Το πλειοψηφικό ρεύμα της απεργίας-αποχής [Αποτέλεσμα εικόνας για οχι στην αξιολογηση , απεργία αποχή] από την αξιολόγηση στο Δημόσιο, εφαλτήριο αντίστασης και νέων αγώνων στην εκπαίδευση κι όλη την κοινωνία
Η «αξιολόγηση» των δημοσίων υπαλλήλων έχει στριμώξει για τα καλά την κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και είναι η δεύτερη φορά που συμβαίνει αυτό, μετά το φιάσκο του υπουργού Μητσοτάκη και της Κυβέρνησης Σαμαρά. Η απεργία-αποχή από την αξιολόγηση που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ από τον προηγούμενο Μάρτιο, ακολουθήθηκε από το 90% των δημοσίων υπαλλήλων, γιατί αποκαλύφτηκαν όλες οι πτυχές του νόμου που την εισήγαγε (4369/2016), όλοι οι πολιτικο-οικονομικοί στόχοι της κυβέρνησης και των δανειστών, που βρίσκονταν πίσω από την «απλή, δίκαιη κι αθώα» διαδικασία, όπως αρχικά παρουσιαζόταν. Παραλλαγές μιας τέτοιας ρητορικής είναι όσα αναμασούν και στην εκπαίδευση αξιωματούχοι, μανδαρίνοι και κυβερνητικοί συνδικαλιστές για μια επικείμενη, «ήπια», «μη τιμωρητική» και «βελτιωτική» αξιολόγηση.
Οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο δεν αντέδρασαν αυθόρμητα κι αυτόματα ενάντια στην αξιολόγηση γιατί είναι «τεμπέληδες και βολεμένοι», όπως συνειδητά διαδίδουν τα επιτελεία των συστημικών ΜΜΕ, οι δανειστές, η κυβέρνηση και τα κοράκια της «αγοράς», που θέλουν να συρρικνώσουν το δημόσιο και να κατεδαφίσουν κάθε κοινωνικό αγαθό. Οι εργαζόμενοι είχαν πολλούς λόγους να συμμετέχουν στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ κι ας ήταν οι πραγματικοί της στόχοι καλύτερα κρυμμένοι αυτή τη φορά από την προηγούμενη απόπειρα του 2014. Χρειάστηκαν επιχειρήματα κι αποκαλύψεις για τα κρυφά και φανερά σημεία σημεία του νόμου της «αξιολόγησης» και κυρίως αποκάλυψη της στοχοθεσίας της. Κι όταν η στοχοθεσία είναι η μετάλλαξη σε εμπορευματοποιημένες και ιδιωτικοποιημένες ζώνες των ίδιων των δημόσιων υπηρεσιών και με βάση την επίτευξη αυτής της στοχοθεσίας θα «αξιολογούνται» οι υπάλληλοι, τότε η αντίδραση στην «αξιολόγηση» είναι απολύτως δίκαιη τόσο για τους ίδιους όσο και για όλη την κοινωνία, που αλλιώς θα βρεθεί απροστάτευτη, βορά στους ιδιώτες-κερδοσκόπους σε κάθε της ανάγκη.
Όταν οι δανειστές, το ΔΝΤ κι η ΕΕ ενδιαφέρονται διακαώς για την «αξιολόγηση» στο Δημόσιο και αυτή αποτελεί προαπαιτούμενο για την 3η αξιολόγηση του νέου μνημονίου, προφανώς και δεν είναι για καλό. Όταν η «αξιολόγηση» περιλαμβάνει «αυτοαξιολόγηση δομών», όπως τα σχολεία και τα νοσοκομεία, σύμφωνα με την οποία όσα δεν αξιολογηθούν θετικά θα υποχρηματοδοτούνται, θα εγκαταλείπονται και θα κλείνουν- υπέρ των ιδιωτικών συμφερόντων, τότε είναι για μια ακόμα φορά σαφές ότι η αξιολόγηση είναι στρατηγικό εργαλείο για τη νεοφιλελεύθερη αναδιάρθρωση της δημόσιας διοίκησης και της απόσυρσης του κράτους από την υποστήριξη κάθε κοινωνικού αγαθού.
Το εκπαιδευτικό κίνημα χαιρετίζει τις χιλιάδες των δημοσίων υπαλλήλων που συνεχίζουν να μπλοκάρουν μαζικά τις κυβερνητικές και μνημονιακές επιταγές για την αξιολόγηση. Που αψηφούν τις αντιδημοκρατικές και αυταρχικές προσταγές της κ. Γεροβασίλη, η οποία με τροπολογία της τελευταίας στιγμής πριν το μεγάλο κυβερνητικό Βατερλώ, δοκιμάζει τη μέθοδο των εκβιασμών και της τιμωρίας, νομοθετώντας πως μόνο όσοι σπάσουν την απεργία-αποχή της ΑΔΕΔΥ, δεκάδων ομοσπονδιών και πρωτοβάθμιων σωματείων και υποταχτούν στις εντολές της κυβέρνησης , θα μπορούν να γίνουν προϊστάμενοι και διευθυντές!
Η κυβέρνηση με την τροπολογία αυτή καταπατά τις συνδικαλιστικές ελευθερίες και ιδιαίτερα το δικαίωμα της απεργίας των εργαζομένων θεσμοθετώντας για πρώτη φορά ποινές και διακρίσεις σε βάρος απεργών! Το «δόγμα» της κυβέρνησης, ότι όποιος προϊστάμενος απεργεί - δεν ξαναεπιλέγεται, ανοίγει έναν επικίνδυνο δρόμο και την απάντηση σε αυτόν τον αντιδημοκρατικό κατήφορο της νεομνημονιακής κυβέρνησης τη δίνουν μαζικά οι εργαζόμενοι στο δημόσιο με τη συνέχιση της αγωνιστικής τους στάσης και της μαζικής τους συμμετοχής στην απεργία-αποχή.
Συνάδελφοι και συναδέλφισσες,
Δεν είναι ξεκομμένη η εκπαίδευση απ’ αυτές τις επιδιώξεις. Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση είναι ο κοινός τόπος όλων των αντιδραστικών προτάσεων που καταθέτουν οι δυνάμεις της κυβέρνησης, των δανειστών και των επιχειρήσεων το τελευταίο διάστημα και ετοιμάζονται να την υλοποιήσουν σταδιακά, ξεκινώντας από αυτή τη χρονιά. Σε αυτήν περιλαμβάνονται η αυτοαξιολόγηση–αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών κι η εξωτερική αξιολόγηση, που θα συνδέει την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών με τις κοινωνικά προσδιορισμένες επιδόσεις των μαθητών τους, με στοιχεία μάλιστα που θα έχουν αναγωγή σε επίπεδο χώρας, ώστε να συγκρίνονται σε διεθνή project αξιολόγησης των εκπαιδευτικών συστημάτων. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα εντείνει το καθεστώς χειραγώγησης και ομηρίας τους, μπροστά στα απροκάλυπτα σχέδια για νέες περικοπές προσωπικού, απολύσεις και μεγαλύτερη ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων.
Η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων κι οι διαφορετικές επιδόσεις των σχολείων στη βάση μετρήσιμων δεικτών, θα συμβάλουν στην κατηγοριοποίησή τους, τη διαφοροποιημένη χρηματοδότησή τους, αλλά και στο κλείσιμο πολλών εξ αυτών. Η δημόσια παρουσίαση των δεδομένων της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων, η σχεδιαζόμενη «άρση των γεωγραφικών ορίων» όπως κι η «ελεύθερη επιλογή σχολείου», δημόσιου και ιδιωτικού, που εισάγεται στα κείμενα που δημοσιοποιήθηκαν πρόσφατα, θέλει να σπρώξει τα δημόσια σχολεία σε έναν ανελέητο ανταγωνισμό προς «άγραν πελατών», από την οποία θα συναρτούν τη χρηματοδότηση και τη συνέχιση της λειτουργίας τους. Από αυτή την ιστορία, ο μεγάλος χαμένος θα είναι το δημόσιο σχολείο, γιατί θα κλείνουν η μια μετά την άλλη οι σχολικές μονάδες και τα χρήματα του κρατικού προϋπολογισμού θα πηγαίνουν στους εμπόρους της γνώσης και στα ιδιωτικά συμφέροντα, ως ανταλλάξιμα κουπόνια-vouchers για την αγορά εκπαιδευτικών υπηρεσιών.
Ως εκ τούτου, είναι κρίσιμης σημασίας να συναντηθούν ξανά οι εκπαιδευτικοί με το αγωνιστικό κεκτημένο όλων των δημοσίων υπαλλήλων, για να πουν ένα καθαρό όχι στην αξιολόγηση. Έτσι μόνο θα ναυαγήσουν τα σχέδια της κυβέρνησης, του ΟΟΣΑ και του εγχώριου νεοφιλελεύθερου συρφετού, για ένα εμπορευματοποιημένο και ευέλικτο σχολείο της αγοράς. Οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες έχουν αργήσει! Πρέπει να κηρύξουν τώρα, πριν εκδηλωθούν άλλοι αιφνιδιασμοί από πλευράς του Υπουργείου, στα πλαίσια του αγώνα όλων των δ. υπαλλήλων, απεργία-αποχή και σε όλη την εκπαίδευση για κάθε διαδικασία αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης. Και σε σε καμιά περίπτωση να μη σπεύσουν να διαλεχθούν με την κυβέρνηση για μια άλλη δήθεν «καλή» και «μη τιμωρητική» αξιολόγηση, που ανερυθρίαστα ισχυρίζεται ότι φέρνει το Υπουργείο Παιδείας, ενώ διατηρεί ακέραιο όλο το νομοθετικό πλαίσιο της προηγούμενης περιόδου. (ν. 3848/10, ν. 4142/13, ΠΔ 152/13, Καθηκοντολόγιο)
Σε όλο το Δημόσιο και σε όλη την εκπαίδευση το πλειοψηφικό ρεύμα της απεργίας-αποχής πρέπει να παραμείνει ο πρωταγωνιστής των εξελίξεων. Για να ανατραπούν τα σχέδια της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, των δανειστών, του Κ. Μητσοτάκη που υπερθεματίζει κάνοντας το λαγό για σκληρότερες επιλογές, αλλά και όλου του μνημονιακού μπλοκ. Όλοι οι δ. υπάλληλοι, οι εκπαιδευτικοί, οι εργαζόμενοι, μπορούμε να συμπαραταχθούμε αποφασιστικά στον αγώνα των εργαζόμενων στο Δημόσιο απέναντι στις πολιτικές που θέλουν την πλήρη διάλυση του δημοσίου και την εμπορευματοποίηση των κοινωνικών αγαθών και υπηρεσιών.
Να βαδίσουμε στο δρόμο της αγωνιστικής συνεννόησης, να χτίσουμε ένα μέτωπο αντίστασης και ανυπακοής που θα ξεκινάει από κάθε υπηρεσία, σχολείο, τόπο δουλειάς. Ένα μέτωπο που θα συγκροτείται στους συλλόγους, στα σωματεία και στις Γ.Σ, θα ξαναβρίσκει το νήμα και το νόημα των πραγματικών ενωτικών μαζικών αγώνων - συγκροτώντας ένα ανεξάρτητο κέντρο για το συντονισμό τους, θα μπλοκάρει την αντιδραστική αναδιάρθρωση στη δημόσια διοίκηση και την εκπαίδευση, στο δρόμο για την κοινωνική και πολιτική ανατροπή.
ΔΕΝ ΥΠΟΧΩΡΟΥΜΕ !
ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΣΕ ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΑΓΩΝΑΣ- ΡΗΞΗ - ΑΝΑΤΡΟΠΗ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη