ΣΑΤΕΑ: ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΕΣ ΣΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ!
Το Υπουργείο διαφήμισε την ένταξη των μαθητών με αναπηρίες με τη λεγόμενη εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη (ευρωπαϊκό πρόγραμμα ΕΣΠΑ), όπου υποτίθεται υπάρχει ένας εκπαιδευτικός ανά μαθητή στην προσπάθειά του να ενταχθεί στο γενικό σχολείο.
Ωστόσο, τα στατιστικά αναφέρουν ότι οι εγκρίσεις και οι πιστώσεις για το πρόγραμμα δε συμβαδίζουν με το σύνολο των αιτήσεων. Οι προσλήψεις παράλληλης στήριξης έγιναν μόλις τη Δευτέρα 8 Οκτωβρίου, σχεδόν ένα μήνα μετά από την έναρξη των μαθημάτων. Βρεθήκαν λοιπόν, ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς να παρουσιάζονται συνάδελφοι στις κατά τόπους πρωτοβάθμιες, για να αναλάβουν υπηρεσία. Ωστόσο και ενώ θα περίμενε κανείς, εφόσον καθυστέρησαν τόσο οι προσλήψεις να είναι όλα έτοιμα, ώστε να εξοικονομηθεί χρόνος, στην πρωτοβάθμια Ανατολικής Θεσσαλονίκης ενημέρωσαν τους συναδέλφους πως δεν υπάρχουν συγκεκριμένα κενά, για να δηλώσουν, παρά μόνο γενικά περιοχές και όπου «τύχει» ο καθένας. Τελικά μετά από διαμαρτυρία τους, τους δόθηκε το σύνολο των 126 κενών για τα οποία έχει εγκριθεί παράλληλη στήριξη, ωστόσο δε δόθηκε η λίστα των κενών στα οποία δίνεται προτεραιότητα να επανδρωθούν από τους 48 που προσλήφθηκαν. Το γεγονός αυτό έλαβε χώρα και στον Πειραιά, παραβαίνοντας τους κανονισμούς τοποθέτησης αναπληρωτών. Ακόμη πιο προκλητική ήταν η παράνομη διαδικασία που ακολουθήθηκε στα Ιωάννινα, όπου δε δόθηκε η δυνατότητα στους συναδέλφους να συμπληρώσουν τη δήλωση τοποθέτησης, ενώ παράλληλα αγνοήθηκε το νομικό πλαίσιο των κριτήριων τοποθέτησης αναπληρωτών (Υ.Α. 3557/09-04-2003, ΦΕΚ 465/17-04-2003 τ. Β’). Τελικά, μήπως όλα τα παραπάνω φανερώνουν το καθεστώς γραφειοκρατίας και συνδιαλλαγής που επικρατεί στις Διευθύνσεις;
Σε μία περίοδο επιστροφής όλων των εργαζομένων στον εργασιακό μεσαίωνα κι ενώ παραμένουμε αδιόριστοι εδώ και 10 χρόνια, γεγονός που δεν εξασφαλίζει τη σταθερότητα που χρειάζονται οι μαθητές μας, ο αιρετός της ΔΑΚΕ της Ανατολικής Θεσσαλονίκης επέλεξε να μετακυλήσει τις ευθύνες της πολιτείας στις δικές μας πλάτες. Δήλωσε ανοιχτά ότι για παιδαγωγικούς λόγους θα παρακάμψει τα κριτήρια τοποθέτησης και θα τοποθετήσει ορισμένους στα περσινά τους σχολεία. Είναι σαφές από τη μεριά μας ότι αν και δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο, είναι προτεραιότητα για μας το καλό των μαθητών μας, κανείς δε θα αρνιόταν την προτεραιότητα αυτού του άτυπου αλλά ουσιαστικού κριτηρίου. Ωστόσο, τέτοια ζητήματα λύνονται με «ανοιχτές» και διαφανείς διαδικασίες κατά τις οποίες εμείς οι ίδιοι εφόσον το επιθυμούμε θα εκχωρήσουμε το δικαίωμά μας και όχι με το έτσι θέλω αυτών που πρέπει να προστατεύουν τα δικαιώματά μας.
Ακόμα, οι συνάδελφοι την Ανατολική Θεσσαλονίκη ενημερώθηκαν πως υπάρχει η πιθανότητα να τοποθετηθεί ένας εκπαιδευτικός ταυτόχρονα σε 2 ή 3 παράλληλες στηρίξεις προκειμένου να καλυφθούν περισσότερα κενά. Το γεγονός αυτό στερείται επιστημονικής τεκμηρίωσης, καθώς το πρόγραμμα είναι καθαρά εξατομικευμένο και η κάθε πίστωση παράλληλης είναι ονομαστική για συγκεκριμένο μαθητή. Παράλληλα, επειδή το πρόγραμμα δε δουλεύει όπως θα έπρεπε, είναι δυνατόν να οδηγήσει τις οικογένειες πολλών μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (οι οποίες έχουν πάρει την έγκριση για παράλληλη στήριξη) σε μία λύση έκτακτης ανάγκης να προσλάβουν ιδιωτική παράλληλη στήριξη, προκειμένου να εξασφαλίσουν την ένταξη των παιδιών αυτών, ένταξη που τους υπόσχεται, αλλά τελικά τους στερεί η πολιτεία.
- Για ποιο λόγο λοιπόν, ενώ διατυμπανίζεται η μεγάλη αποδοτικότητα του συγκεκριμένου προγράμματος, καθυστερεί πρακτικά η εφαρμογή του, μη τηρώντας τις νόμιμες διαδικασίες τοποθέτησης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών (Υ.Α. 3557/09-04-2003, ΦΕΚ 465/17-04-2003 τ. Β’); Γιατί δε συνεδριάζουν τα ΠΥΣΠΕ να ορίσουν ποια κενά θα καλυφθούν και έτσι να προχωρήσουν στις δηλώσεις προτίμησης οι αναπληρωτές;
- Γιατί εμπαίζουν τους συναδέλφους, οι οποίοι διεκδικώντας να τηρηθεί η διαδικασία με ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ (συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ και παρουσίαση σε όλους τους αναπληρωτές των συγκεκριμένων κενών που θα καλυφθούν για να τα δηλώσουν), κατηγορήθηκαν ότι αυτοί είναι που με τις «απαιτήσεις» τους καθυστερούν την εφαρμογή του προγράμματος προκειμένου να πληρώνονται και να μη δουλεύουν;
- Με ποιο επιστημονικό κίνητρο θεωρούν ότι μπορούν να τοποθετήσουν ένα άτομο σε δύο ή τρεις θέσεις παράλληλης στήριξης, τη στιγμή που συνάδελφοι μας είναι ακόμη άνεργοι;
Καλούμε τους εμπλεκόμενους φορείς, το Υπουργείο, τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής, την Πρωτοβάθμια Ανατολικής Θεσσαλονίκης να πάρουν θέση για το συγκεκριμένο ζήτημα
ΤΕΡΜΑ ΣΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΛΕΗΛΑΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΜΑΣ ΣΤΟ ΒΩΜΟ ΤΟΥ ΡΟΥΣΦΕΤΙΟΥ, ΤΗΣ ΣΥΝΔΙΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΜΠΕΔΩΣΗΣ ΤΡΟΜΟΥ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΟΥΣ
ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ!
ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
www.satea.gr
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη