Το νηπιαγωγείο αποτελεί αναπόσπαστο θεμελιακό μέρος της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και αυτό είναι αδιαπραγμάτευτο.
Μετά από αγώνες πολλών ετών και την μεγάλη απεργία του 2006 , θεσμοθετήθηκε η υποχρεωτική φοίτηση των νηπίων στη δημόσια εκπαίδευση για ένα έτος , και έκτοτε αποτελεί πάγιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας , η υποχρεωτική φοίτηση και των προνηπίων στο νηπιαγωγείο .
Το παιδί στην προσχολική ηλικία έχει ανάγκη τουλάχιστον τη διετή φοίτηση στο νηπιαγωγείο για να αναπτυχθεί ολόπλευρα και αυτό ορίζει το Π.Δ 200/98. Χρειάζεται να περνά την μέρα του σε χώρους ασφαλείς, επαρκείς, ευχάριστους που καλύπτουν τις ανάγκες των παιδιών σε παιχνίδι, «μάθηση», ανάπαυση, σίτιση. Χρειάζεται το κατάλληλο εξειδικευμένο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό. Είναι βασικό το παιδί, προσχολικής ηλικίας, με ήπιες ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να έχει το κατάλληλο νηπιαγωγείο με το κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό, με ευθύνη της πολιτείας.
Το νηπιαγωγείο τον τελευταίο καιρό είτε με τις αποφάσεις της πολιτικής ηγεσίας για αύξηση του ελάχιστου αριθμού μαθητών για τη λειτουργία τμήματος και την αποσύνδεση του ολοήμερου από το βασικό πρόγραμμα, είτε με τις επιδιώξεις για Ενιαία Προσχολική Αγωγή από 0-6 από διάφορους κύκλους, έχει υποστεί σφοδρή επίθεση. Με ευθύνη της πολιτείας σήμερα στην Ελλάδα χιλιάδες παιδιά μένουν έξω από τη Δημόσια Εκπαίδευση , αφού συνεχίζεται το απαράδεκτο καθεστώς των κληρώσεων για μια θέση στο νηπιαγωγείο κυρίως στα αστικά κέντρα.
Στις προγραμματικές του δηλώσεις ο Υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε , όπως και ο προκάτοχός του, την πρόθεση του για την καθιέρωση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης , κάτι που ήταν προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης .Για να μη μείνει στα λόγια, περιμένουμε άμεσα η πολιτική ηγεσία να προχωρήσει σε συγκεκριμένες ενέργειες ( καταγραφή των αναγκών σε χώρους και εξοπλισμό, πρόσληψη του αναγκαίου μόνιμου προσωπικού, ) για την υλοποίηση της εξαγγελίας.
Γιατί οι συνεχείς παλινωδίες της πολιτικής ηγεσίας και η καθυστέρηση στη θέσπιση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, δίνουν την ευκαιρία σε κύκλους της Τ. Α που θεωρούν ότι έτσι θα πάρουν κονδύλια του ΕΣΠΑ και θα μπορούν να εξυπηρετήσουν την εκλογική τους πελατεία κάνοντας προσλήψεις με ελαστικές σχέσεις εργασίας , να επανέρχονται, ενώ υπάρχει τελεσίδικη απόφαση του ΣΤΕ από το 1999 που αποκλείει την μεταφορά αρμοδιοτήτων ειδικά για θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης , τα οποία αφορούν «αποστολή του κράτους», διεκδικώντας να περάσουν στην αρμοδιότητά τους μεταξύ άλλων και τα νηπιαγωγεία.
Στο ετήσιο τακτικό συνέδριο της ΚΕΔΕ που έγινε στις αρχές Δεκεμβρίου στη Θεσσαλονίκη οι τοπικοί άρχοντες ικανοποιημένοι προφανώς από τον τρόπο που στηρίζουν τα σχολεία στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων τους προτείνουν στην κυβέρνηση τα κοινοβουλευτικά και τα πολιτικά κόμματα στους κοινωνικούς φορείς και την κοινωνία να τους παραχωρήσουν αρμοδιότητες μεταξύ άλλων και εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα αποφάσισαν να προτείνουν 12 μεταρρυθμίσεις με πρώτη την :
- ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΕΝΩΝ ΔΟΜΩΝ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Προτείνουμε τη διοικητική μεταφορά στην Τοπική Αυτοδιοίκηση όλων των αποκεντρωμένων υπηρεσιών της Κεντρικής και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης που είναι χωροθετημένες σε περιφερειακό ή δημοτικό επίπεδο, στην αντίστοιχη Περιφέρεια ή το Δήμο, είτε οι αρμοδιότητές τους αφορούν «τοπική υπόθεση», είτε αφορούν «αποστολή του κράτους» (οπότε θα ασκούνται από την Τοπική Αυτοδιοίκηση κατ΄ εκχώρηση εξουσίας από την Κεντρική Διοίκηση).
Με τον τρόπο αυτό, η αποκέντρωση των αρμοδιοτήτων συνοδεύεται από τους αντίστοιχους πόρους, διότι διασφαλίζεται η συνολική υπαγωγή των μεταφερόμενων υπηρεσιών στην πολιτική διεύθυνση της πρωτοβάθμιας ή της δευτεροβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με το σύνολο των ανθρώπινων και οικονομικών πόρων και της υλικοτεχνικής υποδομής τους, χωρίς να χρειαστεί η χωρική μετακίνηση του προσωπικού και της υποδομής αυτών.
Ενδεικτικά, οι κρατικές δομές που προτείνουμε να μεταφερθούν διοικητικά στην πρωτοβάθμια Τοπική Αυτοδιοίκηση, είναι οι ακόλουθες :
- τα Κοινωνικά Ιδρύματα
- τα Νηπιαγωγεία
- τα Γραφεία του ΟΑΕΔ.
- οι Δομές πρόληψης και οι Δομές πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, περιλαμβανομένων των Κέντρων Υγείας (ιδίως των αστικού τύπου), πλην του υγειονομικού προσωπικού τους.
Τη στιγμή που οι Δήμοι αδυνατούν:
- Να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους ως προς τα σχολικά κτίρια, τη συντήρηση, την εξεύρεση και τη φύλαξή τους.
- Να προσλάβουν μόνιμο προσωπικό για τις ανάγκες τους και να κυριαρχούν οι ελαστικές σχέσεις εργασίας .
- Να δεχτούν στους παιδικούς σταθμούς όλα τα παιδιά έως 4 ετών.
- Να μην επιβαρύνουν τους γονείς ,για τη φοίτηση των παιδιών τους στους Δημοτικούς παιδικούς σταθμούς.
Τι άραγε εξυπηρετεί η συγκεκριμένη πρόταση;
Η απόφαση αποτελεί απροκάλυπτη επίθεση στη δημόσια εκπαίδευση , μέρος της οποίας είναι το νηπιαγωγείο και στην υποβάθμιση του παιδαγωγικού του έργου .Επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα των νηπιαγωγών και τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών.
Είναι ώρα η προσχολική εκπαίδευση να αντιμετωπιστεί σαν δομή της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στα πλαίσια της ενιαίας 14χρονης υποχρεωτικής δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης με αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας.
Απαιτούμε:
Να θεσμοθετηθεί άμεσα η υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή και εκπαίδευση.
Μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού.
Μείωση του αριθμού νηπίων στο 1/15.
Ενίσχυση του αντισταθμιστικού ρόλου του νηπιαγωγείου, όχι στο νέου τύπου ολοήμερο νηπιαγωγείο.
Στελέχωση με μόνιμο προσωπικό και ενίσχυση των δομών της Ειδικής Αγωγής .
Καλούμε το Δ. Σ. της ΔΟΕ να ζητήσει άμεσα συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας για να μπεί τέλος στα σενάρια για αποκέντρωση της δημόσιας εκπαίδευσης.
Για το Δ.Σ.
Η Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Κληρονόμου Ντίνα Σακελλαρίδης Αθανάσιος
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη