Κύριε Υπουργέ,
Όπως είναι γνωστό, πάγια θέση της ΟΛΜΕ είναι να μην υπηρετεί κανένας εκπαιδευτικός σε περισσότερες από δύο σχολικές μονάδες.
Η θέση μας αυτή στηρίζεται στην εκπαιδευτική πραγματικότητα. Είναι δεδομένο ότι ο εκπαιδευτικός πρέπει να είναι στενά συνδεδεμένος με το σχολείο του, να εντάσσεται λειτουργικά, ώστε να γνωρίζει τους μαθητές του και τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στο σχολικό χώρο.
Αντ’ αυτού παρατηρείται το θλιβερό φαινόμενο μεγάλο ποσοστό των υπηρετούντων εκπαιδευτικών της ΔΕ να μετακινούνται από τρία σχολεία έως πέντε εντός της εβδομάδος ενώ έχει γίνει καθεστώς η μετακίνησή τους από σχολείο σε σχολείο εντός της ίδιας ημέρας. Επιπροσθέτως με τους νόμους περί συγχωνεύσεων των Δήμων και των Κοινοτήτων («Καποδίστριας», «Καλλικράτης») οι μετακινούμενοι εκπαιδευτικοί δεν λαμβάνουν οδοιπορικά έξοδα, παρά το γεγονός ότι μετακινούνται καθημερινά πολλά χιλιόμετρα από το ένα σχολείο στο άλλο. Το απαράδεκτο αυτό εργασιακό καθεστώς που επιβάλλει το Υπουργείο Παιδείας έχει ως αποτέλεσμα οι προαναφερόμενοι εκπαιδευτικοί να βρίσκονται σε συνεχές καθεστώς πίεσης από την υπηρεσία, αφού τους παρέχεται ελάχιστο χρονικό διάστημα για να μεταβούν από το ένα σχολείο στο άλλο. Επιπρόσθετα η συγκεκριμένη τακτική που ακολουθεί η διοίκηση έχει ως συνέπεια τη φθορά των αυτοκινήτων των συναδέλφων και στη χειρότερη περίπτωση, όπως παρατηρείται την πρόκληση αυτοκινητιστικών ατυχημάτων. Θα πρέπει ιδιαίτερα να επισημανθεί το γεγονός ότι ο χρόνος μετακίνησης του εκπαιδευτικού από σχολείο σε σχολείο αυθαιρέτως δεν θεωρείται από την υπηρεσία ως χρόνος υπηρεσίας !!! με αποτέλεσμα να μην θεωρούνται οι συνάδελφοι της ανωτέρω κατηγορίας ως «παθόντες εν υπηρεσία». Φυσικά η υπηρεσία δεν λαμβάνει υπόψη ότι ο εκπαιδευτικός είναι δυνατόν να μην έχει ιδιόκτητο αυτοκίνητο, για να μετακινηθεί από το ένα σχολείο στο άλλο όπως εντέλλεται, και με δεδομένο ότι η μετακίνηση ιδιαίτερα στην επαρχία είναι προβληματική.
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καταγγέλλει τη λογική του εκπαιδευτικού – «λάστιχο» που περιφέρεται από χωρίο σε χωρίο με εντολή της Υπηρεσίας.
Απαιτούμε:
- Να μην υπηρετεί κανένας εκπαιδευτικός σε περισσότερες από δύο σχολικές μονάδες
- Να μην υποχρεώνεται ο εκπαιδευτικός να μετακινηθεί από το ένα σχολείο στο άλλο εντός της ίδιας ημέρας. Σε περίπτωση που αυτό δεν είναι δυνατό να πραγματοποιηθεί να προβλέπεται ικανός χρόνος για τη μετάβασή του από τη μία σχολική μονάδα στην άλλη και η Υπηρεσία να αναγνωρίσει ότι ο εν λόγω εκπαιδευτικός βρίσκεται στο προαναφερθέν χρονικό διάστημα σε υπηρεσία.
- Είναι υποχρέωση του Υπουργείου Παιδείας να καλύπτει τα έξοδα μετακίνησης του εκπαιδευτικού από το ένα σχολείο στο άλλο, δεδομένου ότι ο εν λόγω εκπαιδευτικός βρίσκεται σε διατεταγμένη υπηρεσία. Να προκύψει απαραίτητη πρωτοβουλία από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ώστε να μην πληρώνουν οι εκπαιδευτικοί από την τσέπη τους τα έξοδα μετάβασης από σχολείο σε σχολείο όπως γίνεται σήμερα.
Οφείλει η πολιτική ηγεσία επιτέλους να αναγνωρίσει το ρόλο των εκπαιδευτικών και να μην τους συμπεριφέρεται με τον απαξιωτικό τρόπο που αντιμετωπίζεται σήμερα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη