Πρόσφατα στάλθηκε στα σχολεία η νέα ΥΑ 10645/ΓΔ4 23-1-2018 με ισχύ ΠΔ, η οποία αντικαθιστά τις ως τώρα ισχύουσες διατάξεις που αφορούν εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση, οργάνωση και λειτουργία των σχολικών μονάδων. Η Υ.Α. σε γενικές γραμμές κινείται σε θετική κατεύθυνση, γιατί επικαιροποιεί και συμμαζεύει διάσπαρτες διατάξεις πολλών ετών, εκσυγχρονίζει το ισχύον πλαίσιο και υλοποιεί κάποια από τα αιτήματα πολλών ΕΛΜΕ και της ΟΛΜΕ.
Στα θετικά στοιχεία της Υ.Α. συμπεριλαμβάνονται :
- το γενικότερο πνεύμα διαλόγου, δημοκρατικής συμμετοχής και συνεργασίας των μελών της σχολικής κοινότητας,
- η εμπλοκή των μαθητικών κοινοτήτων στη διαμόρφωση του πλαισίου κανόνων λειτουργίας του σχολείου,
- η μέριμνα για την ομαλή σχολική ένταξη και τη στήριξη παιδιών από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες,
- η συνεργασία σχολείου με γονείς και υποστηρικτικές δομές,
- η επικέντρωση σε παιδαγωγικά μέτρα και ενέργειες που προλαμβάνουν και θεραπεύουν με παιδαγωγικά μέσα προβλήματα συμπεριφοράς και συγκρούσεων.
· η έμφαση στη γενικότερη προσωπικότητα και στις ιδιαίτερες δεξιότητες και ευαισθησίες του μαθητή και όχι μόνο στην καλή επίδοση.
Υπάρχουν όμως σημεία που πρέπει να τύχουν ιδιαίτερης προσοχής από το συνδικαλιστικό κίνημα και το ΔΣ της ΟΛΜΕ, είτε γιατί είναι ασαφή και επιδέχονται διαφορετικές ερμηνείες από διοικητικά και άλλα στελέχη της εκπαίδευσης, είτε γιατί η εφαρμογή τους ενέχει κινδύνους καταστρατήγησης εργασιακών δικαιωμάτων.
- Πρέπει να γίνει σαφές ότι δεν θα δεχτούμε ΚΑΜΙΑ συρρίκνωση τμημάτων ή σχολείων, μέσω των ασαφών μερικές φορές διατάξεων για επιλογή σχολείου ΕΠΑΛ (λόγω ύπαρξης ή μη τομέα ή ειδικότητας) και μετεγγραφών σε ΓΕΛ ή ΓΥΜΝΑΣΙΑ (μέσω μαθημάτων επιλογής ή ομάδων προσανατολισμού εν όψει και νέου ΓΕΛ). Το ασαφές πλαίσιο της ηλεκτρονικής εγγραφής ως προς την επιλογή σχολείου και την κατανομή μαθητών, δεν θα επιτρέψουμε να γίνει εργαλείο για τέτοιες εξελίξεις. Ζητάμε να εξασφαλίζεται η ολοκληρωμένη λειτουργία κάθε σχολείου, ώστε να μπαίνει φραγμός στις τεχνητές αυξομειώσεις του αριθμού μαθητών και στις μετακινήσεις τους από σχολείο σε σχολείο.
- Η χωροταξική κατανομή του μαθητικού πληθυσμού επιβάλλεται να αντιμετωπίζει ισότιμα τα σχολεία και να τηρείται για την ισόρροπη ανάπτυξή τους. Στην ΥΑ όμως, η χωροταξική κατανομή εξακολουθεί να καθορίζεται από αποφάσεις μονοπρόσωπων οργάνων, στην ευχέρεια των οποίων υπάγεται επίσης η έγκριση εκπρόθεσμων αλλά και υποχρεωτικών μετεγγραφών μαθητών/τριών σε περιπτώσεις υπέρβασης των ορίων στέγασης των σχολείων.
- Επειδή το άρθρο 30 ενέχει κινδύνους καταστρατήγησης του εργασιακού μας ωραρίου, επιβάλλεται η επαναδιατύπωσή του, ώστε να γίνει απόλυτα σαφές πως οι συναντήσεις γονέων με διδάσκοντες για την ενημέρωση για την πρόοδο κλπ των μαθητών-τριών θα γίνονται κατά τις ώρες λειτουργίας του σχολείου.
- Κανείς δεν αμφισβητεί τη σημασία της έγκαιρης ενημέρωσης γονέων-κηδεμόνων για τις απουσίες των μαθητών/τριών. Η οδηγία όμως για τουλάχιστον εβδομαδιαία καταχώριση απουσιών στο σύστημα my school με ταυτόχρονη ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, χωρίς την ύπαρξη γραμματειακής υποστήριξης των σχολείων και χωρίς να έχει προετοιμαστεί η αναγκαία υποδομή του πληροφοριακού συστήματος, θα αυξήσει το φόρτο εργασίας των εκπαιδευτικών που ήδη επιβαρύνονται με πλήθος διοικητικών και γραμματειακών καθηκόντων εκτός των διδακτικών τους.
Σε κάθε περίπτωση, η έναρξη του νέου συστήματος πρέπει να γίνει αφού υλοποιηθεί το σύστημα ταυτόχρονης καταγραφής απουσιών στο my school και ενημέρωσης γονέων που προαναγγέλθηκε με κατοχυρωμένη την προστασία προσωπικών δεδομένων και με παράλληλη στελέχωση των σχολείων με βοηθητικό και διοικητικό προσωπικό.
Στο θέμα των απουσιών, είναι αναγκαίο να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη οι δυσκολίες μεταφοράς μαθητών τις πρώτες κυρίως ώρες, σε δυσπρόσιτες ή απομακρυσμένες περιοχές, όπως και να υπάρξει μέριμνα ώστε η κατάργηση δικαιολογημένων απουσιών, να μην οδηγήσει σε αύξηση μονόωρων εστιασμένων σε μαθήματα απουσιών.
Πρέπει να δίνεται η δυνατότητα στο Σύλλογο Διδασκόντων ώστε να μπορεί σε εξαιρετικές περιπτώσεις να δικαιολογεί απουσίες με ειδική αιτιολογημένη πράξη.
- Στο θέμα των παιδαγωγικών μέτρων και το συνολικό πλαίσιο της παρέμβασης του σχολείου και της συνεργασίας του με υποστηρικτικές δομές πρέπει να υπάρξουν σαφείς διευκρινίσεις
- Για μια ακόμα φορά τονίζουμε ότι πρέπει να αντικατασταθεί το Καθηκοντολόγιο από ένα δημοκρατικό πλαίσιο λειτουργίας και διοίκησης του σχολείου με αναβαθμισμένο το ρόλο του Συλλόγου εκπαιδευτικών, ώστε να μειωθούν οι δυνατότητες αυθαιρεσίας της διοίκησης.
- Είναι πολύ σοβαρό το γεγονός ότι οι μαθητές της Α΄ ΓΕΛ δεν γνωρίζουν ακόμα αν θα εφαρμοστεί γι’ αυτούς και πώς το νέο Λύκειο.
Θεωρούμε ότι η ΥΑ 10645/ΓΔ4/23-1-18 πρέπει να ισχύσει από την επόμενη σχολική χρονιά, 2018-19, ώστε να ξεκαθαριστούν εντωμεταξύ τα επίμαχα ζητήματα και να υπάρξει η αναγκαία προετοιμασία στα σχολεία. Η εφαρμογή της στη μέση της σχολικής χρονιάς, και καθώς ούτε το ΥΠΠΕΘ ούτε βέβαια τα σχολεία είναι έτοιμα για αυτό - κυρίως ως προς τις υποδομές, τη γραμματειακή υποστήριξη και τα τεχνικά μέσα που χρειάζονται- θα αυξήσει τη γραφειοκρατία και θα δημιουργήσει προβλήματα, με κίνδυνο απαξίωσης και των θετικών στοιχείων που εμπεριέχει.
(Για το ζήτημα της ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥ ΦΟΙΤΗΣΗΣ ΜΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝΤΩΝ, οι ΣΥΝΕΚ έχουν ήδη δημοσιοποιήσει και καταθέσει την πρότασή τους στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, στην οποία εκφράζεται η αντίθεσή μας στο χαρακτηρισμό φοίτησης εν μέσω σχολικής χρονιάς και σε ό,τι αυτό συνεπάγεται για εκπαιδευτικούς, μαθητές και σχολεία.)
ΣΥΝΕΚ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη