Thumbnail
Σύλλογος Γονέων του 12ου Γυμνασίου Καλλιθέας

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ

Αξιότιμες κυρίες και κύριοι

Διαβάζοντας την υπουργική απόφαση για την β΄ ξένη γλώσσα μας δημιουργήθηκε ήδη από την πρώτη ανάγνωση η αίσθηση, ότι αντιμετωπίζετε την β΄ ξένη γλώσσα σαν ένα «μπελά», ένα πρόβλημα της δημόσιας παιδείας με πολλές παραμέτρους , το οποίο είτε πρέπει να λυθεί είτε να εξαλειφθεί.

Μας λυπεί ιδιαίτερα το γεγονός, ότι αντιμετωπίζετε τα παιδιά μας ως «αριθμούς». Είμαστε σίγουροι, ότι δεν έχετε αυτήν την πρόθεση, αλλά θα θέλαμε να σας παραθέσουμε τους προβληματισμούς μας για κάποια σημεία από την απόφαση σας:

«Αν ο αριθμός μαθητών/τριών της γαλλικής γλώσσας είναι ακριβώς ίσος με τον αριθμό εκείνων της γερμανικής γλώσσας, τότε διδάσκεται ως δεύτερη ξένη γλώσσα αυτή για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».

Αν δηλαδή ο αριθμός είναι έστω και κατά έναν μαθητή άνισος τότε λύθηκε το πρόβλημα: Θα διδαχτούν όλοι την γλώσσα της πλειοψηφίας, ενώ μέχρι τώρα όλοι διδάσκονταν τη γλώσσα που επιθυμούσαν.

Από την άλλη όμως ούτε και αυτή η πλειοψηφία μπορεί να ισχύσει διότι:

«Αν μέχρι την 1η Οκτωβρίου του σχολικού έτους δεν έχει καλυφθεί η θέση του εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που επιλέχθηκε από τις δηλώσεις προτίμησης, τότε οι μαθητές/τριες διδάσκονται την ξένη γλώσσα για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.»

Δηλαδή, απ΄ ότι καταλαβαίνουμε, αν η πλειοψηφία των μαθητών έχει επιλέξει να διδαχθεί μια γλώσσα θα διδαχθεί εν τούτοις την άλλη γλώσσα, γιατί αριθμητικά έτυχε να έχουμε στην περιοχή περισσότερους εκπαιδευτικούς της μίας ειδικότητας και πρέπει να τους απασχολήσουμε.

Επίσης τίθεται σε μας το ερώτημα: Αν στο σχολείο μας, που έχει τρία τμήματα σε κάθε τάξη, ο αριθμός των μαθητών που επέλεξαν τη μια γλώσσα υπερβαίνει το ανώτατο όριο των μαθητών ανά τάξη, τι θα γίνει με τους υπόλοιπους; Θα πρέπει να μετακινηθούν σε άλλο όμορο σχολείο; θα μπουν σε μια κληρωτίδα; θα αποφασίσει το πρώτο γράμμα του επιθέτου τους;

Και στον αντίποδα όλων αυτών διερωτόμαστε: Θα μας ζητούσε ένα οποιοδήποτε γειτονικό φροντιστήριο ξένων γλωσσών να κάνουμε μια άλλη ξένη γλώσσα επειδή την έχουν επιλέξει περισσότεροι μαθητές; Φυσικά και όχι. Δυστυχώς όμως δεν έχουμε πλέον την οικονομική δυνατότητα γι’ αυτό και ελπίζουμε να μας προσφέρει το δημόσιο σχολείο την δυνατότητα για την δεύτερη ξένη γλώσσα, που επιθυμούν τα παιδιά μας.

 

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ ,

Θα θέλαμε να σας θέσουμε τα εξής ερωτήματα, στα οποία ζητούμε και μια απάντηση:

  • Για ποιο λόγο περικόπτετε τα τμήματα της Β΄ Ξένης Γλώσσας, όταν επί σειρά ετών λειτουργούν προς όφελος των μαθητών ;
  • Για ποιο λόγο, όταν στο σχολείο μας υπάρχουν επί σειρά ετών μόνιμα διορισμένοι εκπαιδευτικοί Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας, μειώνετε τα τμήματα στην β΄ ξένη γλώσσα; Πληροφορηθήκαμε ότι για τη σχολική χρονιά 2016-2017 η καθηγήτρια των Γαλλικών διδάσκει σε δυο σχολικές μονάδες και ο καθηγητής των Γερμανικών σε τέσσερις. Επίσης πληροφορηθήκαμε ότι στην ευρύτερη περιοχή υπάρχει εκτίμηση για πλεόνασμα σε καθηγητές Γαλλικής και Γερμανικής. Ποιο είναι το πρόβλημα που υφίσταται;

 

Θα προτιμούσαμε, αντί να μειώνετε τα τμήματα της α΄ και β΄ ξένης γλώσσας

  • Να συνδέσετε επιτέλους τις ξένες γλώσσες με μια πιστοποίηση
  • Να μειώσετε τα εξέταστρα για όσα σχολεία επιθυμούν να συμμετέχουν στο Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας
  • και να συνεχίσουν όλοι οι μαθητές να διδάσκονται την γλώσσα που επιθυμούν, και ως εκ τούτου ζητούμε να αποσύρετε τις εν λόγω εγκυκλίους .

Μετά τιμής

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 12ου Γυμνασίου Καλλιθέας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΣΧΟΛΕΙΟ
Μισθοδοσία εκπαιδευτικών: Οι ημερομηνίες πληρωμής για μόνιμους και αναπληρωτές
Ο μισθός του αναπληρωτή εκπαιδευτικού είναι συνάρτηση της προϋπηρεσίας του, των ακαδημαϊκών του προσόντων (μεταπτυχιακό ή διδακτορικό) και ανάλογα με...
Μισθοδοσία εκπαιδευτικών: Οι ημερομηνίες πληρωμής για μόνιμους και αναπληρωτές