Τις τελευταίες ημέρες και κατόπιν ανακοινώσεων της ΟΛΜΕ και πολλών ΕΛΜΕ (ανάμεσα σε αυτές και η Β’ ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ), που αναδείκνυαν την άνιση πρόσβαση μαθητών και εκπαιδευτικών στην τηλεκπαίδευση λόγω ανεπάρκειας τεχνολογικού εξοπλισμού, το Υπουργείο Παιδείας βομβαρδίζει με εγκυκλίους τα σχολεία ζητώντας στοιχεία για καταγραφή βασικού εξοπλισμού, χωρίς όπως αποδείχθηκε μετά από τρεις μέρες και «βροχής» εγκυκλίων να έχει σκοπό να δώσει τίποτα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Δυστυχώς, όμως, η πρωτοβουλία αυτή εκτός του ότι είναι καθυστερημένη (τα σχολεία έχουν κλείσει από τις 10/3) χαρακτηρίζεται από προχειρότητα και παλινωδίες: Με έγγραφο της 7/4, προς τις ΔΙΔΕ και συνακόλουθα στα σχολεία, ζητά να καταγραφούν οι ανάγκες εκπαιδευτικών και μαθητών σε βασικό εξοπλισμό «προκειμένου να υπάρχει ισότιμη πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία από όλους αφού πολλοί εκπαιδευτικοί και μαθητές (σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης) είτε σε περιοχές με χαμηλό κατά κεφαλήν ΑΕΠ, είτε σε απομακρυσμένες περιοχές, είτε λόγω της οικονομικής κρίσης της χώρας μας δεν έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση λόγω έλλειψης βασικού εξοπλισμού». Μάλιστα ορίζεται η προθεσμία αποστολής της σχετικής καταγραφής η Πέμπτη 9/4 και ώρα 12:00! Να επισημανθεί ακόμα ότι το έγγραφο αυτό δεν έφθασε στη Ηλεκτρονική Αλληλογραφία των σχολικών μονάδων, αλλά οι Δ/ντες ενημερώθηκαν από τις ΔΙΔΕ.
Ακόμα, με έγγραφο της ΠΔΕ μέσω της ΔΙΔΕ Πειραιά στις 8/4 διευκρινίζεται ότι «Μετά από νέες οδηγίες της ΠΔΕ Αττικής, σας ενημερώνουμε ότι η καταγραφή για ανάγκες σε φορητές συσκευές, αφορά και μαθητές/τριες οι οποίοι/ες δεν έχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό για να συμμετέχουν σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση (κατ’ εκτίμησή σας). Οι μαθητές/τριες που θα χρησιμοποιήσουν φορητές συσκευές, έχουν την υποχρέωση να τις επιστρέψουν στη σχολική μονάδα σε καλή κατάσταση, μετά το πέρας της εξ αποστάσεως διδασκαλίας».
Τελικά, με άλλο έγγραφο στις 9/4 προς τις ΔΔΕ μέσω των ΠΔΕ, «διευκρινίζει» τα εξής: «η καταγραφή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών/συσκευών αφορά αποκλειστικά και μόνο σε ελλείψεις της σχολικής μονάδας και επ’ουδενί φυσικών προσώπων (εκπαιδευτικών ή μαθητών)».
Με αλληλοαναιρούμενες οδηγίες το υπουργείο επιδεικνύει επικίνδυνη προχειρότητα, προσθέτοντας προβλήματα και σύγχυση σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Απαιτούμε από το υπουργείο παιδείας να αναλάβει τις πολιτικές του ευθύνες και να καταρτίσει ένα συγκροτημένο σχέδιο αντιμετώπισης των προβλημάτων εν γένει που έχουν ανακύψει στην εκπαίδευση εν μέσω πανδημίας. Ζητάμε από το υπουργείο να ακούσει με προσοχή τα ζητήματα που θέτει η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ και να μην αναλώνεται σε εντυπώσεις παίζοντας επικοινωνιακά παιχνίδια με τα ΜΜΕ και τα κοινωνικά δίκτυα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη