Α' ΕΛΜΕ Κυκλάδων: Ανοργάνωτη και ανεφάρμοστη στην ουσία και στην πράξη η εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: Αναπαράγει ανισότητες και δημιουργεί επικίνδυνο προηγούμενο

Η εξάπλωση του κορονοϊού παγκόσμια έχει ανατρέψει τις ζωές μας σε οικογενειακό, κοινωνικό, εργασιακό επίπεδο. Η καθημερινότητα αλλάζει δραματικά, η κοινωνική ζωή πλήττεται, οι εργασιακές σχέσεις θα επιχειρήσουν να αλλάξουν κι αυτές. Η πλήρης αποδόμηση του δημόσιου συστήματος υγείας με τις πολιτικές όλων ανεξαίρετα των κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια, δείχνει τώρα τις τραγικές συνέπειες της. Είναι υψίστης σημασίας η ΑΜΕΣΗ στήριξή του για να αντιμετωπιστεί η έλλειψη ιατρικού, νοσηλευτικού, βοηθητικού προσωπικού, κλινών σε κλινικές και σε ΜΕΘ και η έλλειψη απαραίτητου φαρμακευτικού και υγειονομικού υλικού κλπ.

   Στο πλαίσιο των έκτακτων μέτρων για τον κορονοϊό εκδόθηκε ΚΥΑ για αναστολή της λειτουργίας των σχολικών μονάδων, αλλά και όλων των εκπαιδευτικών δομών (εκτός από τα ΚΕΣΥ, που παραμένουν ανοιχτά, χωρίς καμία λογική και προστασία, με ευθύνη του Υπουργείου)  από 13/3 μέχρι 27/3. Την επομένη το ΥΠΑΙΘ διατυμπάνιζε σε όλα τα μέσα, την έναρξη των εξ αποστάσεως μαθημάτων από 16/3 στους νομούς Ηλείας, Αχαΐας και Ζακύνθου που θα επεκταθούν στην υπόλοιπη χώρα σταδιακά και αρχικά για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου.  Ακολούθησαν ασαφείς οδηγίες κι όχι αποφάσεις, από  ΓΓ υπουργείου, ΠΔΕ και ΔΔΕ.

   Δηλώνουμε ότι η εξ αποστάσεως διδασκαλία και μάλιστα σε συνεργασία με ιδιωτικές εταιρίες, αποτελεί φτηνό επικοινωνιακό κόλπο και πρωτοφανή κίνηση εντυπωσιασμού του Υπουργείου και της κυβέρνησης την ώρα που κινδυνεύουν χιλιάδες ανθρώπινες ζωές! Μόνο αναστάτωση και σύγχυση δημιουργεί σε εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς και την υπόλοιπη κοινωνία. Χωρίς υποδομές και σχεδιασμό, χωρίς μαθησιακό υλικό και τις απαραίτητες γνώσεις της πλειοψηφίας εκπαιδευτικών και μαθητών, δεν μπορεί να υπάρξει εξ αποστάσεως εκπαίδευση με σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Την ίδια ώρα, χιλιάδες μαθητές δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό υπολογιστή ή και σύνδεση στο διαδίκτυο, γεγονός που τους αποκλείει από κάθε τέτοια διαδικασία και άρα καταργεί την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση. Σε κάθε περίπτωση, η ανάρτηση ενός μαθησιακού υλικού σε μία ηλεκτρονική πλατφόρμα, δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ουσιαστική δια ζώσης διδασκαλία και εκπαιδευτική διαδικασία.

   Σε άλλες συνθήκες η εξ αποστάσεως εκπαίδευση μπορεί να λειτουργήσει βοηθητικά, στο ζωντανό μάθημα της τάξης, με τη φυσική παρουσία εκπαιδευτικών και μαθητών. Δεν ξεχνάμε όμως ότι πρόσφατα η κυβέρνηση προσπάθησε να «καλύψει» εκπαιδευτικά κενά σε Νίσυρο, Κάσο και αλλού με εκπαίδευση εξ αποστάσεως κι αυτή είναι θέση του ΟΟΣΑ και της ΕΕ για την εξοικονόμηση εκπαιδευτικών. Άρα, έχουμε κάθε λόγο να ανησυχούμε για τα μελλοντικά σχέδια για τη χρήση της.

  

Όσον αφορά την παρουσία και τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως διδασκαλία:

 

   Κανένας δεν μπορεί να “υποχρεώνεται” είτε να συμμετέχει ως εθελοντής τηλεμαθήματος, είτε να παραστεί, με όποια ιδιότητα στα σχολεία. Πρώτα γιατί τα σχολεία είναι κλειστά κι έπειτα γιατί κινδυνεύει η υγεία του! Η όποια προαιρετική συμμετοχή μας δεν συνδέεται με τις επικοινωνιακές "φούσκες" του Υπουργείου και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να θεωρηθεί ως κάλυψη της ύλης. Συνδέεται με την επικοινωνία και την ενίσχυση των εκπαιδευτικών  και κοινωνικών δεσμών με τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους, χωρίς αυταπάτες ασφαλώς, διότι τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη ζωντανή εκπαιδευτική πράξη.

 

   Επομένως θεωρούμε ότι στην παρούσα περίσταση και μόνο μέσω ασύγχρονων μορφών διδασκαλίας και εκπαίδευσης, θα είχε κάποιο νόημα η προαιρετική εξ αποστάσεως διδασκαλία, ώστε να διατηρηθεί σε ένα βαθμό η επαφή των μαθητών με τη διδαγμένη σχολική ύλη. Κάθε άλλη προσπάθεια, λόγω και όλων των παραπάνω δυσκολιών, θα “πέσει στο κενό” και θα ακυρωθεί στην ουσία και στην πράξη..

 

Υπερασπιζόμαστε τα εργασιακά δικαιώματά μας και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και απαιτούμε:

  • Μείωση της διδακτέας ύλης για όλες τις τάξεις και της εξεταστέας ύλης στις πανελλαδικές εξετάσεις. Κατάργηση των προαγωγικών εξετάσεων.Η προαγωγή των μαθητών στις επόμενες τάξεις και η αποφοίτησή τους να γίνει μόνο με την προφορική βαθμολογία των τετραμήνων.
  • Κανένας συνάδελφος στα σχολεία όσο διαρκεί η πανδημία. Ηλεκτρονική επικοινωνία των σχολείων με κάθε ενδιαφερόμενο.
  • Άμεση στήριξη των οικογενειών των μαθητών, οικονομική στήριξη ειδικά των άνεργων γονέων. Άδειες σε όλους τους γονείς που χρειάζεται να επιμεληθούν των παιδιών τους τις μέρες της επιδημικής κρίσης, χωρίς παρακράτηση μισθών και ενσήμων. Πλήρεις αποδοχές (και όχι αναρρωτικής άδειας) και εκτός της κανονικής άδειας.
  • Νόμιμες άδειες ασθένειας και αναρρωτικές σε όλους τους εκπαιδευτικούς, μόνιμους και αναπληρωτές, ισόχρονες και χωρίς εξαιρέσεις. Πλήρεις αποδοχές για όλους τους εργαζόμενους των σχολείων (αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, υπαλλήλους καθαριότητας σχολείων, σχολικούς φύλακες κ.λπ.).
  • Καμία εμπλοκή ιδιωτικής εταιρείας στις εκπαιδευτικές διαδικασίες.
  • Αύξηση των κονδυλίων για την κάλυψη των έκτακτων αναγκών στην εκπαίδευση εδώ και τώρα. Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών και όλου του αναγκαίου βοηθητικού προσωπικού (σχολιάτρων, ψυχολόγων, καθαρισμού, φύλαξης κλπ) για τη λειτουργία των σχολείων μετά το τέλος της πανδημικής κρίσης.
  • Έκτακτα κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό για την πρόληψη της επιδημίας, την περίθαλψη και την ανακούφιση του πληττόμενου πληθυσμού και όχι για την προστασία των κερδών επιχειρηματιών και εργοδοτών.
  • Στήριξη του δοκιμαζόμενου από τις χρόνιες μνημονιακές πολιτικές δημόσιου συστήματος υγείας, με μόνιμη πρόσληψη όλου του απαραίτητου ιατρικού, νοσηλευτικού, βοηθητικού προσωπικού. Να εξοπλιστεί τώρα όλο το δημόσιο σύστημα υγείας με τα απαραίτητα υλικά πρώτης ανάγκης και όλη την υλικοτεχνική υποδομή και μηχανήματα που είναι απαραίτητα για την αντιμετώπιση της κρίσης. Ανανέωση των συμβάσεων του επικουρικού και με σύμβαση προσωπικού.
  • Ν΄ ανοίξουν τώρα όλα τα δημόσια νοσοκομεία και οι μονάδες υγείας που έκλεισαν στα χρόνια των μνημονίων. Να λειτουργήσουν όλες οι κλειστές ΜΕΘ και τα αντίστοιχα κρεβάτια και να ανοίξουν νέες για την πρόληψη της πανδημίας. Να επιταχθούν τα ιδιωτικά νοσοκομεία και οι ΜΕΘ σε αυτά που πάντα περισσεύουν, για όλους τους ασθενείς που θα χρειαστεί.
  • Να σταματήσει κάθε άλλο νομοθετικό έργο της κυβέρνησης (νομοσχέδιο για την εκπαίδευση, απαγόρευση διαδηλώσεων κ.ά.) εκτός από αυτό της πρόληψης και της πλήρους αντιμετώπισης της επιδημίας.
  • Απρόσκοπτη και ισότιμη πρόσβαση όλων, ντόπιων, προσφύγων και μεταναστών, σε υγεία και εργασία, χωρίς αποκλεισμούς, για ασφαλισμένους και μη ασφαλισμένους.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σοβα
«Έβρεξε σοβάδες» σε σχολείο στη Λέσβο: Ακόμα ένα απαράδεκτο περιστατικό που... ευτυχώς δεν είχαμε θύματα
Την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου, την ημέρα που τα σχολεία γιόρτασαν την επέτειο του Πολυτεχνείου κι ενώ τα παιδιά βρίσκονταν στο κτήριο, έπεσαν σοβάδες...
«Έβρεξε σοβάδες» σε σχολείο στη Λέσβο: Ακόμα ένα απαράδεκτο περιστατικό που... ευτυχώς δεν είχαμε θύματα
kleista sxoleia proaulio
Τρίκαλα: Άγριο ξύλο μεταξύ μαθητών δημοτικού! Στο νοσοκομείο το ένα παιδί
Oι γονείς του παιδιού κατέθεσαν μήνυση σε βάρος της γιαγιάς άλλου μαθητή, υποστηρίζοντας πως χτύπησε τον γιο τους στην πλάτη με αποτέλεσμα να...
Τρίκαλα: Άγριο ξύλο μεταξύ μαθητών δημοτικού! Στο νοσοκομείο το ένα παιδί
aei_panepisthimia_aithousa_class_amfitheatro.jpg
Πρωτοετείς φοιτητές: Τα μόρια εισαγωγής ΑΕΙ που διχάζουν
Οι υποψήφιοι που θέλουν να διεκδικήσουν μετεγγραφή καταρτίζουν τον Ιούλιο το μηχανογραφικό με βάση το συγκεκριμένο πλαίσιο μοριοδότησής τους
Πρωτοετείς φοιτητές: Τα μόρια εισαγωγής ΑΕΙ που διχάζουν