Το νέο σύστημα ηλεκτρονικών εγγραφών των μαθητών και οι εγκύκλιοι εφαρμογής του –μια διαδικασία που ξεκίνησε πέρσι στα ΕΠΑΛ και επεκτάθηκε φέτος στα ΓΕΛ προβλέπει οριστικοποίηση του αριθμού όλων των τμημάτων κάθε σχολείου έως τις 15 Ιουλίου. (τμημάτων γενικής παιδείας, τμημάτων επιλογής, ομάδων προσανατολισμού και κατευθύνσεων στα ΓΕΛ, Τομέων και Ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ) Όσοι μαθητές εγγραφούν ή μετεγγραφούν το Σεπτέμβρη –που συνήθως είναι αρκετοί- και δεν υπάρχει το τμήμα που επιθυμούν ή δε χωράνε στα υπάρχοντα θα μετακινηθούν σε άλλο σχολείο με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης. Ειδικά στα ΕΠΑΛ το Υπουργείο υποχρεώνει τους μαθητές και τους γονείς τους να καταθέσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά εγγραφής στα σχολεία έως τις 9 Ιουλίου προκειμένου να είναι έγκυρη η αίτηση εγγραφής τους.
Την ίδια περίοδο το Υπουργείο Παιδείας βρίσκεται σε διαδικασία αλλαγής της μοριοδότησης δυσμενών συνθηκών των σχολείων με βασική κατεύθυνση, εκτός ελαχίστων περιπτώσεων, τη μείωση των μορίων τους. Η νέα μοριοδότηση του Υπουργείου επιφέρει την αλλαγή ζώνης σε εκατοντάδες γυμνάσια, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ ανά την επικράτεια, με συνέπεια να αυξάνει ο κατώτερος απαιτούμενος αριθμός μαθητών στα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ για τη δημιουργία κάθε είδους τμημάτων. Ήδη η κυβέρνηση έχει καταργήσει νομοθετικά τη λειτουργία τμημάτων που έχουν μικρότερο από έναν ορισμένο αριθμό μαθητών που προσδιορίζεται απ’ την ένταξη του κάθε σχολείου σε συγκεκριμένη ζώνη ανάλογα με τα μόρια δυσμενών συνθηκών του κάθε σχολείου.
Το υπουργείο παιδείας και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με τα παραπάνω μέτρα επιδιώκουν τη μεγαλύτερη δυνατή αύξηση των αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και την ταυτόχρονη μέγιστη δυνατή μείωση του αριθμού των τμημάτων σε κάθε σχολείο. Θέλουν να έχουν τον έλεγχο και να οδηγήσουν στην οριστική κατάργηση – συγχώνευση ολιγομελών, τμημάτων επιλογής, ομάδων προσανατολισμού και κατευθύνσεων στα ΓΕΛ και τμημάτων γενικής παιδείας, Τομέων και Ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ. Αυτή η συρρίκνωση του Δημόσιου σχολείου πλήττει περισσότερο ακόμη τα μορφωτικά δικαιώματα των πιο φτωχών και ευάλωτων παιδιών, υπονομεύοντας τις ήδη περιορισμένες δυνατότητες της εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής διαδικασίας. Δημιουργεί πολλά προβλήματα στη δυνατότητα επιλογής Εσπερινών Γενικών Λυκείων για τους μαθητές, καθώς και ανυπέρβλητα εμπόδια για την εγγραφή μεταναστών και προσφύγων σε όλα τα σχολεία της Λυκειακής βαθμίδας, ιδιαίτερα στα διαπολιτισμικά
Η ηλεκτρονική διάσταση όλων των παραπάνω δεν αποτελεί απλά έναν τεχνολογικό εκσυγχρονισμό του συστήματος εγγραφών. Η κυβέρνηση θέλει ταυτόχρονα να απομακρύνει τη δυνατότητα επίδρασης τους εκπαιδευτικού κινήματος και ανάσχεσης των σχεδίων της. Θέλει να αποφύγει τις ενοχλητικές κινητοποιήσεις μαθητών και γονιών που ξεδιπλώνονταν κάθε Σεπτέμβρη και Οκτώβρη και μαζί με τους εκπαιδευτικούς πετύχαιναν να κρατήσουν ανοικτά τα τμήματα και τις ειδικότητες, στα ΓΕΛ και στα ΕΠΑΛ και τα σχολεία όρθια.
Στο στόχαστρο της κυβέρνησης βρίσκονται και τα εργασιακά δικαιώματα μονίμων και αναπληρωτών. Το Υπουργείο Παιδείας, την ίδια στιγμή που επί οκτώ χρόνια συνεχίζει την πολιτική των μηδενικών διορισμών, επιχειρεί την ελαχιστοποίηση των φαινομενικών κενών και άρα την εξοικονόμηση εκπαιδευτικών, αυξάνοντας ταυτόχρονα τη μετακίνησή τους μεταξύ των σχολείων αφού αρκετές ειδικότητες δύσκολα θα συμπληρώνουν ωράριο σε ένα σχολείο. Τη πρόθεσή του να επιτείνει την ομηρία των εκπαιδευτικών, δείχνει η απαίτηση του υπουργείου μέσω εγκυκλίου να πραγματοποιηθούν οι τοποθετήσεις τους σε λειτουργικά κενά των σχολείων μέσα στο καλοκαίρι, μέχρι το τέλος Ιουλίου και με τα σχολεία κλειστά. Δηλαδή σε κενά και πλεονάσματα που θα έχουν προκύψει αμέσως μετά την απαράδεκτη οριστικοποίηση των τμημάτων των σχολείων στις 15 Ιουλίου. Ενώ θα εκκρεμούν για τον Αύγουστο οι νέες αποσπάσεις εκπαιδευτικών και για το Σεπτέμβριο οι μακροχρόνιες άδειες, διαδικασίες που εκ των πραγμάτων θα τροποποιήσουν τα κενά και τα πλεονάσματα των σχολείων.
Με όλα αυτά και το πλήθος νόμων και εγκυκλίων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, η κυβέρνηση ετοιμάζει το έδαφος για τη συνολική, αντιδραστική αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης. Αυτής που επιδιώκουν να μεταφέρει εντός του Λυκείου τον πανελλαδικό εξεταστικό κόφτη, στο όνομα της αναβάθμισης του απολυτηρίου του. Που θα είναι φτηνή, ταξική και υποβαθμισμένη και είτε οδηγεί σε πτυχία χωρίς δικαιώματα είτε σε τεχνική κατάρτιση και μαθητεία, και στα δυο θα κανοναρχεί η αγορά και τα συμφέροντα της ανταγωνιστικότητας και των κερδών του κεφαλαίου. Από τη σκοπιά αυτών των συμφερόντων η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, υπηρετώντας τις κατευθύνσεις της ΕΕ, του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ στα βήματα των προκατόχων της ΝΔ – ΠΑΣΟΚ, προετοιμάζει μια εκπαίδευση στα μέτρα της δήθεν μεταμνημονιακής ανάπτυξης, των αιματηρών πλεονασμάτων, και της συνακόλουθης καταβύθισης μισθών και συντάξεων, της κοινωνικής ελεημοσύνης από τα ψίχουλα που περισσεύουν από τις γεμάτες τσέπες των Τραπεζών, της μόνιμης επιτροπείας . Των υποχρεώσεων που μεταξύ επαίνων υπέγραψε στην 4η αξιολόγηση.
Απέναντι σε αυτή την κατάσταση, δεν πρέπει να τους κάνουμε τη χάρη, παραμένοντας δέσμιοι μιας οργισμένης, άσφαιρης απογοήτευσης. Το εκπαιδευτικό και το εργατικό κίνημα οφείλουν να βάλλουν φραγμό στα κυβερνητικά σχέδια. Η σιωπή και η αναμονή είναι συνενοχή.
Να παρθούν πίσω οι απαράδεκτοι εγκύκλιοι.
Ο αριθμός και η σύνθεση των τμημάτων να οριστικοποιηθεί με τη λήξη των εγγραφών και του μεγάλου όγκου των μετεγγραφών το Σεπτέμβρη. Καμία μετακίνηση μαθητών – εκπαιδευτικών.
Να λειτουργήσουν χωρίς περιορισμούς όλα τα ολιγομελή τμήματα επιλογής, ομάδων προσανατολισμού και κατευθύνσεων στα ΓΕΛ και τμημάτων γενικής παιδείας, Τομέων και Ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ.
Τα υπηρεσιακά συμβούλια (ΠΥΣΔΕ) να μην προχωρήσουν στις διαβλητές διαδικασίες που επιδιώκει το Υπουργείο Παιδείας. Οι τοποθετήσεις εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά πρέπει να πραγματοποιηθούν τον Σεπτέμβρη με την οριστικοποίηση των τμημάτων των σχολείων και με την ολοκλήρωση των εγγραφών και του μεγάλου όγκου των μετεγγραφών.
Καλούμε τους αιρετούς να μην συναινέσουν, να καταψηφίσουν και να καταγγείλουν αυτές τις διαδικασίες.
Διεκδικούμε:
Τμήματα που δεν θα ξεπερνούν τους 20 μαθητές για τη γενική παιδεία, τους 15 για τις κατευθύνσεις και τους 10 για τα εργαστήρια.
Δικαίωμα σε κάθε μαθητή να φοιτά στο σχολείο της γειτονιάς τους.
Μόνιμους, μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, αξιοπρεπείς μισθούς και συνθήκες για όλους.
Αύξηση των δαπανών για την παιδεία και ενίσχυση της υποδομής όλων των σχολείων.
Ενιαίο, δωδεκάχρονο, δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά.
Οι ΕΛΜΕ να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους για την ενημέρωση και κινητοποίηση των συναδέλφων με παραστάσεις - συγκεντρώσεις στις ΔΙΔΕ.
Καλούμε το ΔΣ της ΟΛΜΕ να αφήσει τα παιχνίδια του κυβερνητικού εταιρισμού και να αναλάβει τις ευθύνες του. Για την απόσυρση των απαράδεκτων μέτρων και το συντονισμό, το Σεπτέμβρη των ΕΛΜΕ ενάντια στην αντεργατική πολιτική της κυβέρνησης, με Γ.Σ. και Γ. Σ. Προέδρων .
Οι Παρεμβάσεις έτσι ή αλλιώς, και τώρα και το Σεπτέμβρη θα βρεθούν στην πρώτη γραμμή αυτής της διεκδίκησης και θα βάλλουν πλάτη στην οργάνωση ενός συνολικού, αποφασιστικού αγώνα για την ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης – ΕΕ – κεφαλαίου στην εκπαίδευση και την κοινωνία.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη