στο ολοήμερο!!! Δηλαδή όσοι αποκλείονται από το ολοήμερο – η μεγάλη πλειοψηφία – αποκλείονται και από την πρωινή υποδοχή καθιστώντας ακόμα πιο δύσκολο να βρεθεί ο αυξημένος ελάχιστος αριθμός των 7 μαθητών (μέχρι 8θέσια σχολεία) και 10 μαθητών (9θέσια και πάνω), για να λειτουργήσει το τμήμα.
Φυσικά καμία λογική δε μπορεί να δικαιολογήσει γιατί κάποιος γονέας για να έχει δικαίωμα το παιδί να συμμετέχει στην πρωινή υποδοχή πρέπει να έχει ανάγκη και προϋποθέσεις για να συμμετέχει στο ολοήμερο. Αυτό μόνο ο «κόφτης» του Υπ. Παιδείας το ξέρει.
Η μεγαλύτερη επίθεση στο ολοήμερο νηπιαγωγείο
Το Υπ. Παιδείας εντελώς αιφνιδιαστικά συμπεριέλαβε και το ολοήμερο νηπιαγωγείο στις ίδιες προϋποθέσεις για τη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου.
Αυτό είναι εντελώς αυθαίρετο καθώς την αλλαγή των προϋποθέσεων για την παρακολούθηση των παιδιών στο Νηπιαγωγείο τη βασίζει στην ερμηνευτική εγκύκλιο για την υπουργική απόφαση που αναφέρεται στο νέο τύπο ολοήμερου Δημοτικού σχολείου. Δεν υπάρχει αντίστοιχη υπουργική απόφαση που να τροποποιεί τη λειτουργία του Νηπιαγωγείου και οπωσδήποτε ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ η εγκύκλιος του δ/ντη σπουδών του Υπ. Παιδείας να παίρνει τη θέση υπουργικής απόφασης και ουσιαστικά να νομοθετεί.
Όσο για την επέκταση των ρυθμίσεων στο νηπιαγωγείο είναι καταστροφικότερη ακόμα και από αυτή του δημοτικού και αποκαλύπτει την μανία του Υπουργείου Παιδείας να κλείσει τη συντριπτική πλειοψηφία των ολοήμερων τμημάτων νηπιαγωγείων δηλαδή του 1/3 περίπου των τμημάτων των δημόσιων νηπιαγωγείων και να οδηγηθούν σε οριστική απόλυση πάνω από 1.000 αναπληρώτριες νηπιαγωγοί.
Όταν στα 5θεσια και κάτω δημοτικά προβλέπονται 10 παιδιά και ελεύθερες εγγραφές χωρίς προϋποθέσεις για το ολοήμερο νηπιαγωγείο (που είναι κατά βάση διθέσιο και τα παιδιά πολύ λιγότερα) διατηρείται στα νηπιαγωγεία ως ελάχιστος ο αριθμός 14 και όλες οι προϋποθέσεις για τις βεβαιώσεις που προβλέπονται στα δημοτικά!
Αυτό θα οδηγήσει στα περισσότερα ολοήμερα να μην μπορούν να συγκροτήσουν τμήμα.
Οι ασφαλιστικές δικλείδες της εγκυκλίου :
Για όσους καταφέρουν να περάσουν το σκόπελο των προϋποθέσεων (εργασίας, κάρτα ανεργίας κλπ) για να είναι σίγουρο το Υπουργείο ότι θα ελέγξει τον αριθμό των τμημάτων που θα δημιουργηθούν προβλέπει :
προτεραιότητα των παιδιών των εργαζόμενων και των δύο γονιών (δηλαδή μπορεί να μην τα πάρει όλα!!!) , θετική εισήγηση του σχολικού συμβούλου, αν ο Δ/ντής ΠΕ εγκρίνει, αν ο Περιφερειακός Δ/ντής αποδεχτεί, αν κάθε πρώτο πενθήμερο κάθε μήνα συνεχίζει ο αριθμός των παιδιών κλπ. ……Οι …..προϋποθέσεις καταλήγουν με την προειδοποίηση «…αναστέλλεται η λειτουργία του..»
Ο Φίλης έρχεται να λειτουργήσει πιο επιθετικά και αποφασιστικά και από τους προκατόχους του και να υλοποιήσει τις απαιτήσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για συρρίκνωση πλευρών της δημόσιας εκπαίδευσης στο βαθμό που δεν μπόρεσαν οι προηγούμενοι Υπουργοί Παιδείας Διαμαντοπούλου, Αρβανιτόπουλος και Λοβέρδος. Χαρακτηριστικό είναι ότι η ρύθμιση για τις υποχρεωτικές βεβαιώσεις εργασίας και από τους δύο γονείς ήταν μέτρο που το 2013 προσπάθησε να επιβάλει ο Αρβανιτόπουλος αλλά οι αντιδράσεις του εκπαιδευτικού κινήματος και των γονέων τον υποχρέωσαν σε αναδίπλωση.
ΤΩΡΑ είναι η ώρα που πρέπει το εκπαιδευτικό κίνημα μαζί με τους γονείς να δώσουν τη μάχη για να ανατρέψουν τις βάρβαρες περικοπές.
Ο σύλλογος καλεί όλους τους συναδέλφους να μη συμβάλλουν στην κατάργηση των ολοήμερων τμημάτων.
Οι Διευθυντές/ντριες δημοτικών, Προϊσταμένες/νοι νηπιαγωγείων πρέπει να καθοδηγήσουν τους γονείς στην παρακάτω διαδικασία
Γράφουμε όλα τα παιδιά χωρίς όρους και προϋποθέσεις(ολοήμερο, πρωινή ζώνη, προνήπια)
Ενημερώνουμε ότι ο γονέας έχει δικαίωμα να υποβάλει αίτηση και το σχολείο είναι υποχρεωμένο να την παραλάβει. Αν οι γονείς θέλουν μπορούν να καταθέτουν υπεύθυνη δήλωση ότι εργάζονται ή ότι είναι άνεργοι ή ημιαπασχολούμενοι και έχουν ανάγκη να γράψουν το παιδί τους στο ολοήμερο ή ότι θα προσκομίσουν τα δικαιολογητικά αργότερα.
Κανένα παιδί δεν πρέπει να μείνει εκτός ολοήμερου λόγω έλλειψης κάρτας ανεργίας του ενός ή και των δύο γονέων για αυτό ενημερώνουμε τους γονείς για τη διαδικασία έκδοσης κάρτα ανεργίας. Παραθέτουμε παρακάτω την απαραίτητη διαδικασία για έκδοση κάρτα ανεργίας. Οδηγίες Εγγραφής στο Μητρώο Ανέργων του ΟΑΕΔ
Όλοι μαζί εκπαιδευτικοί και γονείς θα επιβάλουμε κανένα τμήμα να μην κλείσει κανένα παιδί να μην εκδιωχθεί κανένας αναπληρωτής να μην απολυθεί
Για το ΔΣ
Ο πρόεδρος Ο γραμματέας
Κώστας Τουλγαρίδης Γιάννης Ρούπας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη