Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Χανίων

Απανωτές τροπολογίες τους τελευταίους μήνες αλλάζουν το τοπίο στην  Ειδική Αγωγή, τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς, ανοίγοντας κερκόπορτα για αντιδραστικές αλλαγές στον τρόπο πρόσληψης όλων των αναπληρωτών ,επεκτείνοντας τις ελαστικές μορφές απασχόλησης  .

Τον Αύγουστο του 2016 με τροπολογία ( α. 48, ν. 4415/2016 ) δίνεται το δικαίωμα σε εκπαιδευτικούς να τοποθετούνται σε δομές Ειδικής Αγωγής ( Ειδικα Σχολεία , Τ Ε , Παράλληλες στηρίξεις)  ακόμα και χωρίς καμία κατάρτιση στην εκπαίδευση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες , για τη διαχείριση των πλεονασμάτων που δημιούργησαν οι Υ .Α Φίλη την άνοιξη του 2016.

  Το Φλεβάρη του 2017 ν. 4452/2017 α. 11, νέες ρυθμίσεις για την Ειδική Αγωγή  ψηφίστηκαν από τη Βουλή, για τον τρόπο κατανομής των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή μαθησιακές δυσκολίες στα τμήματα, ορίζοντας ως μέγιστη δυνατή τη  μείωση στους 22 μαθητές, αν υπάρχουν τουλάχιστον δύο μαθητές με διάγνωση αναπηρίας ή ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών , χωρίς να υπολογίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες, που πρέπει να είναι πέντε και να μην λειτουργεί στο σχολείο ΤΕ.  

Στα Ειδικά σχολεία καθιερώνεται ελάχιστος αριθμός 4 και κατ εξαίρεση 3 για τη λειτουργία τμήματος.

Η κυβέρνηση με μια νέα αιφνιδιαστική τροπολογία όπως συνηθίζει ,σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών το οποίο ψηφίζεται στις 29 Μαρτίου με τη μορφή του κατεπείγοντος, χωρίς καμία διαβούλευση, αλλάζει τον τρόπο κατάταξης των αναπληρωτών στους πίνακες  για την Ειδική Αγωγή, απαξιώνοντας το Βασικό πτυχίο ως προσόν διορισμού.

Το χειρότερο είναι ότι στην αιτιολογική έκθεση  ανακοινώνεται επίσημα ότι κανένας διορισμός δεν πρόκειται να γίνει στην εκπαίδευση τουλάχιστον ως το 2019, αφού  «οι ισχύοντες δημοσιονομικοί περιορισμοί καθιστούν αδύνατο κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα τον διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση».

Η Ειδική Αγωγή είναι πεδίο πειραματισμών στην εφαρμογή των μνημονίων , του προσοντολογίου και της συνεχιζόμενης αδιοριστίας για τους “μόνιμα αναπληρωτές” ,αφού προβλέπεται η αλλαγή ανά πάσα στιγμή του  τρόπου κατάταξης των αναπληρωτών ΕΑΕ στους πίνακες, με Υπουργικές Αποφάσεις, μετά από εισηγηση της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής.

 Ειδικότερα η τροπολογία προβλέπει κύριο πίνακα κατάταξης για εκπαιδευτικούς με σπουδές στην ΕΑΕ (ΠΕ61/71 ή εξειδίκευση στην ΕΑΕ με διδακτορικό, μεταπτυχιακό σε ΕΑ/σχολική ψυχολογία, διετή μετεκπαίδευση, πενταετή προϋπηρεσία, πτυχίο ΤΕΦΑΑ με ειδίκευση στην ΕΑΕ) και σε περίπτωση εξάντλησής του επικουρικό πίνακα για κατόχους σεμιναρίων 400 ωρών, που επανέρχονται (μετά τον 4415 και στους αναπληρωτές), καθώς και για έχοντες ετήσια προϋπηρεσία και για γονείς παιδιών με αναπηρία άνω του 67%, ενώ οι έχοντες αναπηρία 67% είναι εκτός πίνακα με μοριοδότηση.  Ακολουθούν  οι αναπληρωτές γενικής αγωγής, οι οποίοι εντάσσονται  στην περιπτ. γ΄ της παρ. 4 του άρθρου 21, για να είναι εξίσου με τους μόνιμους «διαθέσιμοι» να συμπληρώσουν το διδακτικό τους ωράριο σε δομές ΕΑΕ και την ίδια στιγμή υποχρεωμένοι να παρακολουθήσουν τα προγράμματα επιμόρφωσης και ειδίκευσης του υπουργείου.

 Από τη μια πλευρά επιχειρούν την εισαγωγή ενός συστήματος προσλήψεων αναπληρωτών που θα ακολουθεί το πνεύμα του Ν.3848, που αποτελεί σταθερό σημείο αναφοράς και προβλέπει απαξίωση της προϋπηρεσίας, εισαγωγή προσοντολογίου, αξιολόγηση και κατάρτιση πινάκων μέσω ΑΣΕΠ για προσλήψεις ελαστικά εργαζόμενων χωρίς αναφορά σε αριθμό διοριστέων.

Από την άλλη πλευρά με τον πιο βάναυσο τρόπο προωθούν την εφαρμογή του «σχολείου για όλους» στοχεύοντας στη μείωση του κόστους μέσα από την περαιτέρω ρευστοποίηση των δομών ειδικής αγωγής κι άρα της μεγαλύτερης εκποίησης των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών που υποστηρίζονται σε όλες τις δομές ειδικής εκπαίδευσης.

Το εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει να απαιτήσει:

  1. Την απόσυρση της τροπολογίας για τους πίνακες των αναπληρωτών.
  2. Μόνιμους και μαζικούς διορισμούς σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης με βάση τις αποφάσεις του κλάδου.Βασικό πτυχίο και προϋπηρεσία.
  3. Πλήρη στελέχωση των δομών Ειδικής Αγωγής με το αναγκαίο εκπαιδευτικό, επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό.
  4. Ενιαία κριτήρια υπηρεσιακών μεταβολών σε όλη την εκπαίδευση

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Χανίων κηρύσει 3/ωρη διευκολυντική στάση εργασίας 8.00- 11.00 για τον πρωϊνό κύκλο και 2/ωρη  2.00- 4.00 για τον απογευματινό.  Η ΔΟΕ έχει κηρύξει 3/ωρες διευκολυντικές στασεις εργασίας την Τρίτη 28 και την Τετάρτη 29 Μαρτίου (ημέρα ψήφισης της τροπολογίας από τη Βουλή) από τις 11.00 ως τις 2.00. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αξιοποιήσουν την στάση της ΔΟΕ και μία από τις δύο στάσεις εργασίας του Συλλόγου μας, ανάλογα με το πρόγραμμά τους.

Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς  σε παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία της Διεύθυνσης την Τετάρτη 29 Μαρτίου  στις 12.00.

 

                              Η  Πρόεδρος                                   Ο  Γενικός Γραμματέας

                           Κληρονόμου Ντίνα                     Σακελλαρίδης Αθανάσιος 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

lipos_0.jpg
8 τροφές που «καίνε» το λίπος της κοιλιάς και μειώνουν το βάρος
Για όσους επιθυμούν να αδυνατίσουν «με ασφάλεια», αυτές είναι ορισμένες τροφές που μπορεί να βοηθήσουν στην καύση του λίπους της κοιλιάς
8 τροφές που «καίνε» το λίπος της κοιλιάς και μειώνουν το βάρος
egkefalos.jpg
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
Σύμφωνα με τη μελέτη, κοινοί ατμοσφαιρικοί ρύποι, όπως τα μικροσωματίδια και τα οξείδια του αζώτου, μπορούν να πυροδοτήσουν πολύπλοκους βιολογικούς...
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
arxaia_ellada
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
Δείτε μερικές λέξεις που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες όταν ήθελαν να μειώσουν κάποιον
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα