Thumbnail
ΕΛΜΕ Ικαρίας Φούρνων

ΕΛΜΕ Ικαρίας Φούρνων

Για μια ακόμη χρονιά και παρά τις συνεχείς δημόσιες διαβεβαιώσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου  μας για το αντίθετο, φτάσαμε στο τέλος Οκτώβρη με κενά και προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων. Για μια ακόμη χρονιά γινόμαστε αποδέκτες της “κατανόησης”  και της “συμπάθειας” των διοικητικών μας προϊσταμένων που όμως, όπως πάντα γινόταν, καταλήγει σε δήλωση αδυναμίας εξεύρεσης λύσης.  Κι αν η “κατανόηση”  δε γίνεται πιστευτή, η άρνηση ανάληψης ευθυνών για αυτή τη κατάσταση, από την χαμηλότερη μέχρι την ανώτερη διοικητική βαθμίδα της εκπαίδευσης, ως η εύκολη και πάγια αντιμετώπιση κάθε διαμαρτυρίας της εκπαιδευτικής κοινότητας δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να γίνει αποδεκτή.

  1. Με βάση τα όσα γνωρίζουμε από το ΠΥΣΔΕ Σάμου, τα ολιγόωρα κενά δεν «αναγνωρίζονται από το σύστημα» και δεν παρουσιάζονται τα σχετικά αιτήματα για κάλυψη τους από αναπληρωτές (όπως συμβαίνει με καθηγητή Γερμανικών στους Φούρνους, ή Οικιακής Οικονομίας, Μουσικής, Τεχνολογίας κ.λ.π. στην Ικαρία). Σε αυτές τις  περιπτώσεις όταν ζητούνται αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου, υπονομεύεται ουσιαστικά εξαρχής η δυνατότητα κάλυψης του κενού, αφού είναι πολύ δύσκολο να βρεθεί εκπαιδευτικός που θα επωμιστεί το κόστος μετάβασης στο Αν. Αιγαίο, παραμονής του στο νησί και επίσκεψης του σε όλα τα σχολεία του νησιού με το αντίτιμο της ωρομισθίας.

Ποιός παίρνει την ευθύνη να αρνηθεί στους μαθητές των νησιών μας να διδαχθούν ισότιμα όλα τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος;

Απαιτούμε τουλάχιστον από τις τοπικές διοικητικές βαθμίδες να διαμορφώνουν τα αιτήματα τους για προσκλήσεις αναπληρωτών, με γνώμονα τις εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές ανάγκες και μόνο.

Απαιτούμε για μια ακόμη φορά την άμεση κάλυψη όλων των κενών.

  1. Έχουμε σημειώσει επανειλημμένα ότι τα σχολεία δε μπορούν να λειτουργήσουν με λογιστικές  πράξεις και με την αντιπαιδαγωγική προσέγγιση της συμπλήρωσης λογιστικών φύλλων. Στην Ικαρία οι αποστάσεις των σχολείων είναι τέτοιες που δεν επιτρέπουν την παρουσία του εκπαιδευτικού την ίδια μέρα σε δύο σχολεία που βρίσκονται σε κάποια από τα τρία διαφορετικά κέντρα του νησιού (Άγιος Κήρυκος, Εύδηλος, Ράχες). Όταν ένας εκπαιδευτικός (π.χ.) έχει 20 ώρες σε σχολείο του Ευδήλου δεν γίνεται να διατεθεί για συμπλήρωση ωραρίου στις Ράχες, ή στον Άγιο Κήρυκο για 3 ώρες. Γιατί ή θα πρέπει δίωρα μαθήματα να γίνουν σε μία μέρα (!), ή να κάνει τις 20  ώρες στο σχολείο βάσης του σε τρεις ημέρες, πράγμα αδύνατο. Εξ άλλου τα σχολεία για να λειτουργήσουν χρειάζονται τους καθηγητές, ή ένα βασικό κορμό καθηγητών, παρόντες, κι ένας καθηγητής με 18,19 ή 20 ώρες δε μπορεί παρά να ανήκει σε αυτό τον «κορμό».  Πάρα το γεγονός ότι χρόνια τώρα θέτουμε επιτακτικά το ζήτημα στις εκπαιδευτικές διοικήσεις του νομού και της περιφέρειας, αντιμετωπίσαμε την ίδια αντίληψη και εφέτος. Πως θα επιλυθεί λοιπόν για παράδειγμα το ζήτημα των ωρών μαθηματικών που μένουν αδιάθετες στο Λύκειο του Αγ. Κηρύκου, αν όχι με πρόσληψη αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου; Λύσεις που προτάθηκαν από τη ΔΔΕ Σάμου και το γραφείο σχολ. Συμβούλων προφορικά, όπως: με υποχρεωτική υπερωρία, με μετακίνηση συναδέλφου από άλλο σχολείο, ή ακόμα και με  μείωση των προβλεπόμενων ωρών κάποιων μαθημάτων(!) κρίνονται ως μη αποδεκτές. Ας αναλάβει επιτέλους ο καθένας να διατυπώσει γραπτώς αυτές του τις προτάσεις και να αναλάβει την ευθύνη των λεγομένων τους, όπως και την ευθύνη των ωρών που χάνονται ήδη.

Τα σχολεία στα τρία (παλιά διοικητικά) κέντρα του νησιού (Αγ. Κήρυκος, Εύδηλος, Ράχες)  δεν μπορεί άκριτα να θεωρούνται γειτονικά, για συμπλήρωση ωραρίου. Διεκδικούμε οι διαθέσεις να περιοριστούν στα πραγματικά γειτονικά σχολεία, και τέτοια διαθέτει μόνο ο Εύδηλος και ο Αγ. Κήρυκος. Σε κάθε περίπτωση οι εκπαιδευτικές διοικήσεις οφείλουν κατά τις διαθέσεις να λαμβάνουν υπόψη τους ότι αυτές δεν είναι απλές αριθμητικές πράξεις, αλλά ανακλούν  στη λειτουργία των σχολείων για τα οποία έχουν την ουσιαστική ευθύνη.

  1. Ειδικότερα για το ζήτημα της κάλυψης των κενών στην τεχνική εκπαίδευση:  Τέλη Οκτώβρη και το ΕΠΑ.Λ. παραμένει υποστελεχωμένο. Το κενό Ηλεκτρολόγου στο ΕΠΑΛ του νησιού δημιουργεί 22 χαμένες ώρες μαθήματος την εβδομάδα. Τα κενά Αισθητικών στον αντίστοιχο τομέα, τις διπλάσιες! Τα δε βιβλία μόλις έφτασαν στη μονάδα, 40 ημέρες μετά το πρώτο κουδούνι! Οι μαθητές του ΕΠΑ.Λ. προχώρησαν σε κατάληψη χάνοντας «πολύτιμες διδακτικές ώρες» διαμαρτυρόμενοι για τους καθηγητές που... δεν έχουν. Υποθέτουμε πως το Υπουργείο συνεπές στη διαδικασία εκπαίδευσης των νεολαίων μας στη νομιμότητα, και για να διαφυλάξει το δικαίωμα των υπολοίπων μαθητών στη γνώση, θα προωθήσει μέσω των περιφερειών εκπαίδευσης, πρόγραμμα αναπληρώσεων με περικοπές περιπάτων, εορτών, σχολικών αγώνων και ότι άλλο κάνει το σχολείο του σήμερα λίγο πιο ελκυστικό στους μαθητές.

Για τις άλλες ώρες, αυτές που χάνονται με αποκλειστική ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, αυτές που οφείλονται στην υποστελέχωση, ποιός αναλαμβάνει την ευθύνη;

Ποιός παίρνει την πολιτική ευθύνη για το γεγονός ότι δε γίνονται μαθήματα Πανελληνίων λόγω των χρονιζόντων κενών;

Ποιός αναλαμβάνει την ευθύνη για τα βιβλία που έρχονται με καθυστέρηση μηνών;

Απαιτούμε άμεση πρόσληψη αναπληρωτών πλήρους ωραρίου για την κάλυψη των κενών

  1. Το νεοσύστατο ΕΕΕΕΚ Ευδήλου είναι επίσης υποστελεχωμένο. Λείπουν βασικές ειδικότητες για να λειτουργήσουν τα προβλεπόμενα τμήματα όπως λογοθεραπευτής, ψυχολόγος, γεωπόνος. Οι αυξημένες ανάγκες των παιδιών αυτών σε συνδυασμό με τις ιδιαιτερότητες που το κάθε ένα τους παρουσιάζει (κινητικά προβλήματα, βαριά μαθησιακά προβλήματα κ.λ.π) κάνουν επιτακτική την ανάγκη στελέχωσης της μονάδας με προσωπικό πριν ακόμη ανοίξουν τα σχολεία , πολύ περισσότερο δυο μήνες μετά! Το πρόβλημα γίνεται ακόμη μεγαλύτερο γιατί η πολιτεία δεν έχει εξασφαλίσει, ως οφείλει, τη μεταφορά αυτών των παιδιών από και προς το σχολείο και μάλιστα με τη βοήθεια συνοδού όπως προβλέπεται, δυσκολεύοντας και τη ζωή τους και αυτή των εκπαιδευτικών τους.

Απαιτούμε την άμεση κάλυψη των κενών σε προσωπικό και την εξασφάλιση της μεταφοράς των παιδιών από και προς τη σχολική μονάδα με ασφάλεια κατά τα προβλεπόμενα.

Αναμένουμε τις ενέργειες σας στην κατεύθυνση της επίλυσης των παραπάνω θεμάτων.

Για το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ικαρίας Φούρνων

Ο Πρόεδρος                       Ο Γ. Γραμματέας

Δάμαλος Χρήστος                   Δ. Φαλιέρος     

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες