Με οδυνηρά αισθήματα κατάπληξης και θυμηδίας ο εκπαιδευτικός κόσμος έγινε μάρτυρας για μια ακόμη φορά ενός ακόμα τυπικά νεοελληνικού θεάτρου του παραλόγου. Συγκεκριμένα, μέσα στον Ιούλιο του 2016 δημοσιεύθηκε το Π.Δ. 69 (Φ.Ε.Κ. 127/13-07-2016) για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας των δημόσιων υπαλλήλων στον ιδιωτικό τομέα.
Το Προεδρικό Διάταγμα που «ξεκλειδώνει» την αναγνώριση προϋπηρεσίας έως επτά ετών στον ιδιωτικό τομέα σε συναφές αντικείμενο με αυτό στο οποίο απασχολούνται σήμερα, ικανοποίησε ένα πολύχρονο αίτημα των εργαζομένων.
Ενώ όμως οι ευεργετικές διατάξεις του Π.Δ. 69 (Φ.Ε.Κ. 127/13-07-2016), αφορούν σχεδόν όλο το δημόσιο τομέα, δεν αφορούν τους εκπαιδευτικούς που έχουν εργαστεί σε φροντιστήρια, κέντρα ξένων γλωσσών κ.λ.π. αλλά και σε συναφείς εργασίες της ειδικότητάς τους.
· Η ευεργετική διάταξη δεν μπορεί να εφαρμοστεί στους εκπαιδευτικούς διότι το βαθμολόγιο τους ανατρέχει στον Ν.1566 (βαθμοί Α, Β και Γ) και όχι στον Ν. 3528/2007.
· Σχετική εγκύκλιο εξέδωσε το ΥΠΠΕΘ: «επειδή στις διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 28 του Ν.4369/2016 δεν έγινε μνεία για τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δεν μπορούν να τύχουν εφαρμογής για τους εκπαιδευτικούς οι ρυθμίσεις του Κεφαλαίου Γ` του Ν.4369/2016»
· Το θέμα αφορά χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Λόγω της πολύχρονης αναμονής για διορισμό το μεγαλύτερο μέρος των εκπαιδευτικών έχει απασχοληθεί σε φροντιστήρια αλλά και σε συναφείς επαγγελματικές ειδικότητες.
· Η απασχόληση σε φροντιστήρια και κέντρα ξένων γλωσσών είναι δεν είναι απλώς «συναφής» με την άσκηση του εκπαιδευτικού λειτουργήματος, είναι ακριβώς ίδια. Εξάλλου το ίδιο το υπουργείο, με μία σειρά νομοθετημάτων εδώ και δεκαετίες (με πιο πρόσφατη την τροπολογία για τα φροντιστήρια που κατέθεσε στο νομοσχέδιο για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση εκπρόθεσμα), θέτει κάτω από τον έλεγχο και την εποπτεία του, τα ωρολόγια προγράμματα, τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών των φροντιστηρίων, ορίζει τις αργίες κ.λ.π.
- Το Π.Δ. 69/2016 προβλέπει ότι η αναγνώριση προϋπηρεσίας εκτός Δημοσίου αφορά και μόνο την Βαθμολογική κατάταξη των άλλων δημοσίων υπαλλήλων και σε καμιά περίπτωση δεν επιφέρει καμιά Μισθολογική αλλαγή μέχρι το 2018.
· Είναι άδικο να αναγνωρίζεται για τους υπόλοιπους δημοσίους υπαλλήλους προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα με απλή απόφαση υπηρεσιακού συμβουλίου (όπως ορίζεται στο Π.Δ. 69) και να μην αναγνωρίζεται με καμία διαδικασία (έστω και πιο αυστηρή) για τους εκπαιδευτικούς.
Το ΥΠΠΕΘ πρέπει άμεσα να λύσει το πρόβλημα και να άρει την αδικία σε βάρος χιλιάδων εκπαιδευτικών των φροντιστηρίων.
Σε κάθε περίπτωση η ΕΛΜΕ ΡΟΔΟΠΗΣ είναι υποχρεωμένη εκ του θεσμικού της ρόλου να καταγγείλει το γεγονός που συμπυκνώνει με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο την άποψη που θέλει τους εκπαιδευτικούς να αντιμετωπίζονται από την εκάστοτε πολιτεία ως παιδιά ενός κατώτερου θεού. Καλούμε άμεσα την ΟΛΜΕ να διεκδικήσει από το ΥΠΠΕΘ νομοθετική ρύθμιση ώστε να λυθεί το πρόβλημα προς όφελος των δεκάδων χιλιάδων εκπαιδευτικών που έχουν παράσχει έργο και στα φροντιστήρια αλλά και σε συναφείς ειδικότητες. Οι «λύσεις» μόνο για συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες, με άλλα λόγια της εφαρμογής ενός νόμου-Π.Δ. α λα καρτ, που χωρίζει τους εργαζόμενους του δημοσίου σε πατρικίους και πληβείους.
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ροδόπης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη