Εκπαιδευτικοί εν μέσω πανδημίας - Διδάσκοντας στα χρόνια του κορονοϊού
Ανακοίνωση της Αυτόνομης Αγωνιστικής Παρέμβασης στο Δ.Σ

ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Δ.Ε. ΔΡΑΜΑΣ

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,

Μέσα σε πρωτόγνωρες για όλους μας συνθήκες, πανδημίας και απαγόρευσης κυκλοφορίας, νιώθοντας κομπάρσοι σε ένα δυστοπικό παρόν, καλούμαστε να πάρουμε δύσκολες αποφάσεις για το παρόν και το άμεσο μέλλον. Στην παρούσα φάση, αναμφισβήτητα, αυτό που προέχει είναι η Δημόσια υγεία, με την οποία κανείς δε δικαιούται να παίζει, και εξάπαντος η ψυχολογική στήριξη μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών. Ωστόσο, το Υπουργείο με το ιερό δισκοπότηρο των Πανελληνίων ανά χείρας, στήνει όσο πιο γρήγορα και πρόχειρα γίνεται στις πλάτες μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικού προσωπικού το επικοινωνιακό παιχνίδι της τηλεκπαίδευσης.

Ας αναλογιστούμε, όμως, τα παρακάτω: Για ποια διαδικτυακή μάθηση συζητάμε όταν κανένα Υπουργείο και καμία κυβέρνηση δεν έχει εξασφαλίσει από πριν την πρόσβαση όλων των μαθητών σε αυτήν; Έχουν όλοι και όλες υπολογιστή και κινητά αντίστοιχης τεχνολογίας στο σπίτι; Έχουν όλοι και όλες σύνδεση στο διαδίκτυο; Έχουν όλοι και όλες την τεχνογνωσία; Έχουν όλα τα σχολεία συναδέλφους πληροφορικής να στηρίξουν τη διαδικασία; Πόσα άτομα μπορούν να συνωστίζονται μέσα στο χώρο – κατευθυντήριο – στρατηγείο οργάνωσης της τηλεκπαίδευσης τη στιγμή που το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας μαζί με το Υπουργείο Υγείας κόπτονται για την τήρηση των μέτρων αντιμετώπισης της κατάστασης και της προστασίας της υγείας των ερεγαζομένων;

Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει καμία εκπαίδευση ή εμπειρία για τα εξ αποστάσεως μαθήματα για τη συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, αλλά και των μαθητών, άρα μιλάμε για πειραματισμούς του χειρίστου είδους. Πολλοί μαθητές δε διαθέτουν ούτε καν Η/Υ ή σύνδεση στο διαδίκτυο, άρα εκ των προτέρων έχουμε αποκλεισμούς και καταπάτηση των ίσων ευκαιριών μάθησης.

Η αδιαφορία και στη χειρότερη περίπτωση ο πανικός θα κυριαρχήσουν στα ήδη επιβαρυμένα παιδιά. Σε καμία περίπτωση η «τηλεκπαίδευση» δεν μπορεί να λειτουργήσει επαρκώς με παιδαγωγικά και επιστημονικά κριτήρια και να υποκαταστήσει τη ζωντανή διαδικασία της τάξης (κατάκτηση της γνώσης, αλληλεπίδραση, αλληλοβοήθεια, παραστατικότητα, φυσική/σωματική προσέγγιση κ.α.). Ειδικά σε συνθήκες έκτακτων μέτρων, μόνο γνωστικό άγχος θα επιφέρει σε μαθητές και εργασιακό σε εκπαιδευτικούς, αλλά και προβλήματα σε όλους. Η τηλεκπαίδευση ίσως σε άλλες συνθήκες να είναι ένα εργαλείο που μπορεί να λειτουργήσει επικουρικά με το μάθημα της ζωντανής τάξης, αλλά σε καμία περίπτωση αυτόνομα.

Τέλος, θα πρέπει να γνωρίζει η κοινωνία ότι, παρόλο που τονίζεται ο εθελοντικός χαρακτήρας της τηλεκπαίδευσης από το Υπουργείο, ο βομβαρδισμός οδηγιών, τηλεφωνικών και διαδικτυακών των Διευθυντών, Υποδιευθυντών και εν γένει της ομάδας συντονισμού της τηλεδιδασκαλίας στις σχολικές μονάδες από ανώτερα στελέχη αμβλύνει και την παραμικρή διάθεση εθελοντικής συμμετοχής στο όλο εγχείρημα, το οποίο με πλάγιο τρόπο οδηγεί σε μια δράση υποχρεωτικού χαρακτήρα. Και μη βιαστεί κανείς να πει ότι οι εκπαιδευτικοί βαριούνται και αδιαφορούν, ενώ όλοι οι άλλοι προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο, γιατί ακόμη και εν μέσω πανδημίας, τέτοιες εμπαθείς φωνές ακούγονται, ιδιαίτερα από τα παπαγαλάκια της «αντικειμενικής» και «σοβαρής» ενημέρωσης, που λειτουργούν κυρίως ως «λαγοί» και θρυαλλίδα ενεργοποίησης φαινομένων κοινωνικού αυτοματισμού.

Αυτό που λείπει τώρα από τους μαθητές μας και απ’ όλους μας είναι η ψυχική σχέση και η ανθρώπινη επαφή. Δεν είμαστε σε περίοδο κανονικότητας! Είμαστε κλεισμένοι μέσα στα σπίτια μας τρομαγμένοι για το τι θα συμβεί την επόμενη μέρα, την επόμενη στιγμή. Όλοι ανησυχούμε για την υγεία μας και η απάντηση είναι «κλειστείτε σπίτια σας για να αντέξει το σύστημα υγείας».

Κάτω από αυτές τις συνθήκες άγχους και πίεσης, με το φόβο του θανάτου να πλανάται πάνω από τις έρημες πόλεις, είναι τουλάχιστον τραγελαφικό, η μόνη έγνοια του Υπουργείου να είναι η κάλυψη της ύλης. Ας μην ξεχνάμε ότι και οι εκπαιδευτικοί είναι άνθρωποι με ανάγκες και φόβους. Ας μην ξεχνάμε ότι χρόνια τώρα ότι παιδεία και υγεία απαξιώνονται από τις εκάστοτε κυβερνήσεις κι ότι κρέμονται από μια κλωστή χάρη στο φιλότιμο εκπαιδευτικών και ιατρονοσηλευτικού προσωπικού.

Οπότε κανείς δε δικαιούται να μιλά για οκνηρία και αδιαφορία. Πιστεύουμε ότι αλληλεγγύη αυτή τη στιγμή είναι να σταθούμε δίπλα στα παιδιά μας και όχι στον τρελό δυνάστη που ονομάζεται διδακτέα ύλη. Αυτό δε μας καθιστά μέτριους, κακούς ή αδιάφορους εκπαιδευτικούς. Αυτό που χρειαζόμαστε τώρα είναι η Ενσυναίσθηση κι όχι η ανάθεση μερικών ασκήσεων σε μια διαδικτυακή πλατφόρμα. Για όλα τα παραπάνω Απαιτούμε:

 Μείωση της διδακτέας ύλης για όλες τις τάξεις και της εξεταστέας ύλης στις πανελλαδικές εξετάσεις. Κατάργηση των προαγωγικών εξετάσεων.

 Κανένας συνάδελφος στα σχολεία όσο διαρκεί η πανδημία. Ηλεκτρονική επικοινωνία των σχολείων με κάθε ενδιαφερόμενο. Επιστροφή όλων των συναδέλφων που υπηρετούν μακριά από τα σπίτια τους. Όταν το φωτεινό μέλλον αντικαταστήσει το δυστοπικό παρόν, πρέπει να μας βρει καλύτερους ανθρώπους. Ας νικήσει λοιπόν η ζωή! Ας νικήσει ο άνθρωπος!

Δράμα, 21 Γενάρη 2020

Οι εκπρόσωποι της Αυτόνομης Αγωνιστικής Παρέμβασης στο Δ.Σ

Θάνος Βάλλας- Δημήτρης Μαυρίδης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

koronoios
Γιατί αυξάνονται τα κρούσματα του κορωνοϊού; Παίζουν τα κλιματιστικά κάποιο ρόλο;
Ένας ακόμη «ένοχος» για τη μετάδοση, που δύσκολα πάει το μυαλό μας, είναι ο αγαπημένος μας «φίλος» που μας ξελασπώνει τις δύσκολες μέρες του...
Γιατί αυξάνονται τα κρούσματα του κορωνοϊού; Παίζουν τα κλιματιστικά κάποιο ρόλο;