Ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Ανατολικής Αττικής Σωκράτης
Εξοργιστικό, εν μέσω πανδημίας με κλειστά τα σχολεία, να επιλέξει το υπουργείο Παιδείας, συνεχίζοντας την ασύγχρονη επαφή του με τις μορφωτικές ανάγκες και τα δικαιώματα των μαθητών, να καταθέσει πολυνομοσχέδιο για διαβούλευση, που όχι μόνο δεν επιλύει ζητήματα που προκύψανε στις πρωτόγνωρες συνθήκες που ζούμε, αλλά συνεχίζει στην στρατηγική ρότα για ένα σχολείο ακόμα πιο ταξικό. Καμία βαθμίδα δεν εξαιρεί. Συγκεκριμένα για το νηπιαγωγείο:
Στοιβάζει από την επόμενη χρονιά 26 νήπια σε κοντέινερ και ακατάλληλες αίθουσες αντί να φροντίσει, για λόγους υγιεινής εν μέσω πανδημίας, να μειώσει όσο περισσότερο γίνεται τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα.
Προγραμματίζει να καταργήσει και να συγχωνεύσει τμήματα, να μετακινήσει μαθητές και εκπαιδευτικούς, αφού καθιερώνει ως ελάχιστο αριθμό τα 16 παιδιά για τη λειτουργία τμήματος στα διθέσια και πάνω Νηπιαγωγεία, γεγονός που θα στείλει στην ανεργία χιλιάδες αναπληρωτές.
Εισάγει ως διδακτικό αντικείμενο τα Αγγλικά, τη στιγμή που οι 4χρονοι και 5χρονοι μαθητές μας δεν έχουν κατακτήσει ακόμα τη χρήση της μητρικής γλώσσας, την οποία συνεχίζουν να εμπλουτίζουν.
Ταυτόχρονα, εν μέσω πανδημίας και πασχαλινών διακοπών, θυμήθηκε το Υπ. Παιδείας να ξεκινήσει τη σύγχρονη «εξ αποστάσεως διδασκαλία» και στα νηπιαγωγεία. Με mail την Πέμπτη 23/4 και με τηλέφωνα από (κάποιες) Διευθύνσεις προς τις Προϊσταμένες ασκήθηκε πίεση, με πρωτοφανή τρόπο, να επικαιροποιήσουν στοιχεία στο myschool, να καταγράψουν για άλλη μια φορά τον τεχνολογικό εξοπλισμό του νηπιαγωγείου (πόσες φορές πια;), να δηλώσουν ομάδες υποστήριξης, να συμμετάσχουν σε τηλεδιάσκεψη-ενημέρωση (Παρασκευή 24/4).
Είναι ντροπή για το υπουργείο και την Κυβέρνηση να προσπαθούν να ωραιοποιήσουν την κατάσταση, υποστηρίζοντας ότι όλα λειτουργούν ρολόι με τις πλατφόρμες, διαφημίζοντας τη μεγάλη συμμετοχή των εκπαιδευτικών και των μαθητών, γεγονός που δεν ισχύει σε καμιά βαθμίδα, παρά τις προσπάθειες που καταβάλλουν οι συνάδελφοι και χωρίς την απαιτούμενη στήριξη.
Στο Νηπιαγωγείο προκύπτουν όμως και παιδαγωγικά θέματα, γιατί η δια ζώσης επαφή με τα νήπια και η κοινωνικοποίησή τους είναι αναντικατάστατη, όποιο μέσο κι αν χρησιμοποιηθεί. Ωστόσο οι Νηπιαγωγοί, αξιοποιώντας κάθε τεχνολογικό μέσο, βρέθηκαν κοντά στους μαθητές τους και στις οικογένειες τους, αντάλλαξαν μια ζεστή κουβέντα, που την έχουν ανάγκη, πρότειναν ένα όμορφο παραμύθι, μια ωραία ταινία, και ρώτησαν εάν έφτιαξαν πασχαλινά κουλούρια. Έστειλαν ενδιαφέρουσες διαδικτυακές προτάσεις με θεατρικές παραστάσεις για παιδιά προσχολικής ηλικίας. Προσπάθησαν να αναπληρώσουν το κενό, γνωρίζοντας ότι σε αυτή την ηλικία ο δεσμός, η αλληλεπίδραση είναι το πιο ισχυρό μέσο για τους μικρούς μαθητές.
Εξαρχής, με την έναρξη του εγκλεισμού, όπως όλοι οι εκπαιδευτικοί έτσι και οι Νηπιαγωγοί βρέθηκαν δίπλα στα νήπια. Με αίσθημα εκπαιδευτικής και κοινωνικής ευθύνης έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό για να στηρίξουν τους μαθητές και τις οικογένειές τους και συναισθηματικά, αξιοποιώντας όλα τα πρόσφορα μέσα, χωρίς να περιμένουν τις καθυστερημένες οδηγίες του Υπουργείου. Με όπλα τη φαντασία και την ευρηματικότητα, σε ένα νέο και αχαρτογράφητο τοπίο, στήριξαν και στηρίζουν του μικρούς μαθητές και μαθήτριες.
Βέβαια, σε αυτή την προσπάθεια ήταν εκκωφαντική η σιωπή του Υπουργείου Παιδείας, που ρώτησε βέβαια, πολλάκις, εάν υπάρχουν τα μέσα, αλλά δεν προχώρησε στην κάλυψη των τεράστιων ελλείψεων. Οι Νηπιαγωγοί παίρνοντας πρωτοβουλίες, με ελλιπή διαθέσιμα τεχνολογικά μέσα, έκαναν αυτό που ήταν αναγκαίο για τους μαθητές. Όμως, για να καλυφθούν οι τεράστιες ελλείψεις χρειάζεται γενναία χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό και όχι φιλικά χτυπήματα στην πλάτη και εγκύκλιοι που κλίνουν την «σύγχρονη» σε όλες τις πτώσεις.
Τα νηπιαγωγεία μας χρειάζονται ολιγομελή τμήματα, μόνιμους εκπαιδευτικούς, τμήματα ένταξης, βοηθητικό προσωπικό και σύγχρονα ασφαλή κτήρια.
Όσο κι αν ψάξουμε, μελετώντας διατάξεις, άρθρα και παραγράφους, τίποτα δεν θα ανακαλύψουμε από τα παραπάνω, γιατί αυτή η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως και οι προηγούμενες, τίποτα δεν μοιράζει απλόχερα προς όφελος του δημόσιου σχολείου και των μαθητών που φοιτούν σε αυτό. Αυτό είναι ξεκάθαρο αφού προχωρά στην εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής, χωρίς ίχνος χρηματοδότησης, χωρίς κτήρια, χωρίς εξοπλισμό, με δυο λόγια χωρίς τους απαιτούμενους όρους και προϋποθέσεις.
Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να γυρίσουν την πλάτη σε κάθε προσπάθεια απειλής, κλίματος εκφοβισμού, που έχει στόχο να εξαναγκαστούν να ακολουθήσουν κατευθύνσεις που σε καμία περίπτωση δεν είναι υποχρεωτικές και δεν έχουν και καμία ουσιαστική στήριξη από πλευράς του υπουργείου. Ας συνεχίσουν το παιδαγωγικό τους έργο αξιοποιώντας τα μέσα που κρίνουν καταλληλότερα, προσπαθώντας να έχουν οι μαθητές μια θετική εμπειρία αυτή τη δύσκολη περίοδο.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να δυναμώσουμε τον αγώνα για τα μορφωτικά δικαιώματα μαζί με τους γονείς και να καταδικάσουμε τα σχέδια της κυβέρνησης που στραγγαλίζουν το δημόσιο σχολείο. Καμία απειλή, καμία διοικητική αυθαιρεσία, κανένα εκβιασμός δε θα γίνει αποδεκτός.
ΟΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΟΠΩΣ ΟΛΟΙ ΜΕΝΟΥΜΕ ΔΥΝΑΤΟΙ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΡΌΠΟ!
ΔΕ ΒΑΖΟΥΜΕ ΣΕ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ ΤΙΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ ΜΑΣ!
ΑΠΕΥΘΥΝΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΖΗΤΗΜΑ ΣΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΑΣ!
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ H ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΧΟΥΤΑ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη