Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ συναντήθηκε την Τετάρτη, 07 Μαρτίου με τον Υπουργό Παιδείας, κ. Γαβρόγλου και τον Υφυπουργό Παιδείας, κ. Μπαξεβανάκη. Στη συνάντηση αυτή καταθέσαμε την άποψη μας για κάλυψη όλων των κενών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με διορισμό μονίμων εκπαιδευτικών. Δηλώσαμε ότι είναι απαράδεκτο, επί σειρά ετών, να ακολουθείται η πολιτική των μηδενικών διορισμών στη Δημόσια Εκπαίδευση. Επισημάναμε ότι οι συνάδελφοι αναπληρωτές για πάρα πολλά έτη μετακινούνται από περιοχή σε περιοχή, με δυσμενείς επιπτώσεις, τόσο στην προσωπική τους ζωή, όσο και στην Δημόσια εκπαίδευση.
Τονίσαμε ιδιαίτερα ότι επιβάλλεται να θεσμοθετηθεί ένα νομοθετικό πλαίσιο για τους μόνιμους διορισμούς και τους αναπληρωτές άμεσα και καταθέσαμε την ψηφισμένη από τα Συνέδρια θέση της Ομοσπονδίας για το ζήτημα.
Επαναλάβαμε την αντίθεση μας για τη διακριτή μεταχείριση του Υπουργείου Παιδείας σε βάρος των αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε σειρά εργασιακών ζητημάτων και ζητήσαμε την απάλειψη αυτών των διακρίσεων. Δηλώσαμε ότι επιθυμούμε την εξίσωση αναπληρωτών και μονίμων σε εργασιακά ζητήματα (άδειες, πλήρη συνδικαλιστικά δικαιώματα, κ.ά.). Τονίσαμε ότι επιβάλλεται να ληφθεί μέριμνα έτσι ώστε οι αναπληρωτές και μόνιμοι συνάδελφοι να μην υπηρετούν σε περισσότερα των δύο σχολείων. Είναι γνωστό ότι πολλοί συνάδελφοι αυτή τη στιγμή υπηρετούν σε τρία έως πέντε σχολεία. Καταθέσαμε τη θέση μας για χιλιομετρική αποζημίωση(οδοιπορικά) των συναδέλφων που μετακινούνται για τη συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου.
Ζητήσαμε να ληφθούν μέτρα στήριξης της καθημερινότητας των συναδέλφων αναπληρωτών, αλλά και των μονίμων που υπηρετούν σε παραμεθόριες και δυσπρόσιτες περιοχές και διαμαρτυρηθήκαμε, γιατί δεν έχει διευθετηθεί ακόμα το ζήτημα της σίτισης των συναδέλφων στις στρατιωτικές Λέσχες.
Τελειώνοντας αναφέραμε ότι έχουμε σοβαρές επιφυλάξεις στο ζήτημα της αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων, γιατί με τη μείωση της μοριοδότησης υπάρχει κίνδυνος να χαθούν τμήματα στα ΕΠΑΛ και στα Γενικά Λύκεια, αφού η συγκρότηση των τμημάτων είναι συνδεδεμένη με τις μονάδες δυσμενών συνθηκών των σχολείων. Υπάρχει δηλαδή κίνδυνος απώλειας θέσεων εργασίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Επίσης, ζητήσαμε νομοθετική ρύθμιση έτσι ώστε να υπάρχει δυνατότητα μοριοδότησης των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με δεκατέσσερα μόρια, όταν αυτά εδρεύουν στο ίδιο χωριό με σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τα οποία με το νέο θεσμικό πλαίσιο λαμβάνουν δεκατέσσερα μόρια. Επισημάναμε την απόλυτη αντίθεση μας στην αναδρομική αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων.
Τέλος, τονίσαμε την απαίτηση μας για πραγματοποίηση μεταθέσεων των μονίμων εκπαιδευτικών, οι οποίες στην πραγματικότητα έχουν μηδενιστεί, διαδικασία που θα μπορούσε να ξεκινήσει άμεσα, αν είχαμε μόνιμους διορισμούς στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Ο Υπουργός μας δήλωσε ότι δεν προβλέπονται μόνιμοι διορισμοί τον προσεχή Σεπτέμβρη, γιατί ,όπως ισχυρίστηκε, η τέταρτη αξιολόγηση θα κλείσει στο τέλος Οκτωβρίου. Αμέσως μετά υποστήριξε ότι θα καταθέσει αριθμό διορισμών ανά ειδικότητα ύστερα από μελέτη της υπηρεσίας που θα διαπιστώνει τις ανάγκες και με νέο σύστημα διορισμού, το οποίο στο μεταξύ θα έχει νομοθετηθεί και μετά από διάλογο με την ΟΛΜΕ. Δεν ξεκαθάρισε, αν οι μόνιμοι διορισμοί θα γίνουν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους ή εάν θα πραγματοποιηθούν το επόμενο σχολικό έτος. Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα για τις δικαστικές προσφυγές συναδέλφων που έχουν δικαιωθεί από τα Διοικητικά Δικαστήρια της χώρας απάντησε ότι το ζήτημα μελετάται από την Νομική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας και τους συμβούλους του και για την ώρα δεν έχει κάτι να ανακοινώσει.
Δεσμεύτηκε ότι δε θα γίνει αύξηση του διδακτικού ωραρίου, παρά τις πιέσεις που υπάρχουν.
Δεσμεύτηκε επίσης για την κατάργηση του Π.Δ 152/13 που προβλέπει τις διαδικασίες ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών,
Παραδέχτηκε ότι πολλοί εκπαιδευτικοί υπηρετούν σε τρία έως πέντε σχολεία, κατάσταση που είναι προβληματική και δεσμεύτηκε ότι το ζήτημα αυτό θα το μελετήσουν οι Υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, έτσι ώστε οι εκπαιδευτικοί να μην υπηρετούν σε περισσότερο των δύο σχολείων. Ο ίδιος ο Υπουργός επισήμανε ότι είναι ιδιαιτέρως προβληματικό να πηγαίνει ο εκπαιδευτικός σε δύο σχολεία την ίδια μέρα, που το ένα εκ των δύο απέχει αρκετά χιλιόμετρα. Επίσης, δεσμεύτηκε να εξετάσει το σοβαρό πρόβλημα της μη καταβολής των οδοιπορικών των συναδέλφων που μετακινούνται από σχολείο σε σχολείο.
Στο ζήτημα της εξίσωσης των αναρρωτικών αδειών των μονίμων και αναπληρωτών δεν αποδέχτηκε την άποψη της ΟΛΜΕ, δήλωσε όμως ότι θα εξετάσει την αύξηση των αναρρωτικών αδειών που θα δίνονται στους αναπληρωτές σε συνεννόηση με το Υπουργείο Εργασίας.
Για τη σίτιση των αναπληρωτών στις Στρατιωτικές Λέσχες εξέφρασε την έκπληξη του για τη μη διευθέτηση του ζητήματος, δεδομένου ότι είχαν ήδη γίνει κινήσεις προς το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και δεσμεύτηκε ότι θα επικοινωνήσει με τον νέο Αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής Άμυνας, ώστε να κλείσει το εκκρεμές θέμα.
Για την αύξηση των μεταθέσεων, οι οποίες τα τελευταία χρόνια έχουν ουσιαστικά ελαχιστοποιηθεί, λόγω ελλείψεως μονίμων διορισμών, δεν πήραμε κάποια συγκεκριμένη απάντηση.
Όσον αφορά την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων φαίνεται ότι η πολιτική ηγεσία έχει αποφασίσει να προχωρήσει και είναι πιθανή η μείωση των μονάδων δυσμενών συνθηκών των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Κατά δήλωση του Υπουργού δε θα υπάρχει αναδρομικότητα στα μόρια δυσμενών συνθηκών και θα αποδεσμευτεί ο αριθμός των μαθητών για τη συγκρότηση τμημάτων στα ΕΠΑΛ και στο Γενικό Λύκειο από αυτά. Ο Υπουργός αποδέχτηκε την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και την ένταξή τους στην κατηγορία ΙΓ (δεκατέσσερα μόρια). Ταυτόχρονα αποδέχτηκε ότι πρέπει να επανεξεταστεί η αναμοριοδότηση των σχολείων των πρωτευουσών Νομών στην Ηπειρωτική χώρα, ώστε να υπάρχει αναλογικότητα.
Ανακεφαλαιώνοντας, στο βασικό αίτημα μας για διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών τον προσεχή Σεπτέμβριο, εισπράξαμε αρνητική απάντηση, με το επιχείρημα ότι δεν έχει ολοκληρωθεί η τέταρτη αξιολόγηση και υπάρχει απαγόρευση από τους Τροϊκανούς δανειστές μας, οι οποίοι συναρτούν την έγκριση των διορισμών με προαπαιτούμενα που δε γίνονται αποδεκτά από το Υπουργείο Παιδείας. Η απάντηση αυτή προφανώς δε μας ικανοποιεί, γιατί η ΟΛΜΕ θεωρεί ότι ακόμα και σε συνθήκες κρίσης επιβάλλεται η πλήρης στελέχωση όλων των σχολείων με εκπαιδευτικούς και η επαρκής χρηματοδότηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης, αφού αυτή αποτελεί επένδυση για τη νέα γενιά. Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ θα συνεχίσει τον αγώνα του για μόνιμους διορισμούς στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στην κατεύθυνση αυτή:
- Προχωρά στη διοργάνωση νέας κινητοποίησης την Παρασκευή, 16 Μαρτίου με κήρυξη τρίωρης στάσης εργασίας τις τρεις τελευταίες ώρες του ωραρίου (11.00-14.00) από την ΟΛΜΕ και ταυτόχρονη κήρυξη τρίωρης στάσης εργασίας τις τρεις πρώτες ώρες (08.00-11.00) από την ΑΔΕΔΥ, κατόπιν σχετικού αιτήματος της ΟΛΜΕ και συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το Υπουργείο Παιδείας
- Ενεργοποιεί την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών (ETUCE) και διοργανώνει παραστάσεις διαμαρτυρίας στον Ευρωπαίο Επίτροπο για την Εκπαίδευση, στο περιβόητο GREEK DESK που αποφασίζει για τα προαπαιτούμενα και γενικότερα στους Ευρωπαϊκούς Θεσμούς.
Για τα ζητήματα της καθημερινότητας των αναπληρωτών και των μονίμων συναδέλφων ο Υπουργός εξέφρασε τη βούληση να τα αντιμετωπίσει και αναμένουμε τις πρωτοβουλίες του Υπουργού στα συγκεκριμένα ζητήματα. Όσον αφορά την πρόταση του Υπουργού για δημιουργία Επιτροπής που θα εξετάζει ζητήματα τεχνικής φύσης, το Δ.Σ της ΟΛΜΕ θα αποφασίσει σε επόμενη συνεδρίασή του.
Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ καλεί τους συναδέλφους να βρίσκονται σε εγρήγορση και να συμμετάσχουν δυναμικά στις επόμενες κινητοποιήσεις του κλάδου. Μόνο έτσι θα ακυρώσουμε την πολιτική των περικοπών στην εκπαίδευση που επιβάλλουν η κυβέρνηση και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη