Οι κυβερνήσεις αλλάζουν, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας αλλάζει
δεν πρόκειται όμως να αλλάξει η στρεβλή διοίκηση και λειτουργία του διότι όλοι οι υποτιθέμενοι γνώστες της εκπαίδευσης γίνονται μαριονέτες στα χέρια του βαθέως σκληρού καρεκλοκενταυρικού διοικητικού λαβυρίνθου του υπουργείου.
Διθυραμβικές μεγαλοστομίες για διάφορα θέματα από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία.
Θα λύσουμε το τάδε θέμα, θα βελτιώσουμε το δείνα θέμα, θα, θα, θα,…
Εν τοις πράγμασιν όμως;;;
Η παρούσα κυβέρνηση προ της εκλογής της ανήγαγε σε πρώτιστο μέλημά της την παύση του πανεπιστημιακού ασύλου. Και πράγματι το πρώτο νομοθέτημά της ήταν η κατάργηση αυτού.
Και μετά; Τι; Η διοίκησή του υπουργείου παιδείας εξαντλήθηκε σε αυτό;
Ακούσαμε να επαναλαμβάνεται σε όλους τους τόνους από την νυν υπουργό ότι το παρόν πρόγραμμα σπουδών της Γ Λυκείου των Γενικών Λυκείων,
- αυτό που προτάθηκε από τον πρώην υπουργό Γαβρόγλου και
- ψηφίστηκε από την τότε κοινοβουλευτική πλειοψηφία, αλλά
- δε ψηφίστηκε από τη νύν κυβερνητική πλειοψηφία και τότε αντιπολίτευση,
- και δεν εγκρίθηκε από την ΟΛΜΕ
- ότι πρέπει να εφαρμοστεί διότι σε διαφορετική περίπτωση θα αιφνιδιαστούν οι μαθητές.
Ερώτηση προς την υπουργό, αν βεβαίως γνωρίζει:
Όταν έλεγε την ανωτέρω πρόταση είχε εφαρμοστεί το πρόγραμμα σπουδών αυτό; Για να τη βοηθήσω θα της πως ότι όχι δεν είχε εφαρμοστεί. Άρα πώς θα αιφνιδιαζόταν οι μαθητές εάν δεν εφαρμοζόταν; Άγνωστο!!!
Και με το επτάωρο στη Γ λυκείου των τεσσάρων μαθημάτων δημιουργήθηκαν στα περιφερειακά σχολεία πολλά ολιγομελή τμήματα αφού οι μαθητές της Γ Λυκείου επιμερίστηκαν σε τέσσερεις ομάδες προσανατολισμού έναντι τριών που υπήρχαν.
Αν λάβουμε υπόψη, όπως ανέφεραν οι διαρροές από το υπουργείο παιδείας, ότι πιστώσεις για προσλήψεις αναπληρωτών δεν υπήρχαν εμφανίζεται ο ουσιαστικός κίνδυνος να μη λειτουργήσουν όλα τα ολιγομελή τμήματα.
Ταυτόχρονα δίνεται εντολή από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας στους Περιφερειακούς διευθυντές διεύθυνσης να μην εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα.
Πλήθος ολιγομελών τμημάτων εγκρίνονται αλλά και πάλι δεν είναι ικανός ο αριθμός αυτών για να λειτουργήσουν όλα τα ολιγομελή.
Πολλά εξ αυτών δεν έχουν διδακτικό προσωπικό ο χρόνος ρέει και η διδακτέα ύλη των Πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων δεν προχωρεί είναι στάσιμη.
Με νομοθετική ρύθμιση σε άσχετο νομοσχέδιο δίνεται η δυνατότητα να αυξηθούν οι πιστώσεις για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας δεν είχε καταλάβει τι δέχθηκε να διατηρήσει και άρα να υλοποιήσει. Και βεβαίως μετά για να δικαιολογηθεί για την ατέρμονη διαδικασία βλέπει παντού εχθρούς!!!
Καθ' ον χρόνον διαμείβονται τα ανωτέρω ένας ακόμη διαγκωνισμός λαμβάνει χώρα μεταξύ της νυν υπουργού παιδείας και των πρώην (Φίλη, Γαβρόγλου) για το εάν θα «προκάμει» , μέχρι τέλους του ημερολογιακού έτους 2019, η παρούσα πολιτική ηγεσία να προβεί σε μόνιμους διορισμούς (στην ειδική αγωγή) και βεβαίως για το πλήθος αυτών.
Στις 18 Νοεμβρίου 2019 δημοσιεύεται ο νόμος 4638 Τεύχος A’ 181/18.11.2019 όπου το άρθρο 28 αναφέρεται σε Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ).
Παρατηρήσεις επ’ αυτού:
- Γιατί οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί με τα απαιτούμενα προσόντα δεν μπορούν να διεκδικήσουν οργανικές θέσεις στα τμήματα ένταξης (Τ.Ε.);
- Γιατί οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται με οργανική θέση στα ΚΕΔΔΥ δεν μπορούν να διεκδικήσουν οργανικές θέσεις στα Τ.Ε.;
- Σε περίπτωση που την επόμενη σχολική χρονιά οι εκπαιδευτικοί που έχουν διοριστεί και έχουν λάβει οργανική θέση σε Τ.Ε. και δεν μπορούν να καλύψουν το υποχρεωτικό τους διδακτικό ωράριο πού θα μετακινηθούν για συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου;
- Πώς πρόεκυψε το όριο των τριακοσίων (300) μαθητών σε σχολική μονάδα για την ύπαρξη ή μη οργανικής θέσεως κλάδου ΠΕ04 σε τμήματα ένταξης;
- Και τα τμήματα ένταξης που προτάθηκαν πέρυσι από τις σχολικές μονάδες και προωθήθηκαν από τις ΔΔΕ στο υπουργείο παιδείας δεν υφίστανται; Τι γίνεται άραγε με αυτά;
Δουλειές του ποδαριού;
Και στις 21 Νοεμβρίου εγκύκλιος (182304/Ε2) του υπουργείου παιδείας με θέμα:
«Προσδιορισμός κενών οργανικών θέσεων σε Τμήματα Ένταξης σε σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»
όπου οι ΔΔΕ έως και τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2019 πρέπει να καταχωρήσουν τα κενά που ανακύπτουν στις τρεις μόνον ειδικότητες ΠΕ 02, ΠΕ 03 και ΠΕ04.
Αυτό είναι το ουσιαστικό διακύβευμα που η παρούσα πολιτική ηγεσία κρίθηκε να διαχειριστεί;;;
Θέλησε να «προκάμει» τους χρόνους να δείξει ότι μπόρεσε να προβεί σε διορισμούς μέχρι τη λήξη του ημερολογιακού έτους 2019 σε αντίθεση με όσα έλεγε η νυν αντιπολίτευση.
Από μια πλευρά θα λέγαμε ότι μπράβο της τα κατάφερε.
Αλλά βρε αδελφέ μόνον αυτό είχε να διαχειριστεί το υπουργείο παιδείας στη βθμια εκπαίδευση;
Αυτή η πολιτική ηγεσία που έλαβε και φάκελο από τον πρωθυπουργό για τις άμεσες δράσεις της δεν ενημερώθηκε ότι οι διευθυντές διευθύνσεων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης βρίσκονται ήδη σε παράταση της θητείας τους; Να υπενθυμίσω ότι εδώ και δεκαπέντε μήνες έχει λήξει η θητεία τους. Δεν είχαν δηλαδή ήδη έτοιμο ένα νέο νομοσχέδιο για την επιλογή των νέων στελεχών εκπαίδευσης που θα ετίθετο σε διαβούλευση τόσο με την ΟΛΜΕ όσο και με τη ΔΟΕ;
Διαβάζουμε με έκπληξη ότι θα δημοσιεύσουν το νέο νομοσχέδιο που αφορά το νέο τρόπο επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης. Η υπουργός παιδείας με συμβούλους περί της νομικής επιστήμης και όχι μόνον δεν μπόρεσε όλο αυτό το διάστημα να ετοιμάσει και να καταθέσει τον νέο τρόπο επιλογής στελεχών εκπαίδευσης που θα ετίθετο σε διαβούλευση; Μάλλον ασχολήθηκε αποκλειστικά με τις επαφές με διαφόρους πρέσβεις.
Και οι διοικούντες το υπουργείο παιδείας, ποιοι είναι άραγε αυτοί;
Η πολιτική ηγεσία του ή το βαθύ γραφειοκρατικό κράτος αυτού;
Πώς μπορεί να δικαιολογήσει κάποιος από τους ασκούντες τη διοίκηση ότι τα σχολεία μέχρι και το Δεκέμβριο δεν μπορούν να βρούν τα βηματισμό τους;
Ποιος μπορεί να μας ενημερώσει γιατί δεν υλοποιείται από την έναρξη του σχολικού έτους δηλαδή το Σεπτέμβριο η μαθητεία με δέσμευση του αντίστοιχου εκπαιδευτικού δυναμικού;
Πώς δικαιολογείται άραγε η μαθητεία να «τρέχει» και το καλοκαίρι, οι διοικούντες τα ΕΠΑΛ να αγωνίζονται για να αναδείξουν θέσεις σε δημόσιους φορείς και σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, να δεσμεύουν προσωπικό για τη απαιτούμενη και ιδιαίτερα απαιτητική γραφεικοκρατία υλοποίησης της μαθητείας και αυτή να άρχεται επίσημα τέλη Νοεμβρίου; και τότε χρειαζόμαστε προσωπικό που δεν έχουμε; Ποιος άραγε εκτίθεται στις ιδιωτικές επιχειρήσεις και στους δημόσιους φορείς εάν δεν μπορέσει να υλοποιηθεί; Ποιος από το υπουργείο μπορεί να μας εξηγήσει το μπάχαλο;
Εφόσον έχει σκοπό το υπουργείο να υλοποιήσει προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας, προγράμματα ΜΝΑΕ, προγράμματα ΔΥΕΠ, ΖΕΠ γιατί δεν τα υλοποιεί όλα εξ αρχής δηλαδή με την έναρξή του σχολικού έτους;
Μην τολμήσει να ρωτήσει κάποιος από το υπουργείο γιατί διότι τότε είναι όλοι τους παντελώς άσχετοι!!!
Θα το αναπτύξω για να γίνει κατανοητό.
Υπάρχει δυνατότητα κάποιος εκπαιδευτικός να προσληφθεί με την έναρξη του σχολικού έτους ως αναπληρωτής μειωμένου ωραρίου ή ακόμη και ως ωρομίσθιος. Στην πορεία μόλις ενεργοποιηθεί το πρόγραμμα ΜΝΑΕ επί παραδείγματι μπορεί να προσληφθεί ως πλήρους ωραρίου σε άλλη σχολική μονάδα. Οπότε υποχρεούται να αφήσει την εργασία του ως εκπαιδευτικός μειωμένου ωραρίου και να εργαστεί ως εκπαιδευτικός πλήρους ωραρίου. Αυτό δημιουργεί δυσλειτουργίες στις σχολικές μονάδες που έχουν ήδη τακτοποιήσει το πρόγραμμά τους και οι μαθητές να αλλάξουν εκπαιδευτικό.
Να θυμηθούμε το παράλογο όπου με την ίδια λογική εκπαιδευτικός προσλαμβάνεται μειωμένου ωραρίου σε παράλληλη στήριξη και μετά την πάροδο κάποιου χρονικού διαστήματος να προσλαμβάνεται ο ίδιος εκπαιδευτικός ως πλήρους ωραρίου στα ΤΕ και έτσι να αφήνει τον μαθητή που βοηθούσε στην παράλληλη στήριξη.
Εάν λοιπόν θέλει το υπουργείο, αν θέλει και να ξέρει τι συμβαίνει, ομαλά να λειτουργήσουν οι σχολικές του μονάδες πρέπει να προγραμματίζει εξ αρχής. Προφανώς τα κονδύλια για τις προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών δεν είναι του κρατικού προϋπολογισμού αλλά είναι κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το γεγονός ότι δεν τα υλοποιεί όλα εξ αρχής σημαίνει το εξής:
Στρεβλός προγραμματισμός, εσκεμμένη καθυστέρηση, ασχετοσύνη για το τι πραγματικά λαμβάνει χώρα στις σχολικές μονάδες της βθμιας εκπαίδευσης.
Γνωρίζουν άραγε οι ασκούντες διοίκηση στο υπουργείο παιδείας ότι οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί στα ΣΔΕ και στα ΔΙΕΚ δεν μπορούν να λάβουν άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου επ΄αμοιβή διότι δεν υφίσταται το υπηρεσιακό συμβούλιο που τους παρείχε την άδεια;
Και για αυτό πότε θα δοθεί λύση; Είναι και αυτό τόσο δυσεπίλυτο πρόβλημα; Μα τότε ποια είναι τα εύκολα θέματα που έχει να διαχειριστεί η ομάδα που ασκεί τη διοίκηση στο υπουργείο παιδείας;
Επομένως καλά είναι το υπουργείο παιδείας, πολιτική ηγεσία, βαθύ γραφειοκρατικό κράτος αυτού να αποφασίσει:
- να λειτουργήσουν με την έναρξη του σχολικού έτους ορθά και λογικά τα σχολεία,
- να εξυπηρετηθούν οι αποσπασμένοι συνάδελφοι στα ΣΔΕ και ΔΙΕΚ σχετικά με τις άδειες για άσκηση ιδιωτικού έργου επ’ αμοιβή,
- να δοθεί σε διαβούλευση το περίφημο υποτιθέμενο έτοιμο νομοσχέδιο για την επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης
- δεν μπορεί παραμονή αργιών να δημοσιοποιούνται ΦΕΚ προσλήψεων ή να εντέλλονται οι εργαζόμενοι αυτού εντός των αργιών τους να προβαίνουν σε αποστολή στοιχείων. Είναι δεδομένο ότι η δημοσιοποίηση εγκυκλίων, ΦΕΚ που απαιτούν αμέσως ενέργειες και εντός των αργιών μπορούν, εφόσον υπάρχει προγραμματισμός και θέληση να πραγματοποιούνται πολύ πολύ νωρίτερα των αργιών
ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ
ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΕ ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΝΑΛΟΓΟΥΝ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΠΙΣΤΩΘΕΙ ΤΗ ΛΥΣΗ ΤΟΥΣ.
Οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί και οι αιρετοί είναι έτοιμοι εφόσον επιθυμεί και θέλει να μας ακούσει το υπουργείο να συνεισφέρουν στην λύση τους διότι φαίνεται πως οι θεωρητικά ασκούντες διοίκηση αγρόν αγοράζουν.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη