Ο Σύλλογος διδασκόντων του Ε.Κ. Αγρινίου επανέρχεται για μια ακόμη φορά να επισημάνει, αυτή τη φορά εκτός από τις ανησυχίες του για το μέλλον της δημόσιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και τις άμεσες δυσμενείς συνέπειες που έχουν επιφέρει οι αλλαγές στη δομή των τομέων και ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ, από τις καλοκαιρινές αποσπασματικές νομοθετικές ρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας. Ρυθμίσεις που στερούνται γενικότερου σχεδιασμού στην επαγγελματική εκπαίδευση και για τη στήριξη της τοπικής παραγωγικής οικονομίας με νέες ειδικότητες των τεχνολογικών επιστημών.
Συγκριμένα:
Η νέα σχολική χρονιά δυστυχώς δεν ξεκινάει με τις καλύτερες προϋποθέσεις για τους εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΛ, οι οποίοι ανησυχούν για τη συνέχεια της εργασίας τους, με όλα αυτά που γίνονται από το υπουργείο παιδείας.
Από τον Ιούνιο μήνα πριν καν αρχίσει το τρέχον σχολικό έτος καταργήθηκε η ειδικότητα Πληροφορικής στα ΕΠΑΛ Αμφιλοχίας, Καινουργίου και Μακρυνείας καθώς και στα ΕΠΑΛ Κατοχής και Μεσολογγίου. Ο λόγος προφανής: η μείωση των μαθητών σε ειδικότητες αιχμής με απώτερο στόχο το κλείσιμο των επαρχιακών ΕΠΑΛ!
Χωρίς ολοκλήρωση των εγγραφών των μαθητών, το υπουργείο κατήργησε τμήματα τομέων ειδικοτήτων του εσπ. ΕΠΑΛ Αγρινίου, Αμφιλοχίας και Καινουργίου!
Η λειτουργία ολιγομελών τμημάτων και των τομέων της Β’ τάξης περνούν από «συμπληγάδες πέτρες», αφού έχει τεθεί κόφτης με πρόσχημα τη μη συμπλήρωση του προβλεπόμενου αυξημένου ελάχιστου αριθμού μαθητών για κάθε τμήμα και μάλιστα πριν ολοκληρωθούν και οι μεταγραφές των μαθητών των ΕΠΑΛ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα περιφερειακά σχολεία να βρίσκονται μπροστά στον κίνδυνο να κλείσουν, ενώ στα ΕΠΑΛ του Αγρινίου το μαθητικό δυναμικό μειώθηκε και από το γεγονός της μη ύπαρξης ενός σταθερού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος στην ΤΕΕ και της κατάργησης ταυτόχρονα ενός σοβαρού κινήτρου, όπως αυτό της ποσόστωσης εισαγωγής των μαθητών στα ΑΤΕΙ, όπως ίσχυε στα ΤΕΛ.
Το γεγονός επίσης ότι η Α΄ τάξη ΕΠΑΛ δεν έχει επαγγελματικά μαθήματα και στοιχεία δεξιοτήτων, με ταυτόχρονη συγχώνευση των τμημάτων Γενικής παιδείας αποδυναμώνονται ακόμα περισσότερο τα σχολεία αυτά, ενώ θα έπρεπε να λειτουργούν υποστηρικτικές δομές ενισχυτικής διδασκαλίας, που καταργήθηκαν και να αξιοποιούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί και όχι να τρέχουν να συμπληρώνουν το ωράριό τους σε τρία έως πέντε σχολεία.
Το εσπ. ΕΠΑΛ Αγρινίου πρέπει να στηριχθεί ανάλογα με το σοβαρό ρόλο που έχει να επιτελέσει και όχι να τρέχει για τα αυτονόητα δηλαδή την εξασφάλιση της λειτουργίας του ολιγομελούς τμήματος (Η/γων) για μαθητές εργαζόμενους, που ο αριθμός τους είναι δεδομένος και δεν μπορεί να αλλάξει.
Παράλληλα το υπουργείο με έναν αυθαίρετο τρόπο κατέταξε το ΕΠΑΛ Καινουργίου σε κατηγορία C, όταν το γεωγραφικό ανάγλυφο, οι αποστάσεις του σχολείου από τα χωριά που κατοικούν οι μαθητές, η έλλειψη επαρκούς συγκοινωνίας και οι πραγματικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή δεν ανταποκρίνεται με τον βαθμό δυσκολίας της περιοχής της ΒΑ Τριχωνίδας η συγκεκριμένη κατηγορία.
Το υπουργείο παιδείας δεν λαμβάνει υπόψη ούτε τις θετικές (;;;;) εισηγήσεις του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτ. Ελλάδας με αποτέλεσμα ακόμα και σήμερα να μην εγκρίνεται η λειτουργία ολιγομελούς τμήματος του τομέα Οικονομίας και Διοίκησης της Β’ τάξης και να διώχνονται μαθητές και εκπαιδευτικοί από το συγκεκριμένο σχολείο, παρά το γεγονός ότι γίνονται ακόμη μεταγραφές προς το ΕΠΑΛ Καινουργίου στο τμήμα αυτό και ο αριθμός μαθητών αυξάνεται. Το σχολείο βρίσκονται σε «κατάληψη» από τους μαθητές με αίτημα να μην καταργηθούν τα τμήματα, όπου και ο Σύλλογος διδασκόντων με ψήφισμά του στηρίζει το αίτημα αυτό.
Αυτό συμβαίνει σε μια περιοχή κατά κύριο λόγο αγροτική με διάσπαρτα ορεινά χωριά γύρω της και με χιλιομετρικές αποστάσεις που δημιουργούν απαγορευτικές συνθήκες για τη μετακίνηση των μαθητών σε σχολεία του κέντρου του Αγρινίου. Υπάρχουν μαθητές οι οποίοι διανύουν 30 χιλιόμετρα για να πάνε στο ΕΠΑΛ Καινουργίου κάθε πρωί χάνοντας σχεδόν την 1η ώρα πράγμα που σημαίνει ότι η μεταφορά των μαθητών στο Αγρίνιο φτάνει τα 40 χλμ. Ο κίνδυνος συρρίκνωσης και στο άμεσο μέλλον κατάργησης της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στη διαδημοτική Περιοχή των πρώην Καλικρατικών Δήμων Θεστιέων, Παραβόλας και Θέρμου (Β/Α Τριχωνίδας) είναι ορατός.
Σε ευαίσθητα εκπαιδευτικά, παιδαγωγικά και κοινωνικά ζητήματα των μαθητών των ΕΠΑΛ, όπως αυτών με μαθησιακές δυσκολίες, πριν από κάθε απόφαση όφειλαν η ΔΙΔΕ Αιτωλ/νίας και η περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης να λαμβάνουν άποψη τους την εισήγηση του υπευθύνου Σχολικού συμβούλου των ΕΠΑΛ, που απαραίτητα πρέπει να υπάρχει, αφού άλλωστε προβλέπεται και από το νομοθετικό πλαίσιο.
Ανερμάτιστη ή στοχευμένη αυτή η απόφαση;
Η έννοια της μόρφωσης για αυτούς που παίρνουν αυτές τις αποφάσεις είναι μόνο αριθμοί και όρια που αν δεν τα προσεγγίσεις τελικά είσαι χαμένος.
Επειδή το συνταγματικό δικαίωμα των μαθητών μας να επιλέγουν τους τομείς που τους ενδιαφέρουν είναι αναφαίρετο, ζητούμε την άμεση ανάκληση της απόφασης για τη μη έγκριση του τομέα του ΕΠΑΛ Καινουργίου από το περιφερειακό διευθυντή. Επιπλέον αρνούμαστε να μεθοδεύσουμε με οποιοδήποτε τρόπο μεταφορά μαθητών από τον ένα τομέα στον άλλο, σεβόμενοι απόλυτα την επιθυμία των μαθητών και των γονιών για τους τομείς που επέλεξαν.
Η χρηματοδότηση του Εργαστηριακού Κέντρου Αγρινίου για την συντήρηση, ανανέωση και συγκρότηση νέων εργαστηρίων, που είναι αναγκαία είναι το ζητούμενο. Μετά την ένταξη στο Ε.Κ. Αγρινίου και των ΕΠΑΛ Αμφιλοχίας, Καινουργίου και Μακρυνείας, οι ανάγκες χρηματοδότησής του έχουν αυξηθεί. Αντίθετα τα ποσά των λειτουργικών εξόδων και προμήθειας αναλωσίμων υλικών, από τον Δήμο, δεν επαρκούν για το μέγεθος και τις αυξημένες υποχρεώσεις που έχει αναλάβει το ΕΚ Αγρινίου. Παράλληλα επιβάλλεται η λειτουργία αυτόνομου Συμβουλίου Σχολικής Κοινότητας, που αν και το προβλέπει συγκεκριμένη διάταξη του κανονισμού λειτουργίας των ΕΚ, εντούτοις ακόμη παραμένει «νεκρό» γράμμα (!)
Ο Σύλλογος διδασκόντων του ΕΚ Αγρινίου ζητά από το Υπουργείο να μην εφαρμοστεί η απόφαση των περικοπών τμημάτων και τομέων και να λειτουργήσουν κανονικά όλα τα τμήματα του ΕΠΑΛ Καινουργίου.
Καλούμε τους γονείς, την αυτοδιοίκηση και γενικότερα τη τοπική κοινωνία, να γίνουν αρωγοί στην απόφαση μας, να αντιδράσουμε στα σχέδια συρρίκνωσης των ΕΠΑΛ, που καλύπτει το ΕΚ Αγρινίου και του νομού Αιτωλ/νίας γενικότερα, που στόχο έχουν την σταδιακή κατάργηση της δημόσιας τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και την παράδοσή της στους ιδιώτες.
Το Δ.Σ. της Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας έπρεπε ήδη να είχε αντιδράσει σε όλα αυτά που γίνονται σε βάρος των ΕΠΑΛ.
Οι συνάδελφοι διευθυντές των ΕΠΑΛ να μην προβούν σε καμία κατάργηση τμήματος, αλλαγή προγράμματος και μετακίνηση μαθητών και να συνεχίσουν κανονικά τις μεταγραφές στα τμήματα, μέχρι να τελειώσει η περίοδος των μεταγραφών στις 15 Οκτωβρίου.
Είναι καιρός να αφυπνιστεί η εκπαιδευτική κοινότητα συλλογικά και ατομικά, καθώς και η τοπική κοινωνία! Αν δεν το κάνουμε τώρα η κυβέρνηση την επόμενη σχολική χρονιά θα οδηγήσει σε κλείσιμο τα περισσότερα περιφερειακά ΕΠΑΛ στερώντας τη μόρφωση από χιλιάδες μαθητές μας.
ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΜΕ ΤΩΡΑ!
ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ, ΔΩΡΕΑΝ, ΥΨΗΛΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!
Αγρίνιο 29 – 09 - 2016
Οι εκπαιδευτικοί του ΕΚ Αγρινίου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη