Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι,η εκπαίδευση από το 2010 βρέθηκε στο μάτι των μνημονίων με αρνητικές συνέπειες όχι μόνο στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και στην ίδια τη ζωή των εκπαιδευτικών ως εργαζομένων και ως δασκάλων. Βρισκόμαστε δε σε μια περίοδο που από τα πλέον βασικά αιτήματα του συνόλου του εκπαιδευτικού κόσμου, της ΔΟΕ, της ΟΛΜΕ είναι οι μόνιμοι διορισμοί στο δημόσιοκαι η αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου.
- Δεν πέρασαν δυο χρόνια από τις απολύσεις της κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ του κ.Σαμαρά και του κ.Βενιζέλου και την αξιολόγηση-χειραγώγηση που επέβαλαν ποσοστά απόλυσης εκπαιδευτικών και εκεί που η εκπαίδευση και οι εκπαιδευτικοίμε την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ εξαιρέθηκαν από την προσωπική αξιολόγηση, έρχεται τώρα, η ΝΔ του κυρίου Μητσοτάκη [ο τότε υπουργός των απολύσεων], και προτείνει και «δεσμεύεται» να «αποτελειώσει» το έργο της αν έρθει ξανά στην εξουσία, δηλαδή να επαναφέρει απολύσεις και προσωπική αξιολόγηση-κόφτη και «εισιτήριο» για την ...έξοδο.
- Την ώρα που διεκδικούμε τη θεσμοθέτηση της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης με δίχρονη υποχρεωτική φοίτηση στο νηπιαγωγείο και έχει μπει το θέμα από την σημερινή κυβέρνηση στην πολιτική ατζέντα όσο καμιά άλλη φορά, έρχεται η ΝΔ του κυρίου Μητσοτάκη και διατυμπανίζει ούτε λίγο ούτε πολύ τη θέση της πλειοψηφίας της ΚΕΔΕ, «υπόσχεται» δηλαδή αυτονομία των σχολείων και πέρασμα-ένταξηγια αρχή της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης και των νηπιαγωγών στους Δήμους.
- Την ώρα που διεκδικούμε αύξηση των δημοσίων δαπανών για την παιδεία έρχεται η ΝΔ και ο πρόεδρός της κ. Μητσοτάκης και μιλάνε για ανεύρεση πόρων από τις ίδιες τις σχολικές μονάδες και για «επιλογή» του διδακτικού προσωπικού από τις διευθύνσεις των σχολείων, με ότι αυτό σημαίνει για τον τρόπο πρόσληψης και για τις σχέσεις εργασίας, με την άρση της έννοιας του μόνιμου δημόσιου λειτουργού να αποτελεί τη μεγάλη ιδέα τους.
Από την 82η Δ.Ε.Θ. η Ν.Δ. και ο Πρόεδρός της σάλπισαν αντεπίθεση ενάντια στο δημόσιο δωρεάν σχολείο και στη μονιμότητα των εκπαιδευτικών.
Πιο συγκεκριμένα ο κ. Μητσοτάκης κατά την ομιλία του στην Δ.Ε.Θ. αυτολεξεί είπε: «Αξίζουμε πιο αυτόνομα και πιο δημιουργικά σχολεία . Με μεγαλύτερη ελευθερία στην οργάνωση, στη διαχείριση των πόρων, στην επιλογή του διδακτικού προσωπικού. Αλλά και μεγαλύτερη ελευθερία στην κατάρτιση προγράμματος σπουδών, και επιλογή διδακτικών μεθόδων. … Με αξιολόγηση παντού».
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι αν τα παραπάνω συνδυαστούν με την θέση της ΝΔ για «σταδιακό» περιορισμό των δαπανών για την παιδεία στο 1,9% του ΑΕΠ,την κατάργηση του άρθρου 16 του Συντάγματος και τη δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων συνθέτουν ένα παζλ άκρως αρνητικό.
Το εκπαιδευτικό και γονεϊκό κίνημα δεν πρέπει να κάνουνούτε βήμα πίσω από τις διεκδικήσεις τους για δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό 14χρονο σχολείο με όλους τους αναγκαίους εκπαιδευτικούς σε μόνιμη σχέση εργασίας. Αντίθετα, να εντείνουν τις διεκδικήσεις τους για αυξήσεις δαπανών για την παιδεία, για ένα ποιοτικά αναβαθμισμένο δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά.
Ταυτόχρονα όμως δεν μπορεί να μην καταγγέλλονται και να μην αποκαλύπτονται τα σχέδια της Ν.Δ. και των συμμάχων της, σχέδια που όχι μόνο δεν αντιπολιτεύονται την κυβέρνηση ώστε να πιέζεται για την υλοποίηση των δίκαιων διεκδικήσεων του κλάδου μας, αλλά αντίθετα αντιστρατεύονται όλες τις βασικές μας διεκδικήσεις, προβάλλοντας θέσεις βγαλμένες από τα πιο νεοφιλελεύθερα συρτάρια. Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, το πρόβλημα γίνεται ακόμα πιο σοβαρό, διότι τις παραπάνω διακηρύξεις ο κ. Μητσοτάκης τις έντυσε με τον ιδεολογικό μανδύα του Κοινωνικού Δαρβινισμού. Διατύπωσε την άποψη(!) ότι η ανισότητα αποτελεί στοιχείο της ανθρώπινης φύσης και ότι η ΙΣΟΤΗΤΑ καταστρατηγεί την ίδια τη δημοκρατία και τα ατομικά δικαιώματα!
Οι Εκπαιδευτικοί Ριζοσπαστικής Αριστεράς (ΕΡΑ), είχαμε καταγγείλει έγκαιρα τα σχέδια της Νέας Δημοκρατίας, όταν άλλοι σιωπούσαν, για την υπαγωγή της Δημόσιας Εκπαίδευσης στους νόμους της αγοράς και για την εκχώρηση του Δημόσιου σχολείου στην ιδιωτική επιχειρηματική δραστηριότητα συμπλέοντας με την ουσία των θέσεων του ΣΕΒ και των σχολαρχών.
Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι, οι Εκπαιδευτικοί της Ριζοσπαστικής Αριστεράς, δεν έχουμε σκοπό το συνταγματικό κατοχυρωμένο δικαίωμα του λαού για Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση να μετατραπεί σε αξία για λίγους, να μετατραπεί σε αγοραία αξία. Δεν έχουμε σκοπό οι κατακτήσεις μας να γίνουν τα συνθήματα διεκδίκησης του κινήματος σε αυριανά μας πανό. Αν οι αγώνες δεν στηρίζονται στη μνήμη και τα συνδικάτα εύκολα ξεχνούν υπάρχει κίνδυνος να χαθούν θεμελιώδη δικαιώματα των εκπαιδευτικών και μικρές και μεγάλες νίκες που κατακτήθηκαν.Γι αυτούς τους λόγους καλούμε τη ΔΟΕ,να πάρει θέση, και όλους τους εκπαιδευτικούς μέσα από τους συλλόγους τους να κάνουν δική τους υπόθεση την υπεράσπιση του δημόσιου δωρεάν σχολείου και να διεκδικήσουν αλλαγές και βελτιώσεις προς όφελος συνολικά της εκπαίδευσης όλων των μαθητών.
Το σύνθημα της ΕΡΑ «Υπερασπιζόμαστε τις κατακτήσεις μας, συνεχίζουμε τον αγώνα μας!» είναι ίσως πιο επίκαιρο από ποτέ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη