Thumbnail
Διαμαρτυρία - καταγγελία τηε ΠΕΚΑΓΕΠΕ

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Με έκπληξη διαπιστώνουμε ότι μετά την πραγματοποίηση στις 05.09.2017 της Α’ Φάσης Προσλήψεων Αναπληρωτών Ειδικοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, στο πλαίσιο της οποίας προσελήφθησαν μόνον 72 αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου κλάδου ΠΕ07, το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει προχωρήσει μέχρι σήμερα σε περαιτέρω προσλήψεις εκπαιδευτικών της ως άνω ειδικότητας προκειμένου να καλυφθούν τα πολυάριθμα λειτουργικά κενά που υπάρχουν αυτή τη στιγμή σε ολόκληρη την Επικράτεια και τα οποία -και για τις δυο βαθμίδες της Εκπαίδευσης- εντοπίζονται μεταξύ των άλλων στην Αχαΐα, την Εύβοια, την Φθιώτιδα, τη Βοιωτία, την Πέλλα, τις Σέρρες, τον Έβρο, την Καβάλα, τη Ροδόπη, τη Λάρισα, την Καρδίτσα, την Κέρκυρα, την Κεφαλλονιά, τη Λευκάδα, τα Χανιά, το Ηράκλειο, το Λασίθι, το Ρέθυμνο, τη Χίο, τη Σαμοθράκη, τις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα αλλά ακόμα και εντός Αττικής (π.χ. Γ’ Αθήνας, Δυτική Αττική, Ανατολική Αττική & Πειραιάς).

Θα πρέπει δε να σημειωθεί ότι οι ως άνω προσλήψεις αναπληρωτών κλάδου ΠΕ07 όχι μόνον βρίσκονται σε πλήρη αριθμητική αναντιστοιχία με τις πραγματικές και διαπιστωμένες ανάγκες σε εκπαιδευτικούς του κλάδου αυτού, αλλά αποτελούν και τις μοναδικές εκ των 2.475 προσλήψεων Αναπληρωτών Ειδικοτήτων από 05.09.2017 οι οποίες –άγνωστο για ποιο λόγο- πραγματοποιήθηκαν  με καθεστώς μειωμένου ωραρίου.

Ως εκ τούτου εγείρονται πιεστικά ερωτήματα αναφορικά με την σκοπιμότητα μια τέτοιας διακριτικής μεταχείρισης και ολιγωρίας ως προς την πρόσληψη αναπληρωτών κλάδου ΠΕ07 στην Πρωτοβάθμια, πολλώ δε μάλλον από τη στιγμή που βρίσκεται σε ισχύ η προβλεπόμενη διάταξη για τη διδασκαλία της Β’ Ξένης Γλώσσας, (Υ.Α. 1324/26-4-2016 για την Πρωτοβάθμια &  1171/4-4-2017 για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) σύμφωνα με την οποία «αν μέχρι την 1η Οκτωβρίου του σχολικού έτους δεν έχει καλυφθεί η θέση του εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που επιλέχθηκε από τις δηλώσεις προτίμησης, τότε οι μαθητές/τριες διδάσκονται την ξένη γλώσσα για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», γεγονός που συνεπάγεται την υποχρεωτική αλλαγή της εκάστοτε επιλεχθείσας από τους μαθητές/μαθήτριες Β’ Ξένης Γλώσσας, αν η θέση δεν έχει καλυφθεί μέχρι την προαναφερθείσα ημερομηνία της 1 Οκτωβρίου εκάστου σχολικού έτους.

Το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε. έχει επανειλημμένα εκφράσει την ομόφωνη και κατηγορηματική αντίθεσή του σε πολιτικές που έχουν ως αποτέλεσμα τον αποκλεισμό των μαθητών/μαθητριών από το μορφωτικό αγαθό της Β’ Ξένης Γλώσσας επιλογής τους, καθώς και σε πολιτικές που καταδικάζουν τους συναδέλφους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς  που τη διδάσκουν επί σειρά ετών και υπό συχνά αντίξοες συνθήκες, καλύπτοντας επιπλέον πάγιες και διαρκείς ανάγκες του Δημόσιου Εκπαιδευτικού Συστήματος, σε ένα ιδιότυπο καθεστώς παρατεταμένης αβεβαιότητας και ομηρίας.

Στο πλαίσιο αυτό σημειώνεται ότι:

  • Η μη πρόσληψη αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου (ΑΜΩ) μέχρι και τις 20 Οκτωβρίου καθώς και η μη πρόσληψη αναπληρωτών πλήρους ωραρίου μέχρι και τις 10 Νοεμβρίου εκάστου σχολικού έτους συνεπάγεται τον αποκλεισμό τους από τη δυνατότητα λήψης Επιδόματος Ανεργίας του ΟΑΕΔ κατά τη διάρκεια των θερινών μηνών.
  • Η καθυστέρηση στην πρόσληψη των αναπληρωτών αποτελεί σε πολλές περιπτώσεις ανασταλτικό παράγοντα αποδοχής εκ μέρους τους των εκάστοτε θέσεων που προκύπτουν, με αποτέλεσμα αυτές είτε να μένουν ακάλυπτες για μεγάλο χρονικό διάστημα είτε ακόμη και καθόλη τη διάρκεια του εκάστοτε σχολικού έτους.
  • Η πρόσληψη αναπληρωτών με καθεστώς μειωμένου ωραρίου σε ακριτικά νησιά δεν είναι λόγω αυξημένου κόστους αντικειμενικά δυνατόν να επιδοτηθεί από τους ίδιους τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς μειωμένου ωραρίου (ΑΜΩ).
  • Η πραγματοποίησή των προσλήψεων σε διάστημα ύστερο του μηνός Οκτώβρη καθιστά εξαιρετικά δύσκολη, ενίοτε δε και δραματική τη διαδικασία  ανεύρεση στέγης, ειδικά δε στις νησιωτικές/τουριστικές περιοχές (π.χ. Σαντορίνη/Κυκλάδες κλπ.).

Λαμβάνοντας υπόψη το σύνολο των ως άνω δεδομένων διαμαρτυρόμαστε έντονα και καταγγέλουμε:

  • Τις ελαχιστότατες και με καθεστώς μειωμένου ωραρίου προσλήψεις αναπληρωτών κλάδου ΠΕ07 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
  • Την καθυστέρηση στην πραγματοποίηση της Β’ Φάσης Προσλήψεων Αναπληρωτών Ειδικοτήτων και ειδικότερα εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ07 στην Πρωτοβάθμια.
  • Τις ελαχιστότατες (5) προσλήψεις αναπληρωτών κλάδου ΠΕ07 στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
  • Τον αποκλεισμό μεγάλης μερίδας μαθητών/μαθητριών από τη δυνατότητα διδασκαλίας της γλώσσας επιλογής τους.

Για την άρση τέλος όλων των παραπάνω στρεβλώσεων σας καλούμε να προχωρήσετε άμεσα:

  • Σε όλες τις αναγκαίες προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ07 τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
  • Στην έκδοση οδηγίας/εγκυκλίου που θα προβλέπει αναστολή εφαρμογής, μέχρι και την ολοκλήρωση όλων των απαιτούμενων προσλήψεων αναπληρωτών κλάδου ΠΕ07 της διάταξης σύμφωνα με την οποία επιβάλλεται στους μαθητές/μαθήτριες η αλλαγή της γλώσσας επιλογής τους από 1ης Οκτωβρίου εκάστου σχολικού έτους.

 

Με εκτίμηση

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sholiki-taxi-humor.jpg
Τα προσόντα ενός προοδευτικού δασκάλου ή γιατί η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας.
Η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας. Η δουλειά μας είναι να διδάξουμε αυτά τα...
Τα προσόντα ενός προοδευτικού δασκάλου ή γιατί η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας.