Thumbnail
Ανακοίνωση

Ο ΣΑΤΕΑ με αφορμή την έκδοση της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας επί της προσφυγής του Συλλόγου κατά της Υπουργικής Απόφασης του τρόπου πρόσληψης αναπληρωτών στην ΕΑΕ δηλώνει ότι σέβεται τη δικαστική κρίση, έστω κι αν δεν συμπίπτει με τις πάγιες θέσεις του.Στο πλαίσιο του αναφαίρετου δικαιώματός μας περί κριτικής των δικαστικών αποφάσεων, δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε ότι το ΣτΕ βασίστηκε ως επί το πλείστον στην ίδια την αιτιολογική έκθεση του επίμαχου νόμου (4415/2016,άρθρο 48) για να δικαιολογήσει τη συνταγματικότητα της ρύθμισης. Με την προσφυγή μας τονίζαμε την πολλαπλή αντίθεση της νομοθετικής ρύθμισης σε συγκεκριμένες συνταγματικές και υπερνομοθετικές διατάξεις

Η προσφυγή του ΣΑΤΕΑ στο ΣτΕ αποσκοπούσε στην ακύρωση της Υ.Α. η οποία κινείται στο πνεύμα πρότερης νομοθεσίας (ν. 4186/2013) όπου γίνεται λόγος για τις “ιδιαίτερες συνθήκες στην ΕΑΕ”. Την περίοδο εκείνη είχαμε εκφράσει την αντίθεσή μας για την ευχέρεια που έδινε η νομοθετική αυτή ρύθμιση στον εκάστοτε υπουργό Παιδείας να διαμορφώνει το κανονιστικό πλαίσιο προσλήψεων με βάση τις επικρατούσες συνθήκες. Η επιχειρηματολογία της αίτησης ακυρώσεως (παρατίθεται στο τέλος) της Υ.Α. είχε ως βάση τιςσυνταγματικές αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας, οι οποίες κρίνουμε πως δεν εφαρμόστηκαν ουσιαστικά ποτέ για τους αποφοίτους των δύο δημόσιων πανεπιστημιακών τμημάτων Ειδικής Αγωγής. Ένα δεύτερο σκέλος επιχειρηματολογίας αφορούσε την παραβίαση του δικαιώματος προς εργασία, αφού με την προαναφερόμενη Υ.Α. περικόπτεται σημαντικά η πιθανότητα εργασιακής απασχόλησης των αποφοίτων των δύο τμημάτων που αποφοίτησαν πρόσφατα από αυτά. Επίσης, με την εν λόγω Υ.Α. παραβιάζεται η αρχή της χρηστής διοίκησης, καθώς η επιλεγόμενη μοριοδότηση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών δεν εξυπηρετεί την ικανοποίηση των ποιοτικών αναγκών της ΕΑΕ. Τέλος, η Πολιτεία με τις νομοθετικές επιλογές της, συμπεριλαμβανομένης της Υ.Α., παραβιάζει την αρχή της κατ’ ουσίαν διάταξης νόμου στον τομέα της εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία, καθώς δεν διασφαλίζει την απρόσκοπτη πρόσβαση των μαθητών σε μια δωρεάν και ποιοτική εκπαίδευση. Η επιλογή της Πολιτείας να στελεχώνει την ΕΑΕ σχεδόν αποκλειστικά με αναπληρωτές και η απουσία κρατικών δομών για την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ (με παράλληλη πρόβλεψη της στελέχωσης της ΕΑΕ ακόμη και με προσωπικό χωρίς σπουδές σε αυτή) παραβιάζουν τις αρχές που θέτει η σύμβαση για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία μέσω του ν. 4074/2012.

Ως προς τη στελέχωση της ΕΑΕ έχουμε υιοθετήσει τις ακόλουθες πάγιες θέσεις:

Πίνακας όπου θα εντάσσονται αποκλειστικά οι πτυχιούχοι των κλάδων ΠΕ61/ΠΕ71.
Δημιουργία επικουρικού πίνακα με αναπληρωτές ΠΕ70 και ΠΕ60 οι οποίοι κατέχουν μεταπτυχιακό ή διδακτορικό σε ΕΑΕ.
Επαναλειτουργία δημόσιων δομών μετεκπαίδευσης(συμπεριλαμβανομένων των διδασκαλείων) και αύξηση του αριθμού εισαχθέντων στα δύο πανεπιστημιακά τμήματα ειδικής αγωγής.
Οι συνάδελφοι με αναπηρία να προηγούνται σε πρόσληψη και διορισμό με ποσοστό 20% ανά νομό.
Αξιοποίηση των συναδέλφων με προϋπηρεσία στην ΕΑΕ μετά τον μόνιμο διορισμό τους μέσω του βασικού τους πτυχίου στη γενική εκπαίδευση.
Να μην αναγνωρίζονται τα σεμινάρια ως προσόν ένταξης στους πίνακες ΕΑΕ.
Δημιουργία ενός συστήματος που δε θα αδικεί τόσο τους μετεκπαιδευμένους μόνιμους εκπαιδευτικούς όσο και τους πτυχιούχους των Τμημάτων Ειδικής Αγωγής ως προς την κατοχύρωση οργανικών θέσεων σε δομές ΕΑΕ..

Όλα δείχνουν πως η Υπουργική Απόφαση λειτούργησε ως δίοδος του ΥΠΠΕΘ για εφαρμογή του προσοντολογίου στην εκπαίδευση και η ακολουθούμενη σχετική απόφαση του ΣτΕ φαίνεται πως αποτελεί προάγγελο για τις ευρύτερα επερχόμενες αλλαγές που αναμένεται να ανακοινωθούν και στη Γενική Αγωγή.

Ο ΣΑΤΕΑ είναι επιστημονικός σύλλογος με ξεκάθαρες θέσεις, κοντά στο γονεϊκό κίνημα και στην προάσπιση των μορφωτικων δικαιωμάτων των μαθητών. Πιστοί στις αρχές μας θα συνεχίσουμε να αναδεικνύουμε τις αντιπαιδαγωγικες και λογιστικές λογικές που εφαρμόζονται επί πολλά έτη την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση τόσο στο επίπεδο της στελέχωσης όσο και στον παιδαγωγικό προγραμματισμό – οργάνωση της εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και θα διεκδικούμε μαζικούς διορισμούς με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες