Επιστολή προς τον Πρόεδρο της Διοικούσας Επιτροπής του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου Καθηγητή, Οδυσσέα - Ιωάννη Ζώρα, απέστειλε η πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Φοιτητών και Αποφοίτων ΔΕΟ, Ελένη Σκιαδά προκειμένου να εκφράσει την έντονη δυσαρέσκεια των φοιτητών στο ενδεχόμενο να πραγματοποιηθούν εξ αποστάσεως εξετάσεις με τη μέθοδο Proctoring.
Σύμφωνα με την εκπρόσωπο των φοιτητών «δεν μπορεί κανείς να θεωρεί ρεαλιστικό ένα σενάριο στο οποίο οι φοιτητές, διασκορπισμένοι σε όλη την Ελλάδα, θα συντονιστούν, θα βρουν τα απαραίτητα εργαλεία, τον χώρο, την απαιτούμενη ησυχία- [απομόνωση], έτσι ώστε ταυτόχρονα και χωρίς απρόοπτα, χωρίς αστοχίες λόγω τεχνολογικής ελλιπούς υποδομής ή και ικανότητας, να μπορούν να συμμετέχουν σε μια τέτοια διαδικασία εξέτασης» και προσθέτει πως ο κ. Ζώρας θα πρέπει να σκεφτεί κάποιο εναλλακτικό σενάριο.
Διότι «μεγάλη μερίδα φοιτητών δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουν τον απαιτούμενο εξοπλισμό, δεν είναι όλοι χρήστες smartphone και δεν έχουν όλοι σπίτια εκατοντάδων τετραγωνικών για να απομονωθούν από τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας με τα οποία συμβιώνουν με τον γνωστό τρόπο ….ποιος ξέρει ακόμη για πόσο. Περαιτέρω, μια ενδεδειγμένη λύση για την περίπτωση της εξεταστικής διαδικασίας, αντί αυτής προτείνεται μια πέμπτη εργασία, δεδομένου μέσω αυτής γίνεται εμβάθυνση της ύλης».
Ακολουθεί η επιστολή:
Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε, Θα ήθελα να σας ενημερώσω αναφορικά με τις απόψεις των φοιτητών – μελών του Συλλόγου ΠΑΣΥΦ ΔΕΟ, τον οποίο εκπροσωπώ όπως γνωρίζετε με την ιδιότητά της Προέδρου του ΔΣ.
Σχετικά με τις πρόσφατες ανακοινώσεις σας για τη διεξαγωγή των τελικών εξετάσεων με τη μέθοδο proctoring, είμαι στη δυσάρεστη θέση να σας κάνω γνωστή την έντονη δυσαρέσκεια των φοιτητών και την αγωνία τους για την εφικτότητα ενός τέτοιου πρωτόγνωρου εγχειρήματος.
Το ΕΑΠ είναι πλέον ανάμεσα στα πιο καινοτομικά ιδρύματα σε μεθόδους διδασκαλίας τόσο σύγχρονης όσο και ασύγχρονης εκπαίδευσης και είναι λυπηρό να διαπιστώνεται ότι η διοίκηση καταφεύγει σε αντιμετώπιση της δύσκολης υφιστάμενης συγκυρίας με μέτρα που μοιάζουν περισσότερο να «τιμωρούν» παρά να διευκολύνουν τον φοιτητή.
Ίσως θεωρείτε δεδομένο ότι όλος ο πληθυσμός των φοιτητών του ΕΑΠ διαθέτει τόσο την υποδομή όσο και την απαιτούμενη τεχνολογική εξοικείωση για να ενταχθεί σε μια τέτοια λογική εξετάσεων, ίσως ακόμη να θεωρείτε απαράδεκτο το γεγονός ότι μπορεί κάποιος να είναι ενεργός φοιτητής του πλέον δημοφιλούς Οργανισμού εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και να «φοβάται» ή να μην μπορεί να «ακολουθήσει» μια τόσο εξελιγμένη μορφή εξετάσεων.
Ωστόσο, θα συμφωνήσετε αγαπητέ κύριε Ζώρα, ότι δεν μπορεί κανείς να θεωρεί ρεαλιστικό ένα σενάριο στο οποίο οι φοιτητές, διασκορπισμένοι σε όλη την Ελλάδα, θα συντονιστούν, θα βρουν τα απαραίτητα εργαλεία, τον χώρο, την απαιτούμενη ησυχία- [απομόνωση], έτσι ώστε ταυτόχρονα και χωρίς απρόοπτα, χωρίς αστοχίες λόγω τεχνολογικής ελλιπούς υποδομής ή και ικανότητας, να μπορούν να συμμετέχουν σε μια τέτοια διαδικασία εξέτασης.
Θα ήθελα ειλικρινά να σας παρακαλέσω πριν λάβετε οποιαδήποτε οριστική απόφαση να μας δώσετε την ευκαιρία να εκφράσουμε τις απόψεις μας, να μας επιτρέψετε να έχουμε κι εμείς λόγο σε κάτι που μας αφορά τόσο πολύ.
Σας παρακαλώ επίσης να συμπεριλάβετε στο όποιο σκεπτικό σας ή εναλλακτικό σενάριο, ότι μεγάλη μερίδα φοιτητών δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουν τον απαιτούμενο εξοπλισμό, δεν είναι όλοι χρήστες smartphone και δεν έχουν όλοι σπίτια εκατοντάδων τετραγωνικών για να απομονωθούν από τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας με τα οποία συμβιώνουν με τον γνωστό τρόπο ….ποιος ξέρει ακόμη για πόσο. Περαιτέρω, μια ενδεδειγμένη λύση για την περίπτωση της εξεταστικής διαδικασίας, αντί αυτής προτείνεται μια πέμπτη εργασία, δεδομένου μέσω αυτής γίνεται εμβάθυνση της ύλης.
Καθώς δεν θα θέσει σε κίνδυνο, την ασφάλεια των εξεταστών, των φοιτητών αλλά και των οικογενειών των συμμετεχόντων.
Τέλος, μία ακόμη παράμετρος που θα πρέπει να σας απασχολήσει είναι και αυτή που αφορά την προετοιμασία των φοιτητών για μια συγκεκριμένη διαδικασία, αφού οι κόποι μιας ολόκληρης χρονιάς θα πρέπει να αξιολογηθούν με ένα νέο είδος εξέτασης, με το οποίο δεν είναι εξοικειωμένος κανένας φοιτητής και δυνητικά δε θα αποδώσει ανάλογα."
Με ειλικρινή εκτίμηση,
Η Πρόεδρος του συλλόγου ΠΑ.ΣΥ.Φ ΔΕΟ
Ελένη Σκιαδά
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη