Thumbnail

Πως (τα) πας παιδί μου στο σχολείο;

Καθηγητής: Με τι ήρθες σήμερα στο σχολείο;

Μαθήτρια: Με τα πόδια.

Καθηγητής: Τι ώρα ξεκίνησες;

Μαθήτρια: Όταν φώτισε.

Καθηγητής: Πόσα χιλιόμετρα μακριά είναι το χωριό σου από το σχολείο;

Μαθητής (αδελφός της μαθήτριας): εννέα χιλιόμετρα

Καθηγητής: Και ήρθατε εννέα χιλιόμετρα με τα πόδια;

Μαθήτρια: Γιατί κύριε κακό είναι;

Καθηγητής: Όχι παιδί μου. Δεν είναι κακό για σένα και μπράβο σου που έρχεσαι στο σχολείο. Κακό είναι γι αυτούς που σ’ έφεραν σε αυτή την κατάσταση.

Ο παραπάνω διάλογος δεν έγινε σε κάποιο σχολείο επαρχίας το 60. Έγινε στην Πάτρα , στο 20ο Γυμνάσιο στις 1/10/2012, στην εποχή του μνημονίου και των περικοπών. Πέντε παιδιά γυμνασίου, από το χωριό Άνω Σούλι, ξεκινούν με τα πόδια μέσα στα άγρια χαράματα και διανύουν απόσταση εννέα χιλιομέτρων (η μισή μέσα σε δάσος) για να πάνε σχολείο. Και το μεσημέρι μέσα στη ζέστη πρέπει να επιστρέψουν με αυτά γιατί τα πόδια σε ανηφορικό δρόμο.

 Και όλα ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, η πολιτεία δεν φρόντισε να εξασφαλίσει την μεταφορά σε αυτά τα παιδιά και σε εκατοντάδες άλλα που κατοικούν στην Ανατολική πλευρά της Πάτρας και άλλα χωριά της Αχαΐας ή φοιτούν σε ειδικά σχολεία.

Κατά τα άλλα οι εμπλεκόμενοι ιθύνοντες, μπορεί να δηλώνουν ότι από την πλευρά τους έκαμαν ότι μπορούσαν, μπορεί να επικαλούνται ότι δεν είναι δική τους αρμοδιότητα, μπορεί να κάνουν δηλώσεις με περισσή ευαισθησία στο γυαλί ή να φωτογραφίζονται με τους εκπροσώπους της τοπικής ΕΛΜΕ που έθεσε έγκαιρα το πρόβλημα. Η πραγματικότητα είναι όμως μία. Αυτά τα παιδιά θα συνεχίζουν (μέχρι πότε άραγε;) να πηγαίνουν στο σχολείο και αυτό θα θυμούνται για να το διηγούνται και στα εγγόνια τους.

Όσο για τους παραπάνω από αυτούς, Υπουργείο, κυβέρνηση, τρόικα δεν έχει νόημα να πούμε κάτι. Με αυτούς δεν συζητάς. Γι αυτούς ξεσηκώνεσαι και τους διώχνεις. Πριν καταστρέψουν τα πάντα. Ανθρώπους και χώρα.

Δημόπουλος Βασίλης

Φυσικός στο 20ο Γυμνάσιο Πάτρας

                                                                                     Γραμματέας Α’ΕΛΜΕ Αχαΐας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foto_education.jpg
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων-Συμβούλων Σταδιοδρομίας-Εκπαιδευτικού Προσωπικού – Ανακοίνωση από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Εκπαίδευση
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»
Καταγγελία της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για την ανακοίνωση που έλαβαν εργαζόμενοι των ΚΕΔΑΣΥ για βραδεία προσέλευση και πρόωρη αποχώρηση κατά μία ώρα πριν τη λήξη...
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Ιδρύεται «Επώνυμη Έδρα Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές»
Ανακοινώθηκε η ίδρυση «Επώνυμης Έδρας Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές» στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Ιδρύεται «Επώνυμη Έδρα Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές»