Στη Διεύθυνση ΠΕ Πειραιά προσλήφθηκαν 655 αναπληρωτές όλων των ειδικοτήτων, πολύ περισσότεροι από κάθε χρονιά. Ο αριθμός αυτός σε καμία περίπτωση δεν είναι λόγος για πανηγυρισμούς, αντίθετα αναδεικνύει ότι οι αναπληρωτές πια δεν καλύπτουν λειτουργικά κενά, αλλά πάγιες ανάγκες. Ο κόσμος της ελαστικής εργασίας είναι, μετά από δέκα χρόνια έλλειψης διορισμών, ένα μεγάλο κομμάτι της εκπαίδευσης και το αίτημα για μαζικούς μόνιμους διορισμούς πιο επίκαιρο από ποτέ!
Η αδυναμία κι αυτής της κυβέρνησης να δώσει απάντηση στο πρόβλημα της κάλυψης των κενών, χωρίς μαζικούς μόνιμους διορισμούς, φαίνεται ξεκάθαρα και στον αντίστοιχο πίνακα των κενών (συνολικά για όλη τη Διεύθυνση) αυτή τη στιγμή:
Δάσκαλοι (ΠΕ 70) | 11 |
Νηπιαγωγοί (ΠΕ 60) | 4 |
Εικαστικών (ΠΕ 08) | 7 |
Θεατρικής Αγωγής | 4 |
Γερμανικών (ΠΕ 07) | 3 |
Γαλλικών (ΠΕ 05) | 2 |
Εκπ/κοί για παράλληλη στήριξη | 250 |
Εκπ/κοί Ειδικής Αγωγής | 4 |
Τ.Υ-ΖΕΠ | 10 |
Φαίνεται ξεκάθαρα από την αρχή της χρονιάς ότι τα πράγματα ειδικά στην Παράλληλη Στήριξη και στη λειτουργία του Ολοήμερου Σχολείου δεν είναι ευοίωνα. ( Για αυτά τα δύο ζητήματα θα στείλουμε τις επόμενες μέρες και ξεχωριστές ανακοινώσεις).
Η ελλιπής στελέχωση του θεσμού της Παράλληλης Στήριξης για μια ακόμη χρονιά δημιουργεί τεράστια ζητήματα στους μαθητές, στους εκπαιδευτικούς, στους γονείς και στη λειτουργία των σχολείων. Οι ανάγκες σε Παράλληλη Στήριξη θα πρέπει να καλύπτονται όπως προβλέπουν οι σχετικές γνωματεύσεις για το κάθε παιδί που την έχει ανάγκη, με πλήρη κάλυψη όλων των ωρών που χρειάζεται το κάθε παιδί. Η Πολιτεία και το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να σέβονται το δικαίωμα όλων των παιδιών στη μόρφωση και να προστατεύουν τις αρχές της ισότητας και της κοινωνικής δικαιοσύνης.
Αλλά και το Ολοήμερο Σχολείο τα τελευταία χρόνια, με την Υπουργική Απόφαση Φίλη και το ΠΔ 79, νομοθετήματα που συνεχίζουν τη λογική των ΕΑΕΠ και με λειτουργία στη βάση των περισσευμάτων από τις πρωινές τάξεις, θεωρούμε ότι οδηγείται σε μεθοδική υπονόμευση της λειτουργίας του. Η περιορισμένη στελέχωση των ολοημέρων των Δημοτικών, οι συνεχείς μετακινήσεις των δασκάλων ειδικοτήτων από σχολείο σε σχολείο για την κάλυψη του ωραρίου τους και ο μη επαρκής αριθμός δασκάλων ΠΕ70 (1 ανά δύο τμήματα), ωθεί με μαθηματική ακρίβεια τους γονείς σε κέντρα μελέτης και αποδομεί τη δημόσια και δωρεάν παιδεία. Με αυτό τον τρόπο και ο αντισταθμιστικός του ρόλος ακυρώνεται ,αλλά κυρίως αναιρείται η δυνατότητα καλλιέργειας μιας ουσιασιαστικής παιδαγωγικής σχέσης μεταξύ μαθητή και εκπαιδευτικού.
Κλείνοντας, θέλουμε να καταγγείλουμε απερίφραστα την ακατανόητη - και στην ουσία παράνομη, μιας και δεν λαμβάνει υπόψη το συγκοινωνιακό κάλυμμα κατά τον καθορισμό των περιοχών μετάθεσης- απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να μην επανακαθορίσει τη Σαλαμίνα ως Β΄ Μεταθετική Περιοχή. Η συγκεκριμένη επιλογή, πέρα από το ότι αγνοεί ένα ομόφωνο αίτημα του εκπαιδευτικού κόσμου, του ΠΥΣΠΕ Πειραιά και της ΔΟΕ, ταλαιπωρεί τους συναδέλφους αναπληρωτές, που πολλές φορές αισθάνονται αδικημένοι, αλλά δημιουργεί και προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων και νηπιαγωγείων του νησιού.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη