Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι
Διάφορα σχολεία (Γυμνάσια και Λύκεια) υποδέχονται και φέτος προσφυγόπουλα, που διαμένουν πλέον σε διαμερίσματα σε περιοχές του Πειραιά και των γύρω Δήμων. Ταυτόχρονα, πολλά παιδιά θέλουν να φοιτήσουν και σε ΕΠΑΛ, μια και βρίσκονται σε κατάλληλη ηλικία, επιθυμούν να μάθουν κάποια τέχνη.
Επαναλαμβάνουμε την πάγια θέση της ΕΛΜΕ για ολοκληρωμένη και ισότιμη ένταξη των προσφυγόπουλων στο σχολείο. Εκφράζουμε για μια ακόμα φορά την αλληλεγγύη των εκπαιδευτικών του Πειραιά στα θύματα των ιμπεριαλιστικών πολέμων και επαναλαμβάνουμε το αυτονόητο: η Πολιτεία οφείλει να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αξιοπρεπή διαβίωση όλων των προσφύγων εντός του αστικού και κοινωνικού ιστού με όλα τα κοινωνικά δικαιώματα των κατοίκων της χώρας (υγεία, παιδεία κλπ...). Να διασφαλίσει τους καλύτερους όρους για την εκπαίδευση των παιδιών τους, όπως και όλων των άλλων παιδιών, και για τους αιτούντες άσυλο μέχρι να ικανοποιηθεί το αίτημα τους για μετεγκατάστασή τους στις χώρες τελικού προορισμού.
Χαιρετίζουμε τους εκατοντάδες συναδέλφους μας που καλωσόρισαν τα προσφυγόπουλα στα σχολεία, δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό καθημερινά, απομονώνοντας ξενοφοβικές-ρατσιστικές απόψεις.
Ωστόσο, σημειώνουμε ότι μέχρι στιγμής στον Πειραιά λειτουργούν μόνο δύο τμήματα υποδοχής (1 σε Γυμνάσιο και 1 σε ΓΕΛ).
Αυτό σημαίνει ότι μια σειρά μαθητών βρίσκονται σε σχολεία του Πειραιά, αλλά αδυνατούν να ενταχθούν ομαλά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν μιλούν την ελληνική γλώσσα, σε πολλές περιπτώσεις ούτε Αγγλικά. Το να βρίσκονται σε μία τάξη, αλλά να αδυνατούν να παρακολουθήσουν στοιχειωδώς το μάθημα, όχι μόνο δεν αποτελεί μέριμνα για την εκπαίδευση των προσφύγων, αλλά οδηγεί στην περιθωριοποίηση αυτών των μαθητών από τα υπόλοιπα παιδιά και στην εγκατάλειψη του σχολείου! Αυτό έγινε π.χ. σε μεγάλο ΕΠΑΛ του Πειραιά, όπου 20 περσινοί μαθητές διέκοψαν φέτος τη φοίτησή τους, αφού δεν καταλάβαιναν τίποτα (παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των εκπαιδευτικών). Αντίστοιχες περιπτώσεις υπάρχουν και σε Γυμνάσια-Λύκεια.
Απαιτούμε την ίδρυση τμημάτων υποδοχής και την στελέχωσή τους με την πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών. Απαιτούμε τη διδασκαλία και της μητρικής γλώσσας των παιδιών, αλλά και μίας ξένης γλώσσας. Η διδασκαλία της μητρικής γλώσσας είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη του μαθητή, την καλλιέργεια της σκέψης του, τη γνωριμία με την πατρίδα του, αλλά και την εκμάθηση άλλων γλωσσών.
Το βασικό σήμερα είναι να ικανοποιηθεί το αίτημα για οργανωμένη και ασφαλή μετακίνηση των προσφύγων στις χώρες τελικού προορισμού τους, η γρήγορη αναγνώριση της προσφυγικής ιδιότητας και δημιουργία αξιοπρεπών χώρων προσωρινής διαμονής. Να σταματήσει η κυβέρνηση να τους κρατά εγκλωβισμένους στα νησιά του Αιγαίου, με βάση τις απαράδεκτες οδηγίες που υπέγραψε από κοινού με την Ε.Ε. και την Τουρκία.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη