Στις 3 Απριλίου ο Υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε την πρόθεσή του για τη θεσμοθέτηση της δίχρονης προσχολικής αγωγή και εκπαίδευσης, κάτι που είναι αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος, εδώ και 32 ολόκληρα χρόνια, όταν στο ν. 1566/85 προβλεπόταν διετής φοίτηση στα Νηπιαγωγεία. Αντίστοιχα και στο Π.Δ 200/98 προβλέπεται διετής φοίτηση. Με το ν. 3518/2006 θεσμοθετήθηκε η υποχρεωτική φοίτηση των νηπίων για ένα έτος στο νηπιαγωγείο, ύστερα από απεργία 6 εβδομάδων.
Ελπίζουμε επιτέλους η ανακοίνωση της πρόθεσης του Υπουργείου, να γίνει άμεσα απόφαση και να νομοθετηθεί η δίχρονη υποχρεωτική φοίτηση στο Νηπιαγωγείο. Η ανακοίνωση του Υπουργείου πρέπει να συνοδεύεται από τη δέσμευση για διορισμούς εκπαιδευτικών και δημιουργία νέων νηπιαγωγείων. Γιατί σε ραδιοφωνική συνέντευξη ο Υπουργός δήλωσε ότι δεν πρόκειται να γίνει φέτος η υποχρεωτική φοίτηση, το παραπέμπει στο μέλλον. Έχουμε πολλές επιφυλάξεις τόσο ως προς το σχέδιο του Υπουργείου , όσο και ως προς τον τρόπο εφαρμογής ενός τέτοιου μέτρου, δεδομένης της επιμονής της κυβέρνησης και της ΕΕ σε πολιτικές σκληρής λιτότητας και περικοπών.Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που ο ίδιος , αλλά και ο προκάτοχός του ανακοίνωναν 20.000 διορισμούς στην τριετία. Και αμέσως μετά ανακοινώθηκε με τον πιο επίσημο τρόπο, ότι τουλάχιστον για την επόμενη διετία δεν προβλέπονται διορισμοί στην εκπαίδευση.
Διαβάζοντας τις ανακοινώσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας αναρωτιόμαστε.
Άραγε ικανοποιούνται όλες οι αιτήσεις των παιδιών κάτω των τεσσάρων ετών από τους παιδικούς σταθμούς και δέχονται για φοίτηση τα προνήπια, τα οποία μπορούν να εγγράφονται στα δημόσια νηπιαγωγεία, ακόμα και χωρίς να είναι υποχρεωτική η φοίτηση ;
Θυμόμαστε όλοι τις αντιδράσεις των απελπισμένων γονιών που δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν θέση στους παιδικούς σταθμούς ,δημόσιους και ιδιωτικούς, ενώ είχαν το κουπόνι από το ΕΣΠΑ , εκείνων που τα παιδιά τους δεν επελέγησαν , αλλά και εκείνων που δεν είχαν καν το δικαίωμα να καταθέσουν αίτηση , όπως οι Δημόσιοι Υπάλληλοι.
Έχουμε ζήσει αντίστοιχα τις αντιδράσεις των γονιών που τα παιδιά τους δεν κληρώθηκαν στα νηπιαγωγεία.
Υπάρχει ανάγκη ίδρυσης νέων δημόσιων βρεφονηπιακών σταθμών για να καλύψουν τις ανάγκες των παιδιών έως τεσσάρων ετών; Είναι αλήθεια ότι χιλιάδες παιδιά κάτω των 4 ετών δεν γίνονται δεκτά από τους δημόσιους παιδικούς σταθμούς.
Υπάρχει ανάγκη να ιδρυθούν νέα νηπιαγωγεία για να καλύψουν τις ανάγκες όλων των νηπίων – προνηπίων;Είναι αλήθεια ότι χιλιάδες προνήπια είναι εκτός δημόσιου σχολείου.
Θα συνεχίσουμε να παλεύουμε μέχρι κάθε παιδί να έχει τη θέση του , ανάλογα με την ηλικία του, σε δωρεάν και δημόσιες δημόσιες δομές φροντίδας ή εκπαίδευσης.
Ούτε κουπόνια ούτε κληρώσεις.
Οι Ιδιωτικοί παιδικοί σταθμοί μπορούν να δέχονται νήπια Β΄ ηλικίας εφόσον έχουν ιδρύσει νηπιαγωγεία ,ακολουθούν το αναλυτικό πρόγραμμα, εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας και προσλάβουν Νηπιαγωγούς, κάτι που ήδη ισχύει για τα νήπια Α΄ηλικίας .
Τα πτυχία που δίνονται από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας, δεν είναι ανώτερα ή κατώτερα, αλλά δίνουν ειδίκευση, τομέα απασχόλησης και φυσικά επαγγελματικά δικαιώματα.
Οι κλάδοι των Εκπαιδευτικών είναι θεσμοθετημένοι από το Υπουργείο Παιδείας.
Οι παιδικοί σταθμοί σαν χώρος πρώτης υποδοχής έχουν πολύ σημαντικό και δύσκολο έργο να επιτελέσουν στην αγωγή , την φροντίδα, τη μέριμνα και την κοινωνικοποίηση των παιδιών.
Το Νηπιαγωγείο είναι ενταγμένο στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, το πρώτο σχολείο, με καθαρά εκπαιδευτικό περιεχόμενο και εξειδικευμένο προσωπικό, ακολουθεί το αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου και απευθύνεται στις ηλικίες 4 έως 6 ετών. Ήδη η πλειοψηφία των προνηπίων φοιτούν στα νηπιαγωγεία, και είναι διαχρονικό αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος η ίδρυση των απαραίτητων νηπιαγωγείων ώστε όλα τα παιδιά να μπορούν να εγγραφούν στο δημόσιο νηπιαγωγείο, όπως έχουν δικαίωμα.
Είναι αποδεδειγμένο από διεθνείς έρευνες ότι η υψηλής ποιότητας εκπαίδευση στην πρώτη σχολική ηλικία λειτουργεί αντισταθμιστικά ιδαίτερα στα παιδιά που προέρχονται απο μη προνομιούχα κοινωνικά στρώματα ή έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ομαλή μετάβαση στο Δημοτικό Σχολείο και περιορίζει τη σχολική αποτυχία . Το Νηπιαγωγείο αποτελεί αναπόσπαστο και θεμελιακό κομμάτι της εκπαίδευσης με συνέχεια και σύνδεση.
Επικαλούνται κάποιοι τις καλύτερες κτιριακές και υλικοτεχνικές υποδομές των παιδικών σταθμών σε σχέση με τα νηπιαγωγεία , καθώς και την ύπαρξη βοηθητικού προσωπικού, που δεν υπάρχει στα νηπιαγωγεία, κάτι που ισχύει και σαν επιχείρημα, δείχνει ακριβώς την ολιγωρία της πολιτείας διαχρονικά για τα Νηπιαγωγεία που αντιμετωπίζουν οξύτατο πρόβλημα τόσο κτιριακό όσο και στελέχωσης με βοηθητικό προσωπικό .
Καλούμε το Υπουργείο να υλοποιήσει άμεσα την υποχρεωτική διετή φοίτηση στο νηπιαγωγείο, στα πλαίσια της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, προχωρώντας σε μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών και δημιουργώντας τις αναγκαίες υποδομές.
Καλούμε τη ΔΟΕ να οργανώσει τον αγώνα ώστε να γίνει πραγματικότητα η δίχρονη προσχολική αγωγή και εκπαίδευση.
Για το Δ.Σ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη