Η παρακάτω πρόταση κατατέθηκε από την ΑΑΚ στο ΔΣ του Αριστοτέλη για να εκδοθεί ως απόφαση του σωματείου
8/4/2020
Είναι πρωτοφανής η εκμετάλλευση της δύσκολης εποχής της πανδημίας από το Υπουργείο, το οποίο επιδίδεται σε καταιγισμό «εντέλλεσθαι» προς τους εκπαιδευτικούς.
Με το σημερινό έγγραφο «Υποβολή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών συσκευών» ζητείται άμεσα (την ίδια μέρα, στη συνέχεια αναστέλλεται για αύριο) να δηλωθούν οι ανάγκες κάθε σχολικής μονάδας σε φορητές ηλεκτρονικές συσκευές για την αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Αυτές οι ανάγκες υπήρχαν και πριν την πανδημία στα σχολεία της χώρας και αφορούν εξοπλισμό της εκπαιδευτικής κοινότητας, ο οποίος θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με τις ανάγκες της και όχι ως μέσο επιβολής της τηλε-εκπαίδευσης ως αντικατάσταση της ζωντανής διδασκαλίας. Απλά, τώρα αποδεικνύεται ότι όλα τα νούμερα που έδινε μέχρι τώρα το υπουργείο και οι πανηγυρισμοί του σχετικά με τις πλατφόρμες του κ.λπ. ήταν ψεύτικοι κι επικοινωνιακοί. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει πλήρη κάλυψη και δυνατότητα πρόσβασης σε διαδικτυακές μορφές επικοινωνίας σε όλους εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Ειδικά για το παραπάνω έγγραφο, θεωρούμε ότι είναι απαράδεκτο γιατί:
1 . Το ΥΠΑΙΘ με το κείμενο που έστειλε δεν ξεκαθαρίζει ούτε τι θέλει ούτε τι προτίθεται να κάνει. Αντίθετα, χρησιμοποιεί τους ανελαστικούς χρονικούς όρους για να εκβιάσει ενώ το ίδιο με τις συνεχιζόμενες ασάφειές του αρνείται να τοποθετηθεί καθαρά. Ποια είναι η σκοπιμότητα από την πλευρά του να ζητήσει στοιχεία για υπολογιστές και τάμπλετ; Θέλει να διευκολύνει την επικοινωνία των εκπαιδευτικών με τους μαθητές τους, να συμβάλλει στην επαφή των μαθητών σε πολιτιστικά, μορφωτικά και άλλα επιτεύγματα, στην επαφή των μαθητών μεταξύ τους κ.λπ. ή θέλει να επιβάλλει τη «σύγχρονη εκπαίδευση» και τον πειθαναγκασμό για τη χρήση των πλατφορμών του υπουργείου; Εμείς θεωρούμε ότι επιδιώκει το δεύτερο. Με βάση αυτό λοιπόν, επαναλαμβάνουμε τη θέση μας ως σωματείο, ότι ο βασικός εξοπλισμός (ένα σύγχρονο laptop για κάθε παιδί και κάθε εκπαιδευτικό) είναι αναγκαίο εργαλείο και είναι αναγκαίο αγαθό στη σύγχρονη εποχή. Είναι εργαλείο για ενημέρωση, επικοινωνία, πρόσβαση σε μορφωτική και πολιτιστική δραστηριότητα για τα οποία έχουν δικαίωμα όλοι και πρέπει να εξασφαλίσει το κράτος. Ως τέτοιο το απαιτούμε και όχι ως εργαλείο αντικατάστασης της δια ζώσης εκπαίδευσης που φαίνεται ότι είναι ο προσανατολισμός του υπουργείου, κάτι το οποίο αρνούμαστε κατηγορηματικά.
2. Προσπαθεί με διαδικασίες fast track να δηλωθούν στοιχεία, μεταφέροντας στον κάθε Δ/ντη και κυρίως στον εκάστοτε εκπαιδευτικό την εκτίμηση της αποτύπωσης της εικόνας. Αυτό είναι αδιανόητο. Εάν έστω και ένας γονιός που δεν ρωτήθηκε (και πώς να ερωτηθεί εντός λίγων ωρών) δεν συμπεριληφθεί σε αυτούς που θα πάρουν laptop, tablet ενδεχομένως να στραφεί κατά του σχολείου και του διευθυντή και του εκπαιδευτικού. Το υπουργείο θα έχει την ευθύνη γι΄ αυτό.
3. Η κίνηση αυτή από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας επιβεβαιώνει ότι υπάρχουν τεράστια προβλήματα που εδώ και μέρες η παρέμβασή των ΣΕΠΕ και των ΕΛΜΕ έχει αναδείξει. Αποδομεί το αφήγημα του ίδιου του Υπουργείου πως “όλοι οι μαθητές έχουν ισότιμη πρόσβαση” στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
4.Μετατρέπει εκπαιδευτικούς και δ/ντες σε διαφημιστές μιας παροχής του υπουργείου «το υπουργείο προτίθεται να δώσει» δημιουργώντας προσδοκίες που δεν έχουμε κανένα δεδομένο αν και πότε και πως θα υλοποιηθούν – και θα φαίνονται οι εκπαιδευτικοί εκτεθειμένοι στην οικογένεια για την υλοποίηση ή όχι μιας ακόμα υπόσχεσης.
5. Είναι επιλογή της κυβέρνησης να εμφανίζεται γαλαντόμα και ανοιχτοχέρα με τις επιχειρήσεις αλλά για το δημόσιο σχολείο και τους μαθητές να ανακαλύπτει συνεχώς προφάσεις. Όταν χαρίζουν εκατομμύρια ευρώ στους καναλάρχες, όταν είναι να επιδοτήσουν τους κλινικάρχες, τους εργολάβους και τις επιχειρήσεις λαμβάνουν τις αποφάσεις τους μέσα σε λίγες ώρες ενώ όταν αφορά την εκπαίδευση τις περνούν από κόσκινο και μόνο όταν εξυπηρετεί αντιδραστικά σχέδια δείχνουν ταχύτητα.
Με βάση αυτά :
Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς και τους διευθυντές να δηλώσουν το σύνολο του εκπαιδευτικού και μαθητικού πληθυσμού των σχολείων τους, εφόσον μέχρι στιγμής ουδέποτε το Υπουργείο χορήγησε ηλεκτρονικό εξοπλισμό σε οποιοδήποτε μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας για επαγγελματική χρήση. Ο προσωπικός εξοπλισμός του κάθε εκπαιδευτικού ή γονέα μαθητή (εάν υπάρχει) είναι για αποκλειστική προσωπική χρήση του και μόνο.
ΑΚΟΜΗ:
Ανεξάρτητα αν έχουν σταλεί από τα σχολεία στοιχεία καλούμε να προβούν σε ανακοινοποίηση των στοιχείων στη λογική της ανακοίνωσής μας.
- Επίσης ξεκαθαρίζουμε ξανά στο Υπουργείο ότι δεν επιτρέπουμε η διάθεση αυτού του εξοπλισμού σε μαθητές και εκπαιδευτικούς να θεωρηθεί και να ερμηνευθεί ως συναίνεση σε εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και υποκατάστασης της σχολικής τάξης είτε την επιβολή παράδοσης ύλης και «κανονικής» διδασκαλίας από μακριά. Αυτό δε γίνεται και δε θα το επιτρέψουμε – θα βρει το εκπαιδευτικό κίνημα και όλη την κοινωνία απέναντι του. Δεν θα αποδεχτούμε τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια υπουργείου και ΟΟΣΑ.
- Να δώσει τώρα σε όλες και όλους το βασικό εξοπλισμό χωρίς διαχωρισμούς ως βάση για την καθολική πρόσβαση στο αγαθό της ενημέρωσης της επικοινωνίας και της μορφωτικής και πολιτιστικής δημιουργίας.
- Καλούμε τη ΔΟΕ να τοποθετηθεί σε αυτή την κατεύθυνση.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη