Με αφορμή κείμενο της Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ (ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ) “ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ” με Θέμα: «Να λειτουργήσουν όλα τα τμήματα στην β’ ξένη γλώσσα – Όχι στους αόρατους μαθητές», γνωστοποιούμε τα εξής σχετικά με τα παρακάτω καταγγελλόμενα:
- «..η Διοίκηση…μη επιτρέποντας τη δημιουργία δεύτερου τμήματος όταν οι μαθητές φτάνουν τους 40…»
Στο σύνολο των 150 σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας κανένα τμήμα γενικής, κατεύθυνσης ή Β’ ξένης γλώσσας δεν έχει πάνω από 25 μαθητές ανά τμήμα. Εξαίρεση αποτελούν 3 σχολικές μονάδες με τμήματα έως και 29 μαθητές, οι οποίες ωστόσο βρίσκονται στην διαδικασία εξομάλυνσης του προβλήματος και της ισόρροπης κατανομής. Πουθενά δεν υπάρχει τμήμα των 40 μαθητών. Αντίθετα, βρισκόμαστε σε γόνιμο έδαφος, καθώς ο φετινός μέσος όρος των 22,2 % μαθητών ανά τμήμα είναι μικρότερος από τον προηγούμενο χρόνο που ήταν στο 23%. Η σταθεροποίηση των τμημάτων και των μαθητών σε αυτά υλοποιήθηκε άμεσα λόγω της προσεκτικής προετοιμασίας, που είχε προηγηθεί τους τελευταίους μήνες. Επιπλέον οι εκπαιδευτικοί τοποθετήθηκαν στα σχολεία από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, τόσο οι μόνιμοι όσο και οι αναπληρωτές. Οι Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί με ίσες δυνατότητες επιλογών, όπως και οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί, τη φετινή χρονιά μπορούν να επιλέγουν μαθήματα, ωράριο, καθήκοντα, τμήματα κ.τ.λ. και όχι ό,τι προκύψει ή ό,τι έχει ξεμείνει. Με παιδιά λιγότερο αγχωμένα και περισσότερο χαρούμενα γιατί πάνε σε ένα σχολείο της γειτονιάς τους με φίλους και γνωστούς από την προηγούμενη τάξη και όχι ταλαιπωρημένα και θυμωμένα επειδή πηγαίνουν σε ένα άγνωστο σχολείο μακριά από το σπίτι τους μόνο και μόνο για να εξυπηρετηθούν συμφέροντα μερικών τοπικών παραγόντων, διευθυντών, εκπαιδευτικών και γονέων εις βάρος των παιδιών, των μαθητών, και των αυριανών πολιτών με άμεση συνέπεια τη πρόωρη μύηση του μαθητή στην εξαπάτηση, την αδικία και το φόβο.
- «..η Διοίκηση…διαλέγοντας μαθητές με κλήρωση, υποχρεωτική αλλαγή γλώσσας κ.ά.»
Η σημερινή Διεύθυνση, και όχι Διοίκηση, δεν εμπιστεύεται την τύχη με εργαλείο της την κλήρωση. Προωθούμε και ενισχύουμε νέα σημεία στήριξης και αναφοράς. Μαθητές με αυτογνωσία και αυτοαναφορά. Μαθητές που δεν τους φταίει η μοίρα και η ζωή τους, που δεν αφήνονται στο πεπρωμένο, αλλά που διεκδικούν, που δημιουργούν και που οραματίζονται. Η Διεύθυνση δεν ώθησε βίαια κανέναν σε κλήρωση. Ούτε παρότρυνε κάποιες διευθύνσεις σχολικών μονάδων προς αυτόν τον τρόπο επιλογής. Αντίθετα, λειτούργησε αποτρεπτικά σε τέτοιου τύπου τακτικές. Ούτε υποχρέωσε κάποιον σε κάποια αλλαγή. Έπραττε, πράττει και θα πράττει σε συνθήκες δημοκρατίας, πιστεύοντας στις δυνατότητες και στις αξίες. Όλες οι μεταβολές που έγιναν τα τελευταία 2 χρόνια στο Περιστέρι όπως μεταστεγάσεις μη βιώσιμων σχολικών μονάδων και δημιουργία νέων σχολικών μονάδων,** έγιναν με τη σύμφωνη γνώμη όλων των εμπλεκόμενων, μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων και διεύθυνσης της κάθε σχολικής μονάδας, με Πρακτικά, με υπευθυνότητα και σεβασμό, με ελεύθερη έκφραση της γνώμης που είναι στοιχείο ομαλής εξέλιξης και ψυχικής ισορροπίας.
**(Ίδρυση και λειτουργία Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Περιστερίου, ίδρυση και λειτουργία Καλλιτεχνικού Γυμνασίου-Λυκείου Περιστερίου με δημιουργία 39 νέων οργανικών θέσεων, μεταστέγαση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας σε νεότερο και λειτουργικότερο κτίριο στο Δήμο Περιστερίου, όπως και μεταστέγαση του ΣΔΕ Περιστερίου, καθώς και του 13ου ΓΕΛ Περιστερίου, του 1ου ΕΠΑΛ Περιστερίου και του 4ου Ε.Κ. Περιστερίου, λειτουργία τμημάτων μαθητείας καθώς και μεταστέγαση του Δ.Ι.Ε.Κ. Περιστερίου σε νέο κτίριο και τέλος ίδρυση τμημάτων ΔΥΕΠ και τάξεων υποδοχής σε αρκετές σχολικές μονάδες του Δήμου Περιστερίου). Δεν αναφέρονται θετικές αλλαγές και στους άλλους δήμους διότι δεν είναι του παρόντος.
Η Διεύθυνση δεν εξαφανίζει μαθητές αλλά αναζητά τους μαθητές!!! Αυτό είναι το πιο δύσκολο έργο της. Δεν γνωρίζει με ακρίβεια τον αριθμό των μαθητών της!!! Είναι μια κινούμενη άμμος. Μέχρι πρότινος ανάλογα με τα συμφέροντα. Συμφέροντα που είχαν σχέση με τον αριθμό των τμημάτων, με την εξαφάνιση των μαθητών από τα σχολεία και την «επανεμφάνισή» τους μετά από πολλά χρόνια, με τους «ισόβιους» μαθητές, με την παραπαιδεία παρούσα και την ανισότητα επικρατούσα. Σχολικές μονάδες που τίμια και ειλικρινά κατέγραφαν τον ακριβή αριθμό των μαθητών και ως εκ τούτου τον ακριβή αριθμό κενών και πλεονασμάτων αδικούντο σε σχέση με μερικές σχολικές μονάδες που μέχρι και πρότινος με ψευδή στοιχεία αλλοίωναν ή παραποιούσαν στοιχεία με σκοπό την ευνοϊκή τους μεταχείριση. Οι περισσότεροι γνώριζαν, αλλά αυτοί που μπορούσαν να αλλάξουν αυτή την τραγική εικόνα σιωπούσαν. Αυτό πήρε ένα Τέλος! Το ψέμα φέρνει αδικία. Η Διεύθυνση ισότιμα συνεργάζεται με όλες τις σχολικές μονάδες, με όλους τους Διευθυντές και Διευθύντριες, με όλους τους εκπαιδευτικούς και με όλους τους μαθητές, έχοντας ως βασική προϋπόθεση συνεργασίας τη διαφάνεια, το καθαρό πεδίο. Ο τίτλος του θέματος της καταγγελίας της Α’ ΕΛΜΕ: ‘’όχι στους αόρατους μαθητές’’ είναι σύμφωνος με την βασική επιδίωξη της Διεύθυνσής μας. Στόχος της Διεύθυνσης είναι η καταγραφή με ακρίβεια του αριθμού των μαθητών κάθε τύπου σχολείου ώστε να κάνει μία ορθή, σαφή και σοφή αποτύπωση και κατανομή ανά σχολική μονάδα με κύριο εργαλείο το χωροταξικό. Σύνθημα της Διεύθυνσης είναι η ίση αντιμετώπιση όλων των μαθητών χωρίς διακρίσεις. Παιδεία με φροντίδα και Αγάπη. Με σεβασμό στον οποιοδήποτε από οπουδήποτε. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι στην παιδική ψυχή κατοικεί ακόμα η ειρήνη, η αλήθεια και η χαρά, αυτά είναι που θέλουμε να διασώσουμε. Στην κατεύθυνση αυτή βρίσκεται και το έργο της Διεύθυνσης, όπως η ίδρυση και λειτουργία Διαπολιτισμικού σχολείου, η λειτουργία ειδικού επαγγελματικού Γυμνασίου - Λυκείου Ιλίου, καθώς και η λειτουργία του ειδικού Γυμνασίου - Λυκείου Περιστερίου με σύνολο 52 νέων οργανικών θέσεων εξυπηρετώντας παράλληλα και αιτήματα πολλών καταπονημένων γονέων και μαθητών για εκπαίδευση.
- «Με διάφορα ταχυδακτυλουργικά κόλπα, η Διοίκηση προσπαθεί…»
Ψηλά στο οργανόγραμμα της κάθε Διεύθυνσης βρίσκεται το Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Δ.Ε.) όπου πέρα από τα 3 τακτικά μέλη, που είναι 2 Διευθυντές σχολικών μονάδων και τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, συμμετέχουν και 2 αιρετοί εκλεγμένοι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών. Στο συγκεκριμένο ΠΥΣΔΕ Γ΄ Αθήνας συμμετέχουν εδώ και αρκετά χρόνια σαν αιρετοί εκπρόσωποι και οι 2 εμπνευστές, δημιουργοί και υπογράφοντες το κείμενο της ΕΛΜΕ. Οι αιρετοί συμμετέχουν ενεργά στη Διεύθυνση, παρακολουθώντας τις διαδικασίες λήψης απόφασης , συν-αποφασίζουν με τα λοιπά τακτικά μέλη με ίσο δικαίωμα ψήφου. Οφείλουν λοιπόν να διασφαλίζουν τη διαφάνεια, την εγκυρότητα και την αξιοπιστία στη λειτουργία του συμβουλίου. Τούτο βασίζεται σε αυστηρά σημεία αναφοράς, που είναι η κείμενη νομοθεσία. Ό,τι ξέρει ο Πρόεδρος του συμβουλίου το γνωρίζει κάθε μέλος και το αντίστροφο. Αν γνωρίζουν οι αιρετοί τα διάφορα ταχυδακτυλουργικά κόλπα της διοίκησης που εν μέρει διοικούν οφείλουν να τα πουν. Δεν έχουμε την πολυτέλεια του χρόνου ώστε να κυνηγάμε ψέματα, προτιμούμε να κυνηγάμε το ωραίο, γιατί τίποτε δεν είναι αληθινά ωραίο, εκτός από την αλήθεια. Να εμφανίσουν λοιπόν τα κόλπα με σαφήνεια, με στοιχεία, με πρόσωπα. Αυτή είναι και η πρόκληση της ακεραιότητάς τους: Να επανέλθουν άμεσα με καθαρά και αληθινά στοιχεία. Στοιχεία σκόπιμα αλλοιωμένα (40 μαθητές, 8 σχολεία συναδέλφισσας κ.λπ.) δείχνουν πρόθεση εξαπάτησης προς ίδιον όφελος.
Η Διεύθυνση δεν έχει ανάγκη την εξαπάτηση και τα ταχυδακτυλουργικά κόλπα. Η Διεύθυνση ακολουθεί την Αλήθεια, τη Δικαιοσύνη και την Ισότητα, χωρίς μάσκες και κόλπα, χωρίς να υποκύπτει στις πιέσεις και στα χαρτάκια που κυκλοφορούν κάτω από το τραπέζι για εξυπηρετήσεις «γνωστών», πετώντας στον Καιάδα τους «μη γνωστούς». Χαρτάκια χωρίς ηθική, γεμάτα αδικία, ιδιοτέλεια και ψεύδος. Όμοια και το παρόν «χαρτάκι- καταγγελία» της ΕΛΜΕ που δημιουργήθηκε για την αλίευση ψήφων, τον φθηνό και ανόητο εντυπωσιασμό.
Πλέον χρειάζεται να επανατοποθετηθούμε ως προς τον τρόπο της ύπαρξης μας αλλά και της συνύπαρξής μας. Περιοχές που καλλιεργούνται τα ψεύδη είναι θανάσιμα επικίνδυνες. Μάρτυρας ο άνθρωπος του χθες ακόμα και του σήμερα. Μάρτυρας ακόμα και το εκπαιδευτικό μας σύστημα, που από την μία πλευρά προωθεί την παιδεία και από την άλλη βιώνει χαρτάκια, λίστες και μηχανισμούς παραπαιδείας. Ένα παιχνίδι υποκρισίας από το οποίο σίγουρα χαμένοι είναι τα παιδιά μας, οι μαθητές μας. Η Διεύθυνση καταστρέφει αυτούς τους μηχανισμούς και καταγγέλλει πειθαρχικά τους εμπλεκόμενους. Χρειάζεται να κατανοήσουμε ότι ενδέχεται να χάσουμε το στοίχημα της παιδείας από τις ίδιες μας τις πράξεις και ότι είμαστε κυρίως Μαθητές και στη συνέχεια Δάσκαλοι. Η σκοπιμότητα είναι άγνοια και χάνουμε πάντα από αυτή. Από εμάς εξαρτάται… Έχουμε μια ευκαιρία ακόμα. Καλείται όλη η εκπαιδευτική κοινότητα να δημιουργήσει τρόπους ύπαρξης, που να βασίζονται στην Αλήθεια, την Δικαιοσύνη και τη χαρά. Με την Αλήθεια απελευθερωνόμαστε, δεν χρειάζεται να υπερασπίσουμε τη συνδικαλιστική μας θέση ούτε καμία διοικητική, ούτε καν τον εαυτό μας, και αν κάνουμε έντιμα το έργο μας είμαστε ελεύθεροι, απαλλαγμένοι από το φορτίο της απόδειξης αυτού που είμαστε. Αυτό καλούμαστε να μάθουμε στους μαθητές μας, ας κάνουμε το βήμα αυτό, αρκεί μόνο μια αρχή, με αρχές.
Από την Διεύθυνση της Γ’ Αθήνας
Αθανάσιος Αλεξόπουλος
Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη