Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ "η Αθηνά"

Σχετικά με την πρόταση του Υπουργείου για τις «νέες υποστηρικτικές δομές στην εκπαίδευση»  που επαναπροωθούν την αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση  

            To υπουργείο Παιδείας με το κείμενο του “Νέες Δομές υποστηρίξης του Εκπαιδευτικού Έργου” στο όνομα της παιδαγωγικής αυτονομίας των σχολείων επαναφέρει στην πράξη την αυτοαξιολόγηση / διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων επιδιώκοντας να εμπεδωθεί η κουλτούρα αξιολόγησης στην εκπαίδευση, ώστε να προχωρήσει έπειτα και στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Πρόκειται για μια πολιτική με την οποία συγκρούστηκε το εκπαιδευτικό κίνημα την περίοδο 2013-14. Η επίσκεψη του ΟΟΣΑ τον Σεπτέμβρη που μας πέρασε και η αναμενόμενη νέα έκθεση του υπερεθνικού οργανισμού φαίνεται ότι επιταχύνει την πολιτική της νεοφιλελεύθερης αναδιάρθρωσης του δημόσιου σχολείου.

            Η ελληνική κυβέρνηση πιστή στην εφαρμογή του 3ου Μνημονίου βιάζεται να υλοποιήσει όλες τις δεσμεύσεις της στα πλαίσια του κλεισίματος της τρίτης αξιολόγησης. Το κείμενο “Νέες Δομές υποστήριξης του Εκπαιδευτικού Έργου” συνδέται άμεσα με το Π.Δ 79 για τη λειτουργία των σχολείων που θα οδηγήσει σε μαζική απώλεια θέσεων εργασίας διαμέσου των τριμερών επιτροπών εγγραφών στα σχολεία, με τη συζήτηση για την ενοποίηση των σχολών βρεφονηπιοκόμων και νηπιαγωγών στα πλαίσια μιας ενιαίας αγοράς προσχολικής αγωγής και φροντίδας και το πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας, που καταργεί κάθε επαγγελματικό δικαίωμα για τους απόφοιτους των σχολών που προσλαμβάνονταν στην εκπαίδευση.

            Συναφής με τα σχέδια των περικοπών είναι και η πρόβλεψη του πρόσφατου κειμένου του Υπουργείου για δημιουργία ομάδων σχολείων, που θα συνεργάζονται ως προς τον προγραμματισμό και την στοχοθεσία τους και εντός των οποίων θα συντελείται η κινητικότητα μαθητών και εκπαιδευτικών, πράγμα που θα βάλει σε δοκιμασία τόσο τα γεωγραφικά όρια των σχολείων όσο και τις οργανικές τους θέσεις.

            Για να μην υπάρχει καμιά αυταπάτη δημιουργείται μια νέα περιφερειακή δομή τα ΠΕΚΕΣ (Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού), με στόχο την επιτήρηση των σχολικών μονάδων και την αξιολόγηση τους, καθώς όπως και το 2013-4 η λεγόμενη αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων θα βασίζεται σε κριτήρια αποτίμησης που θα καθορίζονται σε κυβερνητικό /κρατικό επίπεδο. «Οι πιθανοί ενδεικτικοί θεματικοί άξονες τίθενται μέσω σχεδίου προγραμματισμού το οποίο καθορίζεται με Υπουργική Απόφαση και παρουσιάζεται στα σχολεία με οδηγίες συμπλήρωσης και ενημερωτικές συναντήσεις των διευθυντών των σχολείων με τα μέλη του ΠΕΚΕΣ... η έκθεση αποτίμησης αποστέλλεται στο τέλος στα ΠΕΚΕΣ». Καμιά επομένως παιδαγωγική αυτονομία των συλλόγων διδασκόντων δεν καταγράφεται. Αντίθετα, οι διευθυντές μάνατζερ των σχολείων μαζί με τη διοικητική γραφειοκρατία των ΠΕΚΕΣ, με βάση την πολιτική του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε, θα επιχειρήσουν να επιβάλλουν τη διάχυση της κουλτούρας αξιολόγησης και πειθαρχικού ελέγχου σε όλο το εύρος των εκπαιδευτικών πρακτικών.

            Η διαμόρφωση γενικά συγκεντρωτικών δομών ελέγχου και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων (όπως τα ΠΕΚΕΣ) παραπέμπουν σε ένα ιεραρχικό μοντέλο οργάνωσης του εκπαιδευτικού συστήματος όπου κυριαρχούν ο διοικητισμός και τα τυποποιημένα κριτήρια αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου σε πλήρη αντιπαράθεση με τη δημοκρατία των συλλόγων διδασκόντων. Το υπουργείο απλά εξειδικεύει την θέση του ΟΟΣΑ για “ανταποδοτικότητα με αυτονομία”, η οποία στην πράξη σημαίνει αποθέωση του τεχνοκρατισμού των ποσοτικών δεδομένων, της μέτρησης και των έτοιμων κριτηρίων αξιολόγησης και εκτίμησης του εκπαιδευτικού έργου. Για ποια άραγε δημοκρατία του Συλλόγου Διδασκόντων μιλά η κυβέρνηση, όταν η ίδια πριν από δύο μήνες, με το ΠΔ 79 του αφαίρεσε ακόμα και αυτή την αρμοδιότητα της σύνταξης του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος και την ανέθεσε αποκλειστικά στον διευθυντή της σχολικής μονάδας;

            Η κυβέρνηση ωστόσο προσπαθεί να απονευρώσει τα αντανακλαστικά της μαχόμενης εκπαίδευσης, δηλώνοντας ότι θα καταργήσει το Π.Δ 152 για την ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών και ότι θα προχωρήσει μόνο στην αξιολόγηση των στελεχών. Ας έχουμε απλά υπόψη μας πως τη στιγμή αυτή σε όλο το δημόσιο, η κυβέρνηση επιχειρεί να αξιολογήσει το προσωπικό των δημόσιων υπηρεσιών με ένα σύστημα και με μια αξιολογική και βαθμολογική τεχνολογία που παραπέμπει ή απλά αναπαράγει το Π.Δ 152. Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι αφελείς να νομίζουν πως θα εξαιρεθούν από αυτή τη διαδικασία. Την άνοιξη ο ίδιος ο πρωθυπουργός της χώρας ανήγγειλε τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα σε 22 και μέσα στο καλοκαίρι με το Π.Δ 79 συγκροτήθηκαν ειδικές επιτροπές, οι οποίες θα μετακινούν μαθητές με κλήρωση σε διαφορετικές σχολικές μονάδες, προκειμένου να μην σπάσει κανένα τμήμα των 25 παιδιών. Οι 20.000 διορισμοί στην εκπαίδευση μετατράπηκαν σε πιστοποιητικό παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας, όπου ένας μεγάλος αριθμός συναδέλφων μας δεν θα έχει πλέον το δικαίωμα να εργάζεται στο δημόσιο σχολείο ούτε καν ως αναπληρωτής/ τρια. Τέλος η δίχρονη προσχολική αγωγή των κυρίων Τσίπρα – Γαβρόγλου σημαίνει αγορά προσχολικής αγωγής και φροντίδας όπου οι δήμοι και οι ιδιωτικοί σταθμοί θα απορροφούν τη δημόσια χρηματοδότηση, με κουπόνια (vouchers), ως βασικό χρηματοδοτικό μηχανισμό και με εργασιακές σχέσεις γαλέρας για όλους.

            Οι μάσκες έχουν δυστυχώς πέσει εδώ και καιρό! Με την συνδρομή του ΟΟΣΑ και των λοιπών καπιταλιστικών κέντρων, η σημερινή κυβέρνηση προσπαθεί να αλλάξει ριζικά το DNA της δημόσιας εκπαίδευσης σε μια αντιδραστική, αντιεκπαιδευτική, αντιλαϊκή κατεύθυνση. Δεν θα το επιτρέψουμε ! Αυτοί που σχεδιάζουν την ολική επαφορά του δημόσιου σχολείου σε καταστάσεις του 2013-4 , να ξέρουν ότι θα βιώσουν και τις αντίστοιχες αντιστάσεις. Για εμάς είναι ζήτημα αυτονόητης υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου.

  • Καλούμε τη ΔΟΕ, να μην συμμετάσχει σε κανέναν προσχηματικό διάλογο πάνω σε προειλημμένες πολιτικές αποφάσεις για την αξιολόγηση- αυτοαξιολόγηση και τις νέες υποστηρικτικές δομές στην εκπαίδευση και να πάρει άμεσα θέση καταδίκης της κυβερνητικής πολιτικής.
  • Καλούμε τους συναδέλφους σε ενότητα, αλληλεγγύη και επαγρύπνηση και τους πρωτοβάθμιους συλλόγους σε συντονισμένη δράση για να ορθώσουμε μέτωπο απέναντι στην αντιδραστική νεοφιλελεύθερη αναδιάρθρωση που συντελείται από την Κυβέρνηση, με τις ευλογίες όλης της μνημονιακής αντιπολίτευσης.

   

sf1ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

arxaia_ellada
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
Δείτε μερικές λέξεις που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες όταν ήθελαν να μειώσουν κάποιον
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
texniti_noimosini
Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι

Σε τρία χρόνια, οι άνθρωποι δεν θα χρειάζονται καθόλου για μεταφράσεις, εκτίμησε ο Vasco Pedro, CEO της Unbabel,...

Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι