Διορισμοί στην Ειδική Αγωγή
Ο διορισμός των 4.500 εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή μετατίθεται συνεχώς σ’ ένα απροσδιόριστο χρόνο και πιθανά να μην γίνει μέσα στο 2019 (;) εφόσον δεν έχουν εκδοθεί ακόμη οι πίνακες του ΑΣΕΠ. Άραγε γιατί υπάρχει αυτή η καθυστέρηση; Ποια η έμπρακτη υποστήριξη του Υπουργείου στην ΕΑΕ; Ή μένει το Υπουργείο και η Υπουργός μόνο στα λόγια;
Επιβάλλεται να γίνουν εδώ και τώρα οι 4.500 διορισμοί που έχουν ψηφιστεί και αναγγελθεί, αν και δεν καλύπτουν αν και δεν καλύπτουν τις ανάγκες των δομών της ΕΑΕ. Ο αριθμός αυτός καλύπτει μόνο τις οργανικές ανάγκες των ΣΜΕΑΕ και των 2 βαθμίδων σε διδακτικό προσωπικό, ΕΕΠ και ΕΒΠ, των ΚΕΣΥ και μέρος των Τμημάτων Ένταξης. Οι ΣΜΕΑΕ της β’βάθμιας Ειδικής Αγωγής παρουσιάζουν 1800 οργανικά κενά, άρα οι θέσεις που πρέπει να καλυφθούν από τους 4.500 διορισμούς δεν μπορεί να είναι λιγότερες από τα κενά.Λειτουργικά κενά για αναπληρωτές
Βρισκόμαστε στο τέλος Οκτώβρη και υπάρχουν ακόμη σοβαρά κενά στη Γενική Παιδεία, στα Τμήματα Ένταξης, στο Μουσικό Σχολείο. Επίσης δεν έχουν προσληφθεί οι αναπληρωτές για τη λειτουργία των 10 εγκεκριμένων ΖΕΠ στο Ν. Μαγνησίας. Το μεγαλύτερο πρόβλημα παρουσιάζεται στον κλάδο ΠΕ 04 φυσικών επιστημών και στον κλάδο ΠΕ 08 καλλιτεχνικών.
Θα γίνει παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Θεσσαλίας από το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ την Τετάρτη 23/10 στις 12.30 μμ.
- Γ.Σ. της ΕΛΜΕ
Η Γ.Σ. θα γίνει την Πέμπτη 31/10 στις 6.30 στο 3ο Γυμνάσιο – Εσπερινό Γυμνάσιο Βόλου. Επισυνάπτεται η εισήγηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ.
- Οικονομική Ενίσχυση
Η ΕΛΜΕ Μαγνησίας συμμετέχει στην κάλυψη εξόδων για τη θεραπεία του μικρού Παναγιώτη Ραφαήλ.
Η επιστολή της ΟΛΜΕ προς το Υπουργείο
Διορισμοί στην Ειδική Αγωγή – Αναλογία διορισμών
Κυρία Υπουργέ,
Κυρία Υφυπουργέ,
Κυρία Γενικέ,
Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε, επισημαίνει τη μεγάλη καθυστέρηση στην έκδοση των πινάκων των προκηρύξεων του ΑΣΕΠ που αφορούν τους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή. Η καθυστέρηση αυτή, μεταθέτει συνεχώς το διορισμό των 4.500 εκπαιδευτικών σε απροσδιόριστο χρόνο.
Παράλληλα το ΔΣ της ΟΛΜΕ, ανησυχεί, παρά τις κατά καιρούς διαβεβαιώσεις της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, για την ορθή, δίκαιη και αμερόληπτη κατανομή των 4.500 διορισμών και είναι υποχρεωμένο να τονίσει τα παρακάτω:
Έχουμε πολλές φορές επισημάνει ότι οι 4.500 διορισμοί, που έχουν αναγγελθεί, δεν καλύπτουν πάρα μέρος των αναγκών στις δομές ΕΑΕ και σε καμία περίπτωση το σύνολό τους για την πλήρη και ορθή λειτουργία τους. Ο αριθμός αυτός καλύπτει μόνον τις οργανικές ανάγκες των ΣΜΕΑΕ και των δύο βαθμίδων τόσο σε διδακτικό προσωπικό όσο και σε ΕΕΠ και ΕΒΠ, των ΚΕΣΥ και μέρος μόνον των Τ.Ε.
Με βάση τα επίσημα στοιχεία, οι ΣΜΕΑΕ της Δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και εκπαίδευσης παρουσιάζουν αυτή τη στιγμή 1.800 κενά οργανικών θέσεων.
Αυτά τα οργανικά κενά αφορούν αποκλειστικά τις οργανικές ανάγκες των αυτοτελών δομών (ΣΜΕΑΕ) και σε καμία περίπτωση των τμημάτων Ένταξης ή των ΚΕΣΥ. Σημειώνουμε ότι στις ΣΜΕΑΕ της Δ.Ε. φοιτούν κατά 40% περίπου περισσότεροι μαθητές από τις αντίστοιχες της ΠΕ και είναι δεδομένο ότι η ΕΑΕ της ΔΕ έχει αυξημένες ανάγκες γιατί είναι νεώτερη και συνεπώς κατά πολύ λιγότερο στελεχωμένη.
Με βάση τα παραπάνω στοιχεία επαναλαμβάνουμε ότι οι θέσεις που πρέπει να καλυφθούν στις ΣΜΕΑΕ της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να είναι λιγότερες από 1.800.
Σε ότι αφορά μία κατανομή με γνώμονα τις πραγματικές ανάγκες της ΕΑΕ, η ΟΛΜΕ είχε συμφωνήσει - παραμερίζοντας συντεχνιακά συμφέροντα-, αυτή να γίνει με βάση τις προσλήψεις αναπληρωτών του τελευταίου σχολικού έτους 2018-2019.
Θεωρούμε ότι οι διορισμοί πρέπει να αντιστοιχούνται πάντοτε στις πραγματικές μαθητικές ανάγκες.
Εάν οι μαθητές των ΣΜΕΑΕ δεν έχουν εκπαιδευτικούς απλά οι μαθητές αυτοί, δεν μπορούν να πάνε στο σχολείο. Δεν παραγνωρίζουμε ούτε μειώνουμε τη μεγάλη σημασία των τμημάτων Ένταξης τα οποία κακώς στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι ελάχιστα σε σχέση με το πλήθος των σχολείων και το γεγονός ότι εκκρεμεί η σύσταση οργανικών θέσεων που έπρεπε ήδη να έχει γίνει.
Συνεπώς η ιεράρχηση που πρέπει να ακολουθηθεί για την κάλυψη των κενών στην ΕΑΕ με βάση τους 4.500 διορισμούς είναι η εξής :
- Κάλυψη όλων των οργανικών αναγκών των ΣΜΕΑΕ (διδακτικό προσωπικό, ΕΕΠ και ΕΒΠ)
- Κάλυψη όλων των οργανικών αναγκών των ΚΕΣΥ. Προς τούτο πρέπει να υπάρξει σε ΦΕΚ απλή συμπλήρωση της λέξης «διορισμός» η οποία κακώς αφαιρέθηκε σε νόμο πριν λίγους μήνες με αποτέλεσμα η στελέχωση στα ΚΕΣΥ να μην προβλέπεται να γίνεται με διορισμούς.
- Κάλυψη όσων περισσότερων οργανικών αναγκών των Τ.Ε. από όσες πιστώσεις περισσέψουν.
Αιτούμαστε μάλιστα να εγγραφούν τουλάχιστον 1.000 ακόμα πιστώσεις στο νέο προϋπολογισμό για το 2020 που θα συνταχθεί τον επόμενο μήνα, ώστε αυτές να δοθούν αποκλειστικά για τα Τ.Ε.
Υπενθυμίζουμε, ότι το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. επανειλημμένως έχει αιτηθεί συνάντηση με την Ηγεσία του Υπουργείου για το θέμα των μόνιμων διορισμών στην ΕΑΕ, κάτι που μέχρι σήμερα δεν έχει πραγματοποιηθεί.
Αιτούμαστε εκ νέου για άμεση συνάντηση, που να αφορά στο φλέγον θέμα των μόνιμων διορισμών και την ορθή κατανομή τους.
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΟΛΜΕ ΓΙΑ ΓΣ ΕΛΜΕ ΚΑΙ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΕΩΣ 2 ΝΟΕ 2019
Η σχολική χρονιά ξεκίνησε με ανοικτά σοβαρά προβλήματα για τα σχολεία και τον κλάδο. Παρόλο που οι δαπάνες για την εκπαίδευση παραμένουν ήδη χαμηλές και σε κάθε περίπτωση μακριά από το πάγιο αίτημα του κλάδου για 5% του ΑΕΠ, στο προσχέδιο του προϋπολογισμού προβλέπεται περαιτέρω μείωση των κοινωνικών δαπανών (παιδεία, υγεία, ασφάλιση) κατά 800 εκατομμύρια.
Οι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή καθυστερούν αδικαιολόγητα, ενώ δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα η κατανομή των θέσεων ανά βαθμίδα και ειδικότητα. Παράλληλα εκκρεμεί η σύσταση οργανικών θέσεων στα Τμήματα Ένταξης. Οι διορισμοί στην Γενική Αγωγή παραπέμπονται, σύμφωνα με δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας για το 2021, χωρίς να διευκρινίζεται ούτε ο αριθμός των διορισμών, ούτε εάν τα κριτήρια διορισμών θα παραμείνουν τα ίδια.
Μετά και τη Γ’ φάση αναπληρωτών τα κενά στην Β/θμια εκπαίδευση είναι 2.000.
Όσον αφορά στην εκπαίδευση προσφύγων, επιβάλλεται η ψήφιση ενός ολοκληρωμένου θεσμικού πλαισίου, που θα εξασφαλίζει πλήρως μαθητές και εκπαιδευτικούς και θα προάγει πραγματικά τη συμπερίληψη των παιδιών προσφύγων στην εκπαιδευτική διαδικασία, με έμφαση στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας. Στο πλαίσιο αυτό απαιτείται η άμεση στελέχωση όλων των δομών προσφυγικής εκπαίδευσης και ο νομοθετικός αποκλεισμός των ΜΚΟ από την εκπαιδευτική διαδικασία.
Το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών (μετακινήσεις σε πολλά σχολεία, αυξημένο ωράριο κλπ) παραμένει εξαιρετικά δυσχερές. Οι τεράστιες μισθολογικές απώλειες που επέβαλαν οι μνημονιακές πολιτικές της τελευταίας δεκαετίας σε καμία περίπτωση δεν αναπληρώθηκαν με το ξεπάγωμα των μισθολογικών κλιμακίων, ενώ ταυτόχρονα παραμένουν οι γνωστές στρεβλώσεις και ανισότητες του ενιαίου μισθολογίου.
Τα ηλικιακά όρια συνταξιοδότησης παραμένουν υψηλά και στις ήδη μειωμένες συντάξεις των μνημονιακών χρόνων προστέθηκαν επιπλέον μειώσεις για τους νέους συνταξιούχους σύμφωνα με το ν.4387. Ταυτόχρονα υπάρχει ο κίνδυνος ιδιωτικοποίησης των επικουρικών συντάξεων.
Οι συνεχείς εξαγγελίες της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας μέσω δηλώσεων στα ΜΜΕ και στη Βουλή για θέματα της β/θμιας εκπαίδευσης όπως η βάση του 10, η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και της σχολικής μονάδας και το Εθνικό Απολυτήριο είναι αντίθετες με τις θέσεις του κλάδου.
Οι μέχρι τώρα εκπαιδευτικές πολιτικές αναπαράγουν τη βαθειά κρίση στην οποία εξακολουθεί να βρίσκεται η εκπαίδευση και οι εκπαιδευτικοί. Είναι κρίση περιεχομένου και προσανατολισμού του σχολείου, και εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών με σοβαρές επιπτώσεις στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Η κατάσταση αυτή οξύνεται από την χρόνια υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης.
Ταυτόχρονα το συνδικαλιστικό κίνημα βρίσκεται σε κατάσταση παρατεταμένης απραξίας, με κύριο χαρακτηριστικό την αποχή των συναδέλφων από τις διαδικασίες του κινήματος.
Το νέο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ έχει βασικό καθήκον να προβληματιστεί σοβαρά, ανοίγοντας την κατάσταση αυτή στον κλάδο και να δώσει τις αναγκαίες κατευθύνσεις για το σταδιακό ξεπέρασμα αυτής της κατάστασης, μέσα από την προσπάθεια συσπείρωσης του κλάδου σε αγωνιστική κατεύθυνση για τη λύση των προβλημάτων.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ
- Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία.
- Μαζικοί διορισμοί για την κάλυψη όλων των πραγματικών κενών με βασικό κριτήριο την προϋπηρεσία και εξίσωση των δικαιωμάτων μονίμων-αναπληρωτών.
- Οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών. Μισθολογικό ξεπάγωμα της διετίας 2016-17. Επαναφορά 13ου και 14ου μισθού. Ενίσχυση των νέων συναδέλφων.
- Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας. Καμία μείωση των κύριων και επικουρικών συντάξεων, που προβλέπει ο νόμος Κατρούγκαλου. Σταδιακή ανάκτηση των απωλειών. Καμία είσοδος των ιδιωτών στην επικουρική ασφάλιση. Καμία μείωση εισφορών στην κύρια σύνταξη των εργαζομένων.
- Επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα.
- Μετακίνηση του εκπαιδευτικού το πολύ μέχρι δύο σχολεία για την κάλυψη του ωραρίου. Μείωση του ωραρίου κατά μία ώρα για κάθε επιπλέον μετακίνηση σε σχολείο πέραν των δυο.
- Ανώτατο όριο 20 μαθητών ανά τμήμα. 15 μαθητές στα μαθήματα κατεύθυνσης και 10 στα εργαστήρια.
- Θεσμική κατοχύρωση της κατάργησης της αξιολόγησης. Όχι στην επαναφορά της ατομικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολείων. Διασφάλιση της αποτίμησης εκπαιδευτικού έργου με αποκλειστικά εσωτερικές δημοκρατικές διαδικασίες.
- Κατάργηση του καθηκοντολογίου και δημιουργία νέου θεσμικού πλαισίου για τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου και την επιλογή διευθυντών, με κυρίαρχο το ρόλο του συλλόγου διδασκόντων.
- Ουσιαστική επιμόρφωση σε τακτική βάση όλων των εκπαιδευτικών.
- Άμεση αναμόρφωση των βιβλίων και των αναλυτικών προγραμμάτων
Πρόγραμμα Δράσης
-Περιφερειακές συσκέψεις.
-Παράσταση διαμαρτυρίας στο ΥΠΑΙΘ για τους διορισμούς Ειδικής Αγωγής.
-Παραστάσεις διαμαρτυρίας των ΕΛΜΕ στις Περιφερειακές Διευθύνσεις για τα κενά, τα ολιγομελή και άλλα προβλήματα των σχολείων.
-Συλλαλητήριο στα Προπύλαια σε συνεννόηση με τη ΔΟΕ.
-Στήριξη των απεργιών της ΑΔΕΔΥ για αναπτυξιακό νόμο και προϋπολογισμο.
-Νέες έκτακτες ΓΣ του κλάδου με την κατάθεση πολυνομοσχεδίου για την β/θμια εκπαίδευση, που θα περιέχει ρυθμίσεις αντίθετες προς τις θέσεις του κλάδου για κλιμάκωση και οργάνωση απεργιακών κινητοποιήσεων.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη