Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Μαγνησίας καταγγέλλει τις ελάχιστες μεταθέσεις του 2017 και την συνέχιση του απαράδεκτου τρόπου καθορισμού των αποσπάσεων.
Μεταθέσεις:
Συγκεκριμένα από 6874 αιτήσεις μετάθεσης, ικανοποιήθηκαν φέτος μόνο 213 αιτήσεις (ποσοστό 3,17%), γεγονός που αποτελεί νέο αρνητικό ρεκόρ. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί, μακριά από την οικογένεια τους, με πολλά προβλήματα υγείας, παραμένουν εγκλωβισμένοι σε συνθήκες κρίσης και φτώχειας και χιλιάδες παραμένουν αδιόριστοι, βιώνοντας με ακραίο τρόπο τις συνέπειες των μνημονίων και των πολιτικών λιτότητας που εφαρμόζονται στη χώρα μας από την τρόικα και όλες τις κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια.
Οι ελάχιστες μεταθέσεις οφείλονται στις αυξήσεις ωραρίου, το κόψιμο μαθημάτων, τομέων, εργαστηρίων, την αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης, την έλλειψη διορισμών. Υλοποιήθηκαν με βάση έναν απαράδεκτο τρόπο υπολογισμό κενών και πλεονασμάτων και αδιαφανείς «κόφτες» που εξυπηρετούν τη μείωση των εμφανιζόμενων κενών. Ειδικότερα για την περιοχή μας προκαλούνται εύλογα ερωτήματα στους εκπαιδευτικούς, ενδεικτικά αναφέρουμε:
-Η παντελής έλλειψη μεταθέσεων στην ειδική αγωγή στη Μαγνησία, παρά τις πολλές δεκάδες κενών και τις σχετικές αιτήσεις. Αντίθετα από την μονίμως ελλειμματική Β’ Μαγνησίας (Αλόννησος) μετατέθηκε εκπαιδευτικός σε θέση ειδικής αγωγής άλλης περιοχής. Γιατί λοιπόν σε κάποιες περιοχές καλύφθηκαν κενά της ειδικής αγωγής και σε κάποιες περιοχές δεν καλύφθηκε κανένα, αν και υπήρχαν αιτήσεις;
-Τα διαφορετικά κριτήρια που φαίνεται να λειτουργούν στη β’βάθμια και α’βάθμια, πχ στο ΠΕ 11. Φέτος από 14 συνολικά μεταθέσεις γυμναστών στην πρωτοβάθμια, όλης της χώρας, μετατέθηκαν στην Α’ Μαγνησίας 6!!!! Την προηγούμενη χρονιά από τις 27 συνολικά μεταθέσεις, μετατέθηκαν 12 στη Μαγνησία εκ των οποίων οι 9 στην Α’ περιοχή!!!! Είναι δύσκολο να πιστέψει κάποιος ότι μόνο στη πρωτοβάθμια της Μαγνησίας υπάρχουν κενά και όχι σε άλλες περιοχές, για δύο συνεχόμενες χρονιές.
Αν εφαρμοζόταν τα ίδια κριτήρια και στη β’βάθμια εκπαίδευση, θα έπαιρναν μετάθεση πολλοί γυμναστές και στη β’ βάθμια, που με την ευκαιρία έχουν και πολύ περισσότερα μόρια.
Αποσπάσεις
Ως προς τις αποσπάσεις, απαιτούμε μαζικές αποσπάσεις για όλα τα λειτουργικά κενά και όπου απαιτείται πρόσληψη αναπληρωτών. Ειδικά στην Ειδική Αγωγή κάλυψη των κενών με εκπαιδευτικούς με ειδικά προσόντα, συνεπώς κατάργηση της 4.γ. άρθρο 48 του Ν. 4415/16 και σε κάθε περίπτωση μη εφαρμογή της από το ΠΥΣΔΕ Μαγνησίας.
Η νομοθεσία των αποσπάσεων που επαναλαμβάνεται με την εγκύκλιο τα τελευταία χρόνια συνεχίζει να συντηρεί τα ίδια προβλήματα να δημιουργεί αδικίες (πχ στη συνυπηρέτηση, σε σοβαρά ασθενείς κλπ) και ουσιαστικά την αδιαφάνεια στις αποσπάσεις σε φορείς και υπηρεσίες. Το χειρότερο, ειδικά για την περιοχή μας, είναι ότι συνεχίζουν οι αποσπάσεις να γίνονται σε ΠΥΣΔΕ και όχι σε περιοχές μετάθεσης.
Εξηγήσαμε το πρόβλημα, κατ’ επανάληψη, σε υπηρεσίες του Υπουργείου (μεταξύ άλλων με παράσταση των αιρετών του ΠΥΣΔΕ, των αιρετών του ΚΥΣΔΕ και της προέδρου της ΟΛΜΕ) και πρόσφατα στον Υφυπουργό Παιδείας. Ειδικά στη Μαγνησία οι αποσπάσεις σε ΠΥΣΔΕ Μαγνησίας και όχι ξεχωριστά σε Α’ Μαγνησίας (χερσαία) και Β’ (νησιωτική) δημιουργεί τεράστια προβλήματα σε εκπαιδευτικούς και στη λειτουργία των σχολείων όλου του Νομού.
Φαίνεται ότι στο Υπουργείο δεν έχουν συναίσθηση τι σημαίνει να παίρνεις απόσπαση για σοβαρούς λόγους και αντί για την περιοχή που θέλησες να βρίσκεσαι αρκετά ναυτικά μίλια μακριά. Ελπίζαμε όμως να είχαν συναίσθηση τι σημαίνει ότι επί εβδομάδες στο ΠΥΣΔΕ συζητούνται ενστάσεις και ενστάσεις επί ενστάσεων, να εμπλέκονται κάθε είδους άδειες, δικαστικές αποφάσεις κλπ και τελικά ανακλήσεις αποσπάσεων, που με τη σειρά τους επηρεάζουν τη σειρά τοποθέτησης σε όλο το Νομό-ΠΥΣΔΕ, έτσι ώστε τα σχολεία δυσκολεύονται να λειτουργήσουν.
Επίσης ακόμα και εκπαιδευτικοί που επιζητούν απόσπαση στη Β’ Μαγνησίας (με τα πολλά κενά) κινδυνεύουν να μην πάρουν απόσπαση διότι πιθανώς πάρουν απόσπαση για ΠΥΣΔΕ Μαγνησίας άλλοι εκπαιδευτικοί που έχουν περισσότερα μόρια αλλά ούτε θέλουν να υπηρετήσουν στη Β’ Μαγνησίας ούτε τελικά θα υπηρετήσουν.
Με οργή διαπιστώνουμε ότι γράφηκε στην εγκύκλιο, χρησιμοποιώντας το παράδειγμα της Μαγνησίας:
«6.4. Η ικανοποίηση της αίτησης συνεξέτασης σε ένα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ δε συνεπάγεται και τοποθέτηση από το ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ εντός της ίδιας πόλεως ή της ίδιας περιοχής. (Για παράδειγμα το ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ Μαγνησίας περιλαμβάνει όχι μόνο το Βόλο αλλά και το νησί της Σκοπέλου, επομένως σε περίπτωση απόσπασης και των δύο συζύγων εκπαιδευτικών στο ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ Μαγνησίας η τοποθέτηση ενδέχεται να μη γίνει στην ίδια πόλη / δήμο / περιοχή).»
Απαιτούμε από το Υπουργείο να προχωρήσει άμεσα σε νομοθετική ρύθμιση έτσι ώστε οι περιοχές απόσπασης να ταυτίζονται με τις περιοχές μετάθεσης, τουλάχιστον για τις περιοχές που το ίδιο ΠΥΣΔΕ καλύπτει 2 περιοχές μετάθεσης, χερσαία και νησιωτική.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη