Thumbnail
Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

Οι συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν με αίτημα του Δ.Σ. της ΔΟΕ ενόψει της νέας χρονιάς και μπήκαν στη συζήτηση όλα τα ζητήματα που απασχολούν τη δημόσια εκπαίδευση.

Οι συναντήσεις επιβεβαίωσαν ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, πιστή στην πολιτική των προκατόχων της ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και στις κατευθύνσεις ΕΕ-ΟΟΣΑ καθώς και στις επιταγές του ΣΕΒ, θα ακολουθήσει την ίδια αντιλαϊκή κι αντιεκπαιδευτική ρότα, που γνωρίσαμε τα προηγούμενα χρόνια, με μνημόνια ή χωρίς, που αφήνει "αποκαϊδια" στη ζωή, στη μόρφωση και τα δικαιώματά μας! Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα τους κάνουμε σαφές ότι θα μας βρουν απέναντί τους!

Με βάση τα θέματα που συζητήθηκαν στις συναντήσεις, οι απαντήσεις ήταν αποκαλυπτικές:

1. Για τους πυρόπληκτους: Χωρίς ίχνος αυτοκριτικής για την τραγωδία και την κατάσταση που δημιουργήθηκε στις πυρόπληκτες περιοχές, είπαν ότι θα εντάξουν τα σχολεία στα ΖΕΠ για να εξασφαλίσουν ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς για στήριξη των παιδιών, ενώ επιχειρούν να μεταστεγάσουν ή να επισκευάσουν το Ειδικό Δημοτικό Ραφήνας που καταστράφηκε.

2. Για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων: Επιμένοντας στην ίδια προσφυγική πολιτική, που τσακίζει λαούς και τα παιδιά τους, θέλησαν να παρουσιάσουν μια ειδυλλιακή εικόνα ότι τάχα όλα τα παιδιά εντάσσονται στην εκπαίδευση και υποστηρίζονται, όταν είναι γνωστό ότι χρόνια μετά το ξέσπασμα των μεγάλων προσφυγικών ροών, λόγω των ιμπεριαλιστικών πολέμων, των συνθηκών της ΕΕ και των συμφωνιών με την Τουρκία, χιλιάδες παιδιά μένουν έξω από αυτήν ή στοιβάζονται σε πολυπληθή τμήματα! Ισχυρίστηκαν ότι δημιούργησαν Τάξεις Υποδοχής (ΤΥ) παντού, για κάθε 8 παιδάκια (;), ακόμα και στην Α Αθήνας (;), όπου πέρυσι ως ΑΣΕ είχαμε βγάλει ανακοίνωση για την εκρηκτική κατάσταση που επικράτησε σε πολλά σχολεία με εκατοντάδες στοιβαγμένα και χωρίς υποστήριξη παιδιά και εκπαιδευτικούς να τρέχουν και να μη φτάνουν. Τελικά βέβαια, από τα 10.000 παιδιά σχολικής ηλικίας, ακόμα και με τα δικά τους νούμερα, τα 7.500 πήγαν πέρυσι στα σχολεία με κάποια υποστήριξη (ΔΥΕΠ ή ΤΥ), τα 500 μπήκαν χωρίς καμία υποστήριξη και τα 2000 έμειναν απέξω γιατί δεν πήγαν (;) ή δεν είχαν εμβολιαστεί! Κατά τα άλλα για φέτος θα συνεχιστεί η ίδια εκπαιδευτική πολιτική στο ζήτημα αυτό, αλλά θα εντάξουν σ' αυτήν και Σάμο και Μόρια. Είπαν ότι θα δώσουν κάποια πρόσθετη χρηματοδότηση σε 45 Σχολικές Επιτροπές χωρίς να διευκρινίσουν το ποσό. Τέλος, ισχυρίστηκαν ότι στηρίζουν επιστημονικά και υλικά το εκπαιδευτικό έργο στις ΔΥΕΠ, όταν είναι γνωστές οι απαράδεκτες πολλές φορές συνθήκες μέσα στις οποίες οι συνάδελφοι δίνουν πραγματικά μάχη για τη μόρφωση των προσφυγόπουλων!

3. Για το πρόγραμμα του ΙΕΠ στα Νηπιαγωγεία της Θράκης: Ο Υπουργός ευχαριστημένος για τη συμφωνία του με την πλειοψηφία του Δ.Σ. της ΔΟΕ πέρυσι, είπε ότι θα προχωρήσει το πρόγραμμα με βάση τα συμφωνηθέντα και τις αποφάσεις της επιστημονικής επιτροπής, ενώ δε διευκρινίστηκε αν φέτος θα είναι και πάλι 6 ή θα γίνουν 12 τα Νηπιαγωγεία που θα εφαρμοστεί. 

4. Για την εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής: Η συνάντηση επιβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση δεν είναι διατεθειμένη να δημιουργήσει τώρα τους όρους και να προχωρήσει στην εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής πανελλαδικά σε όλους τους Δήμους, αλλά θα προωθήσει το τριετές της πρόγραμμα σταδιακής εφαρμογής! Ούτε έχει τη διάθεση να καταργήσει τις τριμερείς επιτροπές, που με τη βοήθεια όλων των άλλων παρατάξεων στο ΔΣ της ΔΟΕ τη βοηθάνε να παίζει πινγκ πονγκ με τους Δήμους (εγώ θέλω, οι Δήμαρχοι φταίνε και αντίστροφα). Στοχεύει από το 2019-20 να εισάγει άλλους 100 Δήμους με την ίδια διαδικασία πάντα και βλέπουμε, ενώ υποσχέθηκε ότι σε δυο μήνες (;) θα δώσει κάποια χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων στους Δήμους για στέγη για την Προσχολική χωρίς να λέει πόσα! Να θυμίσουμε ότι ο νόμος δεν προέβλεψε ούτε ένα ευρώ για την εφαρμογή της Δίχρονης και ούτε έναν διορισμό, γι' αυτό και οι 184 Δήμοι που μπήκαν στο πρόγραμμα και αντιπροσωπεύουν μόλις το 25% των παιδιών ήταν οι δήμοι που η ίδια η ζωή είχε λύσει το πρόβλημα!

5. Για το κτηριακό: Ο Υπουργός Παιδείας επιχείρησε να τα φορτώσει στους Δήμους για την κακή κατάσταση της σχολικής στέγης, οι οποίοι βέβαια έχουν τη δική τους ευθύνη, αλλά δε μπορεί να μιλάμε σοβαρά για βελτίωση της σχολικής στέγης, όταν η κυβέρνηση, μέσω του προγράμματος ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ, έδωσε μόλις 35 εκατομμύρια για τα σχολικά κτήρια! Είναι δε ντροπή το 2018 να υπάρχει ακόμα βάρδια σε σχολεία της Αττικής, της Θεσ/νίκης, της Κω κι αλλού!

6. Για τους μόνιμους διορισμούς: Ίδια επαναλαμβανόμενη ιστορία! Επανέλαβε ότι θα τους ανακοινώσει τον Οκτώβρη (ή και στη ...ΔΕΘ) και ότι θα ξεκινήσουν το 2019-20 (;) και θέλοντας να καταστήσει συμμέτοχο και συνένοχο το κίνημα κάλεσε τη ΔΟΕ (και την ΟΛΜΕ) να δώσει πρόταση, "ακόμα και ανεπίσημα"(;;) "όχι μόνο με αρχές αλλά και με το σύστημα διορισμών που προτείνει"! Επικαλέστηκε δυσκολίες που απορρέουν από τους όρους που βάζουν οι αποφάσεις του ΣΤΕ, δεν απέκλεισε τον γραπτό διαγωνισμό και ανέφερε ότι "η προϋπηρεσία θα είναι βασικό κριτήριο και τα επιστημονικά προσόντα θα συνεκτιμηθούν αλλά υπάρχει και κοινωνικό ζήτημα με τα νέα παιδιά". Ενημέρωσε ότι φέτος έγιναν 123.000 αιτήσεις για αναπληρωτές-ωρομίσθιους και ότι το Υπουργείο έχει καταγράψει 35.000 εκπαιδευτικούς, που έχουν διαχρονικά έστω και 1 χρόνο προϋπηρεσία. Τελικά αρνήθηκε επίμονα να δεσμευτεί για αριθμό διορισμών και φυσικά επικαλέστηκε τις γνωστές δυσκολίες από τη δημοσιονομική "συγκυρία"!

Συνάδελφοι, μακριά από όλους τους εκπαιδευτικούς κάθε συντεχνιακή λογική και αλληλοφάγωμα! Απαιτούμε μόνιμους διορισμούς όλων όσων έχουν δουλέψει στην εκπαίδευση τώρα!

7. Για την αξιολόγηση: Να το πούμε καθαρά ότι ο Υπουργός Παιδείας, πατώντας πάνω στην ανοιχτή ή καλυμμένη συμφωνία των παρατάξεων της πλειοψηφίας του Δ.Σ. της ΔΟΕ στο ζήτημα της λεγόμενης αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας (που θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών) και πετώντας ψίχουλα (π.χ. να μην έχει το Σχολικό Συμβούλιο ρόλο, είπε) κάλεσε το Δ.Σ. της ΔΟΕ (την πλειοψηφία αυτή) να συνδιαμορφώσει μαζί του την Υπουργική Απόφαση (ΥΑ) για τους δείκτες και τις φόρμες!

Η αξιολόγηση (και αυτή που προβλέπει ο ν. 4547/2018) δεν πρέπει και δε θα περάσει! Οι εκπαιδευτικοί, οι Σύλλογοι Διδασκόντων και οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών, με τη συμμετοχή τους σε Απεργία-Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα, θα την ακυρώσουμε στην πράξη, όπως κάναμε και τόσες άλλες φορές τα τελευταία χρόνια!

8. Για τα δικαιώματα των αναπληρωτών: Ισχυρίστηκε για πολλοστή φορά ότι για τις άδειες ασθενειών και τις άδειες εγκυμοσύνης, δε μπορεί να κάνει κάτι, γιατί καθορίζονται ως το 2021 από τη σύμβαση του παρόντος προγράμματος ΕΣΠΑ με το οποίο γίνεται η συντριπτική πλειοψηφία των προσλήψεων των αναπληρωτών. Κι ενώ είπε αυτά, ταυτόχρονα ισχυρίστηκε ότι θα εξασφαλίσει την παρουσία της αναπληρώτριας στο ΔΣ της ΔΟΕ χωρίς να πει πώς θα της εξασφαλιστεί η θέση της στον πίνακα! Τη στέγαση των αναπληρωτών τη μετέθεσε και πάλι στους Δήμους με βάση το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο και από "ίδιους πόρους", ενώ πρότεινε να γίνει πάλι συνάντηση στο Υπ. Εσωτερικών για το θέμα!

9. Για τις προσλήψεις των αναπληρωτών: Ο Υπουργός είπε ότι τόσο ο αριθμός όσο και ο χρόνος προσλήψεων ότι θα κινηθούν στα περυσινά επίπεδα, ενώ διευκρινίστηκε ότι "δεν αναμένεται να βελτιωθεί η κατάσταση στην παράλληλη στήριξη", άρα θα συνεχιστεί το αίσχος ένας εκπαιδευτικός να πηγαίνει ως και 5 παιδιά και σε ως και 5 σχολεία!

10. Για την επιμόρφωση: Ο Υπουργός είπε ότι θα ανακοινώσει ως τέλος του μήνα πρόγραμμα/ματα επιμόρφωσης μέσω ΕΣΠΑ, χωρίς να διευκρινίσει τους όρους που θα γίνονται!

11. Για την αναμοριοδότηση: Ενώ ο Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας ζήτησε να τα βρουν ΔΟΕ και ΟΛΜΕ και να στείλουν απάντηση, γραπτή ή προφορική, ο Υπουργός είπε ότι ως τέλος Αυγούστου θα προχωρήσουμε στην ΥΑ που θα καθορίζει τη νέα μοριοδότηση των σχολείων.

12. Για τη νομοθετική διάταξη που πέρασε για τις υπηρεσιακές μεταβολές των συζύγων στρατιωτικών αλλά και γενικότερα: Είπε ότι η διάταξη αφορά 16 περιπτώσεις, ότι ναι μεν πρέπει να λυθεί το πρόβλημα των υπηρεσιακών μεταβολών, ώστε να δούμε και τα χιλιομετρικά όρια μέσα στα οποία πρέπει να εργάζεται κάθε εκπαιδευτικός αλλά χωρίς στοιχεία που να αποτυπώνουν τη σημερινή κατάσταση δε μπορεί να το λύσει η κυβέρνηση το ζήτημα και κάλεσε τη ΔΟΕ να του δώσει στοιχεία!

13. Για να μπει ξανά υπεύθυνος ολοήμερου και ως δεύτερος υποδιευθυντής: Απάντησε ότι το πρόβλημα είναι δημοσιονομικό!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

δεν είχαμε καμία αυταπάτη ότι μια τέτοια συνάντηση μπορεί να προωθήσει λύσεις στα μεγάλα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης που να είναι προς όφελος των λαϊκών οικογενειών. Η κυβέρνηση αυτή υπηρετεί τις ανάγκες του κεφαλαίου και όχι των εργαζομένων. Απάντησή μας η οργάνωση και πάλη μέσα από τους ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ μας για τη μόρφωση και τη ζωή μας!                             

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

dieuthintes_1.jpg
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
Πειθαρχικά αντί για μονιμοποιήσεις στη Δυτική Αττική - Καταγγελίες για αυταρχικές πρακτικές
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Σχολική αίθουσα
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»
Καταγγελία για τους χειρισμούς του ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας - Αυθαίρετες ενέργειες και παράβαση διαδικασιών
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»