Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Χανίων

Στη σκιά των μνημονίων , των δεσμεύσεων στους δανειστές , της δημοσιονομικής προσαρμογής, των περικοπών , των αντιασφαλιστικών νόμων , της συνεχώς μειούμενης δαπάνης για την παιδεία ,ξεκινάει το νέο σχολικό έτος.

Λίγες μέρες πριν ανοίξουν τα σχολεία και για άλλη μια φορά δεν γνωρίζουμε με ποιες συνθήκες θα  ανοίξουν , το αυτονόητο γίνεται ζητούμενο.

Η απουσία μόνιμων διορισμών για 7η  συνεχόμενη χρονιά , διογκώνει διαρκώς τα  προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων και στον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου,  που θα έπρεπε να γίνεται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη.

Η καθυστέρηση στις υπηρεσιακές μεταβολές επίσης , η οποία τα τελευταία χρόνια είναι καθεστώς , δημιουργεί επιπλέον δυσκολίες,  αφού πολλοί εκπαιδευτικοί δεν γνωρίζουν που θα υπηρετήσουν , ενώ  οι σχολικές μονάδες δεν μπορούν να προχωρήσουν στον αναγκαίο προγραμματισμό για την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Οι σαρωτικές δομικές αλλαγές που έγιναν τo Πάσχα και το Δεκαπενταύγουστο , με τα σχολεία κλειστά, στα προγράμματα λειτουργίας  τόσο στα Δημοτικά Σχολεία , με το Ενιαίου τύπου ολοήμερου Δημοτικού  Σχολείου ,όσο και στα Νηπιαγωγεία με το Ενιαίο Νηπιαγωγείο, αλλά και αυτές που αναμένονται για την Ειδική Αγωγή , δεν έχουν την αποδοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας και  οδηγούν χιλιάδες αναπληρωτές συναδέλφους μας στην ανεργία.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Χανίων θεωρεί απολυμένους όσους αναπληρωτές δεν προσληφθούν εξ αιτίας της εφαρμογής των Υ. Α.  Φίλη, οι οποίες στόχο έχουν τη μείωση των δαπανών για την Παιδεία , και έγιναν απουσία των εκπαιδευτικών .

Η τακτική της πολιτικής ηγεσίας να περιορίζει τις ανάγκες στα όρια των πιστώσεων που έχει εξασφαλίσει  , αντί να κάνει τις απαραίτητες  προσλήψεις για την πλήρη ανάπτυξη του προγράμματος των Σχολείων , συνεχίζεται. Οι μεγαλόστομες ανακοινώσεις περί εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης δεν πείθουν κανέναν.

Συγκεκριμένα στο Νέο Ενιαίο Δ. Σχ . δεν προβλέπεται υπεύθυνος εκπαιδευτικός για το ολοήμερο τμήμα, με απρόβλεπτες συνέπειες  όχι μόνο  στο παιδαγωγικό έργο , αλλά και στην ασφάλεια των μαθητών, αφού κάθε μέρα θα διδάσκουν διαφορετικοί  εκπαιδευτικοί, ανάλογα με το περίσσευμα ωρών που θα έχουν από το πρωινό πρόγραμμα, υπονομεύοντας έτσι τη σχέση δασκάλου μαθητή  και την εκπαιδευτική διαδικασία στο ολοήμερο πρόγραμμα , μετατρέποντάς το σε δημιουργική απασχόληση ή ακόμα και σε πρόγραμμα φύλαξης.

Με αυτόν τον τρόπο το Υπουργείο εξοικονομεί θέσεις εργασίας ,παραβλέποντας τις συνέπειες,  αφού μόνο στα Χανιά 45 εκπαιδευτικοί υπηρέτησαν την προηγούμενη σχολική χρονιά ως υπεύθυνοι του ολοήμερου τμήματος.

Η εισαγωγή των διδακτικών αντικειμένων της Αισθητικής Αγωγής και της Πληροφορικής σε όλα τα σχολεία , είναι θετική εξέλιξη, αλλά αυτοαναιρείται αφού σε περίπτωση αδυναμίας !  κάλυψης των αναγκών από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων , τα μαθήματα της Αισθητικής αγωγής ( Εικαστικά , μουσική , Θεατρική Αγωγή) , και της Φυσικής Αγωγής μπορούν να ανατίθενται σε δασκάλους, πηγαίνοντας την εκπαίδευση χρόνια πίσω, όταν οι δάσκαλοι δίδασκαν τα πάντα, ενώ την πληροφορική μπορούν να τη διδάσκουν δάσκαλοι με επιμόρφωση Β΄ επιπέδου  στα 4/θ και 5/θ Δ. Σχ., ακυρώνοντας στην ουσία τον ρόλο των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων και την παρουσία τους στα σχολεία , ενώ επιτρέπει να λειτουργούν τα σχολεία με όποιο  προσωπικό είναι  διαθέσιμο, οδηγώντας σε ευέλικτες μορφές εργασίας .

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι αλλαγές που προτείνονται από την κυβέρνηση με τροπολογία που κατατίθεται στη βουλή  , για το εκπαιδευτικό προσωπικό που έχει τη δυνατότητα να υπηρετήσει σε δομές Ειδικής Αγωγής, ενώ ιδρύθηκαν νέες οργανικές θέσεις στην  Ειδική Αγωγή. Ουσιαστικά επιτρέπει σε εκπαιδευτικούς  που δεν διαθέτουν καμία, ή ελάχιστη επιμόρφωση στην ειδική αγωγή να υπηρετήσουν σε Ειδικά Σχολεία, Τμήματα ένταξης ή σε παράλληλη στήριξη μαθητών, υποβαθμίζοντας την παρεχόμενη εκπαίδευση στην Ειδική Αγωγή,  προφανώς για να αντιμετωπιστούν τα πλεονάσματα δασκάλων , που η πολιτική του ίδιου του Υπουργείου δημιούργησε.

Έτσι  υποβαθμίζεται το εκπαιδευτικό έργο για μια ιδιαίτερα ευαίσθητη ομάδα μαθητών παράλληλα χιλιάδες ειδικευμένοι εκπαιδευτικοί , που μέχρι τώρα κάλυπταν τις ανάγκες της ειδικής αγωγής  θα μείνουν άνεργοι.

Αντίστοιχα στην Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση η καθιέρωση του Ενιαίου τύπου ολοήμερου Νηπιαγωγείου χωρίς καμία διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα και παρά την απόφαση της Συνέλευσης των αντιπροσώπων της ΔΟΕ από τον Ιούνιο, ουσιαστικά υποβαθμίζει το ολοήμερο πρόγραμμα, μετατρέποντάς το σε φύλαξη , ανοίγοντας το δρόμο για ελαστικές σχέσεις εργασίας σε ένα πρόγραμμα δημιουργικής απασχόλησης στο μέλλον.

 Η πολυαναμενόμενη εξειδίκευση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών, φέρνει αύξηση ωραρίου για την συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων , αφού τα πολυθέσια Νηπιαγωγεία στα οποία προβλέπεται μείωση ωραρίου ανάλογα με τα έτη υπηρεσίας είναι μόλις 9 από 5.140 σε όλη τη χώρα.

Η αποσύνδεση του πρωινού προγράμματος από το απογευματινό αλλάζει  το χαρακτήρα του ολοήμερου προγράμματος, το οποίο κατά γενική ομολογία  κρίνεται επιτυχημένο και δεν μπορεί να συγκρίνεται με το ολοήμερο τμήμα του Δημοτικού Σχολείου.

Είναι λοιπόν φανερό ότι τα κριτήρια με τα οποία η πολιτική ηγεσία παίρνει αποφάσεις που αφορούν το μέλλον των παιδιών μας , δεν έχουν καμία σχέση με τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών , αλλά υπακούουν σε καθαρά λογιστικές πρακτικές. Σημειώνουμε ότι σύμφωνα  με τον  αρχικό σχεδιασμό της Διεύθυνσης ΠΕ Χανίων, το σχ. έτος 2016-17 για να λειτουργήσουν τα Δημοτικά Σχολεία απαιτούνταν σχεδόν 100 εκπαιδευτικοί λιγότεροι σε σχέση με πέρυσι.

Οι αλλεπάλληλες εγκύκλιοι τις τελευταίες μέρες για το χρονοδιάγραμμα της καταγραφής των λειτουργικών αναγκών, των κενών και των πλεονασμάτων με αποκορύφωμα την πρόβλεψη ότι «σε περίπτωση αδυναμίας συνεδρίασης του ΠΥΣΠΕ, μπορεί μόνος του ο Διευθυντής Εκπαίδευσης να αποφασίσει» αποτελεί μνημείο αντιδημοκρατικής συμπεριφοράς και ακύρωση της λειτουργίας του Υπηρεσιακού Συμβουλίου.

 Οι συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων την 1/9 για αναθέσεις ωρών διδασκαλίας σύμφωνα με την Υ Α, για να λειτουργήσει το πρωινό πρόγραμμα  ,τη στιγμή που τα κενά στα Χανιά είναι εκατοντάδες και  σε κανένα Σχολείο δεν υπάρχουν  όλες οι ειδικότητες   , ενώ υπάρχουν Σχολεία που δεν υπάρχει κανείς εκπαιδευτικός ή υπάρχει μόνο  ένας, αποτελεί προσπάθεια του Υπουργείου να αποσπάσει τη συνενοχή των εκπαιδευτικών για τις αναθέσεις διδακτικών αντικειμένων ειδικοτήτων σε δασκάλους.

 

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, υλοποιώντας τις αποφάσεις της 85ης Γ. Συνέλευσης του κλάδου , καλεί:

·     Τα μέλη του την ΤΡΙΤΗ  30  ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ  2016, και ώρα 11.00 το πρωί, σε παράσταση διαμαρτυρίας στα Γραφεία της Διεύθυνσης  για τον υπολογισμό κενών και πλεονασμάτων με βάση τοις Υπουργικές Αποφάσεις από το ΠΥΣΠΕ Χανίων.

·     Τους Διευθυντές των Δημοτικών Σχολείων της Διεύθυνσης , την

ΤΕΤΑΡΤΗ  31  ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ  2016, και ώρα 11.00 το πρωί στο 16 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ για ενημέρωση και συντονισμό όσον αφορά την ενιαία στάση στις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων.

·    Τις προϊσταμένες Νηπιαγωγείων του Νομού για ενημέρωση ως προς τις εξελίξεις , την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2016 ΩΡΑ 7.00 ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΣΤΟ 16 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ

·    Τα μέλη του, την ΠΕΜΠΤΗ 8 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2016 σε ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ στο 16 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ

Ο κλάδος μας απαντά με τις αποφάσεις της 85ης  Γ. Συνέλευσης του κλάδου , στην επίθεση που δέχεται  η δημόσια εκπαίδευση από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και τις αντιλαϊκές μνημονιακές πολιτικές που εφαρμόζονται κατ εντολή των « θεσμών» αγωνιζόμενοι για:

·    Άμεση απόσυρση της Υπουργικής απόφασης για το Ενιαίου τύπου ολοήμερο Δημοτικό  Σχολείο και Νηπιαγωγείο.

·    14χρονο εκπαιδευτικό σχεδιασμό με : Ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και 2χρονη υποχρεωτική δωρεάν προσχολική αγωγή και εκπαίδευση.

·    Μαζικούς μόνιμους διορισμούς τώρα.

·    Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα σε 1/20 για το Δ. Σχολείο  και 1/15 στο Νηπιαγωγείο και τις μικρές τάξεις

·    Καμία απόλυση αναπληρωτή.

·    Στήριξη της Ειδικής Αγωγής.

·    Απόδοση οργανικών θέσεων των ειδικοτήτων τώρα.

·    Μείωση διδακτικής ύλης

 

Κενα εκπαιδευτικών

ΔΑΣΚΑΛΟΙ

86

ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ

60

ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΕΙΔ. ΑΓΩΓΗΣ & ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ

112

ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΕΙΔ. ΑΓΩΓΗΣ & ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ

19

ΑΓΓΛΙΚΩΝ

12

ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ

5

ΓΑΛΛΙΚΩΝ

 

ΚΑΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ

25

Φ. ΑΓΩΓΗΣ

9

ΜΟΥΣΙΚΗΣ

21

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

4

ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

20

Φ. ΑΓΩΓΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ

1

ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ

2

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ

1

ΣΥΝΟΛΟ

377

    Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε Χανίων καλεί την πολιτική ηγεσία να αναλάβει τις ευθύνες της και να προχωρήσει στις αναγκαίες προσλήψεις ώστε κάθε σχολείο να έχει τους εκπαιδευτικούς που απαιτούνται για να λειτουργήσει . Σημειώνουμε ότι χρειάζονται πολύ περισσότεροι για να λειτουργήσουν τα σχολεία με όλες τις αντισταθμιστικές δομές τους ( Τμήματα υποδοχής , ενισχυτική διδασκαλία) και με βάση τις αποφάσεις του κλάδου για μείωση του αριθμού των μαθητών ανά μαθητή.

Για το Δ.Σ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

texniti_noimosini
Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι

Σε τρία χρόνια, οι άνθρωποι δεν θα χρειάζονται καθόλου για μεταφράσεις, εκτίμησε ο Vasco Pedro, CEO της Unbabel,...

Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι