Thumbnail
ΠΕΤΕΕΜ

ΣΧΕΤΙΚΟ: Το με αριθ. πρωτ. 37302/Δ4/6-3-2017 Δ/νσης ΤΕΕ

Αξιότιμοι κύριοι,

Παρά τις γενικότερες επιφυλάξεις μας για τις ομαδοποιήσεις κλάδων, θεωρούμε ότι για ορισμένες παρεμφερείς ειδικότητες εντός του κλάδου ΤΕ01, εργαστηριακών εκπαιδευτικών του ιδίου τομέα, όπως είναι αυτές του Μηχανολογικού Τομέα, των ΤΕ01.22-27-37, και των ΤΕ01.32-33-34-35-36, αυτές πρέπει να γίνουν. Άλλωστε οι ειδικότητες αυτές ήταν και παλαιότερα ομαδοποιημένες με την Γ2/3325/89 και ξαναδιαχωρίστηκαν  αργότερα για συγκεκριμένους λόγους π.χ. αναθέσεις μαθημάτων, κενά και πλεονάσματα κ.α. ,πάντα όμως σε βάρος των εκπαιδευτικών εργαστηρίων.

Υπάρχουν ειδικότητες και εντός του κλάδου ΤΕ01 με διαφορετικά εκπαιδευτικά αντικείμενα και αντιστοιχία, ώστε να μην είναι δυνατό να ομαδοποιηθούν και καλώς παραμένουν χωριστά από την εισήγηση π.χ. Ηλεκτρολόγοι και Ηλεκτρονικοί.

Για το λόγο αυτό πρέπει να υπάρχει η αντιστοιχία ειδικοτήτων εντός του κλάδου ΤΕ01 στις αναθέσεις εργαστηρίων και σχεδίου μεταξύ των ομαδοποιημένων ειδικοτήτων του ιδίου τομέα.

Στα εργαστηριακά και σχεδιαστικά μαθήματα, εάν δεν θεσπιστεί ένα πάγιο σύστημα που να προβλέπει την κατοχύρωση της διεξαγωγής και διδασκαλίας των μαθημάτων δεξιοτήτων με προτεραιότητα της Α’ ανάθεσης στους καθηγητές εργαστηρίων, κλάδου ΤΕ01 του άρθρου 14 Ν. 1566/85, καμία ομαδοποίηση στο χώρο της ΤΕΕ από μόνη της δεν θα δόση κανέναν επιθυμητό αποτέλεσμα, αντίθετα θα συνεχίσει να προβάλει τα συντεχνιακά και διαλυτικά φαινόμενα στα εργαστήρια των Ε.Κ. και στα ΕΠΑΛ.

Επίσης πρέπει να θεσμοθετηθεί με νόμο:

α) Τα εργαστήρια κατεύθυνσης κάθε ειδικότητας πρέπει να είναι αυτόνομα στα αμιγώς τεχνολογικά μαθήματα των πρακτικών διδασκόμενων τεχνικών γνώσεων και δεξιοτήτων και πρέπει να βαθμολογούνται αυτοτελώς σε επίπεδο Β΄ και Γ’ ΕΠΑΛ.

β) Το διδασκόμενο μέρος των εργαστηρίων ειδικοτήτων πρέπει να διεξάγεται υποχρεωτικά εντός των εργαστηρίων από τους διδάσκοντες που εμπλέκονται στο εργαστηριακό μέρος του Προγράμματος. Ενδεικτικά ορισμένα μικτά μαθήματα είναι: η Μηχανουργική τεχνολογία-εργαλειομηχανές, Μηχανές εσωτερικής καύσηςΙΙ, Κινητήρες και Δομή Αεροσκαφών, Κατασκευή και λειτουργία κεντρικών θερμάνσεων-εργαστήριο, Ναυτική Μηχανολογία-Μετρήσεις και κατασκευές εφαρμοστηρίου, Ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις-εργαστήριο, Ψυκτικές εγκαταστάσεις-εργαστήριο, Στοιχεία ψύξης - κλιματισμού κ.α.

β) Τα μικτά μαθήματα που έχουν εργαστήρια και εξετάζονται πανελλαδικά, πρέπει προβλεφτεί εξεταστέα ύλη κοινή που να προσδίδει ολόπλευρα τις τεχνολογικές γνώσεις και δεξιότητες, προς αξιολόγηση κάθε υποψήφιου των τεχνικών και τεχνολογικών εφαρμοσμένων επιστημών.

γ) Για την  απόκτηση Πτυχίου ΕΠΑ.Λ πρέπει να προβλέπεται επιπλέον πρακτική άσκηση (Driving for work Practices) εντός  του προγράμματος του σχολείου καθώς και ομαδική πτυχιακή εργασία. 

δ) Διεύρυνση αναθέσεων στους εκπαιδευτικούς εργαστηρίων ΤΕ01, σύμφωνα με την επαγγελματική τους εμπειρία και τις ανάλογες επιμορφώσεις, που έχουν αποκτήσει για την σωστότερη και με ορθολογικό τρόπο αξιοποίηση και κατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού των ειδικοτήτων.

ε)  Στην ενιαία Α’ τάξη των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, πρέπει να υπάρχουν κοινά επαγγελματικά μαθήματα και προεπαγγελματικές δεξιότητες στις βασικές επιστήμες της τεχνολογίας.

 

Ειδικότερες παρατηρήσεις:

1) Να υπάρξει ομαδοποίηση των ειδικοτήτων Σχεδιαστών και Δομικών (ΤΕ01.01-05) με κοινές αναθέσεις μαθημάτων και σχεδίασης.

2) Να έχουν σε Α’ ανάθεση το μάθημα το σχεδίου Α’ τάξης ΕΠΑΛ, ενώ θα πρέπει να συμμετέχουν στο μάθημα    της σχεδίασης σε όλες τις ειδικότητες, προκειμένου να συμπληρώνουν ωράριο.     

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΠΕΤΕΕΜ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

papaioannou
Νίκος Παπαϊωάννου: Πώς (δεν) απάντησε σε ερώτηση για αδικίες στο στεγαστικό επίδομα φοιτητών
H «απάντηση» που έδωσε σε ερώτηση βουλευτή σχετικά με αδικίες που παρατηρούνται στους δικαιούχους φοιτητικού στεγαστικού επιδόµατος περιείχε ... μια...
Νίκος Παπαϊωάννου: Πώς (δεν) απάντησε σε ερώτηση για αδικίες στο στεγαστικό επίδομα φοιτητών
Παιδί
Έρευνα σοκ: Νέα μελέτη συνδέει το φθόριο στο πόσιμο νερό με αυξημένο κίνδυνο αυτισμού στα παιδιά
Τα αποτελέσματα έδειξαν 320 περιπτώσεις αυτισμού στην ομάδα με φθόριο, έναντι μόλις 5 στην ομάδα χωρίς έκθεση — αντιστοιχώντας σε αύξηση κινδύνου 526%
Έρευνα σοκ: Νέα μελέτη συνδέει το φθόριο στο πόσιμο νερό με αυξημένο κίνδυνο αυτισμού στα παιδιά
stratiotikes_sholes_1.jpg
Στρατιωτικές σχολές: Ερευνα-βιτρίνα του ΓΕΣ σε μαθητές - Πώς προσπαθούν να ανακόψουν την απροθυμία τους
Η έρευνα δεν αναζητά τα «γιατί δεν» έχουν πια οι νέοι υψηλά τις στρατιωτικές σχολές όπως παλιότερα. Δεν επιχειρεί να κατανοήσει την απόσταση της...
Στρατιωτικές σχολές: Ερευνα-βιτρίνα του ΓΕΣ σε μαθητές - Πώς προσπαθούν να ανακόψουν την απροθυμία τους