Το Δ. Σ. στη συνεδρίασή του στις 10-6-17 αποφάσισε να υιοθετήσει την απόφαση της ΔΟΕ και να προτείνει την αποχή των Συλλόγων Διδασκόντων από την ψηφοφορία για την αξιολόγηση των υποψηφίων διευθυντών σχολικών μονάδων.
Επισημαίνουμε ότι σύμφωνα με παλαιότερη ανακοίνωση της ΔΟΕ δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος από την αποχή από τη συγκεκριμένη διαδικασία.
Όπως αναφέραμε και στο έγγραφό μας της Δευτέρας 10-11-2014 σε σχέση με την εφαρμογή της αξιολόγησης μετά από την εγκύκλιο του υπουργού Παιδείας, η απεργία – αποχή που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλύπτει τους συναδέλφους, οι οποίοι και δε διατρέχουν πειθαρχικό κίνδυνο με το να μην συμμετέχουν στις διαδικασίες της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης. Οι εκπαιδευτικοί απέχουν μόνο από τις διαδικασίες φάρσα που συνεχίζει να υλοποιεί σε καθεστώς νομικά έωλο το Ι.Ε.Π. και όχι από την εκτέλεση όλων των άλλων εκπαιδευτικών και υπηρεσιακών καθηκόντων τους.
Κήρυξη απεργίας – αποχής
Όχι στην εφαρμογή της αξιολόγησης μέσα από δήθεν συλλογικές διαδικασίες.
Δεν μετατρέπουμε τον σύλλογο διδασκόντων σε όργανο
αξιολόγησης - χειραγώγησης
Με νωπές τις διατάξεις του 4ου μνημονίου που επιβάλλουν σκληρά μέτρα ύψους, σχεδόν, 5 δις ευρώ η κυβέρνηση κατέθεσε και ψήφισε στη Βουλή, με τη μορφή του επείγοντος, το σχέδιο νόμου «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου σε θέματα εκπαίδευσης» το οποίο επί της ουσίας αποτελεί νέο νόμο για την επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων.
Βασικός κορμός του «νέου» νόμου (του οποίου αναμένεται η δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ.) είναι ο Νόμος 3848/2010 του οποίου το συνδικαλιστικό κίνημα είχε απαιτήσει την κατάργηση, αίτημα το οποίο η σημερινή κυβέρνηση (από τη θέση της αντιπολίτευσης) είχε δεσμευτεί ότι θα ικανοποιήσει αλλά το μόνο που κάνει είναι να διατηρεί τον ευρύτατα καταγγελθέντα νόμο… ως κόρη οφθαλμού. Εκτός όμως από τη χρήση του παραπάνω νόμου, η κυβέρνηση κάνει το πρώτο βήμα για την εφαρμογή της μνημονιακής της δέσμευσης με βάση και το ψηφισμένο πια 40 μνημόνιο, για την αξιολόγηση όλων (σχολικής μονάδας, στελεχών και εκπαιδευτικών), όπως καταγράφεται και στο Τριετές Σχέδιο για την εκπαίδευση που ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο στηρίζεται στις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ όπως με σαφήνεια αναφέρεται στην εισαγωγή του.
Πέρα από το απολύτως αναμενόμενο, το να επιχειρεί, δηλαδή, να ελέγξει (μέσω της συνέντευξης που αποκτά πάλι ουσιαστικό ρόλο και με τον τρόπο που το έκαναν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις τη διοίκηση της εκπαίδευσης, όπως έπραξε και με την επιλογή των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, επιχειρεί κάτι ακόμη πιο επικίνδυνο. Με αφορμή την απόφαση του ΣτΕ χρησιμοποιεί τη δημοκρατική διαδικασία της φανερής έκφρασης της άποψης του συλλόγου των διδασκόντων μόνο κατ’επίφαση και με τρόπο που αφενός την απαξιώνει και αφετέρου την μετατρέπει σε αξιολόγηση.
Στη διαδικασία της συνέντευξης του υποψήφιου διευθυντή εκτιμάται από το συμβούλιο επιλογής «η γνώμη των συνυπηρετούντων μόνιμων εκπαιδευτικών». «Η γνώμη των ανωτέρω συνυπηρετούντων μόνιμων εκπαιδευτικών, Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. διατυπώνεται επί συγκεκριμένων ερωτήσεων αποτίμησης του κριτηρίου της συμβολής στο εκπαιδευτικό έργο, της προσωπικότητας και της γενικότερης συγκρότησης του υποψηφίου, οι οποίες αναγράφονται σε φύλλα αποτίμησης του κριτηρίου αυτού(!!). Οι ερωτήσεις αφορούν στη συνεργατικότητα που επιδεικνύει ο υποψήφιος, στη συνεισφορά του για τη δημιουργία κατάλληλου παιδαγωγικού κλίματος, στη συμμετοχή του στο σχεδιασμό και στην υλοποίηση δράσεων, καθώς και στις ικανότητες διοίκησης ή/και στις ικανότητες οργάνωσης εκπαιδευτικών ή παιδαγωγικών δράσεων. Οι ανωτέρω μόνιμοι εκπαιδευτικοί, Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. συνέρχονται σε ειδική συνεδρίαση και διατυπώνουν αυθημερόν τη σχετική κρίση τους για κάθε υποψήφιο σε αιτιολογημένο πρακτικό, που συντάσσεται για το σκοπό αυτόν. Στη συνεδρίαση αυτή δεν μετέχουν οι υποψήφιοι, ούτε οι σύζυγοι ή οι συγγενείς τους έως τρίτου βαθμού και προεδρεύει ο αρχαιότερος εκπαιδευτικός, ο οποίος υποδεικνύεται από την οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Την ίδια μέρα αποστέλλεται το σχετικό πρακτικό στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και στη συνέχεια αυτό κοινοποιείται στον ενδιαφερόμενο.». Στη διαδικασία εμπλέκεται άμεσα το Ι.Ε.Π. με τη σύνταξη των ερωτημάτων των φύλλων αποτίμησης (όρος που στη γλώσσα του Υπουργείου σημαίνει αξιολόγηση).
Είναι σαφές ότι η κυβέρνηση με τη συνεδρίαση ενός οργάνου που δεν είναι ο σύλλογος διδασκόντων, γιατί αν είναι η σύνθεσή του δεν είναι νόμιμη (αφού αποκλείονται οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, – και κατά περίπτωση και άλλα μέλη- και ο πρόεδρός του ορίζεται από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης) και τον σφετερισμό του βιβλίου πράξεων του συλλόγου διδασκόντων για την καταγραφή μιας διαδικασίας, που καταλήγει να είναι επουσιώδης για την επιλογή του διευθυντή, αφού είναι γνωμοδοτική αλλά και σε πλήθος περιπτώσεων ανεφάρμοστη, εισάγει, στη σχολική πραγματικότητα την αξιολόγηση. Την αξιολόγηση του Ν.3848/10 και του Π.Δ. 152/13 (αφού ο μεν νόμος διατηρείται τροποποιούμενος, το δε προεδρικό διάταγμα βρίσκεται σε ισχύ από τη στιγμή που δεν καταργείται, κάτι που είχε επιβεβαιώσει και ο προηγούμενος Υπουργός Παιδείας το Φεβρουάριο του 2016 στη Βουλή). Όσο για τους αναπληρωτές συναδέλφους, το Υπουργείο Παιδείας για μια ακόμα φορά δείχνει το πώς αντιλαμβάνεται το ρόλο τους: να είναι υποχρεωμένοι να γυρνούν από σχολείο σε σχολείο σε όλη τη χώρα χωρίς την προοπτική μόνιμου διορισμού, και ταυτόχρονα εξαιτίας αυτής της εργασιακής τους σχέσης να μην έχουν το δικαίωμα να εκφράζουν τη γνώμη τους!
Επικίνδυνη είναι, επίσης, η ομοιότητα με το γενικότερο πλαίσιο της αξιολόγησης που ισχύει για τον δημόσιο τομέα. Κι εκεί αυτά που, υποτίθεται πως, αξιολογούνται, είναι «Γνώση του αντικειμένου, ενδιαφέρον και δημιουργικότητα - Υπηρεσιακές σχέσεις και συμπεριφορά – Αποτελεσματικότητα» (Ν.4369/2016). Αν η εφαρμογή της αξιολόγησης ξεκινάει με αυτόν τον τρόπο, ως ένα πρώτο στάδιο της αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης, κάτι που έχει ήδη ανακοινώσει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, η συνέχεια είναι, εύλογα, η αξιολόγηση των υπόλοιπων εκπαιδευτικών από αυτούς, που τώρα αξιολογούν. Οι υποσχέσεις της κυβέρνησης για κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης- χειραγώγησης αποδείχτηκαν ψεύτικες. Ο Ν.3848/10 και το Π.Δ. 152/13 διατηρούνται και ενισχύονται από τον Ν.4369/2016.
Στο πλαίσιο αυτό, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με οδηγό του την απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. της 15.3.2017 «Απεργία – Αποχή από τη διαδικασία αξιολόγησης των Δημοσίων Υπαλλήλων», κηρύσσει απεργία – αποχή από τη διαδικασία αξιολόγησης, που εισάγει με το πρόσχημα της γνώμης «των συνυπηρετούντων μόνιμων εκπαιδευτικών», η κυβέρνηση μέσα από τον πρόσφατα ψηφισμένο νόμο. Οι συνάδελφοι είναι απόλυτα καλυμμένοι, συνδικαλιστικά και νομικά, να μην υλοποιήσουν τη διαδικασία των αξιολογικών κρίσεων «επί συγκεκριμένων ερωτήσεων αποτίμησης». Για την υλοποίηση και στήριξη της απόφασης για την απεργία – αποχή το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα προχωρήσει σε όλη τη σειρά ενεργειών που προχώρησε και η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. για τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα (εξώδικη γνωστοποίηση).
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τον Υπουργό Παιδείας, έστω και αυτή τη στιγμή, να τροποποιήσει τον νόμο για την επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων, να προχωρήσει στην άμεση κατάργηση του Ν.3848/10 και του Π.Δ. 152/13 και να μην μετατρέψει τον σύλλογο διδασκόντων σε προάγγελο της εφαρμογής της αξιολόγησης – χειραγώγησης.
Για το Δ.Σ.
Η Προεδρεύουσα
Κληρονόμου Ντίνα
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη