Τοποθετήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης. Την Τρίτη 4-10-2016 αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης οι τοποθετήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης. Συνολικά τοποθετήθηκαν 74 εκπαιδευτικοί σε Δημοτικά Σχολεία και 10 εκπαιδευτικοί σε Νηπιαγωγεία. Αναλυτικά:
28 Π.Ε. 71( 9 σε σχολεία του Αιγάλεω, 10 σε σχολεία του Περιστερίου, 4 σε σχολεία του Ιλίου, 1 σε σχολείο των Αγίων Αναργύρων, 1 σε σχολείο του Καματερού ). Επίσης άλλοι 3 τοποθετήθηκαν σε 2 σχολεία ο καθένας( ένας σε 2 σχολεία του Περιστερίου, ένας σε 2 σχολεία των Αγίων Αναργύρων, ένας σε 2 σχολεία του Χαϊδαρίου ).
46 Π.Ε. 70.50( 7 σε σχολεία του Χαϊδαρίου, 10 σε σχολεία του Ιλίου, 5 σε σχολεία του Καματερού, 2 σε σχολεία της Αγίας Βαρβάρας, 1 σε σχολείο των Αγίων Αναργύρων, 6 σε σχολεία του Περιστερίου, 3 σε σχολεία της Πετρούπολης ). Επίσης άλλοι 12 εκπαιδευτικοί τοποθετήθηκαν σε 2 σχολεία ο καθένας( ένας σε 2 σχολεία του Καματερού, πέντε από 2 σχολεία ο καθένας του Περιστερίου, ένας σε 2 σχολεία των Αγίων Αναργύρων, δύο από 2 σχολεία ο καθένας του Ιλίου, ένας σε 2 σχολεία της Πετρούπολης, ένας σε 2 σχολεία της Αγίας Βαρβάρας ). Επίσης άλλος ένας εκπαιδευτικός τοποθετήθηκε σε 3 σχολεία των Αγίων Αναργύρων.
10 Π.Ε. 60.50( μία σε 2 νηπιαγωγεία του Αιγάλεω, μία σε 2 νηπιαγωγεία της Αγίας Βαρβάρας, μία σε 2 νηπιαγωγεία της Πετρούπολης, μία σε 2 νηπιαγωγεία του Καματερού, δύο από 2 νηπιαγωγεία η καθεμιά του Περιστερίου, μία σε 2 νηπιαγωγεία του Ιλίου, μία σε νηπιαγωγεία του Περιστερίου και του Αιγάλεω ). Επίσης τοποθετήθηκαν 2 νηπιαγωγοί σε Περιστέρι και Πετρούπολη.
Στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης δεν αναγράφονται τα μόρια των αναπληρωτών ή τα κοινωνικά τους κριτήρια. Καλούμε τη Διεύθυνση για λόγους διαφάνειας να τα αναρτήσει.
Σύμφωνα με την ενημέρωση που είχαμε από τη Διεύθυνση οι τοποθετήσεις έγιναν από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης κυρίως βάση μορίων. Σε δεύτερη φάση λήφθηκαν υπόψη κοινωνικά κριτήρια και η επιθυμία εκπαιδευτικών να έχουν ξανά τα ίδια παιδιά που είχαν και πέρσι. Εμείς έχουμε ζητήσει για λόγους διαφάνειας και αξιοκρατίας οι τοποθετήσεις όλων των αναπληρωτών να γίνονται από το ΠΥΣΠΕ και όχι από τη Διεύθυνση.
Πάλι βάση ενημέρωσης που είχαμε από τη Διεύθυνση οι 74 εκπαιδευτικοί που τοποθετήθηκαν στα Δημοτικά Σχολεία κάλυψαν και τους 192 μαθητές που οι γονείς του είχαν κάνει αίτηση για παράλληλη στήριξη. Αυτό σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί χρεώθηκαν δύο ή και περισσότερους μαθητές για παράλληλη στήριξη( Οι πληροφορίες που έχουμε μιλούν για εκπαιδευτικούς που έχουν 3.4 ή και 5 μαθητές ). Το ίδιο ισχύει και για τα νηπιαγωγεία. Οι 10 εκπαιδευτικοί που τοποθετήθηκαν στα νηπιαγωγεία κάλυψαν 21 από τους 22 μαθητές που οι γονείς τους είχαν κάνει αίτηση για παράλληλη στήριξη. Δηλαδή η κάθε νηπιαγωγός έχει χρεωθεί από 2 παιδιά. Καταγγέλουμε την παραπάνω διαδικασία σαν αντιπαιδαγωγική και καλούμε τη Διεύθυνση και την πολιτεία να εξασφαλίσουν για κάθε μαθητή από έναν εκπαιδευτικό για παράλληλη στήριξη, τόσο στα Δημοτικά όσο και στα Νηπιαγωγεία.
Τέλος ζητήσαμε από τη Διεύθυνση ενημέρωση για το πόσες ιδιωτικές παράλληλες στηρίξεις υπάρχουν στα Δημοτικά Σχολεία και στα Νηπιαγωγεία της Γ΄ Αθήνας. Μας απάντησαν ότι μαζεύουν τα σχετικά στοιχεία και θα μας ενημερώσουν στο μέλλον.
Στη συνέχεια παραθέτουμε την ανακοίνωση των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ σε κεντρικό επίπεδο σχετικά με την παράλληλη στήριξη:
Η «ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ» ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ Ο ΟΡΙΖΟΝΤΙΟΣ ΚΑΙ ΚΑΘΕΤΟΣ «ΚΟΦΤΗΣ» ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΤΗΡΙΞΕΙΣ
Το σχολείο «της ισότητας και της ποιότητας» ευαγγελίστηκε για μια ακόμη φορά ο υπουργός παιδείας Νίκος Φίλης κατά την τοποθέτησή του στη Βουλή την Τετάρτη 26/9 με τις αντιφάσεις ανάμεσα στο φερόμενο ως πρόταγμα και την ουσία, να συνιστούν ευθεία βολή απέναντι και στα δικαιώματα των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Χιλιάδες παιδιά που δικαιούνται πλήρη παράλληλη στήριξη βάσει γνωματεύσεων των ΚΕΔΔΥ βρίσκονται αρχές Οκτώβρη είτε αστήρικτα στο πλαίσιο της γενικής τάξης, είτε με εκ περιτροπής στήριξη. Με βάση τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών, οι παράλληλες στηρίξεις μοιράζονται κατά πλειοψηφία σε δύο, τρία, τέσσερα ακόμα και πέντε παιδιά, σε ένα, δύο, τρία σχολεία γεγονός που μεταφράζεται απλά σε υποστήριξη 1-2-3 ώρες την ημέρα ή 1-2-3 μέρες τη βδομάδα. Την ίδια στιγμή οι ειδικές επιτροπές ανά διεύθυνση με τη συμμετοχή διευθυντών εκπαίδευσης, συμβούλων ειδικής και γενικής αγωγής και προϊσταμένων ΚΕΔΔΥ, αποφασίζουν ποια κενά θα δοθούν και ποια όχι, με λίγα λόγια ποια παιδιά δικαιούνται λιγότερο ή περισσότερο παράλληλη στήριξη.
Αναμφίβολα η εμπέδωση της παράλληλης στήριξης σε ρόλο part-time ικανοποίησης εκπαιδευτικών αναγκών έρχεται να επιβεβαιώσει το ίδιο το περιεχόμενο του «σχολείου για όλα τα παιδιά», ένα φθηνό σχολείο με ρευστές δομές που δεν εξασφαλίζουν την αναγκαία σταθερή ειδική εκπαιδευτική παρέμβαση των μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Μια ματιά στα στοιχεία (140 προσλήψεις νηπιαγωγών ΕΑΕ, 1.000 προσλήψεις δασκάλων ΕΑΕ και 241 αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου ειδικής στη Δ.Ε., ενώ 5.500 αιτήματα για παράλληλη στήριξη μένουν στα συρτάρια του υπουργείου παιδείας…) αποδεικνύει σαφώς τι κρύβεται πίσω από την προωθούμενη φιλοσοφία της συνεκπαίδευσης: την επίτευξη του στόχου της πλήρους ένταξης στα γενικά σχολεία χέρι-χέρι με τη μείωση του οικονομικού κόστους. Στις μεθοδεύσεις του υπουργείου στο παράδειγμα της παράλληλης στήριξης εμφανίζεται δειλά-δειλά η στόχευση της αναπροσαρμογής της αναλογίας εκπαιδευτικών-μαθητών ΕΑΕ στο μέτρο του ενός εκπαιδευτικού ΕΑΕ ανά σχολική μονάδα. Αναρωτιόμαστε όμως πώς συμβαδίζει η ισότιμη εκπαίδευση των μαθητών μας με την περιστολή των δικαιωμάτων τους και την υποστελέχωση της ειδικής αγωγής χάριν της επιβολής δημοσιονομικών περιορισμών στο μορφωτικό αγαθό και της λογιστικής μείωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού.
Δεν ξεχνάμε άλλωστε ότι η χιλιοειπωμένη «προτεραιότητα στην ειδική αγωγή » υπήρξε εύρημα της Διαμαντοπούλου το 2010, χρονιά κατά την οποία μπήκαν σωρηδόν τα προγράμματα ΕΣΠΑ στην εκπαίδευση, σηματοδοτώντας αφενός την απόσυρση του κράτους από την υποχρέωση παροχής δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης και αφετέρου την περαιτέρω ελαστικοποίηση της εργασίας. Η δήθεν «προτεραιότητα» μας επισημαίνει μόνο ότι η ειδική εκπαίδευση υπήρξε ανέκαθεν προπομπός της ιδιωτικοποίησης της δημόσιας εκπαίδευσης και πεδίο δόξης λαμπρό για την εφαρμογή ευέλικτων σχέσεων εργασίας. Συνάδελφοι αναπληρωτές ΕΑΕ παραμένουν αδιόριστοι έπειτα από 15 χρόνια συναπτών συμβάσεων εργασίας, χιλιάδες θέσεις σε δομές ΕΑΕ εναπόκεινται σε ευκαιριακή κάλυψη ανάλογα με τις διαθέσιμες πιστώσεις, γονείς εξαναγκάζονται να πληρώνουν υπέρογκα ποσά σε θεραπείες, ελλείψει μάλιστα πλήρους ασφαλιστικής κάλυψης, αλλά και να προσλαμβάνουν ιδιωτικές παράλληλες στηρίξεις με αποτέλεσμα την εισαγωγή της μαύρης, υποαμοιβόμενης εργασίας μέσα στα δημόσια(;) σχολεία.
Το νεοφιλελεύθερο μοντέλο για το σχολείο της αγοράς και τον φθηνό ευέλικτο- διαχειρήσιμο εργαζόμενο ακολουθείται πιστά από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας ξεκινώντας από την ειδική εκπαίδευση. Η προσχηματική αντιπαράθεση κυβέρνησης-αντιπολίτευσης σχετικά με τα κουπόνια στην εκπαίδευση καταρρέει μπροστά στον αυξανόμενο αριθμό των ιδιωτικών παράλληλων στηρίξεων, μιας και ο νόμος δίνει τη δυνατότητα πρόσληψης ειδικού βοηθού από το γονέα στα γενικά σχολεία πετώντας το μπαλάκι για την απόφαση στους συλλόγους διδασκόντων. Χαρακτηριστικά στη διεύθυνση Α’ Αθήνας σε σύνολο 212 αιτημάτων έγιναν 78 προσλήψεις στο δημοτικό σχολείο ενώ για 18 αιτήματα παράλληλης στήριξης στο νηπιαγωγείο έγιναν 6 προσλήψεις, ενώ αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των ιδιωτικών παράλληλων στηρίξεων οι οποίες δεν αφορούν μόνο τον αυτισμό αλλά και μαθητές με αναπηρίες ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Φυσικά η αύξηση του αριθμού των ιδιωτικών παράλληλων, δεν είναι ξεκομμένη από τις συνεχώς μειούμενες δημόσιες παράλληλες στηρίξεις. Οι γονείς προκειμένου να στηρίξουν το παιδί τους βάζουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, πληρώνοντας αυτό που αποτελεί στοιχειώδες δικαίωμα τους, τη δημόσια, δωρεάν εκπαίδευση.
Από τη δική μας πλευρά επισημαίνουμε ότι δε νοείται «σχολείο ισότητας» δίχως τη θετική διάκριση απέναντι στους μαθητές που δικαιούνται ειδική εκπαιδευτική παρέμβαση. Δε νοείται «σχολείο ποιότητας» δίχως τη δημιουργία σταθερών δομών και τη στελέχωσή τους με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό. Δεν αποδεχόμαστε τη λειτουργία της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης σε καθεστώς «έκτακτης ανάγκης» με τη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού, όπως υποδεικνύει η πρόσφατη τροπολογία περί στελέχωσης των δομών ΣΜΕΑΕ, να ζυγίζει περισσότερο από τις εκπαιδευτικές ανάγκες κάθε παιδιού. Γνωρίζουμε καλά ότι η επιστροφή στην «κανονικότητα», σύμφωνα με τις κατευθύνσεις Ε.Ε-Ο.Ο.Σ.Α. , σημαίνουν αποθέωση των οικονομικών δεικτών με κάθε κόστος, άρση της μονιμότητας, κινητικότητα κι αναπαραγωγή ευέλικτων μορφών απασχόλησης, μα πάνω απ’ όλα βλάπτουν σοβαρά την ειδική αγωγή και εκπαίδευση.
Η ειδική εκπαίδευση χρειάζεται:
ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΚΑΛΥΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ ΣΕ ΔΟΜΕΣ ΣΜΕΑΕ/Τ.Ε. ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΤΗΡΙΞΕΙΣ ΤΩΡΑ
• Η υποστήριξη των μαθητών στις γενικές τάξεις δεν μπορεί να γίνεται με δόσεις.
• Απαιτούμε κάθε μαθητής που έχει έγκριση για παράλληλη στήριξη να έχει τον εκπαιδευτικό και το βοηθητικό προσωπικό που αντιστοιχεί στις ανάγκες του για όλο το χρόνο που φοιτά στο σχολείο.
Τοποθέτηση αναπληρωτών εκπαιδευτικών Π.Ε. 16. Τοποθετήθηκαν 3 εκπαιδευτικοί συνολικά. Αναλυτικά:
Δύο εκπαιδευτικοί από 3 σχολεία ο καθένας της Πετρούπολης και του Καματερού και ένας εκπαιδευτικός σε 2 σχολεία του Καματερού.
Ισχύουν και εδώ όσα δηλώσαμε παραπάνω για τους αναπληρωτές παράλληλης στήριξης όσον αφορά την τοποθέτησή τους.
Τοποθέτηση αναπληρωτών εκπαιδευτικών Π.Ε. 07. Τοποθετήθηκαν 7 εκπαιδευτικοί συνολικά. Αναλυτικά:
Μία εκπαιδευτικός σε 5 σχολεία του Αιγάλεω.
Δύο εκπαιδευτικοί από 5 σχολεία η καθεμιά του Περιστερίου.
Μία εκπαιδευτικός σε 4 σχολεία του Ιλίου.
Μία εκπαιδευτικός σε 3 σχολεία της Πετρούπολης και σε ένα σχολείο του Ιλίου.
Ένας εκπαιδευτικός σε 4 σχολεία του Ιλίου και σε ένα σχολείο της Πετρούπολης.
Μία εκπαιδευτικός σε 4 σχολεία του Περιστερίου.
Ισχύουν και εδώ όσα δηλώσαμε παραπάνω για τους αναπληρωτές παράλληλης στήριξης όσον αφορά την τοποθέτησή τους.
Ενημέρωση για τις τελευταίες συνεδριάσεις ΠΥΣΠΕ και ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΟΥ ΠΥΣΠΕ Γ΄ Αθήνας. Συζητήθηκαν τα παρακάτω θέματα:
Τοποθέτηση Διευθυντή στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Ιλίου. Υπήρξαν αρκετές υποψηφιότητες αλλά μόνο 2 συγκέντρωσαν τον απαιτούμενο αριθμό ψήφων ώστε να συνεχίσουν στη διαδικασία. Διευθυντής εκλέχτηκε ο εκπαιδευτικός που συγκέντρωσε τους περισσότερους ψήφους από την ψηφοφορία στον σύλλογο διδασκόντων.
Τοποθέτηση Υποδιευθυντή στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Ιλίου. Υπήρξε μία υποψηφιότητα εκπαιδευτικού που συγκέντρωσε όλους τους ψήφους όσων ψήφισαν στην ψηφοφορία του συλλόγου διδασκόντων και εκλέχτηκε υποδιευθυντής ομόφωνα.
Τοποθέτηση Υποδιευθυντή στο 6ο Δημοτικό Σχολείο Πετρούπολης. Υπήρξε μία υποψηφιότητα εκπαιδευτικού που συγκέντρωσε όλους τους ψήφους όσων ψήφισαν στην ψηφοφορία του συλλόγου διδασκόντων και εκλέχτηκε υποδιευθύντρια ομόφωνα.
Τοποθέτηση Υποδιευθυντή στο 24ο Δημοτικό Σχολείο Ιλίου. Υπήρξαν 2 υποψηφιότητες εκπαιδευτικών και υποδιευθύντρια εκλέχτηκε η εκπαιδευτικός που συγκέντρωσε τις περισσότερες ψήφους από την ψηφοφορία στον σύλλογο διδασκόντων.
Να ενημερώσουμε επίσης ότι η Διεύθυνση, ύστερα από επισήμανσή μας, προκήρυξε θέση υποδιευθυντή για το 4ο Δημοτικό σχολείο Ιλίου.
Χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου. Αφορούσε αιτήσεις 3 εκπαιδευτικών που εγκρίθηκαν. Αναλυτικά:
Π.Ε. 11 από 32ο Περιστερίου.
Π.Ε. 11 από 8ο Αγίων Αναργύρων.
Π.Ε. 07 από 5ο-11ο-13ο-2ο Ιλίου.
Αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακού τίτλου. Αφορούσε αιτήσεις 2 εκπαιδευτικών που εγκρίθηκαν. Αναλυτικά:
Π.Ε. 70 από 4ο Χαϊδαρίου.
Π.Ε. 11 από 17ο Περιστερίου.
Τοποθέτηση εκπαιδευτικών από τη Β/ΘΜΙΑ Εκπαίδευση. Αφορούσε 2 εκπαιδευτικούς Π.Ε. 20 και Π.Ε. 16 που τοποθετήθηκαν με αίτησή τους σε 2 σχολεία του Ιλίου η πρώτη και σε σχολεία του Περιστερίου και του Ιλίου η δεύτερη.
Ένσταση εκπαιδευτικού Π.Ε 11 από τη Β/ΘΜΙΑ Εκπαίδευση. Ζητούσε για λόγους υγείας και για οικογενειακούς λόγους να επανατοποθετηθεί από σχολεία του Ιλίου σε σχολεία του Καματερού. Έγινε δεκτή.
ΧΡΟΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Αιρετός εκπρόσωπος στο ΠΥΣΠΕ Γ ΑΘΗΝΑΣ
εκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο της
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ
(ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ)
Τηλ. 6972363653
e-mail: [email protected]
Αναπληρωματικός: ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Τηλ. 6934197300
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη