Thumbnail
ΕΕΤΕΜ

Σε συνέχεια των προηγούμενων ανακοινώσεων μας, και με αφορμή την ανάρτηση στη διαβούλευση, ενός άθλιου σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας "απορύθμισης» της ‘’ανώτατης εκπαίδευσης, την έρευνα και άλλες διατάξεις.. " επισημαίνουμε τα εξής:

Οι αθλιότητες που προβλέπονται στο άρθρο 46, ξεπερνούν κάθε νοσηρή φαντασία !

Δυστυχώς, οι προβλέψεις μας για την προσπάθεια υποδούλωσης των πτυχιούχων μηχανικών στο Τ.Ε.Ε από τους γνωστούς «προθύμους» του κλάδου μας, επιβεβαιώνονται με τον χειρότερο τρόπο.

Στο άρθρο 46 του σχεδίου νόμου, περιλαμβάνονται:

1. Οι απαράδεκτες διατάξεις για την μη επαγγελματική κατοχύρωση των Πτυχιούχων των Τ.Ε.Ι, και ειδικότερα:

  • τα επαγγελματικά δικαιώματα φεύγουν και στη θέση τους μπαίνουν τα επαγγελματικά προσόντα(!), γενικού χαρακτήρα ρύθμιση, ώστε τα γνωστά διοικητικά  γρανάζια υπό την καθοδήγηση του πολυπλόκαμου Τ.Ε.Ε να μπλοκάρουν την πλήρη πρόσβαση στο επάγγελμα!
  •  δεν ρυθμίζονται επαγγελματικά δικαιώματα με νόμο, αλλά προβλέπεται η έκδοση, για ακόμη μία φορά, ενός γενικόλογου Π.Δ μέσω μιας δήθεν Επιστημονικής Επιτροπής. Τι πρωτότυπο!
  • Ειδικότερα για τους μηχανικούς Τ.Ε.Ι, στην παράγραφο 5, του άρθρου αυτού, συστήνεται Επιτροπή για την σύνταξη των Προσόντων μας (!) στην οποία προφανώς θα προεδρεύει ο επικεφαλής του Τ.Ε.Ε(!), δεδομένου ότι και τα άλλα τρία μέλη της Επιτροπής, θα είναι και αυτά ενταγμένα στο Τ.Ε.Ε!

 Με βάση ποια ακαδημαϊκά κριτήρια, ο Υπουργός, θεωρεί τον Πρόεδρο του Τ.Ε.Ε ως αντικειμενικό κριτή για να καθορίσει τα δικαιώματα των Μηχανικών Α.Τ.Ε.Ι; Δηλαδή, βάζει, τον φορέα που ανέκαθεν ανταγωνίζεται τον κλάδο των Πτυχιούχων Μηχανικών Τ.Ε.Ι να ρυθμίσει το πλαίσιο πρόσβασης στις επαγγελματικές τους δραστηριότητες!

Γιατί ειδικά οι Πτυχιούχοι Μηχανικοί των Τ.Ε.Ι, χρειάζονται «νταβατζή»; – Εύγε, κ. Υπουργέ!

  • Την χαριστική βολή κατά των πτυχιούχων Τ.Ε.Ι, την δίνει η τελευταία διάταξη του προτεινόμενου άρθρου 46, που αναφέρεται σε δυνατότητα διαχωρισμού αποφοίτων Τ.Ε.Ι πριν και μετά το 2001, ρύθμιση πολιτικά άστοχη και "εγκληματική" για τους πτυχιούχους όλων των σχολών.

Τόσο συντεχνιακός φανατισμός και μίσος κατά των Τ.Ε.Ι και των πτυχιούχων τους, για πρώτη φορά διατυπώνεται σε νομοσχέδιο, δεδομένου ότι η συνέχεια των Τ.Ε.Ι και των επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχιούχων τους, καθορίζονται με τρόπο σαφέστατο στο ν.2916/2001 και στην αιτιολογική του έκθεση!

Μετά από αυτά διερωτώμεθα:

- Σε ποια ευνομούμενη πολιτεία, ένας συντεχνιακός φορέας, που αποδεδειγμένα κρατά το επάγγελμα του μηχανικού "κλειστό", νομιμοποιείται να καθορίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα των ανταγωνιστών του; (παγκόσμια πρωτοτυπία)!

Είναι προφανές ότι το θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχιούχων Α.Τ.Ε.Ι παραπέμπεται για μία ακόμη φορά στις καλένδες, αφού οι υποσχέσεις του Υπουργού Παιδείας για ρύθμιση τους με νόμο μακριά από συντεχνίες, εγκαταλείφθηκαν αιφνιδίως.

Ο Υπουργός Παιδείας έπαθε ξαφνικά αμνησία, ξέχασε το νόμο, πείστηκε για τις «καλές προθέσεις» του Τ.Ε.Ε και ανακάλυψε τα Προεδρικά Διατάγματα ως την ιδανική λύση άρσης μιας 30χρονης ταλαιπωρίας και σπεύδει μαζί με το Τ.Ε.Ε, με διαφορά δυο ημερών, να ορίζει ως «αρμόδια ακαδημαϊκή αρχή» για τον προσδιορισμό των επαγγελματικών «προσόντων» μας, την Επιτροπή «κουαρτέτο» του Τ.Ε.Ε, παρακάμπτοντας τις οικείες σχολές και τις προτάσεις των Τμημάτων Α.Τ.Ε.Ι και φυσικά και της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ!

Ο Υπουργός, που πριν λίγο καιρό, κατάργησε το Ε.ΣΥ.Π, έναν άκρως αντιπροσωπευτικό θεσμό, τώρα παρακάμπτει τα Τ.Ε.Ι και τους αρμόδιους φορείς των πτυχιούχων, για να τους φιμώσει!

2. Αντιθέτως, η μεγάλη Συντεχνία, για την «μεγαθυμία» που επιδεικνύει τις τελευταίες ημέρες έναντι ημών, θα πάρει και μπόνους για να διαφοροποιηθεί από εμάς, όπως δήλωσε ο Υπουργός! Εκτός από τον επαγγελματικό έλεγχο του κλάδου Μηχανικών Τ.Ε.Ι, που της ανατίθεται., λαμβάνει και το γνωστό «Grecomaster», δηλαδή, συλλήβδην τα ήδη χορηγηθέντα διπλώματα 5ετών προπτυχιακών σπουδών βαφτίζονται Master, χωρίς να τεκμηριώνεται κάτι τέτοιο από την υφιστάμενη δομή των προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών.

Πληροφορούμε τον Υπουργό Παιδείας και τον συντάκτη αυτού του αντισυνταγματικού άρθρου 46, αν δεν το ξέρουν ήδη, ότι από το "deal" που έκαναν, ο μόνος κερδισμένος είναι η γνωστή Συντεχνία αφού και το Μάστερ της δίνετε στο χέρι και το δικαίωμα να ρυθμίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα των ανταγωνιστών της! Ενώ αντιθέτως, οι πτυχιούχοι των Τ.Ε.Ι παίρνουν μια υπόσχεση για ένα επαγγελματικό "ξεροκόμματο" (εάν περισσέψει από την πίτα του Τ.Ε.Ε) και αυτό το ξεροκόμματο θα είναι «πολλαπλών ταχυτήτων»: για τους προ και για τους μετά το 2001 αποφοίτους! Και η διαίρεση δεν θα σταματήσει εδώ..........

Όσοι έσπευσαν να χειροκροτήσουν την ίδρυση Τμήματος Αποφοίτων Σχολών Ανωτάτης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης στο Τ.Ε.Ε, δηλαδή την παγίδα, μετά την ανάρτηση για διαβούλευση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας, και πιο συγκεκριμένα του άρθρου 46, είναι καιρός να εγκαταλείψουν τις ψευδαισθήσεις τους.

Τελικά το ερώτημα του ποιος κυβερνά αυτόν τον τόπο στη συγκεκριμένη περίπτωση έχει σαφή απάντηση: όχι ο Υπουργός, αλλά οι συντεχνίες!

 

Ο Υπουργός οφείλει, άμεσα, να ξεκαθαρίσει πότε έλεγε αλήθεια και πότε όχι σχετικά με τον τρόπο επίλυσης του ζητήματος της επαγγελματικής κατοχύρωσης των Μηχανικών Τ.Ε.Ι.

Μέχρι τότε:

“Αιδώς”, κύριε Υπουργέ!

Υποταχθήκατε στις Συντεχνίες αντί να προτιμήσετε την ηρωική έξοδο. Επιλέξατε να «πεισθείτε», αντί να αντισταθείτε, γιατί κάτι τέτοιο προφανώς απαιτεί αριστερά νεύρα!

Οι συντάκτες του κατάπτυστου άρθρου 46 δεν θα τα καταφέρουν, γιατί όταν έρθει στη Βουλή, οι Βουλευτές θα απορρίψουν, λογικά, μια τόσο κραυγαλέα αθλιότητα.

 

Καλούμε τον Υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου να σταματήσει επιτέλους την συνδιαλλαγή με την συντεχνία, και να αποσύρει άμεσα το άρθρο 46 του σχεδίου νόμου.

Καλούμε τα πολιτικά κόμματα της Βουλής να πάρουν σαφή θέση, απορρίπτοντας το άρθρο 46 του νομοσχεδίου.

Καλούμε τις Διοικήσεις των Τ.Ε.Ι να προασπίσουν τον ανώτατο χαρακτήρα των Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και να υπερασπιστούν την ακαδημαϊκή δεοντολογία, απορρίπτοντας άμεσα την 4μελή Επιτροπεία (Κουαρτέτο) του Τ.Ε.Ε!

 Τονίζουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι δεν θα ανεχτούμε την ποδηγέτηση του κλάδου των Μηχανικών Τ.Ε.Ι, ούτε την εξαΰλωση ή την απορρόφηση των Τ.Ε.Ι της Χώρας.

Σε αυτήν μας την προσπάθεια, οδηγός για τη δράση μας θα είναι οι αποφάσεις του 21ου Συνεδρίου της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ, οι αταλάντευτες  θέσεις μας και το νομοσχέδιο που έχουμε επεξεργαστεί και καταθέσει στα Κόμματα και στο Υπουργείο Παιδείας.

 

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Ε.Ε.Τ.Ε.Μ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες