εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τηλεκπαίδευση
Ανακοίνωση του Σωματείου Μισθωτών Εκπαιδευτικών Θεσσαλονίκης

Βρισκόμαστε μπροστά σε μία πρωτόγνωρη κατάσταση με την εξάπλωση του νέου κορωνοϊού και παρακολουθούμε με αγωνία τις εξελίξεις τόσο στην χώρα μας όσο και παγκόσμια. Αυτήν τη στιγμή πρωταρχικό καθήκον αποτελεί η ανακοπή της εξάπλωσης του κορωνοϊού και ο περιορισμός των επιπτώσεων της πανδημίας με στόχο τις μικρότερες δυνατές απώλειες.

Ωστόσο πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι παρότι είναι μία κρίση που θεωρητικά μας αφορά όλους, στην πράξη οι επιπτώσεις της είναι χειρότερες για τους εργαζόμενους, την νεολαία και τα φτωχά λαϊκά στρώματα γεγονός που αποκρύπτεται από κυβέρνηση, εργοδότες, δημοσιογράφους και διάφορους καλοθελητές καθώς λένε ότι είμαστε όλοι ίσοι απέναντι στον ιό.

Οι μεγαλοαστοί και οι εργοδότες δεν ζουν στις ίδιες συνθήκες με τους εργαζόμενους (μετακίνηση με ΜΜΜ, πλήθος εργαζομένων σε μικρό χώρο κτλ.) ούτε έχουν την ίδια πρόσβαση σε ιατρικές δομές (έχουν την δυνατότητα να πληρώσουν αν το Δημόσιο Σύστημα Υγείας φτάσει στα όρια του). Επιπλέον, λέγοντας ότι είμαστε όλοι ίσοι απέναντι στον ιό, υπονοούν ότι όλοι μαζί φέρουμε την ευθύνη για την εξάπλωσή του και όλοι μαζί θα υποστούμε τις συνέπειες (τόσο υγειονομικές όσο και σε βιοτικό επίπεδο).

Σε καμία περίπτωση δεν φέρουμε ευθύνη. Η κυβέρνηση είναι που άργησε να πάρει μέτρα, παρότι ισχυρίζεται το αντίθετο, καθώς δεν έλεγξε αποτελεσματικά τις εισόδους στα αεροδρόμια, δεν διενεργεί εκτεταμένα τεστ, καθυστέρησε σημαντικά να απαγορεύσει τις συναθροίσεις στις Εκκλησίες.

Μαζί με τις προηγούμενες διέλυσαν το Σύστημα Υγείας, το 2013 δήλωναν ότι «εμείς κάνουμε τις απολύσεις (στο Σύστημα Υγείας), μην μας κλέψει την δόξα η τρόικα». Παρά τα όσα δηλώνουν, δεν έχουν επιτάξει τις ιδιωτικές κλινικές καθώς σε ελάχιστες που επιβάλλουν «επίταξη» στην πραγματικότητα καταβάλλουν αποζημιώσεις διπλάσιες απ’ το κόστος. Επιπλέον, δεν έχουν επιτάξει τα αντιδραστήρια ούτε και τα αποθέματα σε γάντια, μάσκες, αντισηπτικά ώστε α) να καλυφθούν οι ανάγκες των εργαζομένων στο Σύστημα Υγείας για να μπορέσουν να συνεχίσουν να εργάζονται και β) να καλυφθούν οι ανάγκες της υπόλοιπης κοινωνίας, αντιθέτως αφήνουν τους μαυραγορίτες να αισχροκερδούν.

Καθημερινά αναφέρονται στην ατομική ευθύνη με έναν δόλιο τρόπο· προσπαθούν να μεταθέσουν τις ευθύνες των εγκληματικών πολιτικών που εφαρμόζουν, την ανικανότητα να διαχειριστούν την κατάσταση και τα βάρη της οικονομικής και υγειονομικής κρίσης στις πλάτες μας. Άλλωστε, στο όνομα της αντιμετώπισης της πανδημίας, με τις βαθιά αντιδημοκρατικές Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου δεν χάνουν την ευκαιρία να περάσουν μια σειρά από αντεργατικά μέτρα σαν «κληρονομιά» για αργότερα: αναβολή καταβολής του Δώρου Πάσχα, υπερωρίες, εκ περιτροπής εργασία με 50% μείωση μισθού, τηλεργασία με διευθυντικό δικαίωμα κ.α.

Η κατάσταση που ανοίγεται μπροστά μας οφείλεται στην οικονομική κρίση η οποία προϋπήρχε και ξέσπασε με την εξάπλωση του νέου κορωνοϊού.

Είναι μια δύσκολη κατάσταση για εμάς τους εργαζόμενους, τα φτωχά λαϊκά στρώματα και τη νεολαία και θα γίνει άγρια αν δεν την αντιμετωπίσουμε αποφασιστικά, στηριζόμενοι στην αλληλεγγύη μας. Νομοθετούν ενάντια στα συμφέροντα και τις ανάγκες μας και ταυτόχρονα ενοχοποιούν με την «ατομική ευθύνη» και πνίγουν την δυνατότητα αντίδρασης με την χουντικού τύπου απαγόρευση κυκλοφορίας και την επιστράτευση σε περίπτωση απεργίας.

Δεν μπορούμε να αναβάλλουμε την υπεράσπιση των ζωών μας για αργότερα όπως πολλοί αναφέρουν με το «θα λογαριαστούμε μετά» παρά τις ιδιαιτερότητες και δυσκολίες της κατάστασης. Είναι καθήκον μας να αναπτύξουμε ένα δίκτυο αλληλεγγύης με τους συναδέλφους, τους γείτονες και τους εργαζόμενους τόσο απέναντι στον ιό όσο και απέναντι σε όλους όσους μας φορτώνουν την κρίση τους με ότι μέσα έχουμε έτσι ώστε να ανακόψουμε την επίθεση κράτους-εργοδοτών και να προετοιμάσουμε τους αγώνες που θα καθορίσουν το μέλλον μας.

 Με Αποφασιστικότητα και Αλληλεγγύη να αντιμετωπίσουμε την Πανδημία Αντεργατικών Μέτρων

 Στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης επικρατεί μία πρωτοφανής κατάσταση επίθεσης στους εργαζόμενους, καταλήστευσης των δημόσιων ταμείων (των δικών μας φόρων και εισφορών) και εξαπάτησης των μαθητών και των γονέων. Σχεδόν το σύνολο των φροντιστηρίων πραγματοποιούν εξ αποστάσεως διδασκαλία διαφημίζοντάς τη σε πολλές περιπτώσεις. Ο μόνος λόγος που προχώρησαν στην εφαρμογή της είναι η επιδίωξή τους να πληρωθούν τα δίδακτρα κανονικά. Στην πράξη αυτό που διατυμπανίζει η Κεραμέως δεν πραγματοποιείται καθώς το σύστημα καταρρέει διαρκώς, ο φόρτος στο δίκτυο είναι τεράστιος και οι μαθητές και οι καθηγητές δεν διαθέτουν την κατάλληλη υποδομή ενώ αντίστοιχη είναι η κατάσταση και στην ιδιωτική εκπαίδευση. Η εξ αποστάσεως διδασκαλία δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να υποκαταστήσει την δια ζώσης διδασκαλία. Επιπλέον δημιουργεί τεράστιες ανισότητες στους μαθητές που βρίσκονται σε απομακρυσμένες περιοχές ή δεν διαθέτουν την υποδομή. Η ομοσπονδία(ΟΙΕΛΕ) καθώς και διάφορα σωματεία χαιρετίζουν την εξ αποστάσεως διδασκαλία παραγνωρίζοντας ότι η εξ αποστάσεως διδασκαλία με τον τρόπο που γίνεται είναι απάτη αλλά και τους κινδύνους που δημιουργούνται για την καθιέρωσή της και μετά την λήξη της πανδημίας (απομόνωση, ωράριο-λάστιχο, πλήρης απουσία κοινωνικοποίησης στο χώρο εργασίας).

 Εμείς ως ΣΜΕΘ θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς και καθαροί απέναντι στους συναδέλφους, τους μαθητές και τους γονείς αλλά και τους υπόλοιπους εργαζόμενους. Γι’ αυτό απαιτούμε να μην πραγματοποιηθεί κανένα τηλεμάθημα για αυτό το διάστημα ούτε στην Δημόσια ούτε στην Ιδιωτική Εκπαίδευση, να προαχθούν όλοι οι μαθητές χωρίς εξετάσεις βάσει του προφορικού βαθμού, να μειωθεί η ύλη των Πανελληνίων Εξετάσεων και αν η κατάσταση συνεχιστεί ή χειροτερεύσει να πραγματοποιηθεί ελεύθερη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια. Δεν υποβαθμίζουμε την σημασία της επαφής των μαθητών με την γνώση και την εκπαιδευτική διαδικασία ιδιαίτερα μέσα σε αυτήν την κατάσταση, ωστόσο η εξ αποστάσεως διδασκαλία δεν μπορεί να υποκαταστήσει το κενό που δημιουργείται αντικειμενικά καθώς η εκπαιδευτική διαδικασία πέραν των υπολοίπων περιλαμβάνει σε εξέχουσα θέση την κοινωνικοποίηση των μαθητών και την από κοινού καλλιέργεια και ανάπτυξη του γνωστικού επιπέδου. Η συντριπτική πλειοψηφία των ιδιοκτητών φροντιστηρίων δηλώνει αναστολή λειτουργίας παρότι πραγματοποιούνται μαθήματα εξ αποστάσεως έτσι ώστε να εισπράξει τα δίδακτρα από τους γονείς και να μειώσει στο ελάχιστο το κόστος των μισθών συμψηφίζοντας τον μισθό με το επίδομα. Μάλιστα η σχετική Υπουργική Απόφαση δίνει την δυνατότητα στους εργοδότες να δηλώνουν πρόσκαιρη τηλεργασία, να συνεχίζουν την λειτουργία τους και να καταβάλλουν στους εργαζόμενους μόνο το τμήμα του μισθού που είναι πάνω από το επίδομα, αν υπάρχει καθώς η πλειοψηφία των συναδέλφων εργαζόμαστε με μερική απασχόληση σε πολλούς εργοδότες, ενώ παράλληλα τους αφαιρεί ένα τμήμα από το Δώρο Πάσχα και το υπόλοιπο τους δίνει τη δυνατότητα να το καταβάλλουν μέχρι 30 Ιούνη. Αν υπολογίσει κανείς ότι οι ελεγκτικοί μηχανισμοί υπολειτουργούν λόγω της κατάστασης, η κυβέρνηση τους δίνει την δυνατότητα να καταληστεύσουν τα δημόσια ταμεία, να πληρώνονται δίδακτρα και να μην πληρώνουν μισθούς και εξωθεί τους εργαζόμενους να υποκύψουν στις πιέσεις για απλήρωτη και «μαύρη» εργασία φορτώνοντας την κρίση αποκλειστικά σε εμάς.

 Γι’ αυτό: 

 Απαιτούμε να απαγορευθεί από την κυβέρνηση η διενέργεια μαθημάτων από τα φροντιστήρια για το διάστημα εφαρμογής των μέτρων.

  Απαιτούμε την καταβολή του πραγματικού μισθού και των ενσήμων των εργαζομένων για όσο διάστημα ισχύει η αναστολή λειτουργίας. Καταβολή του Δώρου Πάσχα μέχρι τις 15 Απρίλη.

  Άμεση ανάκληση όλων τον απολύσεων που έγιναν από 1 Μάρτη. Απαγόρευση απολύσεων μέχρι την λήξη της χρονιάς και επέκταση των συμβάσεων για του χρόνου τουλάχιστον με το ίδιο ωρομίσθιο και με τις ίδιες ώρες. 

 Απαιτούμε να δοθεί το πλήρες επίδομα ανεργίας σε όλους τους εργαζόμενους του κλάδου το καλοκαίρι, ανεξάρτητα των ενσήμων που είχαν τα τελευταία δύο χρόνια. 

Συνάδελφοι, να μην διστάσουμε να απευθυνθούμε/στηριχτούμε στο Σωματείο για οποιαδήποτε περίπτωση εργοδοτικής αυθαιρεσίας. Για να μπορέσουμε να υπερασπιστούμε τις ανάγκες μας απέναντι στην κυβέρνηση και τους εργοδότες είναι αναγκαίο να ενισχύσουμε το Σωματείο Μισθωτών Εκπαιδευτικών Θεσσαλονίκης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paidi-tileorasi.jpg
Hikikomori: Πώς να το αναγνωρίσετε το σύνδρομο που δημιουργεί γενιές απομονωμένων ανθρώπων
Αυτός ο όρος λοιπόν, που μεταφράζεται ως “τραβιέμαι προς τα μέσα” ή “είμαι περιορισμένος”, φαίνεται πλέον να είναι κάτι περισσότερο από μια απλή τάση
Hikikomori: Πώς να το αναγνωρίσετε το σύνδρομο που δημιουργεί γενιές απομονωμένων ανθρώπων