Στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 19/11 υπερψηφίστηκε ένας κανονισμός για τις παραχωρήσεις σχολικών χώρων όπου έχει προβλέψεις για το πώς θα λειτουργούν οι κάμερες στα σχολεία (οριακά αξιοποιώντας και τη διπλή ψήφο του προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου κου Κατσούλη).
Λεπτομέρεια: μέχρι τώρα δεν υπάρχουν κάμερες σε κανένα απολύτως σχολείο. Τον κανονισμό δυστυχώς υπερψήφισαν όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι του Δήμαρχου Δ. Μάρκου (ανάμεσά τους και εκπαιδευτικοί, όπως ο διευθυντής του 4ου Δημοτικού Αρτέμιδας κος Δ. Γκέλιας), ενώ για να περάσει επιστρατεύτηκαν και οι δημοτικοί σύμβουλοι του ΣΥΡΙΖΑ κκ Αργυρός και Κατσής.
Για να ολοκληρωθεί η εικόνα της μεθόδευσης που ακολουθήθηκε, αναφέρουμε ότι οι δημοτικοί σύμβουλοι υπερψήφισαν χωρίς να έχει έχουν διαβάσει το κείμενο που ψήφισαν. Επίσης αν και το κείμενο αυτό θα έπρεπε πρώτα να είχε εγκριθεί στις σχολικές επιτροπές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου μας , έχει εγκριθεί μόνο από τη σχολική επιτροπή Πρωτοβάθμιας.
Η σχολική επιτροπή Δευτεροβάθμιας δεν το έχει καν συζητήσει. Λεπτομέρεια: Η σχολική επιτροπή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης προ εξαμήνου απέρριψε σχετικό αίτημα του Γυμνασίου Σπάτων για τοποθέτηση καμερών….
Γιατί λοιπόν τέτοια πρεμούρα να ανοίξει ο δρόμος για να τοποθετηθούν κάμερες παρακολούθησης στα σχολεία από μια δημοτική αρχή που αν και έχει αναλάβει 5 χρόνια δεν έχει παραδώσει στους δημότες γονείς/μαθητές/εκπαιδευτικούς ΟΥΤΕ ΜΙΑ νέα σχολική μονάδα; Ούτε καν ένα μονοθέσιο νηπιαγωγείο; Όταν υπάρχουν σχολεία σε κοντέινερς; Όταν υπάρχουν σχολεία που στάζουν οι οροφές και που ο αέρας παίρνει τις σκεπές τους με κίνδυνο να θρηνήσουμε κάποια μέρα; Απασχολεί τη δημοτική αρχή η ασφάλεια των μαθητών ή μόνο των κτηρίων;
Η Δημοτική Αρχή και μερικοί φιλικά προσκείμενοι σε αυτήν διευθυντές ή γονείς, επικαλούνται τους «βανδαλισμούς» που γίνονται στα σχολεία, εννοώντας κυρίως την αναγραφή συνθημάτων και κάποιες άλλες μικροφθορές. Η ευαισθησία είναι προσχηματική και αυτό καταδεικνύεται από το γεγονός ότι τα σχολεία μας ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΥΡΑΝΙΧΝΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΠΥΡΑΣΦΑΛΕΙΑΣ.
Ο στόχος λοιπόν τέτοιων ενεργειών είναι άλλος: βάζοντας σε εφαρμογή ένα δημοτικό σχέδιο «νόμος και τάξη» βάζουν στο στόχαστρο την μικροπαραβατικότητα παιδιών 12-16 ετών για να δικαιολογήσουν τη δική τους ανυπαρξία στις υποδομές παιδείας, αθλητισμού και ψυχαγωγίας.
Για να χρυσώσουν το χάπι ισχυρίζονται ότι οι κάμερες θα καταγράφουν από τις 10 μμ ως τις 6πμ, όμως η τοποθέτηση καμερών στα σχολεία από μόνη της ανεξάρτητα από το ωράριο λειτουργίας τους (κάτι βέβαια που και το ίδιο δεν μπορεί να ελεγχθεί και μπορεί πολύ εύκολα να αλλάξει) είναι ακραίο αντιπαιδαγωγικό μέτρο που επηρεάζει την ανάπτυξη της προσωπικότητας του μικρού μαθητή.
Η ίδια η αρχή προστασία προσωπικών δεδομένων αναφέρει ότι οι κάμερες αποτελών ακραίο μέτρο που παραβιάζει τις προσωπικές ελευθερίες, μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στον ψυχισμό των μαθητών και προτείνει να προκρίνονται άλλα ηπιότερα μέτρα πρόληψης καταστροφών όπως σχολικοί φύλακες, φωτισμός, συστήματα συναγερμού, περίφραξης κλπ. «. Η βιντεοεπιτήρηση επιδρά στην συμπεριφορά των προσώπων που βρίσκονται σε συγκεκριμένους χώρους και, κατ' επέκταση, την κατευθύνει, γεγονός που μπορεί να δημιουργεί ψυχολογική πίεση, καθώς ένα πρόσωπο που γνωρίζει ότι παρακολουθείται προσπαθεί να προσαρμόζει την συμπεριφορά του στις προσδοκίες εκείνου που κάθε φορά το παρακολουθεί» .
Συνεπώς η ύπαρξη και μόνο καμερών (ακόμα και αν ήταν ψεύτικες) επηρεάζει και τροποποιεί τη συμπεριφορά των μαθητών μέσα στο σχολείο, είναι μέτρο αυταρχισμού από τη φύση του, λειτουργεί ανασταλτικά και κατασταλτικά στην ελευθερία κινήσεων του μαθητή, επιδρά αρνητικά στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς του, προσβάλλει βάναυσα την προσωπική του αξιοπρέπεια και αναιρεί τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου. Θα δημιουργήσει απέχθεια για το σχολικό περιβάλλον και θα φέρει τα ακριβώς αντίθετα από τα αναμενόμενα αποτελέσματα.
Επίσης παρά τον περιορισμό του ωραρίου, τα παιδιά μας στα Σαββατοκύριακα και στις αργίες/διακοπές, θα είναι υποκείμενα καταγραφής και επεξεργασίας των προσωπικών τους δεδομένων και θα στοχοποιούνται. Το ίδιο θα συμβαίνει εάν ένας μαθητικός φορέας ή ένας άλλος σύλλογος επιλέγει να πραγματοποιήσει μια εκδήλωση σε ένα σχολείο κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου ή μετά τις 10 μ.μ.
Κατά συνέπεια το ότι οι κάμερες θα καταγράφουν μετά τις 10 μ.μ. δε λύνει κανένα απολύτως πρόβλημα και γρήγορα αυτοί που τις τοποθετούν, θα αλλάξουν το ωράριο καταγραφής, αν διαπιστώσουν ότι οι μικροφθορές πραγματοποιούνται πριν τις 10 (κάτι που είναι άλλωστε και η πραγματικότητα).
Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς φορείς, τους συλλόγους, του μαζικούς φορείς του Δήμου να καταδικάσουν την αυταρχική απόφαση της Δημοτικής Αρχής και να στείλουν ένα σαφές μήνυμα τόσο στη Δημοτική Αρχή όσο και σε όσους την περιτριγυρίζουν μέσα στα σχολεία και στους συλλόγους:
ΜΗΝ ΤΟΛΜΗΣΕΤΕ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΕΤΕ ΚΛΙΜΑ ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
Ο ΡΟΛΟΣ ΣΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΠΑΙΔΟΝΟΜΟΙ - ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΧΤΙΣΕΤΕ ΝΕΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΦΡΟΝΤΙΣΕΤΕ ΤΑ ΥΠΑΡΧΟΝΤΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΣΦΑΛΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ
21/11/2019
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη