Thumbnail
ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς Ιθάκης 

Kύριοι

Το τελευταίο διάστημα στα πλαίσια της περιστολής του εργασιακού κόστους και των αναδιαρθρώσεων  στην εκπαίδευση βρίσκεται σε εξέλιξη και σε πανελλαδική κλίμακα, η διαδικασία αναμοριοδότησης των σχολείων. Πιο συγκεκριμένα και πέρα από επιμέρους αυξομειώσεις - πέφτει «τσεκούρι» στα μόρια δυσπρόσιτων σχολείων, έτσι ώστε να  αποχαρακτηρίζονται τα σχολεία αυτά από δυσπρόσιτα.

 Τόσο η εδώ και καιρό δημοσιευμένη  πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, όσο και οι πρόσφατες δημοσιοποιημένες προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας προχωρούν στον επανακαθορισμό των δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με στόχο τον «εξορθολογισμό» τάχα  της υφιστάμενης κατάταξής τους.η πρότασή τους αυτή επιβεβαιώνει τον αποχαρακτηρισμό όλων των δυσπρόσιτων σχολείων στο Νομό (και πολλών άλλων στη χώρα) καθώς και υποβιβασμό πολλών άλλων σχολείων με εξαίρεση αυτών του Ληξουριού. Η Ιθάκη τσακίζεται στην κυριολεξία και τα μόριά της εξομοιώνονται με σχολεία της Κεφαλονιάς που κι αυτά υποβαθμίζονται.

 Σαν άμεσο αποτέλεσμα αυτής της επιλογής θα είναι οι επιπλέον δυσκολίες στην έγκριση ολιγομελών τμημάτων, εφόσον  σε αυτή την περίπτωση και με βάση το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, θα αυξηθεί ο απαιτούμενος αριθμός μαθητών για την συγκρότηση τμημάτων ομάδων προσανατολισμού και ειδικοτήτων ΕΠΑΛ. Έτσι θα περικοπούν τμήματα όπως έγινε φέτος με την περικοπή της ειδικότητας των ψυκτικών στη Γ΄ Λυκείου του ΕΠΑΛ Ληξουρίου.  Απότοκο αυτής της έμμεσης πλην σαφέστατης υποβάθμισης των σχολείων θα είναι και οι παραπέρα δυσκολίες στην εκπαιδευτική διαδικασία, η  μείωση της οργανικότητας αλλά και η δυσκολία στελέχωσης αυτών των σχολείων με μόνιμους ακόμη και με αναπληρωτές καθηγητές που είχαν ως τώρα κίνητρο τα περισσότερα μόρια αυτών των σχολικών μονάδων για την πιθανή μετάθεση ή  το μόνιμο διορισμό τους.

 Όλα τα παραπάνω θα σημάνουν  τη μετακίνηση μαθητών από περιοχή σε περιοχή, ακόμη και από νησί σε νησί ή / και τη διακοπή της φοίτησής τους καθώς και το κλείσιμο ή την συγχώνευση ολόκληρων σχολικών μονάδων. Για παράδειγμα τα σχολεία στο Βαθύ της ακτοπλοϊκά αποκλεισμένης Ιθάκης, εξομοιώνονται με μόρια σχολείων της Κεφαλονιάς (που και σε αυτά επέρχεται μείωση). Στα σχολεία των Μεσοβουνίων (Γυμνάσιο- Λύκειο) δημιουργείται αντίστοιχη κατάσταση αφού καταργούνται από δυσπρόσιτα και σε συνδυασμό με άλλα (κτηριακό, συγκοινωνίες κ.α.) αποτέλεσμα θα είναι η  υποβάθμισή τους ή η συγχώνευσή τους και μάλιστα σε μια περίοδο που παρουσιάζουν αυξητικές τάσεις στο μαθητικό δυναμικό. Στο νομό Κεφαλονιάς και Ιθάκης παύει να υπάρχει στην ουσία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση  η έννοια του δυσπρόσιτου ενώ στην πρωτοβάθμια παραμένουν μόνο δύο δημοτικά σχολεία. Προφανώς η ίδια κατάσταση ισχύει σε όλα τα Ιόνια νησιά.

Οι αλλαγές αυτές είναι απόλυτα συμβατές με τις μνημονιακές δεσμεύσεις και υπογραφές της κυβέρνησης για νέα αύξηση του μέσου όρου των μαθητών ανά τμήμα, τις καταργήσεις / συγχωνεύσεις σχολείων, τις απολύσεις αναπληρωτών και την κινητικότητα των μονίμων αλλά και την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών δομών με βάση τα εν λόγω κριτήρια (βλ. ΟΟΣΑ – ΕΕ). Στο άρθρο 246 του πολυνομοσχεδίου που ψηφίστηκε πρόσφατα, καθορίζονται τα κριτήρια συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων τα οποία  και με βάση τις επιπτώσεις από την αναμοριοδότηση, θα οδηγήσουν σε νέο γύρο μαζικών συγχωνεύσεων και κλείσιμο σχολείων, σε απομακρυσμένες περιοχές άλλα και στα αστικά κέντρα (θα συγχωνευτούν σχολεία που στεγάζονται στον ίδιο χώρο).  Είναι παραπάνω από σαφές ότι θα συγχωνευτούν η θα κλείσουν σχολικές μονάδες και στο νομό μας με πρώτες τις περιφερειακές τις συστεγαζόμενες αλλά και όσες δεν πληρούν διάφορα κριτήρια.

Με βάση τα παραπάνω σας καλούμε να πάρετε θέση στην παραπάνω μεθόδευση και να ζητήσετε από το Υπουργείο Παιδείας να μην προβεί σε καμιά αλλαγή στο καθεστώς των μορίων των σχολείων να μην καταργηθεί κανένα δυσπρόσιτο σχολείο στο νομό και να μην συγχωνευθεί καμιά σχολική μονάδα, αλλά αντίθετα να ενισχυθούν σε μέσα υποδομές και άλλα κίνητρα όλα τα σχολεία του νομού (ιδιαίτερα τα περιφερειακά, ειδικά και τεχνικά- επαγγελματικά ) ώστε να καλύψουν τις ήδη οξυμμένες ανάγκες μόρφωσης της νεολαίας του νομού.

 

Αργοστόλι  23/4/2018

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Εκπαίδευση
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»
Καταγγελία της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για την ανακοίνωση που έλαβαν εργαζόμενοι των ΚΕΔΑΣΥ για βραδεία προσέλευση και πρόωρη αποχώρηση κατά μία ώρα πριν τη λήξη...
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Ιδρύεται «Επώνυμη Έδρα Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές»
Ανακοινώθηκε η ίδρυση «Επώνυμης Έδρας Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές» στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Ιδρύεται «Επώνυμη Έδρα Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές»