Τα τελευταία χρόνια οι υπουργοί παιδείας πότε εξαγγέλλουν κάμποσες χιλιάδες διορισμούς και πότε τονίζουν ότι δεν θα γίνουν διορισμοί λόγω των οικονομικών συνθηκών. Για μια ακόμη σχολική χρονιά δεν έγιναν μόνιμοι διορισμοί και οι δαπάνες για την παιδεία παραμένουν ελάχιστες, ακολουθώντας πολιτικές λιτότητας. Τα κενά που υπάρχουν στα σχολεία, προσπαθούν να τα καλύψουν με πλασματικούς και αντιπαιδαγωγικούς τρόπους, κόβοντας ώρες από μαθήματα, κόβοντας τμήματα - κατευθύνσεις – τομείς, τα επίπεδα των αγγλικών και τα τμήματα της β ξενης γλώσσας, περικόπτοντας τις ώρες για τα εργαστήρια, δίνοντας δεύτερες και τρίτες αναθέσεις μαθημάτων κοκ. Η πραγματικότητα όμως είναι ότι τα προβλήματα που υπάρχουν στην παιδεία παραμένουν τεράστια και οι συνθήκες εργασίας για τους εκπαιδευτικούς συνεχώς χειροτερεύουν. Σε αυτό συμβάλλουν και οι νέοι αντιασφαλιστικοί νόμοι με τις μειώσεις συντάξεων και τις αυξήσεις των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης που έχουν ως συνέπεια την ελαχιστοποίηση του αριθμού των συνταξιοδοτήσεων.
Συνέπεια των μηδενικών διορισμών και των ελάχιστων συνταξιοδοτήσεων είναι οι ελάχιστες μεταθέσεις. Οι εκπαιδευτικοί -μόνιμοι και αναπληρωτές- που έχουν κρατήσει όρθια τα σχολεία με τη δική τους προσπάθεια και τους δικούς τους αγώνες, αντιμετωπίζονται σαν βαλίτσες που πρέπει να μετακινηθούν από σχολείο σε σχολείο, από περιοχή σε περιοχή, από νησί σε νησί, μακριά από τον τόπο κατοικίας τους και από την οικογένειά τους. Σε Λέσβο, Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, εκτός από τα προβλήματα που προκαλεί η πολιτική της κυβέρνησης, η κατάσταση στα σχολεία επιδεινώνεται από τη χρόνια «προβληματική» λειτουργία του ΠΥΣΔΕ. Καθυστερήσεις, αδιαφάνεια, συνεδριάσεις χωρίς ημερήσια διάταξη, μη τήρηση πρακτικών, όλα γίνονται στο πόδι με προφορικές εντολές και αποφάσεις που αλλάζουν ανάλογα με τις πιέσεις που ασκούνται.
Για να υπάρχει απόλυτα διαφάνεια στις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών, ζητάμε από το ΠΥΣΔΕ Λέσβου:
- Να υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τις τοποθετήσεις.
- Να υπάρχει αναλυτικός πίνακας με τα στοιχεία των εκπαιδευτικών, μόνιμων και αναπληρωτών (μόρια, σειρά προτίμησης σχολείων)
- Να υπάρχει πίνακας με όλες τις οργανικές θέσεις (να φαίνονται αναλυτικά οι ώρες).
- Να γίνονται άμεσα οι τοποθετήσεις στις οργανικές θέσεις (οργανικά υπεράριθμοι, βελτίωση, διάθεση ΠΥΣΔΕ).
- Στη συνέχεια πρέπει να ακολουθήσει η συμπλήρωση ωραρίου για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς. Οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί που δεν συμπληρώνουν το ωράριό τους στην οργανική τους θέση, πρέπει να έχουν τα λειτουργικά κενά και να δηλώσουν τα σχολεία με σειρά προτίμησης και χωρίς βέβαια να σέρνεται η διαδικασία αυτή μέχρι τον Οκτώβρη. Καλούμε όλους τους συναδέλφους να κάνουν αίτηση για συμπλήρωση ωραρίου στα σχολεια ακόμη και χωρίς να ζητηθεί από τη ΔΔΕ. Να σπάσουμε στην πράξη την αδιαφάνεια. Καλόυμε τους αιρετούς και την ΕΛΜΕ Λέσβου να ζητήσουν δημοσιοποίηση των λειτουργικών κενών για συμπλήρωση ωραρίου.
- Να υπάρχει πίνακας με τα λειτουργικά κενά για τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, για τους εκπαιδευτικούς που πήραν απόσπαση και για τους αναπληρωτές (να φαίνονται αναλυτικά οι ώρες).
Είναι γνωστό ότι τα λειτουργικά κενά είναι δύσκολο να υπολογιστούν, όμως είναι εφικτό να γίνεται ένας αρχικός υπολογισμός, να ενημερώνεται ο πίνακας με τις αλλαγές και να δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να δηλώνουν όλα τα σχολεία. Εννοείται ότι οι αλλαγές πρέπει να είναι αιτιολογημένες (αυξομειώσεις τμημάτων, άδειες κλπ).
- Να υπάρχει ενημέρωση από τη Δ.Δ.Ε. Λέσβου σχετικά με το που πρέπει να παρουσιαστούν την 01/09, όσοι εκπαιδευτικοί βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ ή έχουν πάρει απόσπαση.
- Να κρατούνται πρακτικά από το ΠΥΣΔΕ, τα οποία θα είναι διαθέσιμα σε κάθε ενδιαφερόμενο. Να δημοσιοποιούνται και αν αυτό απαιτείται να συνοδεύονται με ένα επεξηγηματικό ενημερωτικό.
- Να υπάρχει άμεση ενημέρωση στη σελίδα της Δ.Δ.Ε. Λέσβου.
Θεωρούμε ότι οι αιρετοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών στα υπηρεσιακά συμβούλια οφείλουν να είναι τα «μάτια και τα αυτιά» των συναδέλφων τους, να επιδιώκουν τη διαφάνεια, να μην ανέχονται μεροληπτικές διακρίσεις απέναντι στους συναδέλφους και να ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς. Οι τοποθετήσεις των συναδέλφων δεν μπορούν να στηρίζονται σε πελατειακές σχέσεις!
Απέναντι στις λογικές των περικοπών, η απάντηση του εκπαιδευτικού κινήματος είναι: μόνιμοι μαζικοί διορισμοί, 20 μαθητές στις τάξεις, 15 στις κατευθύνσεις, 10 στα εργαστήρια, επαναφορά του ωραρίου, ενίσχυση της ειδικής αγωγής, αύξηση της χρηματοδότησης για την παιδεία, σύνταξη στο 60ο έτος της ηλικίας ή στα 30 χρόνια εργασίας, επαναφορά των μισθών και των συντάξεων. Δεν συνηθίζουμε στην εξαθλίωση, γιατί υπάρχει κι άλλος δρόμος! Ενισχύουμε το σωματείο μας και παλεύουμε για μια καλύτερη ζωή!
Καλούμε τους συναδέλφους να βρίσκονται στο σωματείο για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν. Απέναντι στην τακτική του «διαίρει και βασίλευε», αντιμετωπίζουμε τις αδικίες με συλλογικό αγώνα!
Αγωνιστική Παρέμβαση, 11-09-2019
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη