Για τη διαδικασία τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά
Κοινή ανακοίνωση των Α ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής και ΕΛΜΕ Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής

Συνάδελφοι / ες,

Είναι πάγια τακτική των κυβερνήσεων όλων των τελευταίων χρόνων, να προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα κάλυψης των κενών των σχολικών μονάδων με την κατάργηση-συγχώνευση ολιγομελών τμημάτων την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα ακόμη και στους 30, πράγμα που οδηγεί αναπόφευκτα σε σύμπτυξη τμημάτων, με στόχο την εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού.

Απαιτούμε την άμεση έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων ΕΠΑΛ και ΓΕΛ που δεν έχουν εγκριθεί με τις μέχρι τώρα αποφάσεις. Οι εγγραφές των μαθητών να συνεχίσουν σε όλα τα τμήματα και όχι μόνο στα εγκεκριμένα

Δηλώνουμε ότι η απαίτηση του κλάδου για μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα στους 20, σύμφωνα με τις αποφάσεις του κλάδου, είναι και θα παραμείνει άμεσος στόχος διεκδίκησης. Παράλληλα απαιτούμε την άμεση κατάργηση του αντιεκπαιδευτικών αποφάσεων που καθορίζουν τα ολιγομελή τμήματα και έχουν προφανή στόχο το κλείσιμο και την συγχώνευσή τους.

Η διαδικασία κάλυψης των κενών από τις  αρχές  Σεπτεμβρίου γίνεται με ευθύνη του κάθε Υπηρεσιακού Συμβουλίου (ΠΥΣΔΕ), χωρίς την ύπαρξη σαφούς νομικού πλαισίου όπως τα ΠΔ50 και ΠΔ100 για τις οργανικές τοποθετήσεις που ανάγονται στις κατηγορίες μετάθεσης.

Τα ΔΣ των δύο ΕΛΜΕ απαιτούν για τις υπηρεσιακές μεταβολές του Σεπτεμβρίου  διαδικασίες αντίστοιχες με όσα προβλέπει το νομοθετικό πλαίσιο των μεταθέσεων, για να υπάρχει μια βάση αρχών και διαφάνειας.

Το εκπαιδευτικό κίνημα της περιοχής μας, συσπειρωμένο στις δύο ΕΛΜΕ, που δραστηριοποιούνται στην Δυτική Αττική, έχει πετύχει στο παρελθόν και απαιτούμε και φέτος, να ακολουθούνται απ’ το ΠΥΣΔΕ συγκεκριμένες διαδικασίες.

Α) Οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά την περίοδο του Σεπτεμβρίου να γίνονται σε δύο (2) φάσεις. Στις  αρχές  του μήνα πραγματοποιείται η Α΄ φάση και ακολουθεί η Β΄ φάση συμπλήρωσης των λειτουργικών κενών από το ΠΥΣΔΕ.

Β) Το ΠΥΣΔΕ, που είναι υπεύθυνο για την επεξεργασία των κενών, μετά από πρόταση των συλλόγων διδασκόντων των σχολείων, ανακοινώνει και δημοσιοποιεί τα κενά.

Γ) Το ΠΥΣΔΕ τοποθετεί τους εκπαιδευτικούς μετά από αίτησή τους με βάση τα μόρια (μετάθεσης κι απόσπασης)  και την υπηρεσιακή κατάσταση των συναδέλφων με την ακόλουθη σειρά.

  1. Λειτουργικά υπεράριθμοι
  2. Διάθεση ΠΥΣΔΕ
  3. Αποσπασμένοι εντός ΠΥΣΔΕ
  4. Αποσπασμένοι από άλλα ΠΥΣΔΕ
  5. Μεταταγμένοι (αν υπάρχουν)
  6. Αναπληρωτές

Οι εκπαιδευτικοί της κάθε κατηγορίας συγκρίνονται μεταξύ τους με βάση τα μόριά τους.

Οι διαθέσεις των εκπαιδευτικών πραγματοποιούνται για την κάλυψη μικρών κενών και σε καμία περίπτωση για κάλυψη ολόκληρων κενών που θα προκαλέσουν την κατάτμησή τους. Σε κάθε περίπτωση κάλυψη τέτοιου κενού με διάθεση δύο εκπαιδευτικών, σε ακραίες περιπτώσεις, μπορεί να πραγματοποιηθεί στο τέλος της  διαδικασίας των λειτουργικών τοποθετήσεων. Οι διαθέσεις πρέπει να γίνονται στο τέλος της διαδικασίας των λειτουργικών τοποθετήσεων, εκτός απ’ τις προφανείς περιπτώσεις, όπου «κουμπώνουν» καλύψεις ωραρίου σε κοντινά και όμορα σχολεία που μπορούν να πραγματοποιηθούν απ’ την αρχή της διαδικασίας για να διευκολυνθεί η ανακοίνωση των λειτουργικών κενών όπου μπορεί να ανακοινωθούν σαν «πακέτα» δύο κοντινών σχολείων.

Μετά τη Β΄ φάση, η συμπλήρωση ωραρίου των εκπαιδευτικών για την κάλυψη του ωραρίου τους με διάθεση σε άλλη σχολική μονάδα να γίνεται με βάση την εγγύτητα των σχολικών μονάδων. Αν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα και υπάρχουν περισσότεροι του ενός εκπαιδευτικοί που πρέπει να καλύψουν ωράριο, να ζητούνται δηλώσεις προτίμησης και η μετακίνηση να γίνεται με βάση τα μόρια του κάθε εκπαιδευτικού. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει εκδήλωση ενδιαφέροντος, θα μετακινείται ο εκπαιδευτικός με τα λιγότερα μόρια.

ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΦΑΣΕΙΣ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ Η ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΕΙΡΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΗΚΕ ΣΤΗΝ Α΄ ΦΑΣΗ

Επομένως, απαιτούμε και καλούμε το ΠΥΣΔΕ  να αποφασίσει ότι οι εκπαιδευτικοί, που θα τοποθετηθούν στην Α΄ φάση δεν θα χάσουν την έως τότε υπηρεσιακή τους κατάσταση και με αυτή θα  έχουν το δικαίωμα να διεκδικήσουν τα κενά της Β΄ φάσης που θα προκύψουν.

Αυτό επιβάλλεται να γίνει γιατί:

Α) Τα κενά που προκύπτουν στα σχολεία στην Α’ φάση  λειτουργικών τοποθετήσεων δεν μπορεί να είναι τα πραγματικά στο σύνολό τους γιατί τα τμήματα των Λυκείων και των ΕΠΑΛ δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί λόγω της κινητικότητας των εγγραφών των μαθητών και της διαδικασίας των εξετάσεων για τους μετεξεταστέους μαθητές.

Β) Υπάρχει πάντα η πιθανότητα (σύμφωνα με την πρακτική του ΥΠΕΠΘ των προηγούμενων ετών) να ανακοινωθούν νέες αποσπάσεις εκπαιδευτικών μετά τις 11 Σεπτεμβρίου.

Γ) Υπάρχει πάντα η πιθανότητα στην επεξεργασία των κενών της Α’ φάσης να προκύψουν λάθη, λόγω του μικρού χρόνου που έχουν τα σχολεία και το ΠΥΣΔΕ για τον ακριβή καθορισμό των εκπαιδευτικών αναγκών

Το αποτέλεσμα αυτών των εκκρεμοτήτων θα τροποποιήσει αφενός τα δηλωθέντα τμήματα μαθητών σε πολλά σχολεία και αφετέρου θα έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία νέων κενών ή πλεονασμάτων σε εκπαιδευτικό προσωπικό στις σχολικές μονάδες.

Η διαδικασία, που προτείνουμε, λειτουργεί για πολλά χρόνια στη Δυτική Αττική χάρη στους αγώνες των συναδέλφων και των ΕΛΜΕ της περιοχής μας και διασφαλίζει την διαφανή διαδικασία ανακοίνωσης των κενών των σχολικών μονάδων χωρίς τη δυνατότητα απόκρυψης με δόλο κενών στη Α΄ φάση με στόχο να ανακοινωθούν στη Β’.

Η εφαρμογή αυτής της διαδικασίας στις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά την περίοδο του Σεπτεμβρίου είναι για τον κλάδο θέσεις αρχών. Δεν μπορεί και δεν πρέπει η διαδικασία των τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά να εφαρμόζεται κατά το δοκούν σύμφωνα με τις μεμονωμένες ανάγκες κάποιων.

Τέλος, να υπάρχει μέριμνα, ώστε αν είναι δυνατόν σ΄ αυτές τις τόσο αντίξοες εργασιακές και οικονομικές συνθήκες, να μην αναγκάζονται οι συνάδελφοι να καλύπτουν κενά σε μεγάλες αποστάσεις.    

Τα ΔΣ των ΕΛΜΕ της Δυτικής Αττικής θα πραγματοποιήσουν παράσταση στο ΠΥΣΔΕ Δυτικής Αττικής την Παρασκευή 6/9/2019 στις 12:00 το μεσημέρι. Καλούνται οι συνάδελφοι να συμμετέχουν.

 

ΤΑ ΔΣ ΤΩΝ ΕΛΜΕ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες