ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ Νο 17
«Εξορθολογισμός» και περικοπές και στα μόρια των σχολικών μονάδων!
Παρ΄ ότι οι εξελίξεις στην εκπαίδευση και την κοινωνία είναι πολύ σοβαρές και μετά και την αποκάλυψη του συμπληρωματικού μνημονίου κυβέρνησης- θεσμών ανοίγει σοβαρά άμεσα και κυρίαρχα ζητήματα για το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης και της εργασίας μας είμαστε υποχρεωμένοι να ασχοληθούμε και με τη μοριοδότηση των σχολικών μονάδων καθώς τώρα – εν μέσω όλων των άλλων – επέλεξε το υπουργείο να δώσει την πρόταση στη δημοσιότητα προαναγγέλλοντας τόσο την άμεση μετά τις γιορτές οριστικοποίηση της όσο και την άμεση εφαρμογή της από τη νέα χρονιά.
Στις αρχές του έτους 2017 (Φεβρουάριος) κληθήκαμε να συνδιαμορφώσουμε πρόταση για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων. Καταθέσαμε στο υπηρεσιακό συμβούλιο την εκτίμησή μας ότι σε μεγάλο βαθμό η διαδικασία είναι προσχηματική και αποπροσανατολιστική. Το Υπουργείο κινείται στην κατεύθυνση της έντασης των περικοπών θέσεων εργασίας και οργανικών με κάθε τρόπο ενώ τα νέα μέτρα οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε ελαχιστοποίηση έως εξαφάνιση των μεταθέσεων. Με βάση αυτό το πολιτικό σκεπτικό και χωρίς καμιά αυταπάτη, από την αρχή δηλώσαμε ότι στη διαμόρφωση της πρότασης για την αναμοριοδότηση θα σεβαστούμε και θα υποστηρίξουμε τις προτάσεις των συλλόγων της Ανατολικής Αττικής και θα επιμείνουμε στη σύνθεση τους όπως και κάναμε. Δεδομένου ότι οι σχολικές μονάδες κατατάσσονται σε κατηγορίες ώστε οι εκπαιδευτικοί να λαμβάνουν μονάδες μετάθεσης ανάλογα των συνθηκών διαβίωσης στην έδρα λειτουργίας των σχ. μονάδων, αν και τελικά δεν ψηφίσαμε την τελική πρόταση της Δ/νσης λόγω διαφωνιών συμβάλλαμε στην «προς τα πάνω» αναμοριοδότηση των περισσότερων σχ. μονάδων και κυρίως των δυσκολότερων στην προσέγγισή τους.
Αρχές Δεκέμβρη 2017 το ΥΠΕΘ στέλνει πρόταση αναμοριοδότησης με στόχο τον εξορθολογισμό των σχολικών μονάδων και καλεί τις Ομοσπονδίες να στείλουν προτάσεις!!! Το ίδιο έκανε το ΥΠΠΕΘ με τα υπηρεσιακά συμβούλια και τελικά πέταξε τις προτάσεις τους στο καλάθι των αχρήστων.
Τι τις ήθελε τις προτάσεις αφού αγνόησε παντελώς ακόμα και αυτή των ΠΥΣΠΕ δηλαδή ακόμα και τη γνώμη των δικών του στελεχών – δ/ντών εκπαίδευσης; Φαίνεται για άλλη μια φορά ότι ήθελε απλά να νομιμοποιήσει προειλημμένες αποφάσεις;;
Με έκπληξη είδαμε ότι στην Αν Αττική τουλάχιστον μείωσε σε όλα τα σχολεία με τις δυσκολότερες συνθήκες τα μόρια.
Eνδεικτικά παραθέτουμε:
Τι συμβαίνει στην πραγματικότητα με τη σοβαρή μείωση στα μόρια σχ. μονάδων:
το πρώτο σοβαρό θέμα που προκύπτει είναι αν θα γίνει αναπροσαρμογή των μορίων αναδρομικά για όλο τον εργάσιμο βίο των συναδέλφων με βάση τη νέα μοριοδότηση. Αυτό εννοεί το ΥΠΠΕΘ όταν λέει ότι η νέα μοριοδότηση θα ισχύσει από την επόμενη σχολική χρονιά; Κάτι τέτοιο ακυρώνει στην πράξη όλους αυτούς τους συναδέλφους που επέλεξαν όλα τα προηγούμενα χρόνια να υπηρετήσουν σε απομακρυσμένα σχολεία με στόχο τη συγκέντρωση μορίων (τα οποία τώρα υποβαθμίζονται) για μετάθεση σε τόπο επιλογής τους.
στερούν και το τελευταίο κίνητρο των εκπαιδευτικών να υπηρετήσουν εκτός αστικών κέντρων.
η ήδη δύσκολη στελέχωσή των απομακρυσμένων σχολείων γίνεται πλέον ακόμα δυσκολότερη
τι πραγματικά εξυπηρετεί η νέα μοριοδότηση;
συνδέεται και θέλει να διευκολύνει τη μεγαλύτερη και ευκολότερη υποχρεωτική κινητικότητα των εκπαιδευτικών εκεί που θα υπάρχει η ίδια πλέον μοριοδότηση ως ίδιες περιοχές και όμορα σχολεία;
συνδέεται αυτή η εξέλιξη με τις ομάδες σχολείων που εισάγει με την πρόταση του το Υπουργείο για τις νέες Δομές Υποστήριξης του Εκπ. έργου;
Αν το Υπουργείο επικαλείται τις αλλαγές στον οδικό χάρτη της Ελλάδας και την ευκολότερη προσβασιμότητα στα σχολεία να θυμίσουμε ότι η μετακίνηση σήμερα είναι πανάκριβη ιστορία και για τις πιο κοντινές αποστάσεις και οι μεγάλοι αστικοί ή υπεραστικοί άξονες εξαιρετικά δαπανηροί έως απαγορευτικοί στη χρήση τους. Σε πολλές περιοχές η αστική συγκοινωνία ανύπαρκτη και η υπεραστική απρόσιτη. Άρα τα σχολεία, που «έρχονται πιο κοντά» σε χλμ ή χρόνο, παραμένουν δυσπρόσιτα λόγω του υψηλού κόστους μετακίνησης.
Η νέα μοριοδότηση επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς για υπηρεσιακές μεταβολές (μεταθέσεις, μετατάξεις, αποσπάσεις), καθώς αλλάζει τα δεδομένα. Παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια οι υπηρεσιακές μεταβολές έχουν περιοριστεί, σε βαθμό που οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες κάνουν λόγο για κατάργησή τους, ο αριθμός των αιτήσεων συνεχίζει να κινείται σε υψηλά επίπεδα.
Απαιτούμαι από το Υπ. Παιδείας να αλλάξει την πρόταση του και να σεβαστεί τις προτάσεις των συλλόγων και τουλάχιστον των ΠΥΣΠΕ για το συγκεκριμένο ζήτημα. Σε κάθε περίπτωση να μην υπάρξει καμία υποβάθμιση στη μοριοδότηση – τουλάχιστον για τα σχολεία της Αν. Αττικής που έχουμε πλήρη γνώση της κατάστασης. Αυτό αποτυπώνεται και σε όλες τις προτάσεις τόσο των συλλόγων όσο και της υπηρεσίας.
Καλούμε τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και τους συλλόγους να αναδείξουν το θέμα και να πάρουν πρωτοβουλίες και να μπλοκάρουν την πρόταση του Υπουργείου.
Άμεση καταβολή υπερωριών
Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς οι συνάδελφοι αναπληρωτές ΕΣΠΑ ΠΕ 70 που κλήθηκαν να υπηρετήσουν στα ολιγοθέσια σχολεία -εκτελώντας κάποιοι από αυτούς και χρέη προϊσταμένων -πήραν προφορική εντολή από τη Δ/ντρια εκπαίδευσης να αναπτύξουν πλήρως το πρωινό πρόγραμμα των σχολείων μέχρι τις 13:30 κάνοντας δηλαδή υπερωρίες. Ενώ ήδη διέθεταν 25 ώρες εβδομαδιαία (σύμφωνα με το ωράριο των ολιγοθέσιων), βρέθηκαν να εργάζονται καθημερινά 1 ώρα υπερωρία ο καθένας/καθεμία δηλαδή 5 εβδομαδιαίως, με το διδακτικό τους ωράριο να φτάνει τις 30 διδακτικές ώρες με εφημερίες, χωρίς κενά, με τα αυξημένα προβλήματα των συνδιδασκαλιών σε ένα άγνωστο για τους συναδέλφους περιβάλλον. Με τη σταδιακή τοποθέτηση ειδικοτήτων οι εβδομαδιαίες υπερωρίες άρχισαν να μειώνονται από τον Οκτώβριο σε 4, 3, 2, 1 και τελικά αρχές Δεκέμβρη 2,5 μήνες μετά έφτασαν να δουλεύουν στο προβλεπόμενο από τη σύμβαση τους ωράριο.
Στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς καθησυχαστικές ήταν οι απαντήσεις σε κάθε εναγώνιο ερώτημα των εκπαιδευτικών για καταβολή των υπερωριών.
Οι συνάδελφοι κατέγραψαν σε πρακτικό συλλόγου διδασκόντων με οδηγία της Δ/νσης το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου και κάθε αλλαγή του. Συμπλήρωναν στα παρουσιολόγια τους τις 25 + διδακτικές ώρες. Καμία όμως ενημέρωση- πληροφορία δεν έλαβαν σε όλο αυτό το διάστημα για την τύχη των υπερωριών τους από τη Δ/νση.
Το συγκεκριμένο θέμα το φέραμε στο υπηρεσιακό αλλά κάθε φορά παραπέμπονταν σε επόμενη συνεδρίαση.
Διερευνώντας το ζήτημα βρήκαμε γραπτή απάντηση όπου επισημαίνει ότι οι Δ/νσεις πρέπει να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να εκταμιευτεί το απαραίτητο κονδύλι από τον τακτικό προϋπολογισμό με έγγραφό σήμανσης εξαιρετικά επείγουσας σημασίας Αρ. πρωτ.: 5066 και ημερομηνία 27/11/17.
Συγκεκριμένα:
Στα τέλη Νοέμβρη το Γενικό Λογιστήριο του κράτους απαντά αρνητικά σε ερώτημα σχετικά με τη δυνατότητα αποζημίωσης των υποχρεωτικών υπερωριών των αναπληρωτών εκπαιδευτικών των Ολιγοθέσιων Δημοτικών Σχολείων (1/θέσια, 2/θέσια και 3/θέσια) από τη συγχρηματοδοτούμενη πράξη «Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου, 2017-18» (mis 5009814), λόγω μη επιτρεπόμενης της επιβάρυνσης του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων. Σημειώνεται ότι, η ανωτέρω πράξη συγχρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Ενώ είναι επείγον να γίνουν όλες οι διαδικασίες για να πληρωθούν οι υπερωρίες, 15 μέρες μετά δεν υπάρχει καμία ενημέρωση ούτε στα σχολεία ούτε στους συναδέλφους (για τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν) για την καταβολή των δεδουλευμένων. Κάτι τέτοιο έχει ήδη γίνει σε άλλες δ/νσεις με περιπτώσεις ολιγοθέσιων αντίστοιχα.
Καλούμε τη Δ/νση Ανατολικής Αττικής για τις άμεσες ενέργειες της προκειμένου να αποζημιωθούν το συντομότερο δυνατόν όλες οι καταγεγραμμένες ώρες υπερωριακής εργασίας των συναδέλφων αναπληρωτών ΕΣΠΑ. Απαιτούμε άμεση χρηματοδότησή τους από τον τακτικό προϋπολογισμό. Δε δικαιολογείται καμία άλλη καθυστέρηση. Δεν πρόκειται να αποδεχτούμε να «χαθούν» -να μην πληρωθούν όλα τα δεδουλευμένα σε καμιά περίπτωση.
Για τις πράξεις ΠΥΣΠΕ
Ανακοίνωση της αριθμ. 42/05-12-2017 πράξης του Π.Υ.Σ.Π.Ε. Ανατ. Αττικής
Κάποια μόνο κενά καλύφθηκαν σε όλη την Ανατολική Αττική, ενώ τα ειδικά σχολεία είναι αυτά που αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο πρόβλημα σε ελλείψεις. Δυο εκπαιδευτικοί δεν ανέλαβαν υπηρεσία.
Μετά από παραίτηση εκπαιδευτικού ειδικότητας δε δόθηκε πλήρως το κενό στη λογική διάθεσης «πλεοναζουσών ωρών» δασκάλων σε γνωστικά αντικείμενα ειδικοτήτων.
Ακόμη:
Η πρόσληψη 6 αναπληρωτών στην Α΄ Ανατολικής και 3 αναπληρωτών στη Β΄ Ανατολικής για παράλληλη στήριξη δεν καλύπτει επουδενί τις δεκάδες ανάγκες μαθητών.
Χωρίς στελέχωση ΖΕΠ παραμένει το 2ο Δ.Σ. Λαυρίου ενώ οι εγγραφές λόγω προσφυγικών ροών αυξάνουν καθημερινά.
Με αργούς ρυθμούς ξεκινά, λίγο πριν τα Χριστούγεννα, η λειτουργία των ΔΥΕΠ.
Όσον αφορά τις πράξεις Δ/ντριας για τις τοποθετήσεις αναπληρωτών που εισάγονται σε δεύτερο χρόνο στο ΠΥΣΠΕ για επικύρωση δηλώσαμε και γραπτά ότι δε θα συμμετέχουμε σε καμία τέτοια διαδικασία εφόσον δεν έχουμε καμία ενημέρωση τόσο των κενών που υπάρχουν όσο και των προτιμήσεων των συναδέλφων. Επίσης έχουμε εκφράσει τη αντίθεσή μας στο γεγονός ότι έχει αφαιρεθεί η αρμοδιότητα για τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών από το υπηρεσιακό συμβούλιο και δίνεται η δυνατότητα να τοποθετούνται μονοπρόσωπα από τους δ/ντές εκπαίδευσης. Θεωρούμε τουλάχιστον απαξιωτικό να γίνονται μονοπρόσωπα χωρίς ενημέρωση μας και χωρίς καμία δυνατότητα παρέμβασης και στη συνέχεια να ζητιέται απλά να επικυρωθούν ως επίφαση δημοκρατίας.
Οι αιρετοί εκπρόσωποι:
Βιολέττα Πατέλη 6976372500, [email protected] /
Χρήστος Κανδηλώρος 6977531018, [email protected]
εκλεγμένοι με το ΕΝΩΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις ΠΕ από τους συλλόγους «ΣΩΚΡΑΤΗΣ», «Κ. ΣΩΤΗΡΙΟΥ», «Α. ΔΕΛΜΟΥΖΟΣ» και του συλλόγου Γλυφάδας/ Βάρης/ Βούλας/ Βουλιαγμένης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη