Thumbnail
Παράσταση διαμαρτυρίας

Παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευση Θεσσαλίας και στη Διεύθυνση β/βαθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας πραγματοποίησαν μαθητές και εκπαιδευτικοί του 2ου ΕΠΑΛ Λάρισας που διεκδικούν τη λειτουργία και στο σχολείο τους ολιγομελούς τμήματος, όπως έγινε και σε άλλα ΕΠΑΛ όλης της χώρας

ή όπως γίνεται και στα ΓΕΛ.

Μάλιστα επικαλέστηκαν και δέσμευση του υπουργού Παιδείας στον αντιπρόεδρο της ΕΛΜΕ και σε μαθητές κατά την πρόσφατη συνάντησή τους σε αίθουσα του ξενοδοχείου στο οποίο διεξαγόταν το αναπτυξιακό συνέδριο.

Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του 2ου ΕΠΑΛ, επέδωσαν τόσο στην ΠΔΕ κ. Ελ. Αναστασοπούλου όσο και στον διευθυντή β/βαθμιας Ι. Καψάλη κοινό ψήφισμα του συλλόγου διδασκόντων και των μαθητών στο οποίο αναφέρονται τα εξής:

“Ο Σύλλογος Διδασκόντων και το 15μελές του 2ου ΕΠΑ.Λ. Λάρισας που συνήλθε σήμερα, Τετάρτη 17-10-2017,  εκτάκτως με αφορμή την εκκρεμότητα της έγκρισης ή μη της λειτουργίας του τμήματος της Β τάξης, του τομέα Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων, αποφάσισε ομόφωνα:

Να ζητήσει την ΑΜΕΣΗ ΕΚΔΟΣΗ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ που θα εγκρίνει τη λειτουργία του ολιγομελούς τμήματος τονίζοντας τα παρακάτω:

Κάθε κλείσιμο τμήματος τομέα, συνεπάγεται αυτόματα και κατάργηση ειδικότητας, και η ειδικότητα Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού υπάρχει στη Λάρισα μόνο στο 2ο ΕΠΑΛ.
Η χειρότερη ποινή που μπορεί να επιβληθεί σε ένα μαθητή είναι η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, και αυτό ακριβώς γίνεται τώρα με την αναγκαστική (εφόσον κλείνει ο τομέας) μετακίνηση μαθητών σε άλλο σχολείο, και ενώ τα μαθήματα έχουν ξεκινήσει εδώ και ενάμισι μήνα.
Τα ΕΠΑ.Λ. είναισχολεία Β/θμιας Εκπ/σης και θα πρέπει να λειτουργούν επί ίσοις όροις με τα άλλα σχολεία της Β/θμιας ώστε να εξυπηρετείται η συνταγματική επιταγή και ο κοινωνικός χαρακτήρας της παροχής εκπαίδευσης σε όλους τους μαθητές.

Αλήθεια για ποιο λόγο μαθητές των ΕΠΑΛ – αν και κανένα σχολείο δεν έχει δικαίωμα άρνησης εγγραφής σε μαθητή την περίοδο των εγγραφών-  δεν θα εγγράφονται στο ίδιο χρονικό διάστημα με όλους τους μαθητές των σχολείων της Β/θμιας, αλλά κάποιοι από αυτούς θα πρέπει να βρίσκονται σε αναμονή μέχρι να βγει απόφαση του Υπουργείου για το αν θα λειτουργήσει ή όχι το τμήμα στο οποίο θέλουν να εγγραφούν;

Από όσο γνωρίζουμε είμαστε ακόμη σχολείο Β/θμιας – δηλαδή οι μαθητές μας εκτός από Πτυχίο ειδικότητας, παίρνουν και Απολυτήριο και δίνουν Πανελλαδικές εξετάσεις – και παρόλα αυτά τους ζητούν και να μην εγγράφονται κανονικά όπως οι υπόλοιποι μαθητές, και να μη παρευρίσκονται στην τελετή έναρξης της σχολικής χρονιάς, και να χάνουν μαθήματα.

Πώς είναι δυνατόν να ξεκινά η σχολική χρονιά και ενώ η πλειοψηφία των μαθητών θα παρακολουθούν κανονικά τα μαθήματά τους, μερίδα μαθητών των ΕΠΑΛ θα εξαναγκάζονται να περιφέρονται εκτός σχολείου, περιμένοντας την …έγκριση ή μη του τομέα ή της ειδικότητας που θέλουν να παρακολουθήσουν;

Προφανώς κάποιοι αντιμετωπίζουν τα ΕΠΑ.Λ. ως Κέντρα Κατάρτισης, και όχι ως ΣΧΟΛΕΙΑ.

Ή μήπως είναι οι μαθητές των ΕΠΑΛ, γενικότερα, … περιφερόμενοι μαθητές;

Σε όλα τα σχολεία της Β/θμιας Εκπαίδευσης, Γυμνάσια και Λύκεια, ο μαθητής για 3 χρονιές παρακολουθεί μαθήματα σε ένα σχολείο, εκτός εάν συντρέχουν συγκεκριμένοι –οικογενειακοί συνήθως-  λόγοι για αλλαγή σχολείου. Στα ΕΠΑΛ οι μαθητές μπορούν να αλλάζουν σχολείο ΚΑΘΕ χρόνο, με αποτέλεσμα τα ΕΠΑΛ να μη μοιάζουν ή να λειτουργούν πλέον σαν σχολεία. Αντί οι μαθητές να εγγράφονται στην Α τάξη του σχολείου όπου υπάρχει η ειδικότητα που τους ενδιαφέρει, και να φτάνουν στο ίδιο σχολείο μέχρι τη Γ τάξη, μεγάλη μερίδα των μαθητών παρακολουθούν σε άλλο σχολείο την Α τάξη, σε άλλο τον τομέα της Β τάξης (σε κάποιες δε περιπτώσεις όπως στη συγκεκριμένη, εξαναγκάζονται να πάνε σε άλλο σχολείο) και σε άλλο την ειδικότητα της Γ τάξης.

Θεωρούμε ότι το να δίνεται …έγκριση κάθε χρόνο για τη λειτουργία τμημάτων,  είναι

Απαράδεκτο. Θα  πρέπει απλά να γίνει σωστή κατανομήως προς τους τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ, και ο κάθε μαθητής να εγγράφεται κανονικά στην αρχή της χρονιάς –όπως γίνεται σε όλα τα σχολεία της Β/θμιας – και να παρακολουθεί από την αρχή της χρονιάς κανονικά τα μαθήματά του.

Επαναλαμβάνουμε, είμαστε ΣΧΟΛΕΙΟ και όχι Κέντρο Κατάρτισης.

Επίσης, υπενθυμίζουμε την προφορική δέσμευση του Υπουργού Παιδείας όταν συναντήθηκε με εκπρόσωπο του ΔΣ της ΕΛΜΕ, μαθητές και καθηγητές  σε κεντρικό ξενοδοχείο της Λάρισας στο περιθώριο του Αναπτυξιακού συνεδρίου, ότι φέτος θα εγκριθούν ΟΛΑ τα ολιγομελή τμήματα”.

ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ

Εν τω μεταξύ μαθητές και εκπαιδευτικοί παραβρέθηκαν και στη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ ζητώντας και εκεί την λειτουργία του ολιγομελούς, ενώ ο αντιπρόεδρος της ΕΛΜΕ Λάρισας που παραβρέθηκε σε αυτή τη συνάντηση μετά το πέρας της καυτηρίασε τη στάση του υπουργού σημειώνοντας ότι δεν είναι δυνατόν να δεσμεύεται για τη λειτουργία του συγκεκριμένου τμήματος όπως και των τμημάτων στα ΕΠΑΛ 1ο, 7ο Λάρισας και Ελασσόνας και στη συνέχεια να μην υλοποιεί τη δέσμευσή του.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paidi-tileorasi.jpg
Hikikomori: Πώς να το αναγνωρίσετε το σύνδρομο που δημιουργεί γενιές απομονωμένων ανθρώπων
Αυτός ο όρος λοιπόν, που μεταφράζεται ως “τραβιέμαι προς τα μέσα” ή “είμαι περιορισμένος”, φαίνεται πλέον να είναι κάτι περισσότερο από μια απλή τάση
Hikikomori: Πώς να το αναγνωρίσετε το σύνδρομο που δημιουργεί γενιές απομονωμένων ανθρώπων