Η Ε ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης για το άνοιγμα των σχολείων και τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα
Προασπίζουμε την υγεία μαθητών, εκπαιδευτικών – Προασπίζουμε το Δημόσιο Σχολείο

Η κυβέρνηση εσπευσμένα ανακοίνωσε το άνοιγμα Λυκείων και γυμνασίων, ενώ στις   6-5-20 «ολοκληρώνεται» η διαβούλευση για το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο εν μέσω κορωνοϊού και πανδημίας και προχωρά στην κατάθεσή του. Αντί να εξασφαλίσουν συνθήκες ασφαλούς επαναλειτουργίας των σχολείων, απεργάζονται νέο χτύπημα μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και εργασιακών των εκπαιδευτικών με νέους εξεταστικούς φραγμούς, τράπεζα θεμάτων, ηλικιακό φραγμό για τους μαθητές στα ΕΠΑΛ, αξιολόγηση σχολείων, ατομική αξιολόγηση και άλλα.

Τα σχολεία έκλεισαν στις 13 Μαρτίου με την παραδοχή ότι υπάρχει αυξημένος κίνδυνος για διασπορά του covid19  σε εκείνο το κομμάτι του πληθυσμού που θεωρείται ως ασυμπτωματικός φορέας και καθώς αποτελούν χώρο μαζικής συνεύρεσης πληθυσμού. Σήμερα τίθεται ισχυρός προβληματισμός αν έχει αλλάξει κάτι σε σχέση με αυτά. Την ώρα που η επιστημονική κοινότητα διερευνά το βαθμό νοσηρότητας των παιδιών και το ρόλο τους στη διασπορά του ιού,  ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας τονίζει ότι δεν είναι γνωστός ο βαθμός μετάδοσης του ιού από τα παιδιά, ανησυχεί για το άνοιγμα των σχολείων στην Ευρώπη, και στην Γερμανία επανεξετάζεται το άνοιγμα των σχολείων, τα Υπουργεία Παιδείας και Υγείας προσπαθούν να καθησυχάσουν την κοινή γνώμη. 

Η κυβέρνηση  τους δυο αυτούς μήνες επέλεξε το μοντέλο της κοινωνικής αποστασιοποίησης και την ανάδειξη της ατομικής ευθύνης, για να σωθούμε από τον ιό. Δεν πήρε σχεδόν κανένα μέτρο για τη θωράκιση του «τραυματισμένου» από τις μνημονιακές πολιτικές δημόσιου συστήματος υγείας με προσλήψεις, άνοιγμα ΜΕΘ, μαζικά τεστ, ενώ άφησε ακάλυπτους τους υγειονομικούς με σοβαρές συνέπειες στην υγεία τους. Στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης, η κυβέρνηση  προχωρά στο άνοιγμα των σχολείων, χωρίς να έχει αναιρεθεί κανείς από τους λόγους που επικαλέστηκε για το κλείσιμό τους και στο πλαίσιο μιας σχολικής πραγματικότητας που καταδεικνύει με τον πιο εκκωφαντικό τρόπο τη γύμνια και την εγκατάλειψη της δημόσιας εκπαίδευσης, διαχρονικά από όλες τις κυβερνήσεις.

Γνωρίζει πολύ καλά η κυβέρνηση πως η αντιεκπαιδευτική πολιτική σε βάρος του δημόσιου σχολειού  αποτυπώνεται :

  • στις άθλιες υλικοτεχνικές υποδομές με αίθουσες- κλουβιά των20 και 30 τετραγωνικών, πάμπολλες λυόμενες αίθουσες , πολλά  συστεγαζόμενα σχολεία
  • στα πολυπληθή τμήματα των 28 και 30 μαθητών στην τάξη 
  • στο γερασμένο εκπαιδευτικό προσωπικό, εξαιτίας των απανωτών συνταξιοδοτικών μνημονιακών νόμων και στη για πάνω από 10 χρόνια  απουσία διορισμών μόνιμων  εκπαιδευτικών
  •  στον εκπαιδευτικό – λάστιχο που μετακινείται σε δυο- τρία και περισσότερα σχολεία , στα πλαίσια της εξοικονόμησης προσωπικού
  • στην παντελή έλλειψη υποστηρικτικού προσωπικού και ανθρώπινων υποδομών υγιεινής στο δημόσιο σχολείο: ανεπαρκείς  συνθήκες υγιεινής , κανόνας η μη ύπαρξη μόνιμων καθαριστών-τριων, για να μπορούν να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες σε καθαρισμούς και απολυμάνσεις

        Γνωρίζει πολύ καλά η κυβέρνηση πως  :

  • γίνονται μαζικές μετακινήσεις μαθητών με αστικά και ΚΤΕΛ αλλά και χιλιάδων αναπληρωτών/τριων αλλά και μόνιμων εκπαιδευτικών στις περιοχές που υπηρετούν.
  • δεν είναι δυνατόν να οργανωθεί και να βγει σχολικό πρόγραμμα με σπασμένα τμήματα, με καθηγητές/τριες που λείπουν σε άδεια ειδικού σκοπού, με διαλείμματα των τμημάτων σε διαφορετικές ώρες ειδικά όταν πολλοί καθηγητές/τριες μοιράζονται σε δύο ή και παραπάνω σχολεία
  • μιλάμε ουσιαστικά για δύο εβδομάδες καθαρού μαθήματος ανά μαθητή/τρια, δηλαδή, για 2-4 διδακτικές ώρες ανά μάθημα μέχρι να τελειώσει η χρονιά

Η κυβέρνηση παραβιάζει στην περίπτωση της εκπαίδευσης ακόμα και τα μέτρα ασφαλείας και προστασίας που η ίδια ανακοίνωσε για τους κλειστούς χώρους. Την ώρα που η χρήση μάσκας επιβάλλεται σε όλους τους κλειστούς χώρους με πρόστιμο 150 ευρώ ή με αυστηρή σύσταση, η χρήση της στα σχολεία και τα σχολικά λεωφορεία ορίζεται προαιρετική. Την ώρα που το ελάχιστο επιτρεπόμενο όριο είναι 1 άτομο ανά 7τμ, στις υπάρχουσες σχολικές αίθουσες  θα στοιβάζονται μέχρι 15 μαθητές και ένας εκπαιδευτικός. Μπροστά στο άνοιγμα των σχολείων καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει για τον  άμεσo συνολικό προληπτικό διαγνωστικό έλεγχο για μαθητές και εκπαιδευτικούς, για την αποφυγή μιας μαζικής διασποράς του κορονοϊού.

Αντίθετα στο όνομα της έκτακτης κατάστασης προετοιμάζει με το άνοιγμα των σχολείων και νέα αντιδραστικά μέτρα, με κάμερες παρακολούθησης μέσα στις τάξεις. Η ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων μέσω τηλεκπαίδευσης, στο όνομα των μαθητών που δεν μπορούν να παρακολουθήσουν το σχολείο, ανοίγει το δρόμο του “μεγάλου αδελφού” μέσα στη σχολική τάξη στα πλαίσια του αντιδραστικού πανοπτικού ελέγχου της αξιολόγησης. Καταργεί ντε φάκτο την προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών εκπαιδευτικών. Η κυβέρνηση, αντί να πάρει ουσιαστικά μέτρα για ασφαλή λειτουργία των σχολείων την περίοδο του κορονοϊού, προωθεί για ψήφιση αντιεκπαιδευτικά μέτρα και επιχειρεί να εδραιώσει τα σχέδια της για αντικατάσταση της ζωντανής εκπαίδευσης με πακέτα της λεγόμενης τηλεκπαίδευσης, που «ήρθαν για να μείνουν».

Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση προβάλει και πάλι την ατομική ευθύνη, χωρίς ουσιαστικά μέτρα στήριξης του δημόσιου συστήματος υγείας, προστασίας και ασφάλειας των εργαζομένων και των πολιτών. Όλα όσα ακούστηκαν, υποκριτικά από ό,τι φαίνεται, στην προηγούμενη φάση για την αξία της υγείας και της ανθρώπινης ζωής, υποχωρούν μπροστά στην προτεραιότητα επαναφοράς των εργαζομένων στο χώρο εργασίας, για να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα και η κερδοφορία των επιχειρήσεων, μεταξύ αυτών και των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων και φροντιστηρίων. Πολιτικές σκοπιμότητες και η προσπάθειά τους να δημιουργήσουν εικόνα επιστροφής στην κανονικότητα καθόρισαν την απόφασή τους και όχι οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, για τους οποίους το μόνο σίγουρο είναι η αύξηση του άγχους και της αγωνίας τους, όπως και των γονιών τους. Προτάσσοντας την ατομική ευθύνη των γονέων, για το αν θα στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο, αποποιούνται και μεταθέτουν  τις κυβερνητικές- κρατικές ευθύνες για  το τι πρόκειται να ακολουθήσει.

Επειδή η αξία της ανθρώπινης ζωής δεν μπορεί να υποκατασταθεί από καμία άλλη προτεραιότητα, οικονομική ή πολιτική, και επειδή οι ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας έχουν αυξήσει στο κατακόρυφο την ανασφάλεια και την αγωνία μαθητών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους δηλώνουμε ότι δεν είμαστε διατεθειμένοι να επιτρέψουμε να κινδυνεύσει η υγεία και η ζωή κανενός από μας, και αν δε διασφαλιστούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και ασφάλειας, τα σχολεία δεν μπορεί να λειτουργήσουν.

Καλούμε τους συλλόγους καθηγητών οι οποίοι πρόκειται να συνεδριάσουν τις επόμενες μέρες να απαιτήσουν όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων.

  • Δωρεάν μαζική παροχή μασκών για όλους, γαντιών, αντισηπτικών.
  • Εξασφάλιση  καθαριότητας  και απολύμανσης των σχολείων.
  • Μαζικά διαγνωστικά τεστ για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
  • Θερμομέτρηση πριν την είσοδο στα σχολεία
  • Προσλήψεις καθαριστριών για παραμονή στο σχολείο σε όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του.
  • Εξασφάλιση χώρων και αιθουσών για να τηρούνται οι καθορισμένες αποστάσεις.
  • Εξασφάλιση αδειών για όσους εκπαιδευτικούς, μόνιμους και αναπληρωτές το έχουν ανάγκη.

Προασπίζουμε την υγεία μας και το δημόσιο σχολείο για όλα τα παιδιά.

Απαιτούμε από κοινού εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές :

● Όλες τις προϋποθέσεις για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων. Όχι  μόνο για το άνοιγμα των σχολείων άμεσα, αλλά και για τη λειτουργία των σχολείων το Σεπτέμβρη με μέτρα που πρέπει να παρθούν τώρα (μαζικούς μόνιμους διορισμούς και προσλήψεις αναπληρωτών τώρα, λιγότερους μαθητές στα τμήματα, εξασφάλιση αιθουσών, κ.ά.) και είναι ο μόνος τρόπος να εξασφαλιστεί η υγεία του λαού.

● Την απόσυρση και ακύρωση του αντιδραστικού αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου.

● Δεν θα επιτρέψουμε καμία κάμερα μέσα στις τάξεις μας. Θα προστατεύσουμε τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών.

  • Διοργανώνουμε παραστάσεις διαμαρτυρίας (με τήρηση μέτρων προστασίας) σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για τη λήψη μέτρων ΤΩΡΑ από κοινού με τις άλλες ΕΛΜΕ. Προτείνουμε η παράσταση στη ΔΔΕ Δυτ. Θεσ/νίκης να οργανωθεί την Τετάρτη 6/5 ή την Πέμπτη, 7/5, 1.00 μ.μ.
  • Οι Σύλλογοι διδασκόντων στις παραστάσεις, δια εκπροσώπων τους να καταθέσουν αποφάσεις που θα  πάρουν και θα απαιτούν μέτρα ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων (θα αποσταλεί σχέδιο της ΕΛΜΕ).
  • Προχωρούμε σε  πανεκπαιδευτική συγκέντρωση από κοινού με τις άλλες ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ την Παρασκευή 8/5/20, 1.00 μμ, στο Άγαλμα Βενιζέλου.

Καλούμε το ΔΣ της ΟΛΜΕ να πάρει ανάλογες αποφάσεις.

                                     ΤΟ Δ/Σ Ε’ ΕΛΜΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

plastiko.jpg
Κένυα: Ανακαλύφθηκε «πλαστικοφάγο» έντομο
Επιστήμονες από το Διεθνές Κέντρο Φυσιολογίας και Οικολογίας Εντόμων στο Ναϊρόμπι στην Κένυα ανακάλυψαν ότι οι προνύμφες του Κενυατικού μικρού...
Κένυα: Ανακαλύφθηκε «πλαστικοφάγο» έντομο
Μια σταγόνα γάλα στον καφέ μπορεί να έχει οφέλη για την υγεία που δεν
Τι κίνδυνο για την υγεία μπορεί να κρύβει το γάλα στον καφέ;
Όσοι κατανάλωναν καθημερινά το ισοδύναμο ενός μεγάλου latte σε γάλα για το σύνολο της μελέτης, διέτρεχαν 5% υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης στεφανιαίας...
Τι κίνδυνο για την υγεία μπορεί να κρύβει το γάλα στον καφέ;
donti.jpg
Οδοντίατρος προειδοποιεί για ένα «επίμονο» σημάδι στο στόμα που μπορεί να αποτελεί πρώιμο σύμπτωμα καρκίνου
Τα στοματικά έλκη που δεν θεραπεύονται εντός τριών εβδομάδων μπορεί να είναι ένα από τα πρώτα σημάδια καρκίνου του στόματος
Οδοντίατρος προειδοποιεί για ένα «επίμονο» σημάδι στο στόμα που μπορεί να αποτελεί πρώιμο σύμπτωμα καρκίνου