Παράσταση ΕΛΜΕ –ΣΕΠΕ στο Υπουργείο Παιδείας:
μικρή μετακίνηση στην ημερομηνία συνεδριάσεων για τα κενά των μεταθέσεων,
με σταθερή προσήλωση στον αντιλαϊκό σχεδιασμό για καταργήσεις τμημάτων – πλεονάσματα
και με επιχείρηση εφησυχασμού.
Παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας την Τετάρτη 12 Απρίλη πραγματοποίησε αντιπροσωπεία από τις ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς – Ιθάκης, Πειραιά, Γ΄ Αθήνας, από τους ΣΕΠΕ «Σωκράτης», Ρόζα Ιμβριώτη», «Σεφέρης», καθώς και από μέλη ΔΣ άλλων ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ. Η παράσταση αφορούσε την εγκύκλιο για τον καθορισμό κενών και πλεονασμάτων για τις μεταθέσεις που εξέδωσε το Υπουργείο. Βάσει αυτής, με κατεπείγουσες διαδικασίες και με κλειστά σχολεία, επιχειρήθηκε να διαμορφωθούν τεχνητά πλεονάσματα, να καταργηθούν τμήματα, να δρομολογηθεί «κινητικότητα» μονίμων και να ελαχιστοποιηθεί ο αριθμός προσλήψεων αναπληρωτών για την επόμενη σχολική χρονιά.
Ως εκπρόσωποι του Υπουργείου στην συνάντηση συμμετείχαν οι κ.κ. Σπύρος Κωνσταντάτος Διευθυντής Σπουδών Β΄Βάθμιας, Θέμης Κοτσιφάκης Διευθυντής Γραφείου του Υφυπουργού κ. Μπαξεβανάκη και Πέτρος Κουλούρης συνεργάτης του Υπουργού.
Στη συζήτηση, εκ μέρους των συνδικαλιστών, τέθηκαν όλες οι προϋποθέσεις για να ικανοποιηθούν οι ανάγκες των εκπαιδευτικών σε μεταθέσεις – αποσπάσεις, που είναι άρρηκτα δεμένες με τους όρους που σχεδιάζει η κυβέρνηση να λειτουργήσουν τα σχολεία. Τονίστηκε ότι με την εγκύκλιο εφιστάται η προσοχή της διοίκησης στην απαρέγκλιτη τήρηση όλων των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων (αναγωγή των λειτουργούντων ολιγομελών τμημάτων σε 27άρια – 30άρια, τροπολογίες -ρυθμίσεις για ειδική αγωγή και μαθητές με ειδικές ανάγκες που φοιτούν σε Γυμνάσια – ΓΕΛ – ΕΠΑΛ, αυξημένα κατώτατα όρια μαθητών, ελαχιστοποίηση μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού των τμημάτων ξένων γλωσσών κοκ). Η «εκτίμηση ΠΥΣΔΕ» καταργείται, μόνο οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης μπορούν κάνουν προτάσεις επί των τμημάτων που θα λειτουργήσουν και το Υπουργείο αποφασίζει. Ιδιαίτερα τέθηκαν προβλήματα που αφορούν στη λειτουργία τμημάτων, τομέων και ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ. Τέλος, αναφέρθηκε πως όλα έχουν σχέση με τα μέτρα που προωθούν η κυβέρνηση και οι εταίροι της, με τους «κόφτες» και τις αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση.
Οι εκπρόσωποι του Υπουργείου:
- Πέταξαν στον κάλαθο των αχρήστων τα αιτήματα του μαζικού κινήματος για 20 το πολύ μαθητές ανά τμήμα, για κάλυψη των πραγματικών σύγχρονων αναγκών των μαθητών και όλα όσα απαιτούνται για την ολοκληρωμένη και σωστή μόρφωσή τους. Αυτό συνεπάγεται ελαχιστοποίηση των μεταθέσεων, των διορισμών αναπληρωτών, «κινητικότητα» μονίμων και επιδείνωση των όρων διεξαγωγής της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
- Δήλωσαν ότι το χρονικό όριο που ορίζει η εγκύκλιος θα μεταφερθεί για τις 24 Απρίλη (1η μέρα λειτουργίας των σχολείων μετά τις γιορτές), ενδεχομένως και μία μέρα μετά αν χρειαστεί. Δεν αναφέρθηκαν σε καμία αλλαγή στο περιεχόμενό της.
- Για τη δυνατότητα – αναγκαιότητα απόκλισης από τον προβλεπόμενο αριθμό των 27-30 μαθητών αναφέρθηκαν μόνο στην περίπτωση των κτιριακών δεδομένων των αιθουσών (πχ αναφέρθηκαν σε αίθουσες για 17 – 18 μαθητές).
- Με αφορμή τις ρυθμίσεις για τα τμήματα στη δεύτερη ξένη γλώσσα τόνισαν πως υπάρχει οικονομικό πρόβλημα με τις πιστώσεις. Ως παράδειγμα είπαν ότι σε μεγάλα αστικά κέντρα υπάρχει μεγάλο πλεόνασμα σε ΠΕ05 ή ΠΕ07 όταν αλλού παίρνουν αναπληρωτές σε αυτές τις ειδικότητες. Υπονόησαν, σαφώς, ότι υπάρχει ανάγκη για μετακίνηση συναδέλφων προκειμένου να εξοικονομηθούν πιστώσεις.
- Επιχείρησαν να διαχωρίσουν τη διαδικασία ορισμού των κενών για τις μεταθέσεις και τις ιδρύσεις νέων ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ από τον καθορισμό των τμημάτων της νέας χρονιάς, που δήλωσαν ότι θα γίνει τέλος Ιούνη. Για τα νέα ΕΠΑΛ είπαν πως «θα ιδρυθούν περίπου οι ειδικότητες που λειτουργούν σήμερα», χωρίς να διασφαλίζεται ότι η ίδρυση θα σημαίνει πως υπάρχει και λειτουργία από Σεπτέμβρη. Δεσμεύτηκαν να υπάρξει ρύθμιση για τους μαθητές των φετινών Γ΄ και Δ΄ τάξεων ΕΠΑΛ (ημερήσιων και εσπερινών) που καλούνται λόγω απουσιών να επαναλάβουν τη φοίτηση. Δεν αρνήθηκαν την δυνατότητα συγχωνεύσεων τμημάτων και ειδικοτήτων αλλά ισχυρίστηκαν πως αυτό θα συμβεί με «ορθολογισμό» και μεταφορά των οργανικών θέσεων.
- Επανέλαβαν τους γνωστούς ισχυρισμούς του Υπουργείου στο ζήτημα της τροπολογίας με την οποία οι καθηγητές της γενικής μπορούν να διδάσκουν στην ειδική αγωγή και είπαν πως είναι σωστή, βοηθά στις συμπληρώσεις ωραρίου των εκπαιδευτικών και δεν πρέπει να παρθεί πίσω.
- Οι τρίτες αναθέσεις είπαν πως «είναι ελάχιστες»!!! και ότι η κυβέρνηση επιμένει στη δυνατότητα των εκπαιδευτικών να διδάσκουν άλλο αντικείμενο από εκείνο στο οποίο έχουν πτυχίο.
- Τέλος, όσον αφορά τον προγραμματισμό για τις προσλήψεις αναπληρωτών την επόμενη σχολική χρονιά είπαν ότι θα είναι τουλάχιστον όσες κι οι φετινές (με τις οποίες απολύθηκαν 4.000 συνάδελφοι ενώ, ακόμη, υπάρχουν χιλιάδες κενά στα σχολεία).
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ επισημαίνει ότι, όπως φάνηκε και από την παράσταση αυτή, οι κυβερνητικές δυνάμεις την ώρα που καλλιεργούν την υποτίμηση των προβλημάτων προετοιμάζονται για ευρείας κλίμακας επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στις εργασιακές μας σχέσεις. Απαιτείται επαγρύπνηση και κοινή δράση με γονείς και μαθητές, αλλά και όλο τον υπόλοιπο λαό κόντρα στους επικίνδυνους σχεδιασμούς και στην αντιλαϊκή πολιτική.
Αθήνα 12 Απρίλη 2017
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη