ΣΕΠΕ Αμαρουσίου σε Κεραμέως: Όχι στα επικοινωνιακά παιχνίδια για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Επιστολή στο υπουργείο Παιδείας έστειλε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης(ΣΕΠΕ) Αμαρουσίου για τα κλειστά σχολεία και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Αναλυτικά, η ανακοίνωση του ΣΕΠΕ Αμαρουσίου όπως κοινοποιήθηκε και στο υπουργείο Παιδείας:

 

ΟΧΙ ΣΤΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΜΕΣΩ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ

ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΟΝΕΙΔΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ ΝΑ ΠΑΙΖΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΕΩΝ

Μέσα στις χειρότερες και πιο δύσκολες ημέρες του εγκλεισμού – αυτοπεριορισμού  χιλιάδων οικογενειών (γονέων και μαθητών) που έχουν παιδιά Δημοτικού Σχολείου και εκπαιδευτικών επέλεξε η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ να προχωρήσουν στην αποστολή εγκυκλίων προς τους εκπαιδευτικούς της Π. Ε. αναφορικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, που λόγω των μέτρων καραντίνας για τον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού covid 19, φαίνεται να είναι η κυρίαρχη επιλογή του ΥΠΑΙΘ για την αντικατάσταση της δια ζώσης διδασκαλίας για την περίοδο που τα σχολεία θα παραμένουν κλειστά.

Τονίζουμε ότι  οι εγκύκλιοι αυτές δεν έχουν υποχρεωτικό χαρακτήρα για εκπαιδευτικούς και μαθητές και πώς θα μπορούσαν να έχουν άλλωστε, όταν το εργαλείο της ασύγχρονης ή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, για το οποίο καμία κυβέρνηση έως τώρα δεν φρόντισε να θεσπίσει θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία του, επιχειρείται να «βαπτισθεί» κανονική διδασκαλία και ακόμα χειρότερα, όταν δεν εξασφαλίζονται ούτε οι στοιχειώδεις όροι για την με όρους ισονομίας συμμετοχή όλων (μαθητών και εκπαιδευτικών) στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση κάθε είδους και μορφής.

Ενώ τα προηγούμενα χρόνια δόθηκαν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από το ΥΠΑΙΘ για δήθεν επιμορφώσεις των στελεχών του και μέρους των εκπαιδευτικών, ακόμα περιμένουμε οι εκπαιδευτικοί των Δημόσιων Σχολείων την εφαρμογή της εξαγγελίας της πρώην Υπουργού Παιδείας (κας Γιαννάκου) για παροχή ενός φορητού υπολογιστή σε κάθε εκπαιδευτικό, ενώ αντίστοιχη θα έπρεπε να είναι η πολιτική του ΥΠΑΙΘ και για τους μαθητές που θα έπρεπε και αυτοί να έχουν έναν φορητό δωρεάν υπολογιστή που να τους έχει προμηθεύσει το ΥΠΑΙΘ, ώστε στοιχειωδώς να εξασφαλίζονται οι όροι ισονομίας και ισοπολιτείας σε αυτό που ονομάζει το ΥΠΑΙΘ εξ αποστάσεως εκπαίδευση για όλους.

Επιπρόσθετα φαίνεται ότι το ΥΠΑΙΘ δεν λαμβάνει καθόλου υπόψη του ότι εξαιτίας των μνημονιακών – αντιλαϊκών πολιτικών των περικοπών που υφιστάμεθα οι εργαζόμενοι από το 2010 και μετά έχει σταματήσει πλήρως κάθε είδους επιμόρφωσης με μαζικά χαρακτηριστικά για τους εκπαιδευτικούς της Π. Ε. με αποτέλεσμα σημαντικό κομμάτι εκπαιδευτικών να δυσκολεύεται σοβαρά να ανταποκριθεί για αντικειμενικούς λόγους στις τεχνικές και άλλες δεξιότητες που απαιτούνται για την εφαρμογή της σύγχρονης ή ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευση υπό τις παρούσες συνθήκες.

Ακόμα μας προξενεί έως και τρανταχτά γέλια η απόφαση του ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει στην εξαγγελία της εφαρμογής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όταν αυτή τη στιγμή χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε τουριστικές περιοχές της χώρας απειλούνται με έξωση από τα ξενοδοχεία και τα τουριστικά καταλύματα που διαβιούν λόγω της απόφασης της κυβέρνησης  να κλείσει τα ξενοδοχεία έως τις 30 Απριλίου (σωστή επιλογή για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης της πανδημίας), χωρίς να προβλέψει που θα μείνουν οι συνάδελφοί μας αυτοί, γιατί αν πρόκειται να μπουν κι αυτοί στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση πρέπει το ΥΠΑΙΘ να τους εξασφαλίσει, εκτός από Η/Υ αν δεν έχουν και ένα σπίτι για να μείνουν.

Το χειρότερο όμως όλων απόλυτα καταγγελταίο  και γεγονός που αποτελεί ντροπή και όνειδος για το ΥΠΑΙΘ είναι η παντελής έλλειψη πολιτικής βούλησης και ενδιαφέροντος να καλυφθούν με όλα τα απαραίτητα τεχνικά μέσα όλα τα κομμάτια του μαθητικού πληθυσμού αλλά και όλοι οι εκπαιδευτικοί στη διαδικασία που επιλέχθηκε από το ΥΠΑΙΘ και επιχειρείται να ριχθεί στην πλάτη εκπαιδευτικών και μαθητών με όποια μέσα διαθέτει ο καθένας απογειώνοντας με αυτό τον τρόπο τις ανισότητες και τις ταξικές διακρίσεις στην εκπαίδευση.

Αναρωτήθηκε αλήθεια το ΥΠΑΙΘ για τους χιλιάδες αυτή την στιγμή απολυμένους από τις επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα γονείς των μαθητών μας (τις απολύσεις των οποίων δεν απαγόρευσε η κυβέρνηση), αν έχουν χρήματα για να πληρώσουν το λογαριασμό του τηλεφώνου τους και την παροχή διαδικτυακής σύνδεσης; Για όλους αυτούς και τα παιδιά τους και τους εκπαιδευτικούς είναι έτοιμο το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση να παράσχει δωρεάν διαδικτυακή κάλυψη στα σπίτια τους; Επίσης είναι απόλυτα έτοιμο και σίγουρο (το ΥΠΑΙΘ) ότι δεν θα καταρρεύσει το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο στην διάρκεια της εφαρμογής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και ποιες ενέργειες έχει κάνει το ΥΠΑΙΘ γι’ αυτό;

Δεν εμπιστευόμαστε τις «εξαγγελίες» του Υπουργείου Παιδείας που, παρά τις «εντυπωσιακές» δηλώσεις του, δεν έχει εξασφαλίσει ούτε στο ελάχιστο την ενιαία εφαρμογή του μέτρου, με υλικοτεχνική υποδομή και προετοιμασία – εξοικείωση  μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών. Να σταματήσει τώρα ο εμπαιγμός και η μεταφορά των κρατικών ευθυνών στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές.  Η κυβέρνηση οφείλει, εκτός από τα ψίχουλα που δίνει με τα μέτρα που φέρνει, να βοηθήσει όλους τους μαθητές και τους γονείς τους, ειδικά των πιο φτωχών οικογενειών που αντιμετωπίζουν οξυμμένα προβλήματα διαβίωσης, να μην χάσουν την επαφή τους με τα διδακτικά αντικείμενα, και αυτό να γίνει ενιαία και οργανωμένα, με τρόπο που θα βοηθήσει ουσιαστικά τα παιδιά, και όχι «για τα μάτια του κόσμου»...

Είναι μεγάλα τα αντικειμενικά προβλήματα που υπάρχουν (σπίτια χωρίς internet, έλλειψη τεχνολογικών μέσων, δυσκολία αξιοποίησης των εργαλείων) τα οποία σε μεγάλο βαθμό καθιστούν εξαιρετικά δύσκολη της εφαρμογή των κατευθύνσεων του Υπουργείου. Στην πράξη οι εκπαιδευτικοί αφήνονται μόνοι και αβοήθητοι να υλοποιήσουν τα συγκεκριμένα προγράμματα.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν στοιχεία της αμείλικτης και ζοφερής πραγματικότητας που ζούμε και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί το ΥΠΑΙΘ και η πολιτική του ηγεσία και η κυβέρνηση να διαστρέφουν και να ωραιοποιούν στην προσπάθειά τους να δείξουν ότι ενδιαφέρονται για το μέλλον της εκπαίδευσης των παιδιών μας, όταν τόσα χρόνια το μέλλον αυτό το έχουν θάψει και υποθηκεύσει με τις πολιτικές που ακολουθούν και εφαρμόζουν.

Για άλλη μια φορά λέμε:

Γνωρίζουμε καλά πόσο δύσκολο είναι για τους/τις μικρούς/-ές μαθητές/μαθήτριές μας, τους γονείς τους και για εμάς τους ίδιους να προσαρμόσουμε την καθημερινότητά μας στις αυστηρές οδηγίες περιορισμού μέσα στις οικίες μας, όμως η αγάπη για τη ζωή και τη διαφύλαξή της πρέπει να είναι ο οδηγός στις σκέψεις και στις ενέργειες όλων μας την περίοδο αυτή.

Στη βάση αυτή απευθυνόμαστε στους γονείς των μαθητών μας  και όλοι μαζί διεκδικούμε από το ΥΠΑΙΘ:

  • Διεύρυνση της ενισχυτικής διδασκαλίας και έναρξη της πρόσθετης διδακτικής στήριξης στους μαθητές, όταν ανοίξουν τα σχολεία, με σχεδιασμό για το επόμενο σχολικό έτος 2020 – 2021.
  •  Καμία επιμήκυνση του διδακτικού έτους για Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία τον Ιούνιο του 2020 ώστε να διασφαλιστεί πλήρως η ανάσχεση της μετάδοσης του ιού στο πλαίσιο της πανδημίας.
  • Μείωση της διδακτέας ύλης για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και προσαρμογή της, ανάλογα με τον χαμένο διδακτικό χρόνο.
  • Ο τρόπος αναπλήρωσης των χαμένων διδακτικών ωρών πρέπει να εξεταστεί, όταν θα ανοίξουν κανονικά τα σχολεία, με πρότασή μας για τους μαθητές του Δημοτικού αυτό να γίνει στο πλαίσιο της διδασκαλίας των μαθημάτων της επόμενης σχολικής χρονιάς 2020 – 2021.
  • Είναι ανέφικτη τεχνικά και κυρίως παιδαγωγικά η διαδικασία της «σύγχρονης» εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τις μικρότερες ηλικίες και κυρίως για τα παιδιά του Δημοτικού, για τα οποία δεν πρέπει να υπάρχει καμία σκέψη για online μαθήματα.
  • Η αξιοποίηση των όποιων μορφών «ασύγχρονης» διδασκαλίας (π.χ. ιστοσελίδες και πλατφόρμες που προσφέρει το Υπουργείο) δεν μπορούν να έχουν υποχρεωτικό χαρακτήρα.
  • Να εξασφαλίσει το ΥΠΑΙΘ, με ενιαίο τρόπο, την αξιοποίηση των διάφορων εργαλείων ασύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Να εξασφαλίσει όλα τα απαραίτητα μέσα σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet για όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Εξασφάλιση Η/Υ για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Τώρα να εξασφαλιστεί από το ΥΠΑΙΘ ένας δωρεάν Η/Υ  για κάθε εκπαιδευτικό και ένα tablet για κάθε μαθητή.
  •  Να διευκρινιστεί από το ΥΠΑΙΘ ότι εναλλακτικά και βοηθητικά μπορούν να αξιοποιηθούν και άλλα μέσα π.χ. ιστοσελίδες και  μπλοκ σχολικών μονάδων κ.α.
  • Καμία εμπλοκή άλλων φορέων (π.χ. Περιφέρεια Αττικής) ή ιδιωτών στο ζήτημα της παροχής «ασύγχρονης» εκπαίδευσης μέσω διαδικτύου για τους μαθητές νηπιαγωγείου και Δημοτικού, να απαγορευθούν με παρέμβαση του ΥΠΑΙΘ τέτοιου είδους ενέργειες και πρωτοβουλίες. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί και δεν θα επιτρέψουμε να υποκατασταθεί η «δια ζώσης» οργανωμένη διδασκαλία του Δημόσιου Σχολείου από τέτοιου είδους μορφές εκπαίδευσης που έχουν προσωρινό χαρακτήρα εξαιτίας της έκτακτης κατάστασης που βιώνουμε όλοι μας. Τα όποια μέτρα λόγω των ειδικών καταστάσεων δεν πρέπει να επεκταθούν μετά το άνοιγμα των σχολείων. Θα μας βρει απέναντι κάθε τέτοια προσπάθεια!
  • Να υλοποιήσει το Υπουργείο Παιδείας μορφές μαζικής και απευθείας ενημέρωσης των μαθητών και γονιών, π.χ. ειδικά προγράμματα στη Δημόσια Τηλεόραση, λειτουργία εκπαιδευτικής τηλεόρασης με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες ανά τάξη και ανά ηλικιακή ομάδα, εκπαιδευτικά ντοκιμαντέρ κ.ά.
  • Το πρόγραμμα της Δημόσιας Τηλεόρασης, στα υπάρχοντα κανάλια ή σε επιπλέον, που θα εκπέμψουν, να προσαρμοστεί με βάση τις ανάγκες των μαθητών. Υπάρχει πλούτος καλών παιδικών και εφηβικών ταινιών και εκπομπών, που μπορούν να αξιοποιηθούν.
  • Να σταματήσουν οι πιέσεις για υποχρεωτική παρουσία των συναδέλφων στα σχολεία. Καμία τέτοια υποχρέωση δεν προκύπτει με βάση την Κ.Υ.Α. Άλλωστε γι’ αυτό έχει ήδη δοθεί συνδικαλιστική κάλυψη στα μέλη μας με απόφαση του Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου.
  • Να είναι σίγουρο το ΥΠΑΙΘ ότι όπως πάντα έτσι και τώρα οι εκπαιδευτικοί είναι και θα είναι στο πλευρό των μαθητών και των οικογενειών τους αξιοποιώντας  εναλλακτικά και βοηθητικά όσα μέσα διαθέτει το σχολείο π.χ. ιστοσελίδες και  μπλοκ σχολικών μονάδων κ.α.
  •  Παράλληλα δεν πρέπει να υποτιμηθούν οι αντικειμενικές δυσκολίες που αφορούν εκπαιδευτικούς και μαθητές, οι οποίες για άλλη μια φορά  θα απογειώσουν τους ταξικούς φραγμούς στην μόρφωση. Για άλλη μια φορά τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών είναι εκτός.
  • Καλούμε τους συναδέλφους να είναι πολύ προσεκτικοί στην όποια επαφή με τους γονείς και τους μαθητές τους. Αυτό να πράττεται μέσα από τα επίσημα εργαλεία του σχολείου π.χ. ιστοσελίδες και  μπλοκ  κ.α.  και πάντα σε συνεννόηση με το σύλλογο διδασκόντων (εξ αποστάσεως εννοείται). Εφιστούμε την προσοχή στις/στους συναδέλφους μας να είναι προσεκτικοί στην όποια εξ αποστάσεως επικοινωνία τους με τους γονείς  για να μην βρεθούν εκείνοι στο τέλος εκτεθειμένοι, προσπαθώντας να πράξουν το καλύτερο για τους μαθητές τους.  Το γεγονός ότι αυτό που περνάμε είναι πρωτόγνωρο και δεν διέπεται από καμία κανονικότητα που ξέραμε στην εργασία μας, πρέπει να μας κάνει πιο προσεκτικούς.
  • Τονίζουμε ότι καμία αυταρχική παρέμβαση της Διοίκησης δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.  
  • Να κλείσουν άμεσα τα ΚΕΣΥ, τα ΠΕΚΕΣ, τα ΚΠΕ. Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να λειτουργήσουν με το απολύτως αναγκαίο προσωπικό.
  • Το διοικητικό έργο από τους Διευθυντές/ντριες, Προϊσταμένους-ες, κ.λπ., για όσο διάστημα παραμένουν κλειστά τα σχολεία, είναι σαφές ότι μπορεί να υποστηριχθεί με πολλούς τρόπους χωρίς το άνοιγμα των σχολείων, που μπορεί να δημιουργήσει άλλα προβλήματα.
  • Έκτακτη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό στην Παιδεία ώστε όλες οι σχολικές μονάδας, όλα τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, να έχουν τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό για την ισότιμη συμμετοχή στην εξ αποστάσεως διδασκαλία. Η κυβέρνηση την ίδια στιγμή που δίνει «ευχολόγια» για της εξ αποστάσεως εκπαίδευση χωρίς καμία υποδομή, δίνει εκατοντάδες εκατομμύρια ζεστό χρήμα στις μεγάλες επιχειρήσεις.
  • Να καλυφθούν όλες οι ανάγκες της εκπαίδευσης σε εκπαιδευτικό προσωπικό αποκλειστικά με διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Στις δύσκολες αυτές συνθήκες, για όλους μας, προτάσσουμε το αίσθημα της αλληλεγγύης και της συλλογικότητας. Αναδεικνύουμε την πραγματική εικόνα της κατάστασης των δημόσιων σχολείων και ταυτόχρονα στεκόμαστε δίπλα σε κάθε οικογένεια, σε κάθε μαθητή μας, που κοπιάζει και αγωνίζεται να αποκτήσει εφόδια για τη ζωή. Με τα μέσα που διαθέτουμε συνεχίζουμε να υπερασπιζόμαστε τον παιδαγωγικό μας ρόλο. Άλλωστε το δημόσιο Δημοτικό σχολείο και Νηπιαγωγείο κρατιέται όρθιο και παρέχει ποιοτικού χαρακτήρα εκπαίδευση στους μαθητές του χάρη στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σ’ αυτό και εργάζονται ενάντια στις αντιλαϊκές – αντιεκπαιδευτικές πολιτικές υποχρηματοδότησης και διάλυσης της Δημόσιας Εκπ/σης με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών τους – αυτό καλούμαστε να πράξουμε και τώρα όλοι/όλες οι εκπαιδευτικοί αγνοώντας τις επικοινωνιακού χαρακτήρα εξαγγελίες του ΥΠΑΙΘ περί εξ αποστάσεως διδασκαλίας και υποκαθιστώντας τες με τους παραπάνω τρόπους που περιγράψαμε.

 Βρισκόμαστε σε επαφή με τα Σωματεία μας. Καταγγέλλουμε κάθε φαινόμενο αυθαιρεσίας.

Στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις τα αιτήματα των Υγειονομικών, για τα άμεσα μέτρα στήριξης του Δημόσιου Συστήματος Υγείας, καθώς και τα αιτήματα των εργατικών Συνδικάτων για την προάσπιση των εργατικών δικαιωμάτων και κατακτήσεων!

Στεκόμαστε όρθιοι και αλληλέγγυοι, ώστε να επιστρέψουμε σύντομα στις τάξεις μας και στις εργασίες μας!

Δεν αναστέλλουμε τους αγώνες και τις διεκδικήσεις μας ως εργαζόμενοι!

ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ/ΟΛΕΣ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΜΑΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα