Thumbnail
Όχι στο νέο νόμο για την επιλογή στελεχών που ανοίγει το δρόμο για την αξιολόγηση

Σύλλογος ΠΕ "η Αθηνά"

    Είμαστε αντίθετοι με το νέο σύστημα επιλογής διευθυντών που ψήφισε η Κυβέρνηση. Ο νόμος αυτός είναι κομμένος και ραμμένος στις απαιτήσεις του ΟΟΣΑ, της Ε.Ε. και τις δεσμεύσεις του 4ου Μνημονίου για την γενικευμένη εφαρμογή της αξιολόγησης στην Εκπαίδευση. Είναι το εργαλείο για να επιβάλουν τις νέες αναδιαρθρώσεις για την επιχειρηματική εκπαίδευση και το σχολείο της αγοράς.

   Ο νέος νόμος για τη διαδικασία αξιολόγησης και της αξιολογικής κρίσης των υποψήφιων διευθυντών από τους συλλόγους διδασκόντων μαζί με τον νόμο για την αναβάθμιση της ΑΔΙΠΠΔΕ που είναι οργανισμός εξωτερικής αξιολόγησης καθώς και η αυτοαξιολόγηση της  σχολικής μονάδας από το φθινόπωρο είναι τα πρώτα μέτρα όλου του αντιδραστικού σχεδίου για την εφαρμογή της αξιολόγησης που χρόνια τώρα προσπαθούν να επιβάλουν στην εκπαίδευση όλες οι μνημονιακές κυβερνήσεις.

Συγκεκριμένα ο νέος νόμος για την επιλογή των διευθυντών:

  • Αποδέχεται την απόφαση του ΣΤΕ, που ως λαγός όλων των μνημονιακών δυνάμεων, νέων και παλιών, ακύρωσε τη διαδικασία επιλογής Δ/ντών σχολικών μονάδων και έκρινε αντισυνταγματικό να ψηφίζουν οι εκπαιδευτικοί για την επιλογή Δ/ντή. Είναι απαράδεκτη απόφαση, γιατί απαξιώνει έως εξευτελισμού όλους τους εκπαιδευτικούς και τους Συλλόγους Διδασκόντων και συνιστά διαδικασίες αξιολογικής κρίσης. Η σκοπιμότητα του ΣΤΕ και των πολιτικών δυνάμεων, που στηρίζουν και «συμμορφώνονται» στην απόφασή του αποτυπώνεται και στο γεγονός ότι έκρινε τους Δ/ντές παράνομους αφού εκτίμησε ότι προήλθαν από αντισυνταγματική διαδικασία, ενώ ήταν νόμιμοι ως εκλεκτορικό σώμα των Δ/ντών Εκπ/σης, οι οποίοι παραμένουν στη θέση τους.

  • Δείχνει ότι τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων θεωρούνται «ανώριμα» για να εκλέγουν απευθείας, μέσω ψηφοφορίας, τον Διευθυντή του σχολείου, αλλά «ώριμα» για να συμμετέχουν σε διαδικασίες αξιολόγησης και εκφοράς αξιολογικής κρίσης για τους υποψήφιους διευθυντές, οι οποίες μάλιστα θα καταγράφονται στο Βιβλίο Πράξεων (!) του Συλλόγου, ενώ δεν θα έχουν καμία βαρύτητα για το ΠΥΣΠΕ, αλλά μόνο «συμβουλευτική» αξία. Διαφωνούμε ριζικά με τις διαδικασίες αξιολόγησης και εκφοράς αξιολογικής κρίσης για τους υποψήφιους διευθυντές. Δεν θα επιτρέψουμε να μετατραπούν  οι σύλλογοι διδασκόντων και το Βιβλίο Πράξεών τους σε εργαλεία  για την αποτύπωση της αξιολόγησης-αξιολογικής κρίσης των υποψήφιων διευθυντών. Άλλο είναι η εκλογή  κι άλλο είναι η αξιολόγηση!

  • Αναβιώνει τη διαδικασία επιλογής μέσω των προσόντων και της κακόφημης συνέντευξης των πελατειακών σχέσεων με τη διοίκηση από στημένα συμβούλια επιλογής, διαδικασία αδιαφανής που επιδιώκει την κάθετη ιεραρχία στην εκπαίδευση ως μέσο για τον έλεγχο των στελεχών που με την σειρά τους θα ελέγχουν ώστε να  υλοποιήσουν την αντιεκπαιδευτική πολιτική που βρίσκεται σε εξέλιξη, διαδικασία  καταδικασμένη στη συνείδηση του κλάδου, διαδικασία που αναπαραγάγει αντιδημοκρατικές πρακτικές που μετήλθαν όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα για να περάσουν την πολιτική τους και τα αντιεκπαιδευτικά τους μέτρα.

  • Διαχωρίζει και κατηγοριοποιεί τους εκπαιδευτικούς και δε συμπεριλαμβάνει στο Σύλλογο Διδασκόντων τους αναπληρωτές συναδέλφους μας. Παρόλο που δεν συμφωνούμε με την διαδικασία αξιολόγησης για τους υποψήφιους Δ/ντές, δίπλα στον περιορισμό των εργασιακών δικαιωμάτων των αναπληρωτών προσθέτει την υποβάθμισή τους στις συλλογικές διαδικασίες του σχολείου, γιατί πραγματικά τους θέλει διαχειρίσιμους και δεν έχει σκοπό να τερματίσει την εργασιακή τους περιπλάνηση.

  • Επιδιώκει να μοιράσει ξανά την τράπουλα και να τοποθετήσει διευθυντές  ως managers – αξιολογητές και  «επιθυμεί» να τερματίσει πιθανούς δεσμούς συναδελφικότητας, διευθυντών και συλλόγου διδασκόντων. Οι νέοι Δ/ντές είναι αυτοί που θα κληθούν να υλοποιήσουν τις μνημονιακές πολιτικές στην εκπ/ση με προτεραιότητα την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την αξιολόγηση του εκπ/κού, που είναι στα προαπαιτούμενα του 4ου μνημονίου, όπως είναι και η αναβάθμιση των οργάνων (ΑΔΙΠΔΕ) που θα έχουν την ευθύνη της αξιολόγησης. Η κυβέρνηση, ακολουθώντας τις εντολές ΕΕ - ΔΝΤ – ΟΟΣΑ  προωθεί έναν Δ/ντή χωρίς επαφή με τους συναδέλφους για να μην επηρεάζεται από το Σύλλογο διδασκόντων και να λειτουργεί ως μάνατζερ στο σχολείο της «αυτονομίας» και της ευελιξίας που σχεδιάζουν, δηλαδή της αγοράς,  χωρίς πόρους και χρηματοδότηση, με λιγότερες δομές και εκπ/κούς.  Και προσδοκά τη συναίνεσή μας σε όλα αυτά! 

     Η λειτουργία του σχολείου στηρίζεται ουσιαστικά στο σύλλογο των διδασκόντων, για αυτό και η πάγια θέση του Συλλόγου Αθηνά είναι πως ο ρόλος του Διευθυντή του σχολείου πρέπει να είναι ρόλος αιρετού και ανακλητού εκπροσώπου, που θα εκλέγεται αποκλειστικά από το Σύλλογο Διδασκόντων. Αυτό προϋποθέτει την κατάργηση του νομοθετικού πλέγματος και του Καθηκοντολογίου στα πλαίσια της συνολικής μάχης για ένα σχολείο δημοκρατικό τόσο στην εσωτερική του δομή όσο και στο περιεχόμενο της λειτουργίας του, ένα σχολείο της ισότητας, της ισοτιμίας,  της χειραφέτησης και της ολόπλευρης γνώσης.

  • Η ΔΟΕ πρέπει να πάρει θέση και να καλέσει τους συναδέλφους σε αντίσταση για να μπλοκάρουμε όλες τις διαδικασίες της αξιολόγησης και να πάρει από τώρα όποια μέτρα απαιτούνται. Αξιοποιώντας το πλαίσιο των αποφάσεων της ΑΔΕΔΥ για «απεργία–αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης», να πάρει αντίστοιχες  αποφάσεις,  αρχής γενομένης από τη διαδικασία των αξιολογικών κρίσεων για τους υποψήφιους διευθυντές.

  • Οι  Σύλλογοι Π.Ε και οι ΕΛΜΕ της χώρας , η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ να πάρουν συντονισμένα και από κοινού όλα τα αναγκαία αγωνιστικά και οργανωτικά μέτρα που απαιτούνται για να προετοιμαστεί ο κλάδος και να δώσει μαζικά την μάχη απέναντι στη νέα απόπειρα  επαναφοράς της αξιολόγησης, που αρχίζει με την επιλογή των διευθυντών και θα ενταθεί από την αρχή και κατά την διάρκεια της νέας σχολικής χρονιάς με την αξιολόγηση- αυτοαξιολόγηση κάθε σχολικής μονάδας.

  • Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να απέχουν από τη διαδικασία των αξιολογικών κρίσεων για τους υποψήφιους διευθυντές, από κάθε διαδικασία γνωμοδότησης και αξιολόγησης–«φόρμες αποτίμησης», αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας.  Να  μη  δεχθούν  να μπουν  στο παιχνίδι της αξιολόγησης που ξεκινάει το υπουργείο. Δεν νομιμοποιούμε μια διαδικασία που ανοίγει το δρόμο της αξιολόγησης, που υποβαθμίζει  το δημόσιο σχολείο και τις συλλογικές διαδικασίες. Δεν πατάμε την πεπονόφλουδα. Δεν προσφέρουμε καλή υπηρεσία σε κανέναν υποψήφιο, συμμετέχοντας σε αυτή τη φάρσα χωρίς αντίκρυσμα, που επιδιώκει να μας κάνει συνένοχους για την επιβολή της αξιολόγησης που ξεκινά πάλι. Απέχουμε από την αξιολόγηση σε όλα τα σχολεία και για όλους τους συναδέλφους!

  • Καλούμε τους αιρετούς να μην αξιολογήσουν στις σχετικές συνεδριάσεις επιλογής των διευθυντών.

  • Καλούμε όλους τους συναδέλφους να αρνηθούν να στελεχώσουν και να μην συμμετέχουν στα συμβούλια επιλογής διευθυντών, που βιαστικά η Κυβέρνηση συγκρότησε σε κάθε ΠΥΣΠΕ της χώρας με γρήγορες διαδικασίες.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ              Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Παζάλος  Γιώργος         Θεοδωρόπουλος  Θοδωρής

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα