Στη χτεσινή Έκτακτη Γ. Συνέλευση συζητήθηκαν οι εξελίξεις μετά την ψήφιση της τροπολογίας για τις προσλήψεις αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή.
Η άρνηση των μνημονιακών κυβερνήσεων να κάνουν μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στη διάρκεια της κρίσης οδήγησε σε συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων και γενίκευση του θεσμού των αναπληρωτών, το ποσοστό των οποίων αυξήθηκε σε σχέση με τους μόνιμους, μιας και ελάχιστοι από όσους συνταξιοδοτήθηκαν αντικαταστάθηκαν με μόνιμους.
Την ίδια στιγμή, τα δικαιώματα των αναπληρωτών παραμένουν σαφώς πιο περιορισμένα σε σχέση με αυτά των μονίμων όσο αφορά τις κάθε είδους άδειες.
Η τροπολογία που πρόσφατα κατατέθηκε σε άσχετο νομοσχέδιο άλλου Υπουργείου και, σύμφωνα με την αιτιολογική της έκθεση, η συγκεκριμένη τροπολογία καθίσταται αναγκαία λόγω «..περιορισμών διορισμών/προσλήψεων προσωπικού στο δημόσιο τομέα, οι οποίοι υπαγορεύονται και κατά την περίοδο αυτή από εξαιρετικά σοβαρούς και επιτακτικούς δημοσιονομικούς λόγους..». Η αιτιολογική έκθεση ακόμη αναφέρει «..ότι οι ισχύοντες δημοσιονομικοί περιορισμοί καθιστούν αδύνατο κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα [ΣΣ 2017-18 και 2018-19] το διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, βάσει των πάγιων ισχυουσών διατάξεων.»!!
Γίνεται έτσι με νόμο του κράτους αποδοχή της μνημονιακής πολιτικής για μη διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών, παρά τις εξαγγελίες περί 20.000 διορισμών μονίμων εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία τόσο από τον προηγούμενο όσο και από το νυν υπουργό Παιδείας της κυβέρνησης και αυτό αφορά όλους τους αναπληρωτές.
Η τροπολογία για την Ειδική Αγωγή δεν αποτελεί μόνο αποδοχή της μνημονιακής πολιτικής να μη γίνονται διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία, δημιουργεί σοβαρά προβλήματα και διαμάχες τόσο στην ίδια την Ειδική Αγωγή όσο και σε όλη την εκπαίδευση . Καταργεί ουσιαστικά το βασικό πτυχίο ως προσόν διορισμού και το βάζει στην ίδια μοίρα με μεταπτυχιακά στην Ειδική Αγωγή. Ανοίγει έτσι ένας νέος κύκλος διαμάχης στο εσωτερικό των εκπαιδευτικών, χωρίς βέβαια να λύνεται το βασικό πρόβλημα, που είναι η άρνηση των κυβερνήσεων για διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών. Στην Ειδική Αγωγή εργάζονται αναπληρωτές που μπορεί να έχουν ακόμη και πάνω από 15 χρόνια προϋπηρεσία! Οι συνάδελφοι αυτοί, όπως και στη Γενική Αγωγή κάθε καλοκαίρι (εδώ και 15 χρόνια) απολύονται και ξαναπροσλαμβάνονται την επόμενη σχολική χρονιά, στον ίδιο ή σε διαφορετικό νομό της χώρας, σπανίως δε στο ίδιο σχολείο! Αυτή τη φροντίδα κι αυτό το ενδιαφέρον δείχνει διαχρονικά η Ελληνική Πολιτεία για την εκπαίδευση και τα παιδιά με ειδικές ανάγκες!
Στην ίδια τροπολογία επανέρχονται σε επικουρικό πίνακα διορισμού (εφ’ όσον εξαντληθεί ο πρώτος πίνακας) σε θέσεις Ειδικής Αγωγής εκπαιδευτικοί που έχουν παρακολουθήσει Σεμινάρια 400 ωρών, τα οποία οργάνωναν καθηγητές Πανεπιστημίων επ’ αμοιβή, αναγκάζοντας αδιόριστους εκπαιδευτικούς να πληρώνουν σεβαστά ποσά, με την ελπίδα ότι μπορεί κάποτε να διοριστούν. Δίνεται έτσι το «πράσινο φως» να αναπτυχθεί καινούρια βιομηχανία Σεμιναρίων επ’ αμοιβή, εκμεταλλευόμενοι την ανάγκη άνεργων εκπαιδευτικών να έχουν μια ελπίδα κάποια στιγμή να εργαστούν.
Και σα να μην έφταναν όλα αυτά, η τροπολογία δίνει τη δυνατότητα στον εκάστοτε υπουργό να τροποποιεί τα ισχύοντα για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή.
Με άλλη τροπολογία δίνεται το δικαίωμα και σε εκπαιδευτικούς χωρίς τυπικά προσόντα να διδάσκουν ή να συμληρώνουν ωράριο στην Ειδική Αγωγή , ενώ οι νηπιοβρεφοκόμοι διεκδικούν το δικαίωμα να διδάσκουν στα νήπια.Όλα αυτά δημιουργούν ουσιαστικά τον εκπαιδευτικό που μπορεί να τα κάνει όλα, καταργώντας τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από το βασικό πτυχίο.
Απέναντι σε όλα αυτά, μοναδική λύση είναι η σύγκρουση με τα μνημόνια και τη λογική τους, οι διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών στη Γενική και την Ειδική Αγωγή με βάση το βασικό πτυχίο και την προϋπηρεσία, όπως έχει αποφασίσει και στο Συνέδριό της η Διδασκαλική Ομοσπονδία. Η προσθήκη άλλων «κριτηρίων» και «προσόντων» στους διορισμούς εκπαιδευτικών ανοίγει διάπλατα το δρόμο για μόνιμες διενέξεις μεταξύ των εκπαιδευτικών και «πελατειακές» εξυπηρετήσεις διαφόρων πολιτικών προς κατηγορίες εκπαιδευτικών που θα τους υπόσχονται ότι θα τους προτάξουν για διορισμό έναντι των υπολοίπων και για τη δημιουργία προσοντολογίου.
Στην Ειδική Αγωγή προστέθηκε πρόσφατα το πρόβλημα με το «ταβάνι» δαπανών που επιβλήθηκε από την κυβέρνηση για λογοθεραπείες και άλλες θεραπείες που έχουν ανάγκη τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και δεν καλύπτονται από τις κρατικές δομές. Απουσιάζουν επαρκείς κρατικές δομές ειδικής αγωγής που να καλύπτουν όλες τις ανάγκες των μαθητών, λείπουν όχι μόνο μόνιμοι δάσκαλοι ειδικής αγωγής αλλά και ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, καθώς και κατάλληλα σχεδιασμένα κτήρια.
Καλούμε όλους στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας με βασικό αίτημα τους μόνιμους διορισμούς , την Τετάρτη 5 Απριλίου στις 12.00 στην πλατεία της Αγοράς, στα πλαίσια των πανελλαδικών κινητοποιήσεων που οργανώνουν η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ.
Για τη διευκόλυνση της συμμετοχής των συναδέλφων έχουν κηρυχτεί στάσεις εργασίας 8.00-11.00, 11.00-2.00 και 2.00- 4.00 από τη ΔΟΕ και από το Σύλλογο.
Η Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Κληρονόμου Ντίνα Σακελλαρίδης Αθανάσιος
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη